[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:12

Hoi mensen..

Sorry ik kom even heel "gezellig" het topic binnen vallen maar ik weet het even niet meer..
Ik ben bij de kapper geweest, mijn uitgroei moest geverfd worden en ik wou graag een andere kleur, richting asblond..
Om te beginnen zal ik gelijk vertellen dat ik er 5 uur heb gezeten, maar dat is meer omdat het een kleine gezellige kapsalon is, hij het alleen doet en dus soms 2 klanten tegelijk heeft. Ik ben makkelijk en had verder niks gepland dus zei joh doe je ding ik zit hier prima.

Om te beginnen, mijn eigen haarkleur is heel donkerbruin/zwart (de meningen zijn er over verdeeld), ik ben blond geverfd..
Mijn uitgroei was een beetje de kluiten uit gegroeid waardoor het nu wel echt weer tijd was.
Helaas was mijn hoofdhuid het daar niet mee eens want toen eenmaal de blondering op de uitgroei gezet was begon het binnen 5 minuten echt pijn te doen, iets wat ik al niet gewend ben, en ik heb echt aardig wat keren mijn haar geverfd in mijn leven.

Op een gegeven moment ging het gewoon niet meer dus moest het er uit, met als resultaat, oranje/blond.. Dit was de vorige keer ook zo in mijn hele haar, en ik haaat dat dus ik was gelijk alweer pff gaan we weer.
Het kon dus weer niet de kleur worden die ik wou omdat het iets moest zijn wat dat oranje een beetje weg drukt.
Allemaal prima, maar uiteindelijk zie je dus best een verschil in de uitgroei en de rest..
Is niet anders zullen we dan maar zeggen..

Maar nu , sta ik dus thuis voor de spiegel en lijkt het toch een stuk donkerder dan bij de kapper. Ook is het eerste plukje bij m'n gezicht heel licht maar verder naar achter meer oranje. En nu heb ik dus ook hetgene ontdekt wat ik even op de foto heb gezet..
Na de uitgroei zit er een hele lichte "band"/lijn door m'n haar, en daar onder loopt de oranje kleur weer door..
Of mijn licht in huis is zo beroerd hoor maar ik vraag me ook direct dan af waar komt dat dan in hemelsnaam weg..

Ik heb ook even een foto gemaakt van de voorste "witte" pluk..
Ik baal hier echt van, uberhaupt omdat ik dat oranje/gele echt haat, ik wil gewoon blond zijn en niet oranje.. Maar ook het kost toch even 70 euro (nu is deze kapper gelukkig in verhouding echt wel goedkoop, maar voor mij is het wel veel geld).
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik hier mee moet, heb er dan ook niet echt een geweldige kijk ofzo op.. Wie durft er wat over te zeggen? Of vinden jullie gewoon dat ik terug moet gaan en daar toch mijn ongenoegen moet uiten (wat ik stiekem heel moeilijk vind)..
(Uiteindelijk is het uitgroei verhaal dus een beetje mijn eigen schuld omdat het te veel pijn deed..)

Afbeelding
Om te beginnen even een indicatie van wat het was en hoe veel uitgroei ik had en hoe donker die uitgroei ook nog eens was.

Afbeelding
Dan de eerste lichte pluk..

Afbeelding
En dus de "band" door mijn haar die lichter is..
(Hier zie je overigens ook rechts best wel duidelijk de ene lichtere pluk)

IMANDRA

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:59

Oh dat is idd niet netjes gedaan. Ik zou teruggaan naar de kapper (of geld terug vragen en naar een andere).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:03

IMANDRA schreef:
Oh dat is idd niet netjes gedaan. Ik zou teruggaan naar de kapper (of geld terug vragen en naar een andere).

Nouja dit is de enige kapper naast m'n beste vriendin die ik nog enigszins vertrouw met mijn haar maar ook dat zeg ik intussen ook niet meer volmondig.
Het is voor mij meer, kijk ik ga daar niet terug heen en zeggen joh ik ben ontevreden dit dat, die uitgroei heeft hij me ook meerdere keren uitgelegd, dat had er gewoon langer in moeten zitten, veel langer zelfs om naar blond te gaan ipv oranje, alleen ik trok het niet, m'n hoofd begon te kloppen, branden, steken dus dat was in dit geval niet te doen.
Daar kan ik hem dus sowieso niet op aanrekenen.
Het enige wat ik heel raar vind is het extreme kleurverschil onder de uitgroei, hij heeft namelijk mijn uitgroei dus ingezet met blondering. Dat uitgespoeld en daarna de kleuring er in gedaan en daarna nog zilvershampoo om het oranje er toch iets meer uit te krijgen.
Meer heeft hij niet gedaan, dus waar dat extreme verschil van "wit" naar laten we het goudblond noemen in godsnaam weg komt :x

edit ; ik heb besloten om maar over die drempel te stappen en morgen of overmorgen maar terug te gaan.. Vind het alleen dubbel juist omdat het deels ook mijn eigen ding is geweest door de pijn die het me deed maar hopelijk kunnen we het oplossen, voel me erg ellendig, zou vanavond wat leuks gaan doen met m'n vriend maar heb eigenlijk niet eens zin naar buiten te gaan nu :x m'n haar is me best wel heilig :x

