fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindah

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:50

Haha Clown

Het is hier vandaag echt koud en heel nat. Ben net helemaal doorweekt geraakt op de fiets. Heb echt enorm veel last nu!

Maar als je weet waar ik die zon kan bestellen, vertel je het me dan? Nagelbijten / Gniffelen

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:20

Hoe is het met iedereen met dit geweldig mooie weekend??

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:57

*Vliegt ook even voorbij*

Mooie weekend? Nou vandaag schijnt de zon dan maar gisteren was het tot 1 uur smiddags ontzettend mistig. Verder geen zon gezien en hoger dan 11 graden kwam de temperatuur niet. Gelukkig moest ik werken (vandaag helaas ook weer)

@PolosportJ, op je vraag of er braches gebruikt worden, ja ik heb ze wel en gebruik ze af en toe. Ik heb voor mijn polsen braches met balijnen (baleinen?) en voor mijn ellebogen heb ik gewoon van die elastische sport dingen, die zijn meer om de boel warm te houden, af en toe stop ik daar ook vette watten onder.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:43

[quote="Tanja"]*Vliegt ook even voorbij*

Mooie weekend? Nou vandaag schijnt de zon dan maar gisteren was het tot 1 uur smiddags ontzettend mistig. Verder geen zon gezien en hoger dan 11 graden kwam de temperatuur niet. Gelukkig moest ik werken (vandaag helaas ook weer)
quote]

Oh echt waar??? Bij ons is het echt onwijs mooi weer! Nou ja lees "zonnig", want het is wel behoorlijk fris!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:50

Citaat:
Verder geen zon gezien en hoger dan 11 graden kwam de temperatuur niet.

Meen je dat nou??
Gister heerlijk in de zon op het strand gelopen, was hartstikke warm.
En ben net met de hond wezen lopen en mijn jas was eigenlijk ook al teveel, kortom, het is echt een heerlijk weekend!!!! Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:09

Het was echt heerlijk weer van het weekend (in Zuid-Holland in idergeval wel waar ik was). Heb zelfs zonder jas rondgelopen.

Was wel druk weekend, want moest werken maar dankzij het warme weer ging het allemaal best lekker Haha!

Ook al kan ik nu geen stap verzetten hi hi maar het weekend was het waard Ja

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:43

Ik zal morgen de uitslag van huisarts enzo effe melden...ben nu supermoe...
Maar uitslag is niet zo leuk in ieder geval. Als het tegen zit een stempel erbij straks. "Chronisch Ziek"....Pfff, sorry dat ik zo laat ben met typen, had effe tijd nodig om het te verwerken.
Tot morgen, voor een uitgebreid verslagje.

Grtz,
Lin.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:32

He bah, dat klinkt allemaal niet positief Linnielin, veel sterkte en hoop dat je morgen beter voelt.

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:44

Eleonoor schreef:
He bah, dat klinkt allemaal niet positief Linnielin, veel sterkte en hoop dat je morgen beter voelt.

Thnx...tot morgen op forum.

Weltrusten iedereen... Dromen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:45

Mogge!

Dat klinkt idd niet echt fijn LinnieLin Ach gut

Nou, hier was het gisteren dan wel schitterend weer! Jammer dat ik moest werken maar gelukkig zit ik op mijn werk niet tussen 4 muren Clown

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:19

De uitslagen, dikgedrukt is wat ik heb, tussen haakjes schuin is normaal.

Laboratoriumuitslag van 5 september
Thyroid stimulerend hormoon (TSH)__3,15 (0,4 / 4)
Vitamine B12__233,0 (140 / 725)
Foliumzuur__18 (12 / 33)
As. Mengsel voedsel fx5__0,000000
mixvo5as__<0,35 (-1 / -1)

Laboratoriumuitslag van 25 september
Thyroid stimulerend hormoon (TSH)__5,97 (0,4 / 4)
Kreatinine__60 (60 / 100)
Alanineaminotransferase (ALAT;SGPT)__45 (0 / 45)
Gamma-glutamyltransferase (gammaGT)__22 (0 / 35)
Bezinking (BSE)__15 (1 / 20)
Hemoglobine (Hb)__8,4 (7,5 / 10)
M.C.V.__96,0 (80 / 100)
Leukocyten__6,6 (4 / 10)
Glucose op willekeurig tijdstip__4,8 (4 / 8.6)
T4 vrij thyroxine__16 (11 / 24)

Ik weet niet of jullie weten wat alles is. Maar volgens huisarts is de schildklier niet goed (TSH), dat moet ik over 6 weken opnieuw laten onderzoeken en dan mogelijk naar de internist. Huisarts kan verder nog even niks doen.

