Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:09

Duke schreef:
Supervixen schreef:
Dat is juist waar ik van geniet Duke. Oneindig lange lopen in mijn eentje. No problemo. Maar samen met iemand anders is ook gezellig en makkelijker.
Ik wil best een keer een dertiger samen trailen? Weet niet wanneer ze precies op je programma staan?

Bekende paadjes daar op de Posbank.

Oneindig lang lopen hier in de Randstad is lang niet zo leuk als in de natuur.

Wil jij met mij een dertiger trailen?! Oe, dat zou ik heel fijn vinden, maar ik ga niet zo snel he... En het is voor de marathon, dus denk dan redelijk vlak houden. :o O:)
Zondag 27 feb staat een dertiger op het programma.

Tempo is voor mij onbelangrijk.
Ik moet er even over nadenken, want de week erna heb ik de ultra. Wat is je tempo ongeveer op zo'n afstand denk je?(komt niet heel nauw). Want als het een eindje onder mijn normale trailtempo is zou dat nog kunnen met een week erna 50km.

Foxy dat is echt heel goed haalbaar hoor in die tijd die je nog hebt om te trainen. En 2u15 is ook echt een ruime tijd.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:43

foxy80 schreef:
JesdaJin, zo ben ik er ook indertijd aan begonnen in de eerste coronagolf. Heb er toen dik 4 maanden over gedaan, maar liep toen gewoon een half uur aan 1 stuk met Evy van Start2Run. Ik heb die bestanden trouwens ook nog. Of je in die tijd 5 km aflegt, is echter geen vast gegeven, dus pin je daar niet op vast. En goede schoenen kopen in een winkel waar ze advies geven kan ik alleen maar aanraden. Op wat voor ondergrond ga je lopen? Asfalt belast zwaarder.

Afstand maakt mij niet zo veel uit. Als de lessen 'op' zijn dan kan je zelf wel verder oefenen maar dan he je de basis er goed in.

Heb ooit es schoenen laten aanmeten, alleen dat is al enkele jaren geleden dus even kijken of dat nog wat is.

Ondergrond zal in begin asfalt/stoep zijn maar als ik meer conditie heb zal ik met de honden naar t bos gaan

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:44

Ik vind 2:15u op 16km timecap eerlijk gezegd niet heel erg scherp. Volgens mij is dat heel schappelijk.
Ik ben zelf 1.62m en heb schoenmaat 36/37 :P dus ik kan me er zeker iets bij voorstellen.

Zou gewoon lekker gaan lopen en zien hoe het dan gaat. Waarschijnlijk zorgt de sfeer ervoor dat je lekker geniet van het lopen en alles daaromheen en totaal niet bezig bent met de tijd enzovoorts en loop je gewoon binnen de limiet binnen.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:54

Afbeelding

Welkom nieuwe mensen, heel veel plezier met de eerste km’s en leuk dat jullie dat hier willen delen!
Hier een spontane 11 km, het was zo mooi weer toen ik klaar was met werken - blij dat ik mocht :o
De route was recht toe recht aan en alleen maar asfalt. Onderweg
12 witte reigers
6 mondkapjes in de berm
7 blaffende honden vanaf de erfgrens
0 mede hardlopers _/-\o_
Maar vooral de geur van open haardjes en kippensoep omdat het rond etenstijd was maakte mijn rondje compleet. Eten in de oven als ik thuis kom, douchen en voldaan aan tafel.

Wind tegen vind ik trouwens lastig hoor, hoe haal ik adem!?!
Respect voor je rondjes afgelopen weekend Duke! #petjeaf
Fantastische foto’s van de Posbank! Hoop dat je snel met Duke op pad kan SV - hoe gaat het met je?

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:58

Welkom nieuwe lopers leuk dat jullie komen mee kletsen, veel plezierige kilometers gewenst!

Duke wat een heerlijke foto's zo door de modder!

BB80 je rondje klinkt heerlijk! Afgezien van de mondkapjes in de berm dan, ik stoor me daar echt aan, waarom ruimen mensen hun eigen zooi niet gewoon op |o

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:14

Welkom nieuwkomers *\o/* gezellig!

Ik heb afgelopen week 4 km binnen het half uur gered, wel blij mee dat ook mijn tempo nu weer ietsje opkrikt.

En ik heb me ingeschreven voor meerdere mudruns =:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:35

Leuk, Mudruns *\o/* ik houd van blubber :')

Net gewoon op het asfalt een hele leuke interval training met de hardloop club gedaan, 4x 1200 meter en dan steeds sneller,met tussendoor squats, lunges en mountain climbers. Ik ben eigenlijk niets aan conditie kwijt na mijn enkel pauze, elk rondje halve minuut sneller, laatste rondje 45 seconden zelfs. 5.45 over 1200 meter is gewoon echt heel snel voor mijn doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:53

BB80 goed gelopen die 11km!

Het gaat wel goed eigenlijk.
Voel me al veel beter dan gisteren en heb na het avondeten alweer een half uur krachttraining gedaan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:22

Goed bezig allemaal!

Duimen dat je het ergste gehad hebt, SV.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:59

Fijn dat je je goed voelt sv! Veel mensen krijgen van corona een tweede dip dus doe rustig aan.. :)

Idd snel gaucho, leuk :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:50

@BB80: Wauw wat snel! En zo lekker he om na werk voor eten nog een heerlijk rondje te rennen. Als je dan thuis bent, heb je nog de hele avond en voelt heerlijk voldaan.

@Sintara: Mudruns! Gaaf! In het verleden (voor corona) ook aantal aan meegedaan. Voelt toch als buiten spelen voor volwassenen.

@Gaucho: Ook lekker te merken dat je, ondanks je blessureperiode, weinig heb moeten inleveren. En zeker snel gegaan die laatste 1200 meter!

@SV: alweer een halfuur krachttraining. Dat is ook goed nieuws na corona.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:25

SV niks overhaasten hoor, maar wel fijn dat je je beter voelt!

Bb80 en Gaucho klinkt lekker!

Ik heb ook goed nieuws, mijn hartslagmeter werkt super, vandaag intervaltraining gedaan. Ook mijn nieuwe schoenen ingelopen.

Afbeelding

Ook nog weer de gekende bende ontmoet:

Afbeelding

Verder gemerkt dat als ik braaf op hartslag loop, ik geen druppel zweet laat en heb op 52' slechts 5 km afgelegd. Volgende keer loop ik gewoon weer meer op gevoel, punt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 21:40

Maar het is dan toch de bedoeling om op lage hartslag te lopen, minder te zweten en dan ook mindee afstand te lopen? Of zie ik dat verkeerd?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:54

Ik had me wat verkeerde hartslagzones ingeprent, met dit intervalschema moet je juist inlopen op geel, daarna oranje en blauw afwisselen en uitlopen in de groene zone. Ik had eigenlijk 50% in oranje moeten zitten en 20% in geel. Volgende keer beter!

Wat jij zegt Dilan is de lange trage duurloop in de groene zone, die mag ik zondag doen. 50' min ter plekke trappelen haha!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 22:20

Klinkt wel ingewikkeld zo, tijdens die intervaltrainingen.

Ik heb vandaag mijn medicijn opgehaald.
Weet niet of ik het al had gezegd hier, maar het ziekenhuis belde gisteren. Alles wijst toch echt op astma, voor zover ze uit het onderzoek konden zien. Longinhoud was 85% voor puffer, 97% na puffer.

Dus de komende 8 weken aan de ventolin met ontstekingsremmer en dan weer een longfunctietest om te kijken hoe het er dan voor staat.

Het kan volgens de arts ook heel goed zijn dat mijn hoge hartslag bij inspanning komt omdat mijn longen hun werk niet goed doen.