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:42

Tja, je hebt nou eenmaal donker haar en je wil het zowat het lichtste dat je je haar kan maken. Dat is iets wat heel sterke ontkleuring vraagt. Ik ben van nature veel lichter blond dan jij en ik ben ook 2 jaar wit(blond) geweest, maar de eerste keer kostte het de kapper 5 uur en 3 rondes ontkleuring voor de kleur juist was. Mijn hoofdhuid was kapot want helaas is dat gewoon wat zulke schadelijke producten met je doen. Ook om daarna mijn uitgroei bij te werken, moest de ontkleuring vaak nog een volledig uur zitten.

Eerlijk gezegd, je gaat het niet lichter krijgen dan dit zonder het nogmaals te bleken/ontkleuren. Als het product een halfuur langer was blijven zitten, was het resultaat lichter en minder oranje geweest. Dit is gewoon een kleur die heel veel tijd en ontkleuring vraagt, en dat heeft het in dit geval niet gehad.

Als ik jou was, zou ik gewoon teruggaan en vragen hoe hij je verder kan helpen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:46

Als je van je natuurlijke kleur naar asblond wil, kan je dat veel beter in 3x laten doen. Met olaplex. Veel beter voor je haar en hoofdhuid ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:03

3 keer ontkleuren?? :wow:

Ik heb donker bruin haar. (Kijk maar naar m'n wenkbrauwen) En mijn haar wordt geverfd. Ik heb het ooit goed blond gehad en uitgroei verven was in 2 uurtjes max. incl. stijlen enz. wel geregeld hoor. Zou echt een andere kapper zoeken.

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:16

Wat hebben je wenkbrauwen met je haarkleur te maken?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 00:02

BiBiQ, mijn haar was nog veel witter dan dat van jou (bij jou zit er nog wat geel/oranje in en ik wou echt 100% wit). Daarbij verschilt iedereen zijn haar, en sommige mensen hebben nou eenmaal haar dat moeilijker bleekt of ontkleurt. De duur en aantal rondes van ontkleuring zegt niets over de kunde van een kapper, wel over het soort haar dat je hebt.

Zo was mijn kleur:

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:15

BiBiQ schreef:
3 keer ontkleuren?? :wow:

Ja? Wel in kleine beetjes, en met een paar weken tussenin. Veel beter voor je haar dan van bijna-zwart naar asblond in 1x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:13

Volgens mij maakt dat dus echt niks uit, je haar hersteld zich niet in de tussentijd want het is dood materiaal, ik vind dat altijd een beetje een l*l-praatje van de kapper om 3x ontkleuringsgeld te ontvangen.. Tenzij het is omdat je anders meer dan een dag moet zitten ofzo.. :+

Tegen het branden van het blondeer op je hoofdhuid, ga je er met gewassen haar heen, of met vet haar? Vet haar is aan te raden, dat vette laagje beschermd je hoofdhuid een beetje.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:43

Hmm weet het niet hoor. Merkte met Olaplex wel heel goed dat mijn haar weer beter werd na een paar keer een olaplex masker op mijn haar (tussen de behandelingen door).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:48

Maar dat is dan omdat de Olaplex een laagje om je haar legt, het kan je haar niet herstellen maar wel de ilussie wekken van “hersteld haar”. Net als alle vitamines in shampoo’s, hebben ook geen nut voor je haar. Tenzij je ze zou opdrinken, dan zouden de vitamine’s wel nut kunnen hebben voor de nieuwe haargroei, en dat kan je uiteindelijk merken in je nieuw uitgegroeide haar.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:55

Tja, ik kan alleen beamen wat ik gemerkt heb. Mijn haar was ontzettend droog, stro, waar het was gebleekt. Ik heb namelijk dezelfde haarkleur als Annet_Dottie en ben vrij licht gegaan (niet platina, maar wel echt lichtblond). Na een paar haarmaskers met Olaplex (wat aldus de verpakking de 'zwavelverbindingen' herstelt) was het weer bijna zo goed als voorheen. En dat zijn 2 a 3x een masker, 1x per week na het bleken. Daarna niet meer gebruikt (inmiddels al een paar maanden niet meer) en mijn haar is nog steeds zo goed als vlak na het masker. Wat Olaplex precies doet weet ik niet, maar ik merk dat het werkt. Mijn bleken was ook wel met Olaplex erin gedaan, dus het schijnt dat je haar dan ook minder beschadigt dan zonder.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:00

Marjoow schreef:

Dat mijn eigen originele haarkleur gelijk daaraan is misschien? :?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:55

BiBiQ schreef:
Marjoow schreef:

Die vlieger gaat bij mij niet op daarom vraag ik het, jammer dat je gelijk zo reageert.
Ik heb vrij donkere wenkbrauwen maar ben van mