Huertecilla schreef:Ik begrijp de meerwaarde van het symbolische ook niet. Te meer omdat het een door commerciële marketing gecreëerde behoefte is.
Speciale dagen maak je zelf
Zeker nu met de huidige extra communicatie-middelen kan je nagenoeg altijd overal aan iedereen laten merken dat je aan hen denkt.
Zoals ik al eerder schreef; ik mis liever een kerstdag samen met iemand die mij lief is dan die persoon aan Covid19....
Pffff die hele dwangmatigheid van ´kerstinkopen´: commercieel gedoe met een potentieel dodelijk risico.
Het voordeel van niet kerstinkopen is dat ik verrassende dingen onderin de vriezer tegenkom
Dat zal voor heel veel mensen gelden. Er is ook nog een grote groep voor wie dit eten een totaal andere betekenis heeft. Zoals bv voor mij. Ik vier heel bewust dit feest als herinnering aan de geboorte van het babietje Jezus met het hele verhaal in gedachte erbij. Als iets heel groots wordt beleefd dan wordt er ook echt feest gevierd en ook met anderen erbij. Vandaar dat ik enorm mijn best doe om een gezellige feestelijke sfeer te scheppen met lekker eten (hoeft niet duur te zijn) erbij.
Ik ben me altijd bewust dat ik waarschijnlijk de enige ben aan tafel die heel bewust het feest vanuit de geboorte gedachte viert. Dit kan ik ook wel relativeren