Wel heb ik de uitslag naar Ada (van de acupunctuur en LIFE-scan, waar ik het eerder over had hier) gestuurd. Die belde mij nog op en had het 1 en ander te vertellen.
“De huisarts zei schildklier maar bedoelde eigenlijk de hypofyse (die stuurt vanalles qua hormonen aan). De schildklier en hypofyse hebben dus ruzie, de hypofyse doet wat fout met de schildklier (zoiets, ben al deel van verhaal kwijt in mijn hoofd). Daardoor schommelt die waarde en die moet volgens een protocol over 6 weken nog eens worden getest. Als die dan nog zo hoog is moet ik naar de internist. De internist moet dan ook de B12 opnieuw onderzoeken, omdat dat samen kan hangen met die verstoorde schildklier. De schildklier werkt (dacht ik) niet te snel of te langzaam, maar is verstoord. Want ik heb verschijnselen die zowel bij trage schildklier voorkomen als bij een te snel werkende schildklier.

De kans is groot dat ik dan mijn leven lang medicatie moet slikken; Thyrax, voor info kan je op http://www.apotheek.nl kijken. Of Ada kan mij doorverwijzen naar een Chinese geneeskunde arts in Ridderkerk, die met Chinese kruiden en supplementen mij zou kunnen helpen.

Mja, beetje warrig verhaal maar vind het moeilijk om dingen goed te onthouden en uit te leggen enzo…

Groetjes
Linda.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:47

Vaag kan ik me iemand herinneren die in Ridderkerk werkt. Kan je me zijn naam geven? Weet dat op dit gebied best wel redelijke resultaten mee gehaald zijn, zelfs verhalen gehoord dat ziekenhuis ingrijpen niet meer nodig was. Let wel op bij chinese kruiden dat je dat alleen neemt van apothekers die goedgekeurd werken. Chinese kruiden die ze zo mee kunnen geven en je moet er thee van trekken zijn meestal niet van gecertificeerde leveranciers en niet gegarendeerd vrij van o.a. zware metalen.

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:46

Eleonoor schreef:
Vaag kan ik me iemand herinneren die in Ridderkerk werkt. Kan je me zijn naam geven? Weet dat op dit gebied best wel redelijke resultaten mee gehaald zijn, zelfs verhalen gehoord dat ziekenhuis ingrijpen niet meer nodig was. Let wel op bij chinese kruiden dat je dat alleen neemt van apothekers die goedgekeurd werken. Chinese kruiden die ze zo mee kunnen geven en je moet er thee van trekken zijn meestal niet van gecertificeerde leveranciers en niet gegarendeerd vrij van o.a. zware metalen.

De naam weet ik niet, sorry...
Maar eerst eind november bloed laten prikken voor schildklier screening, weekje wachten dan voor uitslag...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:49

Omdat een goede chinese therapeut niet werkt aan de hand van een laboratorium uitslag en via andere wegen een diagnose stelt, kan je wel wat doen voor de uitslag van de tweede test bekend is. Maar kan me voorstellen dat je wilt wachten.

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:51

Eleonoor schreef:
Omdat een goede chinese therapeut niet werkt aan de hand van een laboratorium uitslag en via andere wegen een diagnose stelt, kan je wel wat doen voor de uitslag van de tweede test bekend is. Maar kan me voorstellen dat je wilt wachten.

Alleen jammer dat ik 6 weken moet wachten, maar ja, dat is een protocol waar de huisarts zich aan moet houden...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:53

Eleonoor schreef:
Vaag kan ik me iemand herinneren die in Ridderkerk werkt. Kan je me zijn naam geven? .

