Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:12

Fijn dat je het hebt gehaald, dat moet weer een last van je schouders zijn. Goed dat je actie hebt ondernomen naar die andere persoon! Rust nu weer maar lekker uit, op naar de volgende opdracht.

PW; wat vervelend dat ze hebben gebeld van je werk, ik werd daar ook altijd zenuwachtig van. Toen ik dacht dat mn contract niet verlengd werd ben ik het gaan vragen, mn hart zat in mn keel maar ik wist waar ik aantoe was. Wie weet is het iets anders maar dan weet je wel waar je aantoe bent en het is natuurlijk ook goed om contact te houden met je werkgever. Wanneer heb je gesprek? Succes in ieder geval, probeer je niet te druk te maken.
Laatst bijgewerkt door koi op 24-03-09 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:20

Ik heb dus regelmatig contact met mijn werkgever, altijd vanuit mezelf. Ik doe er alles aan om ze zo goed mogelijk op de hoogte te houden en kom ook nog zo'n twee keer per week op het werk. In het vorige gesprek heb ik aangegeven dat ik me zorgen maakte over mijn contract of dan al dan niet verlengd zou worden. Dat was niet zo'n positief gesprek. Vanuit het werk zoeken ze eigenlijk nooit zelf contact omdat ik ze zelf goed op de hoogte hou. Vandaar dat ik een beetje bang ben voor wat komen gaat.

Vrijdag heb ik het gesprek.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:28

CIV: dankje, ik ratel inmiddels alweer door met de volgende opdrachten nog 2 weken en dan begint er een nieuwe modulen. Een waar ik enorm veel zin in heb maar die wel min. 40 a 45 uur per week kost..Gister mijn vaccinaties gehaald die ik nodig heb voor deze modullen maar ben er grieperig van geworden :(

PW: kan me voorstellen dat je bang bent voor wat komen gaat. Het is jammer dat je werkplek je als het ware vergeet en denkt we horen het wel. Ik heb ook moeite om met dat soort mensen om te gaan, die wel afwachten en denken het komt wel weer.
Het zou vervelend zijn als je straks geen contract meer hebt, zeker in deze tijden is een baan vinden moeilijk. Hopelijk zien ze het positief in omdat je wel je best doet contact te houden!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:33

Ik heb er maar 5 mnd gewerkt voordat ik thuis kwam te zitten en we zijn nu een jaar en 2 mnd verder. Dat het contact altijd vanuit mij is gekomen en nu opeens vanuit het werk vind ik zo raar.

De mail kwam ook erg kortaf op me over, maar ik probeer het voor nu maar even uit mijn hoofd te zetten. Misschien valt het wel mee.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:36

PW, Vrijdag dan moet je nog even wachten, ik heb het altijd het liefste dan maar zsm achter de rug. Wanneer loopt je contract af? Probeer je er niet al te druk om te maken want je kunt er op dit moment niets aan veranderen, zonde van je energie. Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ga altijd maar uit van het ergste en denk dan eventueel alvast vooruit, hoe dan verder?? Het kan dan alleen maar meevallen en wie weet valt het wel mee.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:43

Mijn contract loopt in aug. pas af, maar aangezien het op een school is zijn ze nu al druk met de formatie voor komend schooljaar. Omdat de advertenties op tijd de deur uit moeten.

Ik probeer me er nu ook niet te druk om te maken, maar dat valt me nog niet helemaal mee.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:25

Ik heb nog maar een mail terug gestuurd met daarin dat ik graag wil weten waarover het gesprek gaat. Omdat me dat meer rust geeft. Hopelijk krijg ik daar antwoord op.

(Meteen maar even assertief gedaan, volg de training niet voor niks...)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:04

Goed van je PW, dat had ik denk ik ook gedaan. Nu is het weer wel spannend wat je terug krijgt, hopen dat ze snel terug emailen!

Met mij gaat het nogsteeds niet helemaal lekker, blijf last houden van mn blaas, als het tenminste mn blaas is. Heb ook pijnlijke steken in mn zij. Ik heb vanmorgen de dokter al gebeld dat ik geen verbetering voel, als het het morgen niet beter gaat moet ik terug komen. Nog even afwachten dus.

