Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:44

Hier gisteren de eerste (en enige) pfizer gehad. Prikken was echt een eitje, nog geen 10 seconden en het was klaar. Was niet helemaal top in orde (al voor de tijd) en voel me nu nog zo, dus dat is mooi. Arm doet een beetje zeer en dat is het dan. Is me alles meegevallen :)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:27

2e prik zit erin!!
Nog even wachten en dan naar huis..

Hopelijk nu weer geen bijwerkingen..

Over 4 weken prikken op antistoffen. Volgens mijn artsen in het umcg kan het zijn dat ik door mijn afweerremende medicijnen en predinsolon geen antistoffen opbouw of niet voldoende. Dan moet ik nog een derde prik in augustus. Hoop gewoon dat dat niet hoeft... scheelt dat mijn medicijnen ook beschermen tegen bijwerkingen

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:23

Gisteren ingeënt met Pfizer. Ondanks dat ik niet mocht wrijven van de prikmevrouw geen blauwe plek gekregen, dus ze heeft heel netjes geprikt (normaal gesproken krijg ik bij iedere prik een halve blauwe arm van het soort dat mensen je vriend boos aan gaan kijken :+ ).

Vrijwel direct een licht pijnlijke arm. Door in beweging blijven zakte het weer weg. Vannacht/vanmorgen iets stijf/pijnlijk maar niet dramatisch. Kreeg vanmiddag wat rode eczeem-achtige bultjes op m'n andere arm, maar die trokken binnen een paar uur weer weg. Geen idee of het met de vaccinatie te maken heeft, maar het is een klacht waar ik niet bekend mee ben, dus :o?

Mijn vriend heeft vrijdagmiddag zijn eerste Pfizer-enting gehad, hij had ook geen last op wat spierpijn na.

Goede ervaring dus tot nu toe :) We zijn heel benieuwd of we met de tweede prik meer last gaan krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:42

De tweede prik gister heeft hier aardig hoge koorts, hoofdpijn en flink ziek voelen tot gevolg gehad samen met een onwerkbare prikarm.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:08

Één week geleden ben ik gevaccineerd met Janssen.

Na de vaccinatie voelde ik de vloeistof heel duidelijk in m'n arm zitten, arm direct stijf terwijl ik naar de wachtruimte liep waar mijn vriend al zat. Ineens voelde ik me niet lekker worden en ongeveer 30 seconden later lag ik trillend, zwetend, bleek en met grote pupillen (als in "ik heb een goeie XTC pil gehad"-groot :o ) op de EHBO. Geen idee hoe of waarom, want ik heb totaal geen angst voor naalden of injecties. Het was er gewoon ineens. Na ongeveer 45 minuten even rustig op de EHBO gelegen te hebben voelde ik me weer soort van normaal en zijn we naar huis gegaan.

De dag er na ben ik onwijs moe geweest, was mijn smaak heel vreemd en had ik 's middags wat koorts.

Nu na één week nog geen gekke klachten, dus voor mij valt Janssen onwijs mee.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:00

Mijn dochter (1998) vandaag de eerste gekregen.
Na inkijken van haar medische dossier Pfizer gekregen.
Helmond prikt voornamelijk Moderna.
Dochter heeft reuma, maar waarom dan de keuze voor Pfizer?
Ach het maakte haar niet uit, dus ze heeft niet doorgevraagd.
Maar ik vraag het me wel af.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:04

1e prik zit erin.
Ik werd toch echt even niet goed hoor. Zweten, misselijk, flauw. Komt meer door de prikangst dan de vaccinatie denk ik.

Prikken zelf ging wel soepel. Moest door naar de wachtkamer. En ik voelde me al wat slapjes worden. Meestal even zitten en trekt wel weg. Geen stoel vrij!!! Ja uuh... maar ik MOET echt zitten NU!
Ehbo was bezig met iemand die out was gegaan.

Dus ik loop maar terug en pak de 1e beste stoel. Ik begin zwaar te zweten en voel me echt slecht. Hoofd achterover en rustig ademhalen.

Na paar minuutjes voelde ik me een stuk beter. Ze wilde me na 10 minuten wegsturen. Maar ik zei dat ik echt nog even wat langer wilde zitten.

Nu uurtje later heb ik al wat spierpijn gevoel in mijn arm, schouder en nek. En licht hoofdpijn. Maar dat laatste kan ook komen door het hele gebeuren.

Volgende prik vraag ik toch om maar liggend te doen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:20

esje01 schreef:

ik ken diverse mensen geprikt in helmond, allemaal pfizer :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:30

DuoPenotti schreef:
esje01 schreef:

Nou, mijn moeder en vader en daar vrienden van wel Moderna.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:33

dan prikken ze er dus duidelijk beide :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:02

sureido schreef:
DuoPenotti schreef:

Nou, mijn moeder en vader en daar vrienden van wel Moderna.

Volgens mij gaat dat op leeftijd...is mij daar verteld. waarom weet ik niet...

Ik hoor veel Jongeren Pfizer krijgen en de middelbare groep veel Moderna (ikzelf ook 46 :D )

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:05

Mijn vriend en mijn (schoon) broers 48-54 pfizer :)

Daarnaast alle echt oudere ook pfizer, allemaal helmond

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:08

Ja, mam en pap en co zijn 56-60, het zal wel ook gewoon een voorraad ding zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:09

sureido schreef:
Ja, mam en pap en co zijn 56-60, het zal wel ook gewoon een voorraad ding zijn.

dat denk ik ook :j

Ik denk wat je hier ook steeds leest, die stad = pfizer of moderna dus ook echt niet op gaat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:15

Nessa schreef:
1e prik zit erin.
Ik werd toch echt even niet goed hoor. Zweten, misselijk, flauw. Komt meer door de prikangst dan de vaccinatie denk ik.

Prikken zelf ging wel soepel. Moest door naar de wachtkamer. En ik voelde me al wat slapjes worden. Meestal even zitten en trekt wel weg. Geen stoel vrij!!! Ja uuh... maar ik MOET echt zitten NU!
Ehbo was bezig met iemand die out was gegaan.

Dus ik loop maar terug en pak de 1e beste stoel. Ik begin zwaar te zweten en voel me echt slecht. Hoofd achterover en rustig ademhalen.

Na paar minuutjes voelde ik me een stuk beter. Ze wilde me na 10 minuten wegsturen. Maar ik zei dat ik echt nog even wat langer wilde zitten.

Nu uurtje later heb ik al wat spierpijn gevoel in mijn arm, schouder en nek. En licht hoofdpijn. Maar dat laatste kan ook komen door het hele gebeuren.

Volgende prik vraag ik toch om maar liggend te doen

Klinkt inderdaad als een paniekaanval. Ik had het erna ook heel warm en was zo misselijk en de zenuwen gierden door mijn lijf. Tip voor volgende keer geef aan dat je last hebt van angst ook na het prik. Ik was de tweede keer wel rustiger maar er kwam een rode kruis medewerker naar mij toe om te vragen hoe het ging en toen maar gezegd dat ik het eng vindt. Ze heeft 10 min bij mij gezeten en we hebben eigenlijk gezellig gepraat. En ik ging met fijn en rustig gevoel naar huis :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:27

En toch heeft de GGD regio zelf gecommuniceerd dat ze in Helmond Moderna spuiten en in Eindhoven Pfizer. Waar moet je je anders op baseren?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:30

echt? wat raar dan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:34

ik ben het op gaan zoeken, want nu wilde ik het ook weten ook :D

https://www.ed.nl/helmond/op-xl-locatie ... ~a5f2bd88/

Citaat:
Uitzonderingen
Om bepaalde redenen wordt daar van af geweken. Kinderen onder de 18 jaar bijvoorbeeld, maar ook mensen die hun tweede afspraak hebben op een locatie elders - waar geen Moderna is - behoren tot deze uitzonderingen. Sinds medio mei worden in Helmond dagelijks eerst de Moderna-vaccins opgemaakt, daarna schakelen ze over op Pfizer. Uiteindelijk gaat dat om nog best een fors aantal: dagelijks worden aan de Haverdijk vierduizend mensen ingeënt, dus net iets meer dan de helft gaat met Pfizer in de arm naar huis.

Dus ja de regel dat je Moderna krijgt zoals de titel van het artikel aangeeft is ook niet helemaal waar dan :)

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:50

Hallo iedereen,

Ik ben nu een dikke 3 weken verder na mijn eerste vaccinatie met pfizer en heb nog steeds wat klachten..
Wel al minder extreem dan eerst..en het wisselt ook nog wat per dag en uur..

Vooral de vermoeidheid vind ik erg vervelend ... normaal wandel ik iedere dag na mijn werk en op mijn vrije dagen... nu ben ik daar oo de meeste dagen te moe voor.. het is wel al wat minder extreem dan eerst maar dus nog niet over..

Ik vind een andere site waarop ook mensen hun verhaal deden en waar een deel van de mensen ook langer last hadden van bijwerkingen ...

Nu maak ik mij toch wat zorgen over de tweede... en of dit wel weer over gaat... ik ben normaal echt nooit ziek en als ik wel ziek ben maar echt kort omdat ik een zeer goed imuunsysteem heb

Ik zoek.. denk ik...even wat geruststelling...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:56

Welke website had je gevonden?
An zich is drie weken last niet raar, je immuunsysteem is wel een maandje aan het werk na een inenting.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:11

Dag hannanas,

Ik weet de site niet meer zo uit mijn hoofd....

Hmmm... oke... ook weer goed om te horen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:14

Ik heb gisteren mijn eerste en enige Pfizer prik gehad.
Van mijn arm heb ik ietsjes last, verder ben ik wel erg duizelig vandaag ( al paar keer gevoel gehad tegen de vlakte te gaan) en ben behoorlijk futloos.

Ik ben overigens 34 en heb mij in Zoetermeer laten vaccineren.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:18

Eerste prik Pfizer gehad en enkel een beetje een pijnlijke arm.

Van mijn vriendinnen was er maar 1 iemand die zich wat minder voelde na de eerste vaccinatie.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:16

Ik lees wat wisselende dingen over hoe lang het vaccin in je lichaam zit...van 2 tot 6 weken...

Geen idee wat nu klopt?

Wel is het zo, geloof ik, dat het per persoon kan verschillen hoe lang het duurt voordat je lichaam het vaccin afgebroken heeft.
Ik heb eens ergens gelezen dat, als je slecht kunt tegen koffie in de avond of namiddag.. dit betekent dat je lichaam (lever) wat vertraagd afbreekt...
bij mij is dit ook het geval.. ik krijg daardoor ook snel last van bijwerkingen van medicijnen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:52

DuoPenotti schreef:
ik ben het op gaan zoeken, want nu wilde ik het ook weten ook :D

https://www.ed.nl/helmond/op-xl-locatie ... ~a5f2bd88/

Citaat:
Uitzonderingen
Om bepaalde redenen wordt daar van af geweken. Kinderen onder de 18 jaar bijvoorbeeld, maar ook mensen die hun tweede afspraak hebben op een locatie elders - waar geen Moderna is - behoren tot deze uitzonderingen. Sinds medio mei worden in Helmond dagelijks eerst de Moderna-vaccins opgemaakt, daarna schakelen ze over op Pfizer. Uiteindelijk gaat dat om nog best een fors aantal: dagelijks worden aan de Haverdijk vierduizend mensen ingeënt, dus net iets meer dan de helft gaat met Pfizer in de arm naar huis.

Dus ja de regel dat je Moderna krijgt zoals de titel van het artikel aangeeft is ook niet helemaal waar dan :)

Jou artikel is iets recenter dan de informatie die ik toen gelezen heb. Ik krijg het op de site van GGD zuidoost Brabant niet meer gevonden, maar dit is het artikel in ED van rond die tijd:
https://www.ed.nl/helmond/voorlopig-enk ... ~ab2c8ff6/
Er is ondertussen dus weer eea verandert lijkt het.