Dat ziet er totaal anders uit.
Hier eerst een ruine bezocht, en toen Cairngorm mountain beklommen. Via de Windy Ridge. Nou, dat was ook echt windy. We zijn niet helemaal naar de top geweest, ik vond dat wel jammer, maar was met iemand die nog nooit een bergwandeling gemaakt heeft. En het stormde er gewoon, je voeten zwabberden soms aan je benen van dewind. En het was koud, 4 graden. We waren niet ver van de top, maar toch omgedraaid.
Daarnaast mocht downhill mountainbiken niet ontbreken. Dat had ik nog nooit gedaan. De gehuurde fietsen waren prima, maar de weg omhoog was zwaar, ze hadden maar een klein stukje een soort lift lopende band. Je kon ook gewoon na de lift weer naar beneden, maar dan had je vrij korte stukken downhill, maar ook niet zo vermoeiend.
En op de terugweg naar ons huisje begon het Schotse weer weer, regen. Wij hadden gelukkig op de berg vrijwel alleen maar zon. Maar dus wel heeeeel veel wind.
Ik ben ook geen echt snelle wandelaar, maar het valt me wel op de mijn hartslag lager is dan vorig jaar. Toen kon ik soms zelfs 160 halen. Nu zit ik zelden boven de 130. Verschil in hoogte? Vorig jaar vaak boven de 2500m. Schotland is natuurlijk laag. Maar ik heb er geen echte verklaring voor eigenlijk. Met hardlopen op laag tempo is deze ook hoger, terwijl ik met wandelen in de bergen hier meer hijg en verzuur. Volgens Garmin doe ik te weinig, maar ben de hele dag in beweging geweest. Dus wel bijzonder.