Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

En alles bij elkaar is hij geen 3 minuten bezig geweest (de telefoontjes van de afdeling verloskunde waar 't spitsuur was niet meegeteld) 
en toen had ik weer een lichte bloeding. Menstruatie was net geweest, dus ik gooide het op iets te onvoorzichtig doen... Wel had ik lichte buikkrampen en pijn in mijn rug, beetje vergelijkbaar met menstruatiekrampen.
chantalvdv schreef:Het is de slijmlaag in je baarmoeder Tara. De baarmoederwand niet
Na de menstruatie word het slijmvlies weer opgebouwd. Het is op z'n dikst na/tijdens de ovulatie. Dat blijft zo om de evt bevruchte eicel de mogelijkheid te geven zich in te nestelen. Mocht dat niet het geval zijn word het daarna weer afgebroken (en dat is dus je menstruatie weer)
Voorzover ik het goed heb

Die oestrogenen zijn ook min of meer toegevoegd om vrouwen toch het veilige idee van een cyclus (iedere maand ongesteld worden) te geven, terwijl er niks natuurlijks aan is! Maethoriel schreef:chantalvdv schreef:Het is de slijmlaag in je baarmoeder Tara. De baarmoederwand niet
Na de menstruatie word het slijmvlies weer opgebouwd. Het is op z'n dikst na/tijdens de ovulatie. Dat blijft zo om de evt bevruchte eicel de mogelijkheid te geven zich in te nestelen. Mocht dat niet het geval zijn word het daarna weer afgebroken (en dat is dus je menstruatie weer)
Voorzover ik het goed heb
Bij het gebruik van de pil, nuvaring en hormoonpleister is er helemaal geen sprake van een ovulatie, door het progestageen wordt een eisprong nameliijk voorkomen en wordt het baarmoederslijmvlies minder geschikt voor innesteling en dikker, waardoor spermacellen minder kans krijgen om de baarmoeder binnen te dringen. Het feit dat je met de pil/ring/hormoonpleister iedere maand 'ongesteld' wordt is door het oestrogeen, dat voor een regelmatige cyclus zorgt
Eigenlijk is het dus te danken aan de oestrogenen in de pil/nuvaring/hormoonpleister dat je een stopweek in moet lassen, want in feite heeft je lichaam niets af te voeren, omdat er helemaal geen eisprong plaatsvindt en gedurende de maand ook geen opbouw van baarmoederslijmvlies plaatsvindt voor evt. innestelingDie oestrogenen zijn ook min of meer toegevoegd om vrouwen toch het veilige idee van een cyclus (iedere maand ongesteld worden) te geven, terwijl er niks natuurlijks aan is!

Ideaal gewoon

chantalvdv schreef:Dus als je het zo bekijkt zou je als je 10 jaar lang aan de pil bent geweest langer vruchtbaar moeten zijn?
Als er geen eisprong plaatst vind met de pil betekend dat dat je eicellen dus niet 'rijpen'?
Van mij hadden ze het oestrogeen er niet aan toe hoeven voegen bij de pil hoor
Daarbij merkte ik idd wel dat met de pil de menstruatie een stuk minder isIdeaal gewoon
Ik weet dat, wanneer je vrij bent van anticonceptie etc, iedere maand één eicel (of soms zelfs 2, dan heb je dus een 2eiige tweeling wanneer ze bevrucht worden) losgelaten wordt uit de eierstokken en in de eileiders op bevruchting wacht. Dan is het volgens mij zo dat op een gegeven moment je eierstokken langzaam stoppen met de aanmaak van hormonen, oa dus ook oestrogeen die voor je menstuatiecyclus zorgt en hormonen die voor de rijping van je eicellen zorgen. Daardoor raak je dus in de overgang en ben je niet langer vruchtbaar. Wel blijven er dan nog honderdduizenden eicellen in je eierstokken zitten die nooit zullen rijpen, de arme guppies
Helaas heb ik nog altijd wel 2 pijnlijke dagen bij m'n menstruatie, maar al véél minder heftig dan zonder pil/nuvaring. Dan had ik standaard 2 dagen koorts, zo heftig was m'n lichaam dan bezig