Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:38

Klopt! Wilde het gewoon even benadrukken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:05

secricible schreef:
Alleen dat op basis van "bij anderen ging het wel goed" geen argument is.

Volkomen mee eens, anekdotes zijn geen bewijs.
goeroe schreef:
Gelukkig denken jij en ik dat niet alleen, maar dacht het tuchtcollege voor de gezondheidszorg daar net zo over. De arts zelf bleef trouwens tot en met het mondelinge vooronderzoek volhouden dat ik het verkeerd zag, dat het vaccin wél geregistreerd was, dat er niets was om zijn excuses voor aan te bieden en dat hij niet begreep waarom ik zo moeilijk deed. Aangezien ik het er na een welgemeende spijtbetuiging graag bij had gelaten was dat nogal jammer, aangezien dat voor ons allebei prettiger was geweest. Gelukkig (kreeg misschien zijn advocaat vat op hem? en) speet het hem tijdens de uiteindelijke zitting opeens wel heel erg. Hij kwam er denk ik daardoor met een waarschuwing vanaf.

Goed dat je aan de bel hebt getrokken. Ik vind echt dat mensen dat te weinig doen. Nu zijn de meeste artsen wel integer geloof ik, maar je hebt er bijzondere figuren tussen zitten.......
goeroe schreef:
Ik ga naar een arts en niet naar de kwakzalver om de hoek omdat ik weet dat de arts is opgeleid en 'opgevoed' binnen een wetenschappelijke traditie. Het punt dat ik wil maken is dat wetenschap iets heel moois is, maar dat je er niet zonder meer vanuit kunt gaan dat iedere arts ook handelt naar die wetenschappelijke traditie. Het zijn net mensen. Zelf nadenken is altijd aan te raden. Niet alleen voor anti-vaxxers.

Ik heb niet het idee dat antivaxxers nu echt nadenken. Kritisch nadenken imo zeer zeker niet, anders konden ze ook wel onderscheid maken tussen de bullshit en goed uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek, lijkt me. Maar we komen hier keer op keer exact dezelfde argumenten tegen, dezelfde bronnen, dus het lijkt meer op elkaar napraten en bang maken. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat al die mensen collectief op exact dezelfde ideeën komen en dezelfde bronnen gebruiken, onafhankelijk van elkaar.

Kritisch blijven nadenken is sowieso goed, en je moet altijd in jouw situatie overwegen wat het beste is, alleen heb ik persoonlijk wel graag dat die overwegingen dan worden gemaakt op basis van bewezen feiten, en daar dan de voor- en nadelen van tegen elkaar afgewogen, dan op een random anekdote van een buurvrouw van een vriend.
En om die reden vind ik het heel correct dat je in dit geval aan de bel getrokken hebt.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:24

Avalanche81 schreef:
Goed dat je aan de bel hebt getrokken. Ik vind echt dat mensen dat te weinig doen. Nu zijn de meeste artsen wel integer geloof ik, maar je hebt er bijzondere figuren tussen zitten.......

Ik vind van alles van die man, maar ik denk niet dat hij niet integer was. Ik denk dat hij met de beste bedoelingen een fout heeft gemaakt en veel moeite had om dat toe te geven. Ik hoop echt dat hij er uiteindelijk toch nog iets van heeft opgestoken, want zo'n zaak gaat je niet in de koude kleren zitten. Ook een aardige, goede, integere arts kan fouten maken. Stel vragen en neem niet te gauw genoegen met een antwoord omdat iemand arts is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:27

100% met je eens hoor :)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:48

https://youtu.be/BDe6LdC1NK4 inmiddels is er door een Italiaanse arts onafhankelijk forensisch pathologisch onderzoek gedaan ( Lareb is niet onafhankelijk helaas, want het werkt voor het RIVM) daaruit kwam dat de kans 99,9 % is dat de dood van de jongen wel de vaccins als oorzaak heeft. Nee, inderdaad, anekdotisch bewijs is geen keihard bewijs, dat klopt. Echter kun je wel heel mooi zien in dit verhaal, hoe bot artsen de deur dichtslaan bij een vermoeden van ernstige schade of dood door vaccins.
Ik kom hier nog op terug
https://youtu.be/_8a1S1WNTLA

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:02

Pocca_Locca schreef:
https://youtu.be/BDe6LdC1NK4 inmiddels is er door een Italiaanse arts onafhankelijk forensisch pathologisch onderzoek gedaan ( Lareb is niet onafhankelijk helaas, want het werkt voor het RIVM) daaruit kwam dat de kans 99,9 % is dat de dood van de jongen wel de vaccins als oorzaak heeft. Nee, inderdaad, anekdotisch bewijs is geen keihard bewijs, dat klopt. Echter kun je wel heel mooi zien in dit verhaal, hoe bot artsen de deur dichtslaan bij een vermoeden van ernstige schade of dood door vaccins.
Ik kom hier nog op terug

Heb je ook iets fatsoenlijker dan een YouTube filmpje? Het autopsieverslag bijvoorbeeld? Iets van deze arts zelf?
De website MWOF is ook uit de lucht...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:06

Pocca_Locca schreef:
Ik kom hier nog op terug

Kun je aub ook antwoord geven op alle vragen die gesteld zijn?

