Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melewel94

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:01

M'n laatste bericht was behoorlijk bagger, maar ineens zie ik ipv 86+ nu 84,9 op de weegschaal *\%/*

Enigste verschil: geen Brinta met banaan in de ochtend.

Ik probeer m'n overgebleven groente van de avond de volgende dag in een lunch te verwerken, en dit gaat goed :D

Dit geeft een fijne boost, die eerste kilo *\%/*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:14

Soms heeft je lichaam gewoon even de tijd nodig om te switchen naar afvallen. Gefeliciteerd met de eerste kg.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:59

Wauw KimD, mooi resultaat zeg!

Top Melewel94, op naar de volgende kilo!

Hier even twee weken beetje stil gestaan maar de daling lijkt weer ingezet.
Super motiverende opmerking van mn schoonmoeder ook van de week. Hoeveel ben je al kwijt? 12 kilo? Oh heel goed en hoeveel wil je er kwijt? 30? Nou ik zou het maar beetje bijstellen want dat red je toch niet.

Nu ben ik helemaal gemotiveerd om die 30 te bereiken _O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:00

Ik ben nu in een week en een dag 0,3 afgevallen. Niet veel maar ik heb mezelf vorige week zaterdag vol zitten vreten met chips op een verjaardag en 2 ijshorentjes, dag erna weet ik niet meer wat ik gegeten heb maar ook nog een zak chips, woensdag mc donalds. Daaromheen mezelf goed gedragen. Dus ik ben niet geheel ontevreden. Met harder werken heb ik ook weken dat er niks gebeurde. Nu hopen dat ik zo naar onder de 80 kan kruipen zonder het gevoel te hebben niks te mogen. Dit weekend weer een verjaardag bij dezelfde mensen en zondag bbq......

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:44

Ik was mijn motivatie even volledig verloren. Wilde er deze week weet helemaal voor gaan. Helaas had Covid andere plannen voor mij, dus zot thuis in quarantaine. Heb er ook flinke keelontsteking bij. Enige voordeel, doordat ik weinig trek heb, spontaan wat kilo's kwijt, maar dat zal wel niet blijvend zijn.
Zodra ik weer beter ben, ga ik er weer voor. Ik heb in september een bruiloft, dus dat is een mooie streefdatum.
Maar nu eerst maar herstellen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:44

Ik had het idee dat corona heel lang mijn proces heeft belemmerd.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:45

Mijn weegschaal gaf gisteren -0,4 aan. We gingen alleen bbqen gisteren, dus smiddags nog 1,5 uur naar de sportschool geweest. Sporten lukt nog niet voluit ivm kruisband blessure, maar voor mijn gevoel was het nodig om te compenseren :o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:05

Ik heb een beetje een tegenvaller. Ik heb 2 weken geleden een hele erge buikpijn-aanval gehad s nachts en ben daarna de volgende ochtend naar de huisarts gegaan. Inmiddels is er een echo van mijn bovenbuik gemaakt en zijn we erachter gekomen dat ik galsteentjes, een poliep (lipoom) in mijn galblaas en een poliep (angiomyolipoom) aan mijn linkernier heb. De galstenen kunnen door het afvallen zijn gekomen, minder vet eten, maar de poliepen laten me wel schrikken. Het is goedaardig, maar wie zegt me dat dit zo blijft en nu is alleen mijn bovenbuik bekeken, maar aangezien ik veel darmklachten heb wil ik nu ook wel weten hoe mijn onderbuik er dan van binnen uit ziet.. Ik moet nu beslissen of ik mijn galblaas verwijderd wil hebben. Maandag heb ik opnieuw een afspraak bij de huisarts hierover.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:45

Muronia schreef:
Ik heb een beetje een tegenvaller. Ik heb 2 weken geleden een hele erge buikpijn-aanval gehad s nachts en ben daarna de volgende ochtend naar de huisarts gegaan. Inmiddels is er een echo van mijn bovenbuik gemaakt en zijn we erachter gekomen dat ik galsteentjes, een poliep (lipoom) in mijn galblaas en een poliep (angiomyolipoom) aan mijn linkernier heb. De galstenen kunnen door het afvallen zijn gekomen, minder vet eten, maar de poliepen laten me wel schrikken. Het is goedaardig, maar wie zegt me dat dit zo blijft en nu is alleen mijn bovenbuik bekeken, maar aangezien ik veel darmklachten heb wil ik nu ook wel weten hoe mijn onderbuik er dan van binnen uit ziet.. Ik moet nu beslissen of ik mijn galblaas verwijderd wil hebben. Maandag heb ik opnieuw een afspraak bij de huisarts hierover.

Heftig!! Gaan de doktoren erin mee dat ze ook je darmen gaan onderzoeken? Heeft het eruit halen van je galblaas veel effect op de rest van je lijf?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:21

Allemaal mooie resultaten! :D Misschien een domme gedachtegang: maar ik neem het er dit weekend nog even van. Over 1,5 week afspraak bij de diëtiste en dan mag ik niets meer :')

@Muronia: Heftig zeg... wat is eigenlijk het effect van leven zonder galblaas?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:03

Dat wil ik maandag navragen bij mijn eigen huisarts allemaal. In principe zou er niks moeten veranderen na het verwijderen van je galblaas maar ik wil eerst meer navraag doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:34

Volgens mij wel. Je kan vetten niet makkelijk meer afbreken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:03

Vroeger kreeg je daarna een apart dieet, maar dat is tegenwoordig niet meer zo. Maar, ik ga dat maandag verder bespreken. Mijn gevoel zegt sterk eruit ermee. Meer vanwege de poliep dan de steentjes, want dat zit me helemaal niet lekker.

Vanmorgen even gewogen en toch -0,3 kg gelukkig. Mijn BMI is nu officieel van "je bent veel te zwaar" naar "je bent te zwaar" gegaan. Dat klinkt al wat vriendelijker toch? Totaal nu -16 kg. Het gaat niet meer zo snel, maar er zit nog steeds beweging in.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:16

-16, knap hoor! :D Ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:08

Muronia schreef:
Dat wil ik maandag navragen bij mijn eigen huisarts allemaal. In principe zou er niks moeten veranderen na het verwijderen van je galblaas maar ik wil eerst meer navraag doen.

Hey allen, paar jaar geleden ook het topic meegevolgd en samen met voedingscoach 10 kg vermagerd. Maar lang leve Corona en toch weer een 7kg er bij. Pfff.
Sinds 3 weken terug gestart met Powerslim restart (dit zijn géén shakes maar iedere ochtend een supplement voor vetverbranding en gezonde voeding). Het programma helpt je via NLP terug in vermagermodus te krijgen zowel in je hoofd als lijf. Er zou 2 kg reeds af moeten zijn.

Wat ik wel heel lastig vind is dat mijn eten niet meer 'lekker' is. Eten is functioneel geworden. En dat is jammer. Ik heb geen honger maar eten met smaak is zo fijn...

@muronia: ik heb al 10 jaar geen gal meer en ik kan en mag alles eten. Ook vetten worden voldoende afgebroken. Je lever neemt de functie over. Ik heb totaal geen last van het niet hebben van een gal. Ik zou zeggen: er uit met dat tot ding. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:03

Komt dat smaakverlies ook door nlp? Of een andere oorzaak? Lastig! Hierdoor heb je inderdaad zowel geen last van lekkere trek, maar jezelf elke keer ertoe zetten iets te eten is ook lastig en vermoeiend!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:02

Laibadji goed om te horen dat je geen verschil merkt. Ik heb besloten dat hij eruit gaat na overleg met de huisarts vanmorgen. Dus daar krijg ik een oproep voor. Verder gaat ze overleggen met de radioloog of we iets moeten doen aan de poliep aan mijn nier of dat het moet worden opgevolgd. Daarnaast krijg ik ook het darmonderzoek zodat ik weet of die schoon zijn. Ik ben heel blij dat ze me zo serieus neemt, want het zit me niet lekker. Het is goedaardig maar dat kan veranderen he.. ik ben 5 jaar geleden mijn moeder heel plotseling en te jong verloren aan kanker en ik wil nog graag een paar jaar mee, dus liever even goed checken.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:09

