Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:34

bigone schreef:
Dat weet je pas wanneer je op enig moment met een nieuwe ziekteverwekker te maken krijgt waar je immuunsysteem nog nooit mee in aanraking is gekomen. Hoeft geen corona te zijn, kan ook wat anders zijn. Maar het rotte van een zeer goed en actief immuunsysteem bij een coronabesmetting is het feit dat er pas na een aantal dagen antilichamen gevormd worden. De virusload van corona is dan al zo hoog dat je immuunsysteem echt alle zeilen bij gaat zetten en je dan het risico loopt op een cytokinestorm. En wanneer dat gebeurt ben je een potentiele ic klant.

Antwoord op Flower.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:11

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:27

Cer schreef:
Bestaat er geen long-Flue? Of long-Bronchitis?
Long-Longonsteking klinkt niet vloeiend iig..

Ik heb dus Bronchitis gehad na die Q-koorts. Die Q-koorts begon bij mij met accute longontsteking. En toen ik het kreeg wisten we in het westen nog niet eens dat het bestond. Werd mij ook pas 7 maanden later bekend gemaakt door internist.

Uiteindelijk zijn het verschillende virussen alleen er zijn veel meer virussen waar men goed ziek van kan zijn en aan kan komen te overlijden zo ook de griep. Het probleem met nieuwe virussen is dat we niet weten wat ze doen. Echt vergelijken kun je ze niet behalve dan dat de symptomen op elkaar lijken of het beloop.

Dat betekend niet dat je ze volledig kunt vergelijken. Ook in de toekomst zullen er virussen/pandemieën komen en de meesten zullen weer verdwijnen en sommigen zullen blijven of terug komen in dezelfde variant of anderen zoals bijv de griep.

Een ander heftig iets wat wij hier gelukkig niet hebben gehad is Ebola was wel onwijs besmettelijk en ik vind het een hele prestatie dat ze het hebben kunnen beperken tot een gebied.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:36

BeFunny schreef:
Cer schreef:
Bestaat er geen long-Flue? Of long-Bronchitis?
Long-Longonsteking klinkt niet vloeiend iig..

Ik heb dus Bronchitis gehad na die Q-koorts. Die Q-koorts begon bij mij met accute longontsteking. En toen ik het kreeg wisten we in het westen nog niet eens dat het bestond. Werd mij ook pas 7 maanden later bekend gemaakt door internist.

Uiteindelijk zijn het verschillende virussen alleen er zijn veel meer virussen waar men goed ziek van kan zijn en aan kan komen te overlijden zo ook de griep. Het probleem met nieuwe virussen is dat we niet weten wat ze doen. Echt vergelijken kun je ze niet behalve dan dat de symptomen op elkaar lijken of het beloop.

Dat betekend niet dat je ze volledig kunt vergelijken. Ook in de toekomst zullen er virussen/pandemieën komen en de meesten zullen weer verdwijnen en sommigen zullen blijven of terug komen in dezelfde variant of anderen zoals bijv de griep.

Een ander heftig iets wat wij hier gelukkig niet hebben gehad is Ebola was wel onwijs besmettelijk en ik vind het een hele prestatie dat ze het hebben kunnen beperken tot een gebied.

Dat is helemaal niet zo raar. Ebola loop je op door direct lichaamscontact of contact met lichaamsvloeistoffen. Dus urine, bloed, speeksel, zweet. Je kunt prima naast een Ebola patient lopen zonder besmet te raken.

Begrafenis rituelen in Afrika hebben als onderdeel dat nabestaanden de overledene nog aanraken en dan is besmetting zo voor elkaar.

En waarom het hier niet kan ontstaat is omdat de dieren die het hebben hier niet leven. En wij eten geen bushmeat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:52

verootjoo schreef:
Needje schreef:
Denk dat mensen het eerder aanstelleritis noemde.
hopelijk komt er nu wat meer begrip voor.

Nee hoor, post virale syndromen bestaan al zo lang als er virussen bestaan ;) Bij Covid zie je het echter wel vaker voorkomen dan bij griep, maar het kan bij griep ook zeker.