En over die 'experts' (Koetsier bijv). Er zijn altijd idioten die wat anders roepen. Maar als 10000000'en onderzoeken aantonen dat vaccinaties veilig zijn en geen dood kunnen veroorzaken (muv anafylactische schok, dwz allergische reactie, maar die komt meteen naar voren bij de prik en kan het ziekenhuis meteen ingrijpen).

Maar volgens jou zijn al die 100000'en onderzoeken en al die 1000'en onderzoekers dus niet betrouwbaar?

Ik leef echt mee met de ouders van Freek, maar ze weten echt 0,0 van gezondheid af en laten zich leiden door emoties. Een griep of ontsteking kan het niet zijn, nee, het MOETEN vaccinaties zijn die de dood veroorzaakt hebben... Probleem is ook dat zodra er een kindje onder onduidelijke omstandigheden komt te overlijden en er zit een vaccinatie in de buurt, dat anti-vaxxers er meteen op springen en de ouders vaak overtuigen dat het de vaccinaties waren. Als het de vaccinaties zijn hebben ze een boeman en iemand die ze de schuld kunnen geven.

Wie was overigens de Italiaanse arts waar je het over hebt? Tullio Simoncini?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:09

Mag hopen dat dat toch niet waar is. Die is niet onafhankelijk te noemen...

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:13

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:15

Pocca_Locca schreef:
Ik kom hier nog op terug

Zou je willen antwoorden op mijn post en de vragen die ik daarin stel in plaats willen beantwoorden? Ik ben erg benieuwd naar je antwoorden en je negeert 'm nu gewoon.

Als reactie op je filmpje - dat onderzoek is er gekomen, uitevoerd door Lareb. Je kan er hier meer over lezen:
https://www.rd.nl/meer-rd/gezondheid/is ... g-1.323878 . Voor de wat luiere mensen:

Reformatorisch Dagblad schreef:
De ouders van Freek eisten toen een onafhankelijk onderzoek, dat aanvankelijk door de Inspectie voor de Gezondheidszorg werd geweigerd. Interventie door de Nationale ombudsman leidde echter tot een onderzoek door het Nederlands Bijwerkingen Centrum Lareb, dat bijwerkingen van medicijnen en sinds 2011 ook van vaccinaties registreert en analyseert.

De eindconclusie van het onderzoek: Freek overleed aan de gevolgen van een sepsis (bloedvergiftiging) en een pneumonie (longontsteking) en een bacteriële infectie in het hersenvocht. Twee typen bacteriën werden gevonden: een stafylokok en een streptokok, en ook nog diverse virussen, waaronder het griepvirus influenza B.

De hamvraag luidt: is dit sterven ná vaccinatie ook veroorzaakt dóór de vaccinatie? Het Lareb komt na onderzoek door een commissie van deskundigen tot de slotsom dat dit niet het geval is. „Een gecombineerde infectie van het influenza B-virus met deze bacteriën is zeer ernstig en een bekende oorzaak van snel verergerend ziekteverloop en overlijden. Dit komt meerdere malen per jaar voor in Nederland. De combinatie van infecties is de oorzaak van het overlijden van Freek geweest.”

Als we 1 jongetje eruit prikken, kunnen we dan ook een zielig verhaal houden over het meisje wat in 2013 overleed aan hersenvliesontsteking door mazelen? Of kijk eens dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ZIVJENkKpKE , over polio. De zwaar gehandicapte dame die vanaf ongeveer 6:15 verteld over dat haar ouders niet wilde vaccineren door gelovigheid.

Ik denk trouwens dat het correcte conclusies trekken uit het autopsierapport niet helemaal aan ons (of het internet) in deze. Het blijkt in dit topic al hoe gemakkelijk het is onderzoeken verkeerd te interpreteren en vervolgens de onjuiste conclusies te trekken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:16

Pocca_Locca schreef:
Hier is een interessante film https://youtu.be/xrC0Jdf9Sug

Geef ff antwoord op mijn vragen, ik heb de moeite genomen om die twee YouTube videos van je te bekijken en dan verwacht nu ook van jou dat jij ff moeite doet voor mij.

Pas daarna ga ik overwegen om die anderhalf uur durende video te bekijken.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:21

Pocca_Locca schreef:
Hier is een interessante film https://youtu.be/xrC0Jdf9Sug

Ok weetje, nevermind. De info uit deze film is al zo vaak gedebunked en de makers- en theorieen al zo universeel onbetrouwbaar geacht dat ik echt met de beste wil van de wereld niet kan begrijpen waarom je dit als betrouwbaar beschouwt. Naast dat je bacterieen en virussen door elkaar haalt en je je daarmee eigenlijk al een beetje diskwalificeerde ben je nu voor mij echt gediskwalificeerd. Echt, domheid is een keuze inderdaad.

Edit*: Eens met Imandra, er wordt moeite gedaan om een inhoudelijke discussie met je aan te gaan, gebaseerd op inhoud en argumenten enzo en je negeert het keihard. In plaats daarvan blijf je maar nonsens het topic ingooien.

Edit2*: Je roept dat het Lareb niet onafhankelijk is. Dat is het dus wel. Wat is je bron?
Laatst bijgewerkt door nps op 19-12-19 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:25

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:27

In dit geval is domheid geen keuze meer.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:38

Als je gewoon even de moeite neemt om de docu helemaal uit te zien, kom je er ook achter dat de belastingbetaler voor de medische kosten opdraait uiteindelijk.
Ook is het nogal ontluisterend om te zien hoe er gesjoemeld is met onderzoeksresultaten. En nog een heel belangrijk ding: alle medicijnen worden voor ze op de markt verschijnen, dubbelblind getest. Dat is standaard. Alleen niet bij vaccins. Er is nog nooit een goed officieel onderzoek gedaan naar het verschil in ontwikkeling, gezondheid en eventuele ziektes, tussen wel en niet-ingeënte personen. Terwijl dat toch juist geweldig veel duidelijkheid zou kunnen geven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:47

Nee, natuurlijk is dat onderzoek niet gedaan. Er is ook al meerdere malen uitgelegd hoe onethisch zo’n onderzoek zou zijn.
Krijg je gelukkig nergens door een ethische commissie :)

Daarentegen is er ENORM veel reproduceerbaar onderzoek gedaan naar de veiligheid van vaccins. Onmogelijk om met al die uitkomsten te sjoemelen. Als je dat denkt, heb je werkelijk geen idee hoe wetenschappelijk onderzoek in elkaar zit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:59

Gaan we weer, over dat onderzoek wat mensen die tegen vaccinatie zijn graag willen is hier al eerder uitgebreid op ingegaan. Dus lees voor we daar weer pagina’s vol over krijgen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:00

Misschien wil Goeroe naar Samoa op vakantie. Goeroe?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:06

Goeroe vaccineert gewoon geloof ik. Die was alleen boos dat een arts niet helemaal eerlijk is geweest over wat er gespoten is.
En begrijpelijk en terecht.

Ms wil poccalocca op excursie naar Samoa.
Daar zie je in real life war er gebeurt met een te lage vaccinatiegraad. Heb je gelijk je onderzoek :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:08

Waarom zou Goeroe naar Samoa toe willen? Behalve dan dat het vast wel een schitterend eiland is als het niet door de mazelen geteisterd wordt...

@Pocca_Locca, als er dan zoveel met die onderzoeksresultaten gesjoemeld wordt, dan is het toch doodsimpel voor de antivaxxers om het onderzoek te reproduceren en met de juiste uitkomsten van dat onderzoek het resultaat te falsificeren? Ik vraag me af waarom dat dan nog nooit gebeurd is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:23

Pocca_Locca schreef:
Als je gewoon even de moeite neemt om de docu helemaal uit te zien, kom je er ook achter dat de belastingbetaler voor de medische kosten opdraait uiteindelijk.
Ook is het nogal ontluisterend om te zien hoe er gesjoemeld is met onderzoeksresultaten. En nog een heel belangrijk ding: alle medicijnen worden voor ze op de markt verschijnen, dubbelblind getest. Dat is standaard. Alleen niet bij vaccins. Er is nog nooit een goed officieel onderzoek gedaan naar het verschil in ontwikkeling, gezondheid en eventuele ziektes, tussen wel en niet-ingeënte personen. Terwijl dat toch juist geweldig veel duidelijkheid zou kunnen geven.

Nee ik ga de moeite niet nemen om anderhalf uur van m’n leven te verspillen puur en alleen omdat jij te lui bent om op onze vragen te reageren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:25

Oh en ik weet niet hoor, maar ik gok zomaar dat de kosten van het daadwerkelijk ziek laten worden van de Nederlandse bevolking (dus vaccins niet meer te gebruiken) nog veel duurder is qua kosten. En veel meer doden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:29

janderegelaa schreef:

Oeh Jan, maar ik ken je nauwelijks! :oo <<) Ik durf alleen niet zo goed te vliegen en het schijnt een eind zwemmen te zijn. :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:29

Pocca_Locca schreef:

Als jij nou eens de moeite bam het topic te lezen zou je zien dat dit al meerdere keren is besproken. Been there done that got the t-shirt....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:42

goeroe schreef:
janderegelaa schreef:

Oeh Jan, maar ik ken je nauwelijks! :oo <<) Ik durf alleen niet zo goed te vliegen en het schijnt een eind zwemmen te zijn. :(

_O-