Die kan ik evt. ook wel voor je navragen als je hem inmiddels al niet weet.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:58

Schrijft die protecol dan ook voor dat je niets anders mag doen? Is gewoon een kritische vraag, hoop dat je die ook zo opvat en niet als een aanval voelt... (internet kan hierin soms zo lastig zijn).

Google levert mij een arts op die zowel acupunctuur, homeopathie en nog meer dingen doet. Bijzondere is wel dat chinese geneeskunde en homeopathie nogal verschillen van theorie. Maar misschien heb ik de verkeerde gevonden. Dit was een nederlandse man, geen chinees.

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:59

Ik ga mijn profielwerkstuk over fibro doen Haha! Leek me wel handig nu ik het zelf ook heb Lachen

We gaan een informatieve site maken voor jongeren met fibro, inclusief gastenboek en forums.

Waarschijnlijk heb ik jullie hulp nog wel een keer nodig Clown

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:06

Eleonoor schreef:
Schrijft die protecol dan ook voor dat je niets anders mag doen? Is gewoon een kritische vraag, hoop dat je die ook zo opvat en niet als een aanval voelt... (internet kan hierin soms zo lastig zijn).

Google levert mij een arts op die zowel acupunctuur, homeopathie en nog meer dingen doet. Bijzondere is wel dat chinese geneeskunde en homeopathie nogal verschillen van theorie. Maar misschien heb ik de verkeerde gevonden. Dit was een nederlandse man, geen chinees.

Ik heb tranen laten rollen bij de huisarts van radeloosheid, wat moet ik al die 6 weken dan, zei ik, ben zo moe, veel pijn. Tja, zegt ze, wachten, ik kan nu echt niks voor je doen. Pas na de volgende bloedtest weten we meer en dan kan je naar de internist...

Want nu met 2 bloedwaardes van die TSH, kan ze niks mee bij de internist, ze moet er kennelijk 3 hebben om goed te zien of er een storing is.

En alle bokt-hulp is welkom hoor, voel me niet aangevallen.

Lin.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:16

Weet niet of ik je dit eerder heb gevraagd, maar wanneer is het begonnen met de klachten en wat is er toen gebeurt in je leven?

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:29

Oh trouwens.. Eleonoor. Die bijlage bij de mail deed het bij mij niet Scheve mond

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:32

Hee, dat is vervelend Lindah. Kan je mij een mail sturen, dan probeer ik het vanavond opnieuw. Dan weer ik zeker dat ik het naar de juiste persoon opstuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:39

Je schildklier werkt te traag, je huisarts zou je direct thyrax voor moeten schrijven. Er zijn mensen die het op thyrax prima doen, helaas behoor ik niet tot die groep. Zorg dat de medicatie zsm gestart wordt, dan hoeft er minder hersteld te worden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:17

Wat vervelend nieuws zeg LinnieLin Ach gut

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:37

Eleonoor schreef:
Weet niet of ik je dit eerder heb gevraagd, maar wanneer is het begonnen met de klachten en wat is er toen gebeurt in je leven?

Ik heb in 2003 een hoop meegemaakt, waardoor mijn leven op zijn kop stond. Ik heb een ongeluk gehad, mijn eerste bijna dood-ervaring, ik had net een tikkie anders moeten vallen en had onder het paard in de sloot gelegen (zie verhaal op Bokt), verder in 2003 hoop veranderingen, stress, vanalles. Heb daarvan 1,5 jaar in een diep dal gezeten, ben eruit gekomen, wel sterker maar mijn lijf was op. In oktober 2005 zware operatie aan schouder gehad, augustus 2006 kleine operatie aan knie...Sinds al dat, ben ik eigenlijk gaan sukkelen, veel en vaak pijn, vaak ziek(jes), enorm moe...

En ben inmiddels best bang dat ik blijvende schade heb aan bijv. mijn heupen, ze doen zo'n zeer, brand, rechts voelt soms erg instabiel...bah...

Groetjes
Lin.
Laatst bijgewerkt door LinnieLin op 08-10-07 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt