Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:05

Wow wat gaaf Venthe met hardlopen!

Heftige keuze wel Jitske, met sterilisatie erbij. Wel fijn als alles in 1x kan.

Ben zelf nu 28 weken. Hier ook drukke kerstdagen, moet nog bijkomen. Energie is echt op dieptepunt := Harde buiken heb ik ook veel last van, vooral bij moeheid of inspanning buiten in de kou. Dus probeer echt balans te vinden tussen uitrusten en leuke dingen doen. Want van op de bank hangen word ik ook niet vrolijker. Moet nog een paar dagen werken en dan werkloos, dus kan hopelijk wel uirusten daarna.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:27

Kerstdagen waren hier mega druk, mijn vriend is al vijf dagen ziek (vooral de mannengriep, met bijhorende stervende zwaan scènes :+ ) dus ik ben alle kerstfeestjes alleen afgelopen met mijn peuter. Ben echt compleet kapot nu helaas.

Voor maagzuur, ik had nog gelezen een glas melk drinken vlak voor het slapen gaan. Valt misschien te proberen?

Super leuke foto die hardloopfoto <3 echt knap dat je dat gewoon nog kan!

Jitske: waarschijnlijk ben ik het vergeten, maar wat was bij jou de reden voor de keizersnede? Heftig inderdaad meteen de sterilisatie erbij :(:)

Eske: harde buiken kan vermoeiend zijn he, gelukkig kan je binnenkort dan uitrusten (ook al is het een beetje gedwongen door je werk)

en nog 24 weken mijlpalen <3

Shoppen en inrichten is ook zo leuk he! Is de nesteldrang al toegeslagen bij iedereen? :))

6 januari start mijn peuter (of heet dat al kleuter) dus met school. In België start dat op 2,5 jaar dus of hij écht doorheeft wat er staat te gebeuren? Hopelijk gaat alles een beetje vlot en voelt hij zich er snel op zijn gemak. Zindelijkheid gaat redelijk goed, wel nog af en toe een ongelukje maar daar gaan ze gelukkig mild mee om op school.

Vandaag had ik een zwangerschapsdementie dieptepunt :') mijn vriend is nog steeds ziek, dus ik ging alleen zwemmen met mijn zoontje. Bij het eruit gaan, was ik vergeten in welk kastje ik onze kleding weggehangen had %) echt alle kastjes geprobeerd en uiteindelijk in mijn badpak naar de kassa moeten lopen en om hulp vragen :') bleek ik niet enkel het kastje niet meer te weten, maar ook de foute code aan het ingeven te zijn. Zo erg :=

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:28

Solleke_Noah schreef:
Voor maagzuur, ik had nog gelezen een glas melk drinken vlak voor het slapen gaan. Valt misschien te proberen?

Jitske: waarschijnlijk ben ik het vergeten, maar wat was bij jou de reden voor de keizersnede? Heftig inderdaad meteen de sterilisatie erbij :(:)

Ik heb bij de eerste ook een (spoed)keizersnede gehad. Mn herstel is toen niet tegengevallen, dus ik sta erg open voor weer een keizersnede (het litteken heb ik toch al) en wat betreft sterilisatie. We zijn met twee kinderen erg gelukkig, een derde zie ik echt niet zitten (zwanger zijn is ook niet mn hobby merk ik) dus als ik dan toch open lig (om het even plat te zeggen) dan is het makkelijk om meteen maar klipjes te zetten. Dan hoeft mijn man ook niet onder het mes.
Mocht de kleine ineens bedenken om snel te komen en toch via de onderkant te willen komen, moeten we een ander plan maken, maar voor nu voelt dit erg goed.
Ik denk er misschien door werk ook makkelijker over. Een keizersnede op de OK voelt voor mij als thuiskomen, dus dat maakt de keuze al makkelijker.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:16

@venthe

Ik ben schuldig aan meer reageren in de app _O-
Sorry Y;(
Maar serieus, 5 km hardlopen.... ik zou het nietzwanger al niet eens kunnen _O-

@simone
Wij hadden ook 2de kerstdag tomatensoep en stokbrood kruidenboter _O-
Maar de tomatensoep was gemaakt door mijn vader.... en die is echt altijd goddelijk!

