Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
esje01 schreef:Mijn dochter (1998) vandaag de eerste gekregen.
Na inkijken van haar medische dossier Pfizer gekregen.
Helmond prikt voornamelijk Moderna.
Dochter heeft reuma, maar waarom dan de keuze voor Pfizer?
Ach het maakte haar niet uit, dus ze heeft niet doorgevraagd.
Maar ik vraag het me wel af.
DuoPenotti schreef:esje01 schreef:Mijn dochter (1998) vandaag de eerste gekregen.
Na inkijken van haar medische dossier Pfizer gekregen.
Helmond prikt voornamelijk Moderna.
Dochter heeft reuma, maar waarom dan de keuze voor Pfizer?
Ach het maakte haar niet uit, dus ze heeft niet doorgevraagd.
Maar ik vraag het me wel af.
ik ken diverse mensen geprikt in helmond, allemaal pfizer
sureido schreef:DuoPenotti schreef:
ik ken diverse mensen geprikt in helmond, allemaal pfizer
Nou, mijn moeder en vader en daar vrienden van wel Moderna.
Nessa schreef:1e prik zit erin.
Ik werd toch echt even niet goed hoor. Zweten, misselijk, flauw. Komt meer door de prikangst dan de vaccinatie denk ik.
Prikken zelf ging wel soepel. Moest door naar de wachtkamer. En ik voelde me al wat slapjes worden. Meestal even zitten en trekt wel weg. Geen stoel vrij!!! Ja uuh... maar ik MOET echt zitten NU!
Ehbo was bezig met iemand die out was gegaan.
Dus ik loop maar terug en pak de 1e beste stoel. Ik begin zwaar te zweten en voel me echt slecht. Hoofd achterover en rustig ademhalen.
Na paar minuutjes voelde ik me een stuk beter. Ze wilde me na 10 minuten wegsturen. Maar ik zei dat ik echt nog even wat langer wilde zitten.
Nu uurtje later heb ik al wat spierpijn gevoel in mijn arm, schouder en nek. En licht hoofdpijn. Maar dat laatste kan ook komen door het hele gebeuren.
Volgende prik vraag ik toch om maar liggend te doen
Citaat:Uitzonderingen
Om bepaalde redenen wordt daar van af geweken. Kinderen onder de 18 jaar bijvoorbeeld, maar ook mensen die hun tweede afspraak hebben op een locatie elders - waar geen Moderna is - behoren tot deze uitzonderingen. Sinds medio mei worden in Helmond dagelijks eerst de Moderna-vaccins opgemaakt, daarna schakelen ze over op Pfizer. Uiteindelijk gaat dat om nog best een fors aantal: dagelijks worden aan de Haverdijk vierduizend mensen ingeënt, dus net iets meer dan de helft gaat met Pfizer in de arm naar huis.
DuoPenotti schreef:ik ben het op gaan zoeken, want nu wilde ik het ook weten ook
https://www.ed.nl/helmond/op-xl-locatie ... ~a5f2bd88/Citaat:Uitzonderingen
Om bepaalde redenen wordt daar van af geweken. Kinderen onder de 18 jaar bijvoorbeeld, maar ook mensen die hun tweede afspraak hebben op een locatie elders - waar geen Moderna is - behoren tot deze uitzonderingen. Sinds medio mei worden in Helmond dagelijks eerst de Moderna-vaccins opgemaakt, daarna schakelen ze over op Pfizer. Uiteindelijk gaat dat om nog best een fors aantal: dagelijks worden aan de Haverdijk vierduizend mensen ingeënt, dus net iets meer dan de helft gaat met Pfizer in de arm naar huis.
Dus ja de regel dat je Moderna krijgt zoals de titel van het artikel aangeeft is ook niet helemaal waar dan