Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Cer schreef:Mijn idee over studentenhuizen (en dé reden dat ik daar nooit in heb gewild) is toch ook dat ze gezamlijke ruimtes hebben? Huiskamers, keuken en/of sanitair? Dus helemaal uit elkaar houden lukt dan ook niet denk ik? Soms is het denk ik een soort van 1 groot huishouden?
Klopt helemaal. Ik denk ook dat er nogal makkelijk wordt gezegd dat studenten enzo maar op hun kamer moeten leven. Makkelijk als in, makkelijk om te zeggen als je zelf in een normaal formaat huis woont en je eigen ruimte niet beperkt is tot 12 m2. Ik ben in huizen geweest waar de bewoners in kamertjes van 8 m2 zaten maar wel met een hele grote woonkamer. En dat is dan niet erg want eten / relaxen / tv kijken enzo doen ze allemaal gewoon daar, maar nu is dat natuurlijk niet te doen.
sureido schreef:Vind het ook wel echt bizar dat ik met mijn huisgenoten in huis moet leven en zodra ik dan een terras pak wij uit elkaar moeten. Maar goed, Rutte staat niet open voor dergelijke veranderingen, terwijl in bijna elk ander land je gewoon 'bubbels' of iets anders hebt waarbij je niet maar met 2 geen afstand hoeft te houden.
bigone schreef:sureido schreef:Vind het ook wel echt bizar dat ik met mijn huisgenoten in huis moet leven en zodra ik dan een terras pak wij uit elkaar moeten. Maar goed, Rutte staat niet open voor dergelijke veranderingen, terwijl in bijna elk ander land je gewoon 'bubbels' of iets anders hebt waarbij je niet maar met 2 geen afstand hoeft te houden.
Snap je nu niet dat wanneer Rutte zegt van oke doe maar dat dan alles vol zit met jongeren die zogenaamd bij elkaar in huis wonen? Sommigen grijpen alles aan, helaas en daar boeten diegenen onder die wel met z'n vieren in één huis wonen.
Wat ook nogal vaak blijkt voor te komen is het feit dat de ggd belt met de uitslag van het testen en de persoon gewoon op het werk zit of in het restaurant of aan het winkelen is.
lenaa_tje schreef:sureido schreef:De betekenis van huishouden is ook 'groep personen die samenwonen'.
Maar volgens de regels waren de studenten daar wel uitzondering op.
Magrathea schreef:Ja om onduidelijke redenen ben je nog steeds alleen een huishouden als je een gezin vormt
Er bestaan ook gewoon woon/leefgroepen waar ook mensen met kinderen leven, hoe werkt dat dan?
Dimphyl schreef:Hier in Zeeland is de kans dat je besmet raakt op dit moment 0.03% (3/100.000)
In de rest van Nederland 0.24% (240/100.000)
Dus alléén de kans om het virus te dragen (positief getest te worden)
De kans dat je in het ziekenhuis komt met ernstige klachten door covid ligt op dit moment nog lager.
Er zijn in griepseizoen 2016/2017 9000 mensen gestorven door de griep, andere jaren gemiddeld 6000
Dit jaar zitten we op 400 griep doden en 6399 covid doden.
We zitten dus nog altijd op een gemiddeld jaar met dit 'verschrikkelijk gevaarlijke' virus.
In 2016 was er voor de ziekenhuizen méér paniek dan nu, en nooit is er toen gesproken over lockdowns of wat dan ook.
[ [url=m/WrslQ6.jpg]Afbeelding[/url] ]
En toch krijgen we weer nieuwe maatregelen, weer een extra strop voor ondernemers én werknemers (ik ben straks waarschijnlijk ook weer mijn banen kwijt als ze dit gaan doorzetten)
Valt het jullie niet op, dat in de legenda met cijfers per gemeente, de gevaarlijk uitziende kleuren het zelfde blijven, maar de range van de cijfers veel lager wordt elke week? Inmiddels is het hoogst mogelijke cijfer, met dus de donkerrode kleur, max.240 op 100.000 ... niks dus..
Er is inmiddels een initiatief van een zeeuwse partij om 'ons' te proberen vrij te krijgen van de maatregelen, aangezien er hier niks aan de hand is, terwijl wij de meeste toeristen hebben! Dit had een kans van slagen, maar met deze nieuwe 'paniek' gaat dat waarschijnlijk niet meer lukken.
Blue_Eyes schreef:Je begrijpt geloof ik nog niet dat die 240 op de 100.000 op dit moment ieder 1,3 anderen besmetten per 5 dagen... Dus er even vanuit gaand dat die 240 na 5 dagen weer beter zijn (wat niet zo is!) zit je over 5 dagen met 312 (nieuwe besmettingen), over 10 dagen met 406 (nieuwe besmettingen) etc. etc. etc. Als je niets doet, wordt dat wel weer behoorlijk rampzalig. Je merkt nu al dat ziekenhuizen beginnen uit te puilen. Ik wilde dit weekend met mijn geblesseerde kind naar de HAP. Dat ging mooi niet door, want geen plek, te druk met corona. Dat soort dingen is dan niet te voorkomen.
Citaat:Officieel zijn ruim 6000 mensen overleden aan covid-19, maar aangenomen wordt dat er veel mensen zijn overleden zonder dat het virus bij hen met een test is vastgesteld, bijvoorbeeld in verpleeghuizen of thuis. De totale oversterfte door corona bedroeg volgens het Centraal Bureau voor Statistiek tussen de 8593 en 11691.
Citaat:Om maar eens te beginnen met die naar schatting 404 griepdoden: het was deze winter gewoon een heel mild griepseizoen, zegt Mariëtte Hooiveld van onderzoeksinstituut Nivel, dat al jaren bijhoudt hoeveel mensen zich met griepklachten bij de huisarts melden. Ook vorig jaar hield de griep trouwens relatief beperkt huis, met een kleine drieduizend extra doden in de winter van 2018/2019. Ruim zes jaar geleden, in 2013/2014. werd er zelfs helemaal geen oversterfte door influenza gemeten.
Citaat:de rest van de redenering van coronasceptici - dat voor corona onterecht het land op zijn kop wordt gezet - raakt volgens de hoogleraar kant noch wal. Hij kan zich er boos over maken. ,,We hebben het aantal overlijdens door corona alleen maar op dit niveau kunnen houden, doordat we gigantisch veel maatregelen hebben genomen, zoals het afstand houden, thuisblijven bij klachten, testen en bron- en contactonderzoek. Dáárdoor is de besmettingscurve afgevlakt. Waren er geen maatregelen genomen, dan was het aantal intensivecareopnames en coronadoden een veelvoud geweest van wat we nu hebben gezien. Het is gewoon niet eerlijk om dat er niet bij te vertellen, als je de griep en het coronavirus met elkaar gaat vergelijken.”
Citaat:RIVM-baas Jaap van Dissel stelde eind april dat Nederland door de intelligente lockdown zo’n 90 procent van de ic-opnames had voorkomen. Waren de maatregelen niet genomen, dan hadden mogelijk 23.000 mensen geen intensieve zorg kunnen krijgen, becijferde Van Dissel toen.
Dimphyl schreef:maar nogmaals, Corona kun je niet met griep vergelijken!! Is echt iets totaal anders. Plus dat het een nieuw virus is waarvan ze steeds meer komen te weten. Vooral dat het ernstige blijvende schade aan longen maar ook je hersens kan geven en zo vinden ze steeds meer. Bij de griep is dat niet plus ze weten hoe te behandelen. Mensen die sterven aan de griep hebben daar vaak een longontsteking over heen gekregen die hun fataal was. Dat zijn vaak ouderen. Corona treft ook jongeren en die rest schade die zij hun leven houden is niet mals. Dus blijf niet steeds maar alles met een griepgolf vergelijken want dit is vele malen schadelijker dan de griep!!Maar, nogmaals, met de griep is dit net zo. En tijdens een ernstig griep seizoen doen we allemaal niet zo krampachtig..
Ik krijg nu bijv. meerdere keren naar mijn hoofd geslingerd in dit topic dat ik met mijn uitspraken mijn plek op IC kwijt ben, en dat ik harteloos ben omdat ik niet aan nabestaanden/ overledenen/ risicogroepen denk..
Waarom is dat zo? Waarom nu wel en in ernstige griep jaren niet ?
Echwel, muur om zeeland, kom maar door aub, maar wel met openingen voor onze grootste inkomstenbron; de toeristen.