Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:07

Ik help je niet hopen. Ondanks dat ik lichte klachten heb gehad ben ik de vermoeidheid echt beu. Gisteren 12 uur geslapen. Vervolgens zijn we drie uurtjes wezen fietsen waarna ik een uur moest slapen en verder zo loom was als wat. Vervolgens gaan uit eten. Na een uur wenste ik alleen maar dat inlaat bed kon. Om half 10 lag ik er al weer in en sliep binnen 5 minuten tot vanmorgen 9 uur. Normaal slaap ik 6 of 7 uurtjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:08

Napie schreef:
Ik help je niet hopen. Ondanks dat ik lichte klachten heb gehad ben ik de vermoeidheid echt beu. Gisteren 12 uur geslapen. Vervolgens zijn we drie uurtjes wezen fietsen waarna ik een uur moest slapen en verder zo loom was als wat. Vervolgens gaan uit eten. Na een uur wenste ik alleen maar dat inlaat bed kon. Om half 10 lag ik er al weer in en sliep binnen 5 minuten tot vanmorgen 9 uur. Normaal slaap ik 6 of 7 uurtjes.

3 uur fietsen? Waarom als je al klachten hebt?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:11

Cayenne schreef:
Napie schreef:

3 uur fietsen? Waarom als je al klachten hebt?

Ik vind 20 min fietsen met mijn chronische vermoeidheid al veel, snap inderdaad wat je bedoelt :') 3 uur is echt lang :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:17

En daarnaast kom je onnodig buiten en stel je ook op de fiets andere mensen bloot aan Covid-19..
3 uur is natuurlijk wel heel lang ook.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:22

Ik ben twee weken verder dus uit quarantaine. Ik mag al weer aan het werk. Ik heb een elektrische fiets en we fietsen veel. Normaal is drie uur geen probleem voor mij. Op de fiets is het zo goed als onmogelijk om iemand te besmetten.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:43

Ik ben donderdag getest, ze ging echt heel lang in mijn neus. Veel langer dan de vorige test :') niet zo chill.
Gister binnen 24 uur de uitslag gekregen, negatief gelukkig! Wel veel symptomen gehad, verkouden, flink hoesten, keelpijn, koorts, geen reuk en smaak gehad voor 3/4 dagen. Nu dag 8 dat ik ziek ben, voel me alleen maar slechter.

Goed griepje dus! Die nog niet klaar is met mij geloof ik.. -O-

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:14

EdkingEnzo schreef:
Ik ben donderdag getest, ze ging echt heel lang in mijn neus. Veel langer dan de vorige test :') niet zo chill.
Gister binnen 24 uur de uitslag gekregen, negatief gelukkig! Wel veel symptomen gehad, verkouden, flink hoesten, keelpijn, koorts, geen reuk en smaak gehad voor 3/4 dagen. Nu dag 8 dat ik ziek ben, voel me alleen maar slechter.

Ik zou nog eens testen als ik het zo lees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:15

Napie schreef:

Pffff, wat een tegenvaller zeg! Schijnt dat die vermoeidheid lang kan aanhouden. Kan me indenken dat je het helemaal beu bent.

Lijkt me ook wel bizar om mee te maken. Heb je alleen lichte klachten gehad, en dan zijn zulke 'normale' dingen als fietsen en uit eten haast niet te doen...

Beterschap, dat je maar vlug weer fit mag worden!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:30

tokedri schreef:
EdkingEnzo schreef:

Ik zou nog eens testen als ik het zo lees

Ik ook

Edit want kwoot verkloot

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:39

Ik sliep ook echt heel veel en heb nu echt geen conditie meer over. Baak er wel van want had er net aan gewerkt

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:00

Napie schreef:

Klopt maar dan hebben de klachten iig een reden. Ik ben nu ook al 3 week niet fit, moe, dikke lymfeklieren, verkouden. 2x getest, 2x negatief. Nu heb ik vaak wel zo’n periode, maar ben er ook wel weer meer dan klaar mee. Maargoed, hij was dus negatief :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:17

Ik heb net mijn uitslag gekregen; negatief. Behoorlijk snel ook, 26 uur later. Toch spannend om in te loggen en te kijken wat de uitslag is. Maargoed voordat ik ziek werd had ik een stressvolle week met weinig slaap dus dan word ik eigenlijk standaard ziek -O- heb me alleen laten testen voor mijn familie en klanten.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:44

Ik ben net door de GGD gebeld, ben onderdeel van een contactonderzoek.
Collega waar ik nauw mee samen heb gewerkt is positief getest.

Moet tot 4 oktober in thuisquarantaine.
Echter, aangezien ik in de zorg werk, is besloten dat we wel moeten werken zolang we geen klachten hebben, met persoonsbeschermende kleding/materiaal.

Zodra ik klachten heb moet ik me ook laten testen.
Buiten mijn werk om moet ik me wel aan de quarantaine houden.

Ben benieuwd, hopelijk blijf ik klachtenvrij.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:52

Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan. Meteen een volle afdeling. Mijn benauwdheid was te doen als ik niet teveel doe praten maar ik moest wel met de lift. Ik was wel nieuwsgierig naar mijn waardes dus alles even gemeten na mijn dienst. Pols en bloeddruk beeld te hoog. Saturatie onder normaal. 95 a 96% Redelijk de dag doorgekomen. Wou alleen al een uur geleden mijn bed in. Ik hou het nog even vol.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:18

Napie schreef:
Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan. Meteen een volle afdeling. Mijn benauwdheid was te doen als ik niet teveel doe praten maar ik moest wel met de lift. Ik was wel nieuwsgierig naar mijn waardes dus alles even gemeten na mijn dienst. Pols en bloeddruk beeld te hoog. Saturatie onder normaal. 95 a 96% Redelijk de dag doorgekomen. Wou alleen al een uur geleden mijn bed in. Ik hou het nog even vol.

Doe je wel een beetje voorzichtig met jezelf?
Onderschat het niet.
Helaas zie ik op mijn werk dat collega's veel hersteltijd nodig hebben.
Beterschap.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:14

Ik vandaag ook getest omdat ik keelpijn heb en vorige week gewerkt heb mijn collega die positief getest is .
Gelukkig negatief dus mag morgen weer gewoon werken . Dan toch wel extra fijn om in een ziekenhuis te werken . Snel getest en snel de uitslag .
( en voordeel 2 nascholingen kunnen doen waar ik normaal geen tijd voor heb )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:04

Ik ben nogal van het doorgaan tot ik jank van vermoeidheid. Vandaag was het weer volle bak op de afdeling. Gelukkig thuis geen kinderen en kan ik mij ook volledig op mijn werk richten. Straks maar weer op tijd op bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:15

Napie schreef:
Ik ben nogal van het doorgaan tot ik jank van vermoeidheid. Vandaag was het weer volle bak op de afdeling. Gelukkig thuis geen kinderen en kan ik mij ook volledig op mijn werk richten. Straks maar weer op tijd op bed.

:(:) Rust maar goed uit straks. En pas goed op jezelf he?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:26

Kalm aan doen Napie. Er zijn meer mensen die na het ziek zijn van het corona virus erg weer aan hun conditie moeten werken. Probeer jezelf een beetje een halt toe te roepen , je hebt niet expres Corona opgelopen.

Ik ken het wel hoor doorlopen ondanks dat je niet meer kan , maar het herstel gaat dan alleen maar langer duren. Beter 3 maanden rustig aan dan straks altijd oververmoeid.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:13

Hmm vannacht wakker geworden met een enorme kriebel in de keel. Werd wel minder en ook gewoon verder geslapen. Wel wakker geworden met een hoestje... Verder geen klachten voel mij prima maar voor de zekerheid maar lekker even binnen vandaag. Kijk het nog wel even een dagje aan voordat ik ga bellen.

Ik ben verder nergens geweest. Maandag moest ik wel even boodschappen doen voor werk en daar was het best druk. Ik moet natuurlijk niet direct uitgaan van het ergste kan ook nog steeds een normale verkoudheid zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:21

Hoi! Heb even een vraagje :). Vanochtend werd ik wakker met de mij alom bekende lichte keelklachten icm wazig en heel licht hoestje (ben hier al 2x negatief op getest). Maar omdat ik nu weer voor de klas sta was ik er wat minder gerust op dan normaal. Meestal verdwijnen deze klachten na een paar uurtjes maar ik dacht ook: het is vrijdag, de school gaat dicht, als ik zou willen sneltesten dan moet dat anders tot maandag wachten. Dus ik mailde de school even met mijn situatie: stel dat het nu wel doorzet, hoe werkt de procedure dan? En ik kreeg al een volledig ingevuld formulier terug met de datum van vandaag erop, om te kunnen gebruiken met sneltesten. Klachten waren toen alweer weg en zijn ook niet meer teruggekomen.

Nu zijn mijn vragen:

- moet ik me nu dan zonder klachten alsnog laten testen (omdat ik zo'n formulier heb)? Wil heel voorzichtig doen maar wil uiteraard ook de GGD niet overbelasten en heb morgen een leuke activiteit waar ik best heen wil (buiten, op 1,5 meter). Met klachten zou ik uiteraard niet gaan.

- stel het speelt wel weer op: kan ik dat formulier dan morgen of overmorgen ook nog gebruiken?

Iemand die dit weet?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:26

Is de school ervan uit gegaan dat je vandaag bent gaan testen? En waarom ben je vandaag niet gegaan?
Ik snap wel dat de school je laat testen, zij kunnen geen conclusies trekken uit jouw klachten zonder test.
Je mag overigens pas weer naar buiten als je 24u klachtenvrij bent.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:30

Mijn klachten zijn ook weer weg maar voor de zekerheid bleef ik vandaag even binnen. Als het morgen erger wordt bel ik wel maar neem aan dat bij corona de klachten niet 3 uur aanwezig zijn en daarna weg en niet terug komen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:31

Sheran schreef:
Hoi! Heb even een vraagje :). Vanochtend werd ik wakker met de mij alom bekende lichte keelklachten icm wazig en heel licht hoestje (ben hier al 2x negatief op getest). Maar omdat ik nu weer voor de klas sta was ik er wat minder gerust op dan normaal. Meestal verdwijnen deze klachten na een paar uurtjes maar ik dacht ook: het is vrijdag, de school gaat dicht, als ik zou willen sneltesten dan moet dat anders tot maandag wachten. Dus ik mailde de school even met mijn situatie: stel dat het nu wel doorzet, hoe werkt de procedure dan? En ik kreeg al een volledig ingevuld formulier terug met de datum van vandaag erop, om te kunnen gebruiken met sneltesten. Klachten waren toen alweer weg en zijn ook niet meer teruggekomen.

Nu zijn mijn vragen:

- moet ik me nu dan zonder klachten alsnog laten testen (omdat ik zo'n formulier heb)? Wil heel voorzichtig doen maar wil uiteraard ook de GGD niet overbelasten en heb morgen een leuke activiteit waar ik best heen wil (buiten, op 1,5 meter). Met klachten zou ik uiteraard niet gaan.

- stel het speelt wel weer op: kan ik dat formulier dan morgen of overmorgen ook nog gebruiken?

Iemand die dit weet?

Zonder klachten mag je je toch helemaal niet laten testen?

Dan wordt de GGD helemaal overbelast.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:33

Dat is nog geen garantie dat je dezelfde dag nog getest kan worden. Ik moest ook met prioriteit getest worden. Kon twee dagen later pas terecht. Waar het volgens mij om draait is dat je bewijs hebt dat je in het onderwijs werkt? Ik moest een loonstrookje meenemen om aan te tonen dat ik in de zorg werk. Ze vroegen er in de test straat niet eens om. Ik ben vanmorgen getest en dan zou ik als het goed is vanavond al de uitslag moeten hebben. Zit best op hete kolen aangezien ik morgen eigenlijk moet werken.