Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 07:30

@horsiegek wat een ontzettend heftige periode. Een dikke virtuele knuffel.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:44

@horsiegek wat verdrietig van jullie miskraam. Heel veel sterkte! :knuffel:

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:56

Wat Verdrietig van jullie miskraam Horsiegek! Sterkte!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:16

Horsiegek wat verdrietig… dikke knuffel :(:)
Wow al 8 tanden! Wat veel. Had hij er veel last van? Fijn dat het goed gaat. Grappig dat hij liever wil staan/lopen. Misschien kruipt ie toch nog straks. Vervelend dat het slapen nog niet zo wil. Samen fietsen is ook leuk!

Jasz fijn dat je die al gehad hebt. Wat een prachtige haardos ook! Heerlijk. Och wat sneu de tandjes. Ze kunnen er zo last van hebben..
Dankje nog! En bedankt voor de uitleg

Farjen wat heerlijk op vakantie! Ik gok dat je al terug bent maar hopelijk heb je er van genoten!
Och nee wat sneu zeg… ook om zo je verjaardag te vieren op de opvang. Oorontsteking is heel naar, zelf ook als kind (en nogsteeds) enorm last van gehad.

Redbutton die maand is zo om haha! Dankjewel! Jaa Nora is ook al naar de kapper geweest en moet eigenlijk nog een keer. Gaat zo in de ogen zitten. Wat lief dat palmboompje <3 slapen met de warmte was drama. We wonen ook in een chalet met plat dak. Ik heb een koelmat gekocht en in haar bedje gelegd. Dat vond ze heel fijn en toen ging het wel. Ze heeft 1 nacht bij mijn ouders geslapen omdat het hier niet uit te houden was

Nadia raar idee hè dat je baby geen baby meer is maar een dreumes -O-
Ojee de mama fase haha. Lijkt mij een vreselijk gevoel als je je kleintje moet achterlaten als ze dat niet willen. Klinkt als een heerlijk blij kind. Mooie foto met broer! Die foto bij de kapper :+

Nora gaat ook goed! Haar verjaardag was ook heel leuk. Ze had hele leuke vriendjes en vriendinnetjes op bezoek. Zo leuk om ze te zien spelen. Ze wordt maar groot! Ze is zo blij altijd en kan zo snel kruipen haha!
Afbeelding
Goed eten is belangrijk
Afbeelding

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:03

Hoe is het met jullie?

Ik wilde toch even wat vragen omdat ik er best onzeker van wordt. Mees stond met 8 maanden en liep toen al snel langs meubilair en stapte ook over van bank naar tafel en terug. Hij kan ook al een tijdje los staan. Maar nu gebeurt er niks. Loslopen zit er niet in (hij is bijna 15 maanden nu). Ik begin me toch een beetje zorgen te maken dat hij helemaal geen stappen meer zet.

Ook qua taal krijgt hij niet echt meer woordenschat dan Mama, aai en klaar.

Hoe is dat bij jullie?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:09

Isa is natuurlijk pas 13 maanden en stapt pas sinds een maand langs meubels en aan een loopwagen. Kan ook nog niet los staan. Ik was zelf 18 maanden toen ik begon te lopen. Als ik met vrienden vergelijk vind ik dat ze met 10 maanden zich zo verschillend gaan ontwikkelen. Hier brabbelt ze wel echt heel erg veel, maar de woorden zijn idd mama en aaien.
Gaat de ontwikkeling nu ook niet meer in fases? Soms 3 stappen vooruit en dan weer 1 terug, dat begrijp ik om me heen.
Snap dat je er onzeker van wordt, kun je het eventueel met consultatiebureau overleggen?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:13

Het consultatiebureau had op zich geen adviezen en gaven aan dat zolang hij voor 18 maanden loopt ze zich geen zorgen maken. Wat ik lastig vindt is dat hij zich eerst heel goed ontwikkelde in fases en nu al meer dan 6 maanden stil lijkt te staan.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 21:12

Bodi loopt nu ook sinds een maandje langs de tafel en met een loopwagen enzo. Los lopen lukt hem ook echt nog niet. Hij is ruim 14 maand. En hij brabbelt ook heel veel onduidelijke dingen en meer dan papa, mama, aai en waf waf(hond) komt er ook niet uit.

Wij moeten woensdag naar het consultatiebureau, dus ben benieuwd wat zij zeggen. Maar vrienden van ons vertelde dat ze met 18 maanden maar 3 woorden hoeven te kennen. En zolang die voor 18 maanden loopt zou ik me er ook niet druk overmaken. En ik snap dat je er onzeker van wordt haha. Ik ben op facebook ook lid van de uitgerekend in juni 2024 groep en daar zie ik ook al heel veel kindjes lopen enzo.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 21:55

Is ook de vraag die iedereen stelt: loopt ze al... gevolgd door: oh dan is ze laat
Eigenlijk best irritant en ook wel onzeker makend.

Hier zegt isa trouwes geen waf waf, maar ze wijst naar een hond en doet dan het hijgen na :') hilarisch

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 22:41

Aidan doet precies het zelfde, hij loopt wel als hij achter z’n rollator (loopauto := ) loopt of aan de hand.
Ik maak mij er absoluut geen zorgen om, ze doen het op hun eigen tijd, ze moeten vertrouwen in hunzelf krijgen en dat komt vanzelf.
Het ene kindje is nou eenmaal wat sneller dan de andere en het consultatiebureau pakt meestal het gemiddelde.
Mijn oudste zoon liep net na zijn eerste verjaardag, Aidan is nu bijna 15 maanden.

Meer dan aanmoedigen en stimuleren kunnen we als ouders denk ik niet, het komt wel maar ik begrijp je zorgen hoor :(:)

En misschien ben ik hier ook wel een te nuchter Groninger voor :evaw:

Qua woorden komt Aidan niet verder dan papa, mama en oh oh.
Echt wel heel grappig, als hij of wij iets laten vallen is het ook ‘oh oh’ en dan heel hard lachen.
Als wij ‘nee’ tegen hem zeggen schud hij met z’n hoofd en vind hij het ook hilarisch (blijf dan maar een serieus als iets echt niet mag)

Ik heb gister een nieuwe camera gekocht en die moest natuurlijk even getest worden, zodra ik die op hem richt is het lachen <3
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 05:37

redbutton schreef:
Is ook de vraag die iedereen stelt: loopt ze al... gevolgd door: oh dan is ze laat
Eigenlijk best irritant en ook wel onzeker makend.

Hier zegt isa trouwes geen waf waf, maar ze wijst naar een hond en doet dan het hijgen na :') hilarisch

_O- _O-

Nadia: wat een lekkerbek! Jaa hier ook de oh oh als die iets laat vallen. :')

En als die aan het eten is kijkt die waar de hond ligt en gooit daarna stukjes eten naar beneden. De hond weet het ook al precies, want die gaat strak naast de kinderstoel liggen. :')

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 06:51

Dank jullie wel, dat helpt! Leuk dat ze allemaal zo hun eigen karakter hebben. Mees kan ongelooflijk driftig zijn als hij iets niet mag en is gek op de hond (alleen niet helemaal wederzijds).

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:45

Haha hier ook een karakter.
Als ze niet zelf mag eten wordt ze toch boos.. dus ze eet tegenwoordig zelf en kan daarna in bad haha.
Afbeelding

Hier is ze ook gek van de hond en kat. Maar die zijn vooral rond etenstijd gek van haar, dan hangen ze om haar stoel heen

Afbeelding

@nadia wat een lachebekje!
Ik vind deze fase ook echt heel leuk, moet heel vaak hard om d'r lachen. Zeg je nee, schud ze dr hoofd en zwaait ze met een vinger.
Het worden echt mensjes nu

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 10:10

Heel herkenbaar Redbutton. Wat een leuke foto's! Lief ook met de beestjes.

Mees is ook gek op water om mee te spelen.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 10:27

Wat een heerlijke foto’s allemaal

MerelV ook al zo’n waterrat! Heerlijk. Wat een blij ei. Komt wel goed :(:) Ik snap dat je er onzeker van wordt. Ik zit ook wel eens te denken ‘wat als, wat als’. Het kan je zo gek maken. Maar ze doen alles op eigen tempo.

Redbutton ik ging wel een beetje stuk om die eerste foto _O- Die kat kijkt wel wat bedenkelijk :+ Helemaal mee eens dat ze nu echt mensjes worden. Met een eigen mening :)) Ja dat is wel vervelend als mensen dat vragen… alles op eigen tempo toch

Nicolefloor die honden hebben dat snel door :+ Ik heb dat zelf veroorzaakt. De kleden liggen naast de tafel dus achter de stoel van Nora. Ik gooi wel eens een korstje naar de honden en dat heeft ze afgekeken := Niet zo handig

Nadia rollator _O- helemaal eens met je post. Lekker alles op eigen tempo. Deze nuchtere Fries is het met je eens :P Wat ziet Aidan er al groot uit zo!

Nora gaat eigenlijk wel goed. De liep al een tijdje langs de meubels en heeft nu ook een paar stapjes los gedaan. Ze vertrouwd zichzelf nog niet helemaal dus gaat snel weer zitten haha. Verder gek op de beestjes. Als ze de paarden ziet helemaal wijzen en ze kruipt er ook heen :+ Dus moet er al achteraan! Ze is heel lief voor de honden. Eerst wou ze wel eens meppen maar wordt steeds meer aaien. Qua woordjes doet ze heit mem Beppe pake bah (als ze gepoept heeft) en gister wees ze naar de trekker en zei ze al t…tr.. tre. En verder kwam ze nog niet haha
Afbeelding
Afbeelding
Met mijn eerste pony die ik al 23 jaar heb
Afbeelding
We zijn laatst in monkeytown geweest. Dit vond ze echt fantastisch. We kregen haar niet meer mee naar huis
Afbeelding
Het zwembad blijft ook een succes
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:30

MerelV, vervelend hé die onzekerheid als moeder. 8 maanden is dan wel heel vroeg maar ik denk dat het normaal is dat er nu even niet zoveel gebeurd. Hier lijkt het soms ook te blijven hangen en dan opeens kan ze 10 nieuwe dingen bij wijze van spreken :+ Wat een schattig kereltje! En zoveel tanden al!

Hier stond ons kleintje pas recht rond haar verjaardag, inmiddels lukt dat allemaal heel vlot en stapt ze rond de tafel en bank zolang ze steun heeft. Aan de hand niet, dan gaat ze meteen zitten. Ze is nu net 14 maanden geworden. Als ik jullie foto's zie, zit ze veel achter op jullie kindjes :=
Kruipen is 90% van de tijd nog steeds als para commando :+ Soms begint ze op handen en knieën maar dat gaat duidelijk niet snel genoeg volgens haar en dan is ze weer weg plat op haar buik. :') Maar ze begon maar te kruipen op 9 maanden, zelfstandig zitten was erna pas. Dus qua beweging is ze wat trager (of eerder lui :P )
Babbelen is dan duidelijk veel meer haar ding, ze kan al best veel woordjes (mama, papa, boekje, trein, hondjes, Isa, ...) Al is "boekje" nu veranderd naar iets als "boetje" :+
Maar bij haar consult van het consultatiebureau vonden ze alles prima en goed op schema. En daar zeiden ze ook dat woordjes pas voor 18 maanden is zoals hier al werd vernoemd :)

Nadia, heerlijk manneke <3

Redbutton, haha leuk zo eten :+ En herkenbaar van de huisdieren, hier noemen we de honden al het "poetsteam" :')

Kabayo, als ik jouw kind zie, denk ik altijd dat ze al een jaar ouder is ofzo :D Ze lijkt zo groot en zelfstandig al!

Wat ik me soms afvraag, kunnen jullie kindjes al puzzelen? Zo van die blokjes in vormen steken?

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 16:14

Heb al heel lang niet meer gereageerd hier :o heel druk geweest met m’n nieuwe baan en alles thuis. Maar vind het wel super leuk om jullie updates te lezen <3

Wat betreft alles bovenstaande. Hier kroop ze laat, rond een jaar pas, en nu (14,5 maand) loopt of staat ze ook nog niet los. Ik vind het soms ook best vervelend als er gevraagd wordt, loopt ze al? Nee.. Maar er zijn meer in onze familie die later liepen (rond 15 maanden ofzo). Dus ik wacht af. Ze heeft ook mini voetjes dus dat zal wel niet helpen :')

Ze heeft wel een paar woordjes, wat ik niet verwacht had ivm meertalige opvoeding. We hebben mama papa, ghighi voor hond (?) ‘woef woef’, ciao ciao met zwaaien, baci (blaast een kusje), doudou, tiens (Frans), ‘nonononono’ etc :P plus ‘oef oef’ geluid voor vogels

Farjen bedoel je de platte puzzels met grote stukken, of van die sorteer boxen? Hier gaat het laatste wel goed, ze kan best prima de juiste 3d vormen door de gaten doen, maar de platte houten puzzels lukken nog niet echt. Die stukken worden graag door de kamer heen gegooid. Verder vind ze doppen op dingen schroeven leuk? En ze klimt graag, dol op muziek en danst. Heeft het naar haar zin op de opvang dus dat is super fijn voor ons.

Ze is wel ontzettend driftig. Zo snel boos := wil ook alles zelf doen, vooral zelf eten en dan drama als ze stukjes niet aan kan prikken. Probeer je te helpen dan wordt het bestek als een speer weggesmeten