Hey, how is everyone doing? Voor de beginners/newbie transen: it WILL get better, geloof in jezelf en in dat je de beste versie van je eigenste ik kunt zijn. Even een hart onder de riem steken, alle begin is het moeilijkst, hoewel het nou ook weer geen feest is om opeen gegeven moment een ouwe trans te worden... zoals ik, hahahaha, dan krijg je weer met ander gedoe te maken. Oudere FTM transen voelen zich doorgaans langer jonger dan MTF transen. Dat heeft iets met de hormonen te maken, die ook ander gedrag veroorzaken, zoals meer bewegings/sport drang door de wens er slank, gespierd en fit uit te blijven zien, etc. kort door de bocht gezegd. Ik ben een 63 jarige FTM, getransiteerd op mijn 21ste, ik doe al decennia heel veel moeite om er nog iets van te maken, heel veel fitness, beweging, super streng sport dieet om vooral energiek, fit en sterk te blijven, voor je gezondheid is veel sporten met een uitgekiend op spierbouw gericht dieet trouwens ook heel goed, je kunt daardoor ook nog flink "meebouwen"aan je body en voorkomen. Hier wat foto materiaal van vanmorgen van deze 63jarige die zich eerder 36 voelt, hahaha, met één van mijn dobermanns, Stella. Mijn grote verdriet is dat ik geen baardgroei krijg, alleen een enorm hard groeiende snor, ik had zo graag zo'n hippestoppelbakkes gehad, maar ja, het zit niet in mijn DNA kennelijk, ben uberhaupt niet erg gorilla-achtig geworden, hahaha. Doe je niks aan, dan maar keihard sporten en stoere kleding aantrekken, door veel sporten en testosteron ga je je overigen óók heel anders bewegen. Ik zie nu van een mijl afstand aan iemands silhouet en motoriek (manier van bewegen) of het een man of een vrouw is. Een man heeft een ander zwaartepunt, ik hoor het nooit genoemd, wel in de paardenwereld, maar nooit in de transwereld: bij een man ligt dat hóger, bij een vrouw lager, in het bekken. Dat veroorzaakt een andere wijze van voortbewegen en door trainen als FTM krijg je ook een andere upper body motoriek. Just some tips die ik ergens nooit lees, maar uit eigen ervaring.