Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:59

Klinkt als een fijne huisarts die in de goede zin "de spin in het web is" en waar alles samenkomt en die je serieus neemt en die tevens de lijn van de internist volgt. Eens dat het bloedonderzoek beter door die discipline uitgevoerd kan worden.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:12

Wat een nasleep nog zeg! Ontzettend naar!
Gelukkig dat je goed geholpen wordt nu.
Heel veel sterkte!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 19:21

Haha doe idd maar een paar druppels citroensap :))
Die pijn klinkt hetzelfde! Als ik gewoon over m'n voeten wrijf dan valt dat wel mee, voelt eerder verdoofd, maar een deken kan me laten huilen.

Kan niet zien waar het over gaat, maar wat Little_gift zegt, klopt. Eerst bloedonderzoek, "voor ik iets krijg".

De smoothie met sinaasappelsap en banaan ga ik proberen. Probeer veel bananen te eten, dus dat komt goed uit. De internist rade aan om banaan en melk te mixen, maar daar ben ik niet echt fan van :')

Ik ben niet over naar een andere praktijk, maar er is een nieuwe huisarts bij de praktijk gekomen. Degene die me doorstuurde naar het Meander is waarnemer en gaat volgens mij weer weg, maar die van vandaag blijft wel. Ben er nog niet over uit of ik bij deze praktijk blijft, maar tot die tijd kan ik iig bij haar een afspraak maken :j

Waar ze precies op gaan prikken weet ik nog niet. Huisarts zei dat ik moest aangeven waar ik last van heb en wat de huisarts denkt en of zij dan het bloedonderzoek kunnen doen. Als ze dat niet willen moet ik weer contact opnemen met de huisarts, maar dat kon de huisarts zich niet voorstellen, en ik ook niet.

Ik slik idd een multivitamine, en ook calcium. Welke weet ik zo niet uit mijn hoofd, moet ik vanavond even naar kijken. Ze staan op m'n kamer en ik ben nu beneden :=
De laatste keer bloedprikken was m'n foliumzuur te laag, maar daar moest ik van de internist nog extra foliumzuur voor bij slikken naast de multivitamine.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:54

Ach je valt ook wel van het 1 in het ander.
Ik heb op mijn werk het boekje brintafelen.
Verschillende recepten op basis van brinta.
Misschien staat er wel iets in wat je lekker vind.
Nutridrink zeker die op fruitbasis is goed aan te lengen met bronwater.
Dan lijkt het op limonade.
De drankjes op melkbasis, mengen met slagroom en in de diepvries.
Als ijsje smaakt het vaak beter.
Zo maar wat suggesties hoor.
Niks moet.
Hoop dat je gauw weer wat energieker voelt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:58

Vaak bij tekorten aan vitamine b kan het gebeuren, maar met een multivitamine is die kans vrij klein. Ik dacht inderdaad ook aan foliumzuur.
In jou geval zou b12 tekort ook superlogisch zijn. Eerst allerlei maagzuurremmers, ondervoeding en een operatie aan de maag. Hopelijk is het zoiets simpels en kunnen ze het snel keren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 21:56

esje01 schreef:
Ach je valt ook wel van het 1 in het ander.
Ik heb op mijn werk het boekje brintafelen.
Verschillende recepten op basis van brinta.
Misschien staat er wel iets in wat je lekker vind.
Nutridrink zeker die op fruitbasis is goed aan te lengen met bronwater.
Dan lijkt het op limonade.
De drankjes op melkbasis, mengen met slagroom en in de diepvries.
Als ijsje smaakt het vaak beter.
Zo maar wat suggesties hoor.
Niks moet.
Hoop dat je gauw weer wat energieker voelt.

Ja, ik speel pech bingo := Heb er dus al wat langer last van, maar eerlijk gezegd, enkele bokkers hebben me zo erg het gevoel gegeven dat ze denken dat ik alles uit m'n duim zuig.. Leek me dus beter dat stil te houden. Dacht sowieso dat het gewoon kwam door een val en het met een paar dagen wel over zou zijn. Maargoed, nu het wss toch een gevolg is van de afgelopen tijd..