Afijn, gisteren ook wel 5,5 km (intervallen van 500 meter hardlopen, 100 meter wandelen) geheel pijnvrij gedaan. :D
Pijnvrij in mijn knie dan, de kuiten brandden :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:36

Goed bezig, Foxy! Wat voor schoenen heb je?

Fijn dat je duidelijkheid hebt, Dilan. Mooi dat je lekker hebt gelopen!

Vanavond lekker gelopen. Nog niet geheel pijnvrij maar toch goed kunnen trainen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:36

Trainingen op hartslag zijn juist wel fijn. Niet zo ingewikkeld, valt mee. Ik doe ze ook regelmatig.

Dilan wat zou het lekker zijn als je met die medicatie fijner gaat lopen en je hart wat minder tekeer gaat.
En ook prettig dat je knie ophoudt met zeuren nu :+

Ik heb al een hardloopplannetje klaar voor als ik zaterdag officieel weer uit quarantaine mag.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 06:08

Ik heb mijn schoenen gevonden.
Deze heb ik.
Afbeelding

Nog niet begonnen. Hoop vanmiddag

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:29

Fijn gelopen foxy! Mooi dat je hartslagmeter het goed doet :)

Dilan fijn dat er duidelijkheid is. Als kind heb ik vrij heftige astma gehad en ventolin helpt dan echt heel goed. Gelukkig ben ik er nu vanaf, al ben ik wel gevoeliger voor longontstekingen en andere luchtweg problemen. Hopelijk merk jij ook veel verbetering met de pufjes.

Mooie schoenen JesdaJinn. Zijn dit nieuwe of had je ze nog? In het laatste geval: check ze even, er staan wel filmpjes op YouTube hoe je dat kan doen. Dan weet je gelijk of je er nog even mee voort kan of dat je vrij snel op zoek moet naar een nieuw paar. Verder zou ik zeggen, gewoon beginnen en veel plezier!

Ik ga vanmiddag ook weer, heuveltje opzoeken en een paar keer naar boven en weer naar beneden rennen :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:02

Ik heb ze al een poosje maar wel maar 2x aan gehad, maar ik zal es kijken

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:08

Daar kun je echt nog wel wat rondjes op maken denk ik.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:45

Mooie schoenen!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 10:08

JesdaJinn schreef:
Ik heb mijn schoenen gevonden.
Deze heb ik.
[ [url=m/X5JZtH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog niet begonnen. Hoop vanmiddag

Die zien er prima uit :D

Kylan, wel fijn dat he er nu geen last meer van hebt :j
Succes met heuvelen vandaag!

Ik heb gisteren bij de fysio krachttraining gedaan. Voel m'n bilspieren nu behoorlijk :+

Vanmiddag/ vanavond nog wel proberen een rondje te lopen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:12

Hahaha. Rennen met spierpijn in je billen is ook altijd wel een dingetje ;)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:21

Lekker gelopen en succes Jesda!

Wat een uitkomst van al je onderzoeken Dilan, jeetje! Je sportte al makkelijk had ik het idee ondanks je klachten maar hoeveel beter zal jij je gaan voelen nu je dit weet?
Succes met de medicijnen!

Ik parkeerde vanmorgen om 6.15 uur mijn auto bij de AH om daar mijn rondje te starten, lekker even 30 minuten fietspaden en daarna alle boodschappen gehaald, douchen en aan het werk!
Het ging, maar mijn ademhaling was niet echt top...’s morgens loop ik toch niet zo makkelijk meer als voorheen op mijn nuchtere maag... #nofuell
Ook bij mij staat mijn februari interval nog in de weekplanning, kan iemand mij vrijdag even een zetje geven dit ook echt te gaan doen... :Y) hahah!

Succes met de spierpijn en je heuveltraining Kylan, staat je schema ergens nog voor deze XL interval! Klinkt pittig maar wij hebben ook goede stukken om dit te trainen vanaf de dijk.