Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chantalvdv schreef:Het is de slijmlaag in je baarmoeder Tara. De baarmoederwand niet
Na de menstruatie word het slijmvlies weer opgebouwd. Het is op z'n dikst na/tijdens de ovulatie. Dat blijft zo om de evt bevruchte eicel de mogelijkheid te geven zich in te nestelen. Mocht dat niet het geval zijn word het daarna weer afgebroken (en dat is dus je menstruatie weer)
Voorzover ik het goed heb
Maethoriel schreef:chantalvdv schreef:Het is de slijmlaag in je baarmoeder Tara. De baarmoederwand niet
Na de menstruatie word het slijmvlies weer opgebouwd. Het is op z'n dikst na/tijdens de ovulatie. Dat blijft zo om de evt bevruchte eicel de mogelijkheid te geven zich in te nestelen. Mocht dat niet het geval zijn word het daarna weer afgebroken (en dat is dus je menstruatie weer)
Voorzover ik het goed heb
Bij het gebruik van de pil, nuvaring en hormoonpleister is er helemaal geen sprake van een ovulatie, door het progestageen wordt een eisprong nameliijk voorkomen en wordt het baarmoederslijmvlies minder geschikt voor innesteling en dikker, waardoor spermacellen minder kans krijgen om de baarmoeder binnen te dringen. Het feit dat je met de pil/ring/hormoonpleister iedere maand 'ongesteld' wordt is door het oestrogeen, dat voor een regelmatige cyclus zorgt
Eigenlijk is het dus te danken aan de oestrogenen in de pil/nuvaring/hormoonpleister dat je een stopweek in moet lassen, want in feite heeft je lichaam niets af te voeren, omdat er helemaal geen eisprong plaatsvindt en gedurende de maand ook geen opbouw van baarmoederslijmvlies plaatsvindt voor evt. innestelingDie oestrogenen zijn ook min of meer toegevoegd om vrouwen toch het veilige idee van een cyclus (iedere maand ongesteld worden) te geven, terwijl er niks natuurlijks aan is!
chantalvdv schreef:Dus als je het zo bekijkt zou je als je 10 jaar lang aan de pil bent geweest langer vruchtbaar moeten zijn?
Als er geen eisprong plaatst vind met de pil betekend dat dat je eicellen dus niet 'rijpen'?
Van mij hadden ze het oestrogeen er niet aan toe hoeven voegen bij de pil hoor
Daarbij merkte ik idd wel dat met de pil de menstruatie een stuk minder isIdeaal gewoon