Muronia schreef:
Laibadji goed om te horen dat je geen verschil merkt. Ik heb besloten dat hij eruit gaat na overleg met de huisarts vanmorgen. Dus daar krijg ik een oproep voor. Verder gaat ze overleggen met de radioloog of we iets moeten doen aan de poliep aan mijn nier of dat het moet worden opgevolgd. Daarnaast krijg ik ook het darmonderzoek zodat ik weet of die schoon zijn. Ik ben heel blij dat ze me zo serieus neemt, want het zit me niet lekker. Het is goedaardig maar dat kan veranderen he.. ik ben 5 jaar geleden mijn moeder heel plotseling en te jong verloren aan kanker en ik wil nog graag een paar jaar mee, dus liever even goed checken.

Dat snap ik Muronia en je hebt gelijk dat je ook preventief werkt. Ik hoop dat het even positief uitdraait als bij mij. Heel veel succes en veel beterschap gewenst!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:06

Muronia schreef:

Fijn dat de huisarts goed met je mee denkt!!! Hopelijk ben je snel aan de beurt met alles. En beter een keer te vaak checken dan te weinig!!

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 23:44

Hallo, mag ik mij hier ook melden? :D

Ik ben inmiddels een paar weken bezig, maar helaas er 2 weken even mee gesopt. Nu wil ik het weer oppakken!
Over het algemeen heb ik een prima gewicht, maar ik voel mij niet fijn in mijn eigen lijf. Dus wil ik er minstens 10 kilo afwerken!

Hopelijk is dit topic de stok achter de deur en bereik ik dit doel voor dit topic de 500 pagina's bereikt! *\o/*

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:09

Wat goed bezig iedereen!
Ook ik ben nu bijna 2 weken bezig en al 2 kilo lichter. *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 07:39

Bedankt voor de berichtjes! Ik kan 11 juli terecht voor een afspraak bij de chirurg, dat gaat vlot! Vanmorgen weer -0,4 op de weegschaal. Ik ben eindelijk echt over het plateau heen volgens mij, gelukkig! Nu -16,4 totaal. Nog maar 15,6 te gaan *\o/*

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 08:42

Mooie resultaten en fijn dat je al vrij snel terecht kan Muronia! En je bent gewoon over de helft!

Hier na 3 weken vrijwel stilstaan vanmorgen ook weer een halve kilo eraf. En dan ben ik in een maand tijd alsnog 2 kilo afgevallen dus dat is alsnog keurig, het voelde alleen niet zo de afgelopen twee weken :+
Ik ben wel qua bovenkleding al van maat XXL naar L/XL gegaan, bizar! Nu alleen die stomme heupen nog zodat de broeken ook een maat kunnen zakken haha

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:19

Ik moest mij vandaag ook laten wegen. En ik was ook heel tevreden. Ik ben 3 weken geleden gestart en ik ben 3 kg kwijt! Ook met 2x frietjes tijdens die periode. Ik weeg nu 65 kg. Nog 3 kg te gaan en ik heb het gewicht dat ik graag wil.
Het voelt wel al een heel stuk beter aan. Ik kan terug in de kleren van voorheen ipv mij plomp te voelen en er niet meer in te kunnen. Ik heb ook meer energie. Deze ochtend was ik om 8u al aan het paardrijden.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:20

Melewel94 schreef:
M'n laatste bericht was behoorlijk bagger, maar ineens zie ik ipv 86+ nu 84,9 op de weegschaal *\%/*

Enigste verschil: geen Brinta met banaan in de ochtend.

Ik probeer m'n overgebleven groente van de avond de volgende dag in een lunch te verwerken, en dit gaat goed :D

Dit geeft een fijne boost, die eerste kilo *\%/*

Vandeweek had ik 84,4 maar dit was vanochtend weer 84,9. :')

Maar het is onder de 85 gebleven dus dat is goed B-)