Dat zeg ik dus.
Alleen was er nooit echt aandacht voor.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:58

bigone schreef:
bigone schreef:
Dat weet je pas wanneer je op enig moment met een nieuwe ziekteverwekker te maken krijgt waar je immuunsysteem nog nooit mee in aanraking is gekomen. Hoeft geen corona te zijn, kan ook wat anders zijn. Maar het rotte van een zeer goed en actief immuunsysteem bij een coronabesmetting is het feit dat er pas na een aantal dagen antilichamen gevormd worden. De virusload van corona is dan al zo hoog dat je immuunsysteem echt alle zeilen bij gaat zetten en je dan het risico loopt op een cytokinestorm. En wanneer dat gebeurt ben je een potentiele ic klant.

Antwoord op Flower.

Dat snap ik. ik vraag me alleen af hoe iemand zo zeker weet dat zijn of haar immuumsysteem goed genoeg functioneert. Ik zelf durf daar helemaal niet op te vertrouwen. Omdat er ook situatie zijn waar je weinig invloed op hebt. Zoals stress of druk op je werk. Ik vraag me daarom af of diegene die daarin wel veel vertrouwen hebben, of zij nooit moe zijn of stress hebben. Alleen al van paarden krijg ik af en toe ontzettende stress. Dan hebben ze weer wat, dik been of zo. Kan ik nachten slecht van slapen.

BigOne

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:01

Flower, ze denken het maar ze weten het pas nadat ze een infectie hebben opgelopen. Genoeg voorbeelden van jonge gezonde mensen, die zijn tussen zes plankjes of in een revalidatiekliniek nog bezig met herstel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:13

Ja en er zijn ook mensen die dik risico patiënt zijn en amper last hebben gehad van een coronabesnetting.
Uitzonderingen heb je altijd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:19

bigone schreef:
Flower, ze denken het maar ze weten het pas nadat ze een infectie hebben opgelopen. Genoeg voorbeelden van jonge gezonde mensen, die zijn tussen zes plankjes of in een revalidatiekliniek nog bezig met herstel.

Mwah ik ken er die gewoon milde klachten gehad hebben of helemaal niks. En ik ken er die ingeënt zijn en het net aan hebben overleefd.

Je kan ook zeggen " er zijn mensen die dachten na ingeënt te zijn dat ze beschermd zouden zijn tegen Corona" dat zal inmiddels neem ik aan anders liggen.

Ik verwacht niet veel en ik denk ook niet dat ik heel ziek of juist niet ziek zal worden. Ik denk namelijk dat het komt zoals het komt.

Het is nou eenmaal zo dat er mensen zijn die niet gevaccineerd zijn en/of willen worden en ik denk dat die het nooit eens gaan worden met de mensen die dat juist wel zijn.

Ik vond het toppic vanmorgen pas en las de vraag van ts en als ongevaccineerden vond ik het wel iets om Iig te laten weten hoe ik daarin sta.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:36

Kinke schreef:
BeFunny schreef:
Dat kun je beter vragen aan de experts op dat gebied.

Nou, speciaal voor jou dan:
https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... ID-19-patiënten-in-het-ziekenhuis-bijna-20jaar-jonger-dan-gevaccineerde

Link werkt niet, Pagina niet gevonden is de mededeling.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:38

hahahatsjoe schreef:
Karl66 schreef:
En al kan je corona niet laten verdwijnen door vaccinatie. Met vaccinatie bestrijd je nou net wel de pandemie.

Grappig dat je dat vindt... Een vriend van me, bij de politie, gevaccineerd, wordt besmet door een gevaccineerde collega de dag dat ze samen rijden. Zijn vrouw, dochter en stiefdochter en ik, ongevaccineerd, hebben nergens last van, terwijl we uren samen hebben gezeten in mijn huiskamertje van 3 1/2 bij 4 1/2.

Moet er wel even bij vermelden dat toen ik het hoorde ik me niet echt lekker voelde dus was al bang besmet te zijn. Uit voorzorg i. geslikt.

i geslikt? En dat is?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:40

Needje schreef:
verootjoo schreef:

Nee hoor, post virale syndromen bestaan al zo lang als er virussen bestaan ;) Bij Covid zie je het echter wel vaker voorkomen dan bij griep, maar het kan bij griep ook zeker.

Dat zeg ik dus.
Alleen was er nooit echt aandacht voor.

Zeker wel, zijn hele revalidatiecentra voor. Heb al heel vaak mensen gerevalideerd na een heftig uitgevallen griep.
Maar er zijn ook centra voor revalidatie van chronische vermoeidheid na welk virus dan ook. Vaak post-virale syndromen.

Maar long-covid komt nu gewoon heel erg vaak voor, daarom hoor je er veel van.

Dat is toch logisch? Die anderen zitten (volgens mij) echt niet in een verdomhoekje hoor.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:41

mysa schreef:
@Cer: I is dat paardenmiddel wat alleen werkt als je (ook) wormen hebt en bovendien gevaarlijk. Maar als ze dat (weer) propageert krijgt ze een modopmerking.

Ooooooooohhhhhhh, nu valt het kwartje. Ok, die is weer verlost van mogelijke wormen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:50

BeFunny schreef:
Kinke schreef:
Tja BeFunny, als je hier nog steeds beweert dat gevaccineerden niet inzien dat ook gevaccineerden op de IC terecht kunnen komen, dan ben ik wel klaar om met jou te discussiëren.

Er staat "lijken" niet in te zien of willen zien. Dat is echt een wezenlijk verschil. En tja ik geef mijn mening. Wat jij daarvan vind daar kan ik niks mee. Dat je niet met mij wil discussiëren lijkt mij verder helemaal prima.

Mooi, opgelost, iedereen blij. Bigone is klaar met de discussie en jij ook. Als je niks kan met wat iemand van je mening vindt dan is er niks te bespreken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:17

CharleyT schreef:
Link werkt niet, Pagina niet gevonden is de mededeling.

krijg het niet voor elkaar.
Maar gemakkelijk te vinden op de site van RIVM, onder het kopje nieuws en dan naar pagina 5, 9 november

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:19

CharleyT schreef:
mysa schreef:
@Cer: I is dat paardenmiddel wat alleen werkt als je (ook) wormen hebt en bovendien gevaarlijk. Maar als ze dat (weer) propageert krijgt ze een modopmerking.

Ooooooooohhhhhhh, nu valt het kwartje. Ok, die is weer verlost van mogelijke wormen.

Huh 8)7

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:21

bigone schreef:

Bron?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:23

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:31

aha, thanks Ibbel

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:44

Ik laat mij ook niet vaccineren.

Ik ben tegen vaccineren. Ik heb mij niet laten enten tegen HPV, hepatitis de griepprik sla ik over, ook al krijg ik wel de uitnodiging.

Voor mijn reis naar Kenia, rondtrekken, heb ik mij ook niet laten vaccineren.

Mijn dieren laat ik ook niet vaccineren.

Uiteraard houd ik mij wel aan alle regels. Ik draag overal mondkapje op de juiste manier. Houd afstand, kom niet bij mensen thuis, mensen niet bij mij thuis. Eigenlijk kom ik alleen in de supermarkt en dan tijdens etenstijd, dus rustig, en met de hond in natuurgebied. En werk, maar dat doe ik zelfstandig en mondkapje.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:58

BeFunny schreef:

"Dat gaat redelijk vanzelf."

Ebola is zo Godgeklaagd agressief, dat de epidemie relatief snel uitdoofd, want iedereen is dood.
(Nu ja, de sterftecijfers zijn griezelig hoog, maar geen honderd procent.)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:32

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:57

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:31

Sunnda schreef:
bigone schreef:

Bron?

Hou op met bron!
Je kijkt tv/ nieuws/ actualiteiten programma's en leest de feiten toch wel?! De cijfers?!
Ik word echt bron-moe..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:40

Nee nee, de ongeschreven (of eigenlijk wel al 11399x geschreven) afspraak is bron... dus bron :j

Want ik vind 'genoeg' ook een beetje een ruim begrip...