Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
flooooo schreef:Ik meld me even met een vraag, negeer even de letters want zonde om hier een nieuw topic over te openen.
Ik ben zwanger van onze tweede, bij de eerste heb ik door spruw maar 5 weken borstvoeding gegeven. Wilde gaan kolven en dat geven maar het is midden in coronatijd een heel gedoe geweest om aan spullen te komen en een lactatiekundige kwam ook niet langs ter ondersteuning, helaas dus toen toch gestopt. Daarvoor liep het wel heel goed. Ik wil dus heel graag weer borstvoeding gaan geven.
Nu kwam ik een handkolf tegen waarvan ik me afvroeg of het handig is om deze alvast in huis te hebben voor het geval dat? Gaat om deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/medela-harm ... oductTitle
Het leek me wel een praktisch ding ter ondersteuning. Ik wil ook graag gaan kolven als ik weer werk maar hoor dat je dan vooral een elektrische handsfree moet hebben en dat bekijk ik t.z.t. wel een keer. Er zit hier in de buurt een winkel die kolfconsulten doet (mensenkinders) dus daar wilde ik dan een keer heen gaan. Maar is het handig vast een kolf te hebben voor het geval dat?
Iemand nog tips voor bij spruw? Ik vond het nyastine/miconazol echt een ramp eigenlijk en zag ook hele positieve ervaringen met genitaan violet o.i.d.?
Noeps schreef:Ik zou het gewoon (mee)geven, moedermelk laat zich niet makkelijk bederven en als het toch niet goed is dan zal ze het wel weigeren.
lovelys schreef:Hoe reageert hij als je auw roept? Ik koppelde direct af en zei streng nee dat doet pijn! En dan mocht hij even niet meer aan de borst.
Tip die ik kreeg, even gezicht in de borst drukken dan krijgen ze geen adem en laten ze los. Deze nooit zelf uitgevoerd omdat ik niet rustig bleef ik riep keihard auw en haalde direct zoontje er vanaf. Hij schrok wel meestal
Tink89 schreef:Hoezo is de kans groot dat je volledig moet gaan kolven?
En verder vond ik persoonlijk een kolfconsult niet nodig. Ik heb drie kolven gehad (een spectra s9+, een horigen chicture en een handkolf) en met alledrie kon ik prima uit de voeten. Gewoon even afwachten tot de baby er is en hoe het gaat voor je heel veel geld gaat uitgeven. In het ziekenhuis of via de kraamzorg kun je vaak ook een kolf lenen of huren en anders heb je er zo eentje besteld. Nu al dingen gaan uitproberen heeft iig geen zin.