Sam, hoe is het met jou? Je bent zo stil en hoe gaat het met de anderen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:49

Het gesprek gaat idd over mijn contract. De directeur zit er ook bij. Wel fijn om te weten van te voren, anders zou ik er behoorlijk door overrompeld worden vrijdag. Nu ben ik enigzins voorbereid.

Ik probeer vrijdag alles maar een beetje op me af te laten komen en me er nu nog maar niet al te druk om te maken. Maar dat valt niet mee. Net wel even gemediteerd. Dat was wel even fijn en kan het nu wel wat beter loslaten.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:56

Wat vervelend dat het over je contract gaat :(:) Over zulke dingen denk ik dat iedere mens zich wel druk maakt. Gelukkig weet je nu waar het overgaat en kun je je een beetje voorbereiden op het gesprek. Stel dat ze het niet verlengen dan is het wel netjes dat ze het nu al zouden zeggen, dan weet je het maar vast en kun je daar naar handelen. Sterkte.

Ik voel verder nog weinig vooruitgang vrees dat ik morgen de dokter weer kan bellen, vervelend. Hoop ook maar dat het niks ergs is, zal wel niet maar ik begin me toch weer wel een beetje zorgen te maken. Vrijdag hebben we infodag over de uitzending van mn vriend en daar wil ik wel heel graag bij zijn.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:09

PW dat is erg vervelend, maar ff zo tussendoor ze mogen je niet ontslaan zolang je in de ziektewet zit!
JE kan je er nu wel op voor bereiden das wel iets minder stress

Civ dat klinkt niet goed, indd terug naar de dokter heb ik vorig jaar ook gehad, en het wer nierbekken ontsteking, die pijn in je zij baart me zorgen.... gaat je vriend op uitzending?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:16

Civ sorry even antwoord op je vraag , ik heb nog geen oplossing eigenlijk, tis net druk en ik wil nog ff volhouden ,maar denk dat ik vandaag of morgen instort, mijn contract is weer verlengd met een jaar, dus das ok.
Ik moet echt wat gaan verzinnen , ga er van het weekend gewoon eens rustig voor zitten, iedereen denkt nog steeds dat ik helemaal ok ben, nou ik ben gesloopt!!! merk gewoon dat het mis gaat, en dat wil ik niet weer laten gebeuren...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:36

daijano schreef:
PW dat is erg vervelend, maar ff zo tussendoor ze mogen je niet ontslaan zolang je in de ziektewet zit!
JE kan je er nu wel op voor bereiden das wel iets minder stress

Civ dat klinkt niet goed, indd terug naar de dokter heb ik vorig jaar ook gehad, en het wer nierbekken ontsteking, die pijn in je zij baart me zorgen.... gaat je vriend op uitzending?

Ik heb nog maar een jaarcontract, dus die hoeven ze niet te verlengen toch?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:38

Nou ik bedoel als jij in de ziektewet zit , mogen ze je niet ontslaan. en je zit er nu nog dus ze kunnen niks doen..

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:15

Ben daar eigenlijk niet zo bekend mee, maar het is ook geen ontslaan he daijano het contract verloopt gewoon.(als ik PW goed begrijp)

ps. Ik heb mijn presentatie gehaald. En heb gelijk van 23.30 tot 10 geslapen vandaag (omdat de wekker ging)
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 25-03-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:23

Gefeliciteerd!!! Toppie! Nou dan had je slaap nodig, nou nee geen ontslaan maar zolang je contract niet afloopt en je zit in de ZW kunnen ze niks doen. Dus tot augustus zit je safe

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:27

PW, zoals Daijano zegt; tot augustus zit je safe. Als je een vastcontract had mogen ze je niet ontslaan als je in de ZW zit maar een jaar contract wordt gewoon niet meer verlengd. Zou je het heel erg vinden om zonder werk komen te zitten? Ik zit nu ook zonder werk maar kan van mijn uitkering leven, oke het is niet ideaal maar ik probeer er het beste van te maken.

Daijano, ik ben ook bang dat het een blaasontsteking is die naar binnen is getrokken. Ik heb al een aantal weken dat ik meer moet plassen en pijn/steken in beide zijdes. Maar ze zeggen dat je bij nierbekkenontsteking niet meer kan lopen van de pijn maar zo erg is het gelukkig (nog) niet. Hoe kwamen ze hier bij jou achter? Wil niet steeds bij de dokter zitten "vroeger" kwam ik er nooit en nu iets te vaak naar mn zin. Morgen weer maar even bellen. Mijn vriend vertrekt in mei voor 6 maanden naar Afghanistan, dat zal niet mee vallen maar als ik me een beetje goed blijf voelen zal het wel lukken. Heb al heel wat meegemaakt in mn leventje dus dit kan er ook nog wel bij. Hoop in die tijd weer wel te werken zodat mn wereld wat groter wordt en de dagen niet zo lang duren. Fijn dat je contract verlengd word, dat is toch weer even een rust. Kun je niet met je leidinggevende praten over hoe je je voelt misschien kunnen ze helpen met een oplossing zoeken? Zou wel proberen zsm een oplossing te zoeken want dit probleem verdwijnt niet en wordt misschien alleen maar erger, succes.

Fairytail, voor jou dan gelukkig ook goed nieuws, gefeliciteerd! Dat is weer een lekker gevoel, hou dat gevoel weer vast.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:40

ik heb n tijdje niet meer gepost hiero maar heb wel megelezen.
ik heb ook weer een terug val ben weer terug bij af vrees ik.
mijn vriend is in februari een maand naar australie geweest op vakantie met 4 vrienden super voor hem maar echt nniet leuk voor mij.
heb me in de 4 1/2 week nog nooit zo ellendig gevoeld en zo veel gehuild.
en mijn klachten waren weer gezellig terug(benauwd kortademig stress gevoel het idee dat ik flau zo vallen en zelfs dood zou gaan angst met auto rijden hyperventilatie )kort om rare klachten.
als klap op de vuurpijl hebben ze op mijn werk er een behoorlijke puinhoop er van gemaakt (werk in de zorg)
daardoor is de werk druk nog hoger dan het al was we staan nu op een groep van 27 demeneterende bewoners met ze 3e savonds en 5 overdag.
je hebt geen tijd meer is alleen maar snel snel snel werken anders red je het gewoon niet.
nu merk ik dat ik er zelf ook niet vrolijker op word ik lig het liefst de hele dag op bed voel me depri en heb gewoon nergens meer zin in en alles is me te veel slaap snachts gewoon maar word doodmoe met het zenuwen gevoel wakker ik naal als n stekker dat het weer zo gaat.
ik ga morgen maar naar de huisarts en die mag me anti depresevia voorschrijven heeft iemand van jullie dat ook die ad en zoja welke ?
dit is niet meer leuk voor mijn vriend en voor mij zelf ook niet

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:02

Hey janne, wat vervelend dat je zo'n zware terugval hebt. De klachten die je beschrijft herken ik wel, dat had ik ook. Doodmoe wordt je ervan. Ik zit ook al een tijd aan de antidepressiva, ik slik Efexor.

Sterkte in ieder geval en pas goed op jezelf.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:19

Vervelend Janne :(:) dat je een terug val hebt gehad, komt dat alleen doordat je vriend weg is geweest of zat het er allanger aan te komen? Probeer op je werk je best te doen, meer kun je niet doen. Hoop dat je er snel weer bovenop komt. Ik heb geen ervaring met AD, mijn huisarts heeft het mij wel voorgeschreven maar ik wilde het zonder doen, tot dusver is me dat gelukt en daar ben ik wel trots op. Succes morgen bij de huisarts en zorg goed voor jezelf.

PW; succes met je gesprek morgen, hou je jezelf nog een beetje onder controle of nemen de zenuwen al de overhand? Zie je er heel erg tegenop?

Met mij gaat het gelukkig weer wel iets beter. Zie wel op tegen morgen, gaat een zware en lange dag worden denk ik. Lang zo ie zo, we vertrekken om 6 uur en hopen rond 18 uur 's avonds weer thuis te zijn. Het zal wel tegenvallen om hem in zijn pak voor zijn uitzending te zien. Hoop dat ik me lichamelijk morgen weer een stukje beter voel.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:46

Hallo mensen, ook ik heb al een tijdje niet meer gepost, maar heb wel meegelezen. Het ging een tijdje wat beter, maar het gaat nu echt weer even minder. Ben dan gelijk bang dat het nooit meer echt goedkomt en ik ben als de dood om helemaal gek te worden. Krijg dan echt zo'n verlammend angst gevoel , heel naar.
Ik hoop dat je gesprek goed verloopt morgen PW, mijn eigen contract is per 1 maart niet verlengd. Toen was ik ook precies een jaar in dienst. Ik zit vanaf half november thuis. Kwam nog best onverwcht, omdat mijn werkgever constant zei dat ik alle tijd moest nemen en hem niet in de weg zat. Tja, blijkbaar dus wel. Kreeg ik een brief dat ik wel weer welkom ben als ik helemaal beter ben. Ja dahaag. Qua collega's vind ik het ook niet erg om weg te zijn, het werk was wel leuk.
Nou ja, ik hoop dat het gesprek voor jou wat positiever uitpakt. Veel succes morgen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:20

Sifra, hoe komt het dat het minder met je gaat? Door je contract? Lukt het met je uitkering, zit je nu in de ZW? Ikzelf heb hier een aantal weken op moeten wachten wat ook weer voor spanningen/stress zorgde, nu krijg ik het gewoon netjes iedere week. Probeer om positief te blijven denken, weet niet of je ook hulp hierbij hebt psycholoog etc? Die angst ken ik ook, heel vervelend maar door er niet meer bang voor te zijn ging het met mij beter, probeerde mijn angsten te relativeren. Succes en ik hoop dat je je snel weer een beetje beter gaat voelen. Als iemand er behoefte aan heeft staat mijn pb ook altijd open.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:02

Heb net weer gebeld met het UWV, ze blijven volhouden dat ze geen ziek uit dienst melding hebben ontvangen van mn ex werkgever. Dus die weer gebeld, zijn verzekering heeft dat geregeld, die hebben ook een bevestigingsbrief van het UWV ontvangen. Deze sturen ze weer naar mij door , zodat ik daarmee naar het uwv kan gaan....zucht...
Heb momenteel geen hulp van een psycholoog, dat is allemaal heel raar gegaan. Ik was bij een psycholoog, maar zij stuurde me door naar GGnet, omdat ik naar tweedelijnszorg moest volgens haar. Daar kreeg ik met spoed intake gesprekken, ze hadden het over dagbehandeling en weet ik wat allemaal niet meer. En dat was op dat moment ook echt nodig. Nadat ik in het team was besproken kwamen ze met het behandelplan......ik moet 1 keer in de week naar de fysio om mijn paniekaanvallen onder controle te krijgen. Ik heb aangegeven dat mijn problemen wel wat groter zijn dan alleen dat. Dat vonden zij ook, maar dit moest ik eerst doen en dan daarna maar eens terugkomen voor therapie? Eerst was het een en al spoed en crisis en vervolgens hebben ze me zo laten zitten. Dus ik loop nu al even bij de fysio. Het gaat wel wat beter met me gelukkig, maar dat heeft niets met de fysio te maken. Ik wil gewoon anders leren denken, maar ik weet nu ff niet waar ik daarvoor dan in therapie kan gaan. Nou ja, beetje wazig verhaal misschien, hoor het wel als ik wat uit moet leggen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:41

Jeetje sifra, het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. Van de psycholoog naar de tweedelijnszorg, ook de crisisdienst er tussen, met spoed intakes en vervolgens een waardeloos voorstel. Bij mij is het gelukkig m.b.v. de crisisdienst uiteindelijk wel goed gekomen en krijg ik nu wel de hulp die ik nodig heb. Ik volg nu o.a. een cursus cognitieve vaardigheden om anders te leren denken. Of eigenlijk leren omgaan met negatieve gedachten en gevoelens.

@ CIV: ik zie al wel heel erg op tegen het gesprek. Maar door mijn medicijnen kan ik de zenuwen nog aardig onder controle houden. Denk er al veel aan, maar meer ook niet. Het ergste wat kan gebeuren is dat ik me baan kwijtraak en daar ga ik nu maar van uit. Dan kan het alleen maar meevallen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:52

Waar volg je die cursus Pollewoppy? Dat lijkt me wel heel zinvol namelijk.