Brinta is top, koude melk, klein beetje suiker.. Een van mijn rare gewoontes _O- Ga er eens naar kijken.

Heb beide varianten van Nutridrink, juice style en morgen als het goed is ook gewoon vanille en Chocolade.

secricible schreef:
Vaak bij tekorten aan vitamine b kan het gebeuren, maar met een multivitamine is die kans vrij klein. Ik dacht inderdaad ook aan foliumzuur.
In jou geval zou b12 tekort ook superlogisch zijn. Eerst allerlei maagzuurremmers, ondervoeding en een operatie aan de maag. Hopelijk is het zoiets simpels en kunnen ze het snel keren.

Vitamine B12 heb ik wel eerder een tekort aan gehad en ook lang injecties voor gekregen. Maar, óf er is niet op geprikt de laatste keer, óf het was een week 3 geleden gewoon goed en daarna ben ik juist beter gaan eten... Waarom ik dan juist nu zo'n pijn in m'n voeten heb. Voel me verder zoveel beter.. Heel raar.

Pff, m'n tenen doen zo'n pijn.. Net maar een tramadol genomen, helpt amper, maar beetje scherpe randje en word er iig moe van :z

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:10

Tramadol doet helaas niet zoveel tegen zenuwpijn. Wat je over de deken schrijft herken ik van toen ik dystrofie had na een ongeluk. Wat voor mij goed werkte was juist mijn voet wat strakker in de deken wikkelen dat deed eigenlijk geen pijn terwijl een laken er gewoon los bovenop de hel was.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:43

Weet niet of je van ijs houdt? Maar anders kan je de smoothi met een bolletje ijs er doorheen doen. Krijg je soort milkshake en krijg je ongemerkt best wat calorieën binnen.

Goed dat je met deze klachten naar de huisarts bent gegaan. Wel iets wat in de gaten gehouden moet worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 23:15

Amytriptilyne helpt tegen zenuwpijn, afhankelijk van de oorzaak van de zenuwpijn.
Laat ook magnesium in je bloed bepalen.

Hoop dat je ondanks de pijn goed kunt slapen. Sterkte met alles.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 00:09

Kan jouw neurostim deze bijwerking niet geven?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 00:19

Pijn aan voeten kan echt allerlei oorzaken hebben... Bijv. polyneuropathie bij diabetes, nierinsufficiëntie of foliumzuur- of B12-tekort.. Perifere neuropathie (pijn aan handen en/of voeten) kan ook juist ontstaan door een teveel aan vitamine B6. Dus wel goed om (samen met je arts) dit even kritisch onder de loep te nemen welke supplementen je allemaal slikt en of deze nog geïndiceerd zijn!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 00:27

Toevallig geen corona op dit moment?
In juli had ik corona, wat snotterig en hangerig, maar ontzettend pijnlijke voeten.
Toen getest omdat ik met ouderen tijd in auto zou zitten.
Tot mijn verbazing positieve test.
Sindsdien nog steeds zere voeten als ik ‘s ochtends uit bed kom. Ik moet daar echt even doorheen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:07

Aangezien je ook nog eens vegetarisch eet (als ik het mij goed herinner) zou een vit b12 tekort niet vreemd zijn en passend bij de klachten... Hoe dan ook zullen ze je bloed moeten testen en dan liefst niet vlak daarvoor ee halve pot vitamines naar binnen mikken want dan kloppen de gehaltes ook niet meer. (been there done that :'))
Fijn dat je een nieuwe huisarts hebt gekregen en hopelijk voel je je bij haar een stuk fijner en serieus genomen. Hopelijk kan het bloedprikken ook zsm geregeld worden en belangrijker: komt er een oorzaak uit die makkelijk te behandelen is. Voor de verandering zou dat wel fijn zijn voor je :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:39

Jolliegirl schreef:
Er is ook al 100x gevraagd al deze adviezen achterwege te laten.
Waarom blijft iedereen dan toch doorgaan.

Dat vraag ik me ook af...

TS zal vast logischerwijs ergens een vitamine/mineralen tekort hebben, maar ze heeft een dietist, dus zal dat vast allemaal goedkomen, en na tig keer alle dieet-adviezen van Bokt werd ik er zelf niet goed van...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:02

Katja schreef:
Wat je over de deken schrijft herken ik van toen ik dystrofie had na een ongeluk. Wat voor mij goed werkte was juist mijn voet wat strakker in de deken wikkelen dat deed eigenlijk geen pijn terwijl een laken er gewoon los bovenop de hel was.

Herkenbaar.
Ik had het anders opgelost, nl. door een soort van kooi te maken waar mijn voeten in lagen. De deken lag dan over de kooi heen.
Zo'n kooitje is heel makkelijk te maken door bijv. een kartonnen doos open te snijden. De bodem haal je er dan uit en de rest doet dienst als kooi. Later had mijn man een frame gelast, maar het kan ook simpeler :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 15:37

Telefonische afspraak gehad en verpleegkundige heeft het overlegd. Bloedprikken leek de internist een goed idee, alleen omdat ik anders 2 uur moet rijden voor alleen bloedprikken, haal ik straks een formulier op bij de huisarts en kan ik dat gewoon hier in de buurt doen.

Auw -O- Dit was gisteren nog niet zo. Had het eerder al wel een beetje 's avonds, maar nu kom ik er mee uit bed en is het wel een stuk erger.

Merk idd wel dat áls de deken m'n voeten aanraakt, dat de deken goed om m'n voeten wikkelen, het fijnste is! Maar helemaal geen deken is het fijnste, doos ga ik vanavond maar eens proberen.

Corona heb ik denk ik niet. Voel me verder iig echt prima, niet verkouden, niet ziek.. :?

Van de neurostimulator komt de pijn denk ik niet. De electrode zit door S3 en ligt daar wel bij een zenuw, maar alleen rechts. Als ik hem bijv hard zet, dan voelt het alsof ik stroomdraad in m'n gat heb en begint mijn rechter grote teen te bewegen, maar het heeft geen invloed op mijn linkerbeen. En die doet nu het meeste pijn |o

Ijs ben ik zeker gek op, dat kan ik dus eens proberen!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 15:38

Dat lijkt op vocht. Heb je dit ook naar de internist kunnen sturen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:04

die voet ziet er inderdaad niet fijn uit. lijkt op vocht inderdaad. Ik weet niet hoe trombose eruit ziet, maar wordt je daar nog voor in de gaten gehouden? veel sterkte!

Citaat:
Herkennen van trombose
Trombosebeen of trombose arm: plotselinge zwelling van het been of arm, de huid is rood- of blauwachtig (en heel soms juist wit) en glanzend; het been of arm kan zwaar aanvoelen of er kan sprake zijn van een krampachtige of stekende pijn.
Laatst bijgewerkt door juval op 12-11-24 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:05

Dit lijkt zeker op vocht, heel vervelend. Kan dit trombose zijn?

Overleg dit met je internist,of stuur dit even door.

Vervelend voor je zeg!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:32

Lijkt heel erg op lymfoedeem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:29

Wanneer kun je bloed laten prikken? Ik zou hierover ook nog even je huisarts of internist bellen inderdaad...

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:45

Ik hoop dat je een beetje humor oke vindt?

Je lijkt wel op een paard met stalbenen

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:01

Heb je dit bij 1 benen of 2 TS? Als het 1 been is gelijk HAP bellen voor overleg, kan een trombosebeen zijn.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:11

Je kunt ook wat zwelling krijgen in 1 been/voet als er wat gekneusd is en je minder beweegt :+. Ik zou niet voor elke zwelling de hap bellen :'). Wel natuurlijk als je je zorgen maakt. Een trombosebeen presenteert zich meestal anders. En bij zorgen denk ik dat TS echt wel aan de bel trekt.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:14

Tieneke schreef:
Lijkt heel erg op lymfoedeem.

Dit ja. Dan passen de pijn klachten/tintelingen neuropathie achtig er ook goed bij dat is ook een symptoom van lymfoedeem.