@jitske
Ik neem af en toe omeprazol tegen het maagzuur. Maar ik had voor de Zwangerschap ook al fases dat ik die nodig was.
Wat mij bij een beetje maagzuur helpt, is mij lang maken. Vaak "vloeit" het dan nog weg.
Direct klemmetjes laten zetten zit ik ook over na te denken.
Ook ivm geplande keizersnede.... puur omdat het dan toch al "open" is...
En anders mag mijn vriend :Y)

@Jolliegirl
Ik ben voornamelijk sochtends benauwd.
Gaat het nu bij je partner al weer Iers beter?
Iris die had dus laatst een dik been. Uiteindelijk 1.5 week terug röntgenfoto's laten maken en daaruit bleek dat ze bot/botvlies ontsteking had. Nu zijn er vrijdag bloedzuigers aangezet en ik haar been nu al weer normaal qua temperatuur... komende vrijdag kan ik nog via de dierenarts bloedzuigers krijgen en hopelijk dat dan een beetje de rust gekeerd is(in iris haar topic staan foto's van de bloedzuigers en haar been naderhand).

@solleke
Ach.... een beetje dementie kan geen kwaad toch _O- Gelukkig heb je een goed excuus

Ik ben het momenteel een beetje zat.
Of Naja zat, het word zwaarder.
En eigenlijk omdat ik normaal altijd druk ben... is dit wel even een beetje moeilijk.
Bijna 1.5 week terug afspraken gehad in het ziekenhuis ivm de bevalling etc.... en ook met de chefarts gesproken, en hij was ook van mening dat een geplande keizersnede "veiliger" was.
Ergens vind ik het jammer dat ik niet op een natuurlijke manier "kan/mag" bevallen.
Maar ivm mijn rug operatie en ook dat onze meid wel al goed groeit, is het gewoon niet verstandig.
Voor beide niet.
Het kan eventueel goed gaan, maar het risico is naar mijn mening net iets te groot.

Gister hebben zijn we in meppen wezen shoppen bij baby one.
Badje gekocht, maxicosi en 360 base en nog een paar kleine dingen.
Vorige week 2 kledingpakketten gekocht, maar 52-56 en 62-68.
2de hands. Dus die gaan komende week allemaal nog even door de wasmachine.
Morgen wil ik nog naar Nederland.
Ik wil gewoon zwitsal gebruiken en niet Duitse producten _O- _O-
Is dat erg :Y)
Kinderkamer is zo goed als klaar.
Plinten willen we morgen ook halen zodat die 1 januari als t meezit erop kunnen... Dan de kast en kinderbed in elkaar zetten.....
En dan is eigenlijk het meeste als het meezit klaar

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:35

Venthe schreef:
Wat is het stil hier!
Iedereen druk in de app of gewoon niet zo veel te melden? :)

Iedereen fijne kerstdagen gehad?

Hier gaat alles goed. De zenuwjeuk is de ene dag erger als de andere maar daar moet ik maar mee dealen. Ik smeer nu magnesiumolie onder mijn voeten maar dat lijkt nog niet echt te helpen.

Vandaag 24 weken mijlpaal!!
Gevierd met een 5km hardloopwedstrijd die nog best lekker ging ook.
[ Afbeelding ]

Fijn he zo'n mijlpaal! En fijn dat het hardlopen goed ging.
Ik loop ook nog steeds hard! Gisteren een 5km trainingsrondje gedaan.

En 3 weken geleden de Bruggenloop in Rotterdam nog gedaan met 27 weken!
Afbeelding

@Jitske; iets waar ik ook over aan het nadenken ben! Ook bevallen met een keizersnede vorige keer. Mijn voorkeur nu gaat wel uit naar een vaginale bevalling, maar inddd ook geen wens voor een 3e kindje hier. Mocht het toch een keizersnede worden, wil ik evt ook meteen laten steriliseren!

@solleke; hier is dat de peuterspeelzaal vanaf 2 jaar. Daar zit ons zoontje sinds eind september voor 2 ochtenden per week. Met 4 starten zie hier met school! Moet zeggen dat die 2 ochtendjes wel lekker zijn hoor...

mylittlejoy

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:52

Hier waggelen we ook lekker door, morgen 30 weken en een 4d pretecho, dus heel veel zin in!

Zorgverzekering ben ik bij CZ met aanvullende verzekering uitgekomen. Uitgaande van een niet medische ziekenhuis bevalling, eigen bijdrage kraamzorg en kraampakket heb ik het er al uit, dus dat leek mij prima.

Wat beter maagzuur kom ik ook de meeste dagen niet door zonder rennies. Het is nog een paar weken, dan gaat de kleine hopelijk dalen. Maar idd, kwark of melk helpt een ook op je linkerzij liggen kan helpen. Verder kleine beetjes eten en water drinken, geen frisdrank.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 23:29

Ik heb wel bij gelezen nu maar reageren zal ik later doen.

Hier vooral heel druk geweest met werken. En in een week tijd ook drie x laat/vroeg. Dan nog zus die bevallen is, dus de beesten (al helpt zwager wel goed) en Soof en nog naar het westen geweest voor kerst

Vandaag weer avonddienst gehad en morgen weer vroege ak had ik vanavond tot tien ipv elf.

Dus nu lekker op bed en weer vroeg op.

Verder gaat alles hier goed. Buik wel groot en in de weg, niet gewend van vorige zwangerschap

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 07:50

Ik ben zowel in het topic als in de app momenteel niet heel actief, want.. Ik ben tweede kerstdag bevallen van mijn prachtige dochter! <3

Dus ik ben vooral aan het genieten van m’n prachtige kleine meid, maar lees beide zo nu en dan nog wel bij. Als alles wat gewend is zal ik vast en zeker weer wat meer reageren.

Ik hoop dat iedereen fijne feestdagen heeft gehad! En uiteraard voor iedereen alvast de beste wensen voor 2025 met heel veel gezonde baby’s!

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 08:58

Jaaaa de eerste baby in dit topic *\o/* Gefeliciteerd iselda. Geniet ervan <3

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:04

Iselda, van harte met de geboorte van je dochter! Hoe is het nu met je?

Marlis, herkenbaar die grote buik. Zeker nu ik vakantie heb word ik zichtbaar dikker, al verschilt het van dag tot dag.

Mylittlejoy, veel plezier vandaag! *\o/* Vervelend die maagzuur!

Venthe, wat cool dat je nog een hardloopwedstrijd hebt gelopen met 24 weken! Super leuke foto ook! Iirriissjjee, ook respect voor jou. Je straalt op de foto! :D

Mijn zoontje start komend jaar twee ochtenden op de peuterspeelzaal om zijn taalontwikkeling te stimuleren. Hij gaat ook al twee dagen naar de opvang. Met 4 jaar gaat hij naar school, dus over precies een jaar.

Hagelslag, goed bezig geweest met klussen en shoppen!

Solleke, dat is een flinke griep! Stervende-zwaan-scènes... :') Is hij inmiddels aan de betere hand, of ben je zijn uitvaart inmiddels aan het regelen? Het waren drukke dagen voor jou, zo te lezen. Met die zwangerschapsdementie wordt het helaas nooit meer beter, maar je leert ermee leven.

Eske, wat irritant die harde buiken. Nog even een paar dagen volhouden, daarna lekker nestelen.

Simone, ik sluit me aan bij de club! Lekker nog even genieten van een weekje vakantie, daarna hoef ik nog maar drie weken te werken tot mijn verlof.

Jolliegirl, vervelend die benauwdheid!

Jitske, spannend die afspraak van morgen. Dan komt de eindstreep toch wel snel dichterbij.

Venthe, gefeliciteerd met je 24-wekenmijlpaal!

Hier een vrij rustige Kerst gehad, dus prima. We zijn nu boven aan het schilderen/ "klussen" zodat niet alles in mijn verlof hoeft te gebeuren. Eind januari, vlak voor mijn verlof, komt ons nieuwe bed en dan kunnen we gaan schuiven met de kinderkamers.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:21

Vandaag 30 weken! Voelt als een mijlpaal!

We gaan straks naar Ikea voor een matrasje en nog wat laatste spullen.
Aanstaande weekend komen schoonouders klussen voor de laatste dingen en dan wil ik écht wel de boel klaar hebben.

Iselda, nogmaals gefeliciteerd! <3

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:35

Iselda gefeliciteerd!!
Zat toevallig vannacht te denken wanneer de eerste baby zich aan zou melden, maar ze was er gewoon al! <3
Heel veel geluk!!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 11:43

Hier vooral druk met de kleine stukjes die ik nu kan lopen. Het is niet veel maar wat geniet ik ervan dat de kleine meid is ingedaald en mijn bekken van binnen uit stabiliseert. Heb de afgelopen week al 3 wandelingetjes gemaakt met onze zoon. Ook zijn we lekker wat laatste dingen op orde aan het maken. Zo slaapt onze zoon nu in zijn grote jongens kamer op zijn grote jongens bed en wordt nu de inbouwkast op de babykamer afgewerkt. Verder merk ik dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is op het einde.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:45

Wat fijn! Hopelijk mag je er nog even van genieten.

Voel je indaling? Of merk je dat je er sterker van word in je bekken?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:49

Iselda, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Hier al wat nesteldrang, dus dingen bij elkaar aan t zoeken. Voor wie borstvoeding gaat geven kan ik overigens deze kolf van harte aanbevelen: https://www.bol.com/nl/p/byer-elektrisc ... androidapp

Kost nog geen 30 euro, maar werkte bij mij heel fijn. En altijd goed om een voorraadje melk in je vriezer te hebben liggen (voor als je ziek bent, medicijnen krijgt of simpelweg even niet thuis bent en de baby bij je partner besluit nu te willen eten).

@jolliegirl: ik kon het de vorige keer wel voelen. Er komt wat meer druk op je bekkenbodem en wat verlichting van je maag en longen. En je buik kan echt een stukje zakken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:52

Ik wacht met een kolf tot de borstvoeding op gang is, risico is mij te groot dat de kleine niet goed aanhapt als we gelijk gaan flessen.

Ik ga de link wel ff opslaan!

Interessant om te weten, dat gebeurt vaak na 32 weken pas toch?
Wat verlichting op maag en longen zou erg fijn zijn....
De benauwdheid is echt niet leuk.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 12:03

Klopt, eerst moet het wel goed op gang zijn en de kleine goed aanhappen, omdat ze zeggen dat de borst iets meer moeite kan kosten dan de fles. Wij hebben vorige keer dacht ik na een week of 3 een keer een flesje met gekolfde melk gegeven.

Bij mij was het toen met 36 weken dat ze indaalde, maar het kan tot aan de bevalling. Dan wordt je wel wat extra in de gaten gehouden dacht ik, omdat ze niet zeker weten of ze goed liggen. Eenmaal ingedaald liggen ze locked in zeg maar.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 12:20

Jolliegirl schreef:
Wat fijn! Hopelijk mag je er nog even van genieten.

Voel je indaling? Of merk je dat je er sterker van word in je bekken?

Ik voel de stabiliteit in rond de SI gewrichten, schaambot is nog wel pijnlijk maar daar valt wel goed doorheen te lopen. Verder zie je ook echt mijn buik lager hangen en heel soms voel ik een Lightning crotch. Verder krijg je de luxe van minder brandend maagzuur en meer lucht in je longen. De verloskundige had bij 32 weken al gevoeld en bevestigd dat ze inderdaad in mijn bekken is gaan liggen. Ze kan alleen niet goed voelen of de stuit of het hoofdje in is gaan dalen. Maar ben wel enorm blij dat mijn meisje en ik de laatste weken nog een beetje samen kunnen werken aan het aansterken van mijn lichaam. Dat zal de bevalling alleen maar ondersteunen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:33

Jolliegirl schreef:
Ik wacht met een kolf tot de borstvoeding op gang is, risico is mij te groot dat de kleine niet goed aanhapt als we gelijk gaan flessen.

Een kolf is overigens wel een tip om in huis te hebben! Hier hapte de kleine goed aan, maar kwam de vieding niet genoeg op gang. Heb toen 2 dagem moeten kolven om te stimuleren. Dit was dus puur om de melkstroom op gang te brengen! Heeft goed geholpen, heb uiteindelijk totdat hij 20mnd was volledige borstvoeding kunnen geven! (Af en toe gekolfd uit een fles als ik er zelf niet was)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 15:59

iirrssjjee schreef:
Jolliegirl schreef:

Een kolf is overigens wel een tip om in huis te hebben! Hier hapte de kleine goed aan, maar kwam de vieding niet genoeg op gang. Heb toen 2 dagem moeten kolven om te stimuleren. Dit was dus puur om de melkstroom op gang te brengen! Heeft goed geholpen, heb uiteindelijk totdat hij 20mnd was volledige borstvoeding kunnen geven! (Af en toe gekolfd uit een fles als ik er zelf niet was)

Ik heb ook in de kraamweek moeten kolven. Doordat er te veel druk op de kranen stond kon onze zoon niet goed aanhappen. Dus toen met de handkolf even de ergste druk weggekolft. Volgens mij gaven wij na de kraamweek soms al een flesje om te oefenen. Voor mijn productie heeft het nooit iets slechts gedaan.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:15

Hier in de kraamweek een kolf gehuurd ivm erge stuwing en een borstontsteking. Daarna zelf een kolf gekocht :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:40

Voor de flessenvoeders (ook met gekolfde melk): de My Bambini flessenwarmer is ook een aanrader. In een restaurant, onderweg of voor nachtvoedingen is het helemaal top. Ik heb tot ongeveer 2 maanden borstvoeding gegeven, maar om gewoon alles bij de hand te hebben om een flesje te maken, waar je ook bent, geeft een hele hoop vrijheid. Gewoon zorgen dat ie is opgeladen en dan kan je overal een warm flesje geven.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:37

Lekker bezig de dames die nog mee hebben gedaan aan hardloopwedstrijden!

Maagzuur werkt hier nu omeprazol goed. Vorige zwangerschap heb ik lecosan geslikt. Er staat bij al die middelen max 14 dagen maar ik heb het vorige week met de verloskundige overlegd en dat zetten ze op de verpakking omdat het niet goed is om het zo te blijven slikken zonder de oorzaak te achterhalen. Omdat bij ons bekend is waar het door komt mag het gewoon langer.

Hier uiteindelijk toch nog een duurdere verzekering gekozen met meer fysio en ook vergoeding voor een kolf etc. Zilveren kruis. Kon ook wel uit en voelt wel goed om goed verzekerd te zijn. Ik verwacht medisch te bevallen in het ziekenhuis door de ruggenprik, maar voor hetzelfde geld gaat het nu mega snel en kan dat niet meer. Dan moet ik dus €580 betalen als ik niet aanvullend verzekerd zou zijn.

Ik heb bij mijn zoontje de eerste week zo'n serieuze medela kolf gehuurd om de boel op gang te brengen. Daarna een normale elektrische kolf gekocht. Nu wil ik van die schelpen die je in je beha stopt. Weet alleen nog niet goed welke.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 18:45

Floko schreef:
Ik heb bij mijn zoontje de eerste week zo'n serieuze medela kolf gehuurd om de boel op gang te brengen. Daarna een normale elektrische kolf gekocht. Nu wil ik van die schelpen die je in je beha stopt. Weet alleen nog niet goed welke.

Ik heb nog mijn werkende Medela freestyle pomp, ik ben ergens in mei dit jaar pas gestopt met kolven. Maar dat systeem met borstschilden waar je flesjes aan draait wordt eigenlijk niet meer gemaakt. Gelukkig kan je volgens de website van Medela die BH schelpen ook aansluiten op de freestyle pomp die ik heb. Wil toch alles fris hebben voor de kleine meid :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 01:17

Gelukkig nieuwjaar!

Hier de eerste melk gehad :')
Ik tilde de kat op vanavond en had ineens een natte plek...ja oliebol..heeft ie me nou onder gepist uit angst voor vuurwerk...

Maar het stonk niet en het plakte..
Nja geen idee.. tshirt nat, trui droog, tepel droog.
Vaag ,prima geen aandacht meer aan besteed.

Til ik net de andere kat op om samen vuurwerk te kijken, jahoor...weer een natte plek :')

Oke iets tegen me aanhouden veroorzaakt dat dus nu al hahaha