Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordjes schreef:Dan zal dat het wel zijn, nog niet helemaal de oude. Maar ik lees ook dat sommige helemaal nooit meer de oude worden. Ik wacht het maar af maar op dit moment vind ik het allemaal heel lastig
Jenara schreef:Bedankt voor jullie berichtjes ..
Dat had ik even nodig denk ik.
Heb meteen een afspraak gemaakt bij de huisarts maandag.
Soepblik schreef:Hebben jullie misschien tips voor mij?
Ik begin dinsdag voor het eerst in een jaar met een fulltime traineeship van een maand. Ik heb er ontzettend veel zin in - het is echt een droombaan in precies het vak wat ik wil doen, en deze plek is me aangeboden door de eigenaresse van het bedrijf die ik al jaren erg bewonder. Kortom, een gouden kans.
Wel merk ik dat ik het echt spannend vindt om weer fulltime te gaan werken. Het is al fijn dat het op zich een traineeship van een maand is (met kans op een echte baan), wat mentaal wat ruimte geeft - mocht het helemaal misgaan is het maar een maand. Buiten dat om - hoe zorgden jullie toen je weer ging werken dat je die balans goed behield? Hoe nam je bewust ook rust? Wat mogelijk een valkuil kan zijn is het feit dat het zo'n gave kans is en dat ik zelf over m'n grenzen ga om mezelf te bewijzen, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Soepblik schreef:Hebben jullie misschien tips voor mij?
Ik begin dinsdag voor het eerst in een jaar met een fulltime traineeship van een maand. Ik heb er ontzettend veel zin in - het is echt een droombaan in precies het vak wat ik wil doen, en deze plek is me aangeboden door de eigenaresse van het bedrijf die ik al jaren erg bewonder. Kortom, een gouden kans.
Wel merk ik dat ik het echt spannend vindt om weer fulltime te gaan werken. Het is al fijn dat het op zich een traineeship van een maand is (met kans op een echte baan), wat mentaal wat ruimte geeft - mocht het helemaal misgaan is het maar een maand. Buiten dat om - hoe zorgden jullie toen je weer ging werken dat je die balans goed behield? Hoe nam je bewust ook rust? Wat mogelijk een valkuil kan zijn is het feit dat het zo'n gave kans is en dat ik zelf over m'n grenzen ga om mezelf te bewijzen, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Pippa13 schreef:Dat zijn al hele goede eerste stappen! Hulp zoeken is 1, hulp aanvaarden is 2. Ik heb ook heel lang in de ontkenningsfase gezeten en ik wilde alles zelf oplossen.
Open zijn over mijn situatie en gevoelens is nog steeds lastig, maar het helpt wel voor het herstel! Dus heel goed dat je hier je hart komt luchten. Welkom!
Goof schreef:Ik struggle inmiddels al bijna 10 maanden met een burnout. Ben eind augustus gestart met 1,5 uur werken per dag, maar de invulling viel me al snel te zwaar, dus die heb ik alweer moeten wijzigen. ik baal onwijs, want ik wil zo graag weer![]()
Ik heb extreem weinig energie momenteel, slaap veel, sport bijna niet meer etc. Heb sociale activiteiten aan de kant geschoven, dus ik zie ook eigenlijk geen mensen meer (maar dat vind ik in alle eerlijkheid echt heerlijk!).
Ik vermoed dat mijn burnout niet persé werkgerelateerd is, maar dat ermeer onderliggend gaande is en dat ik mezelf in de weg zit en mezelf jarenlang overvraagd heb.
Zijn er mensen die dit herkennen en die andere trajecten/ onderzoeken in gegaan zijn?
Ik kan eventueel in pb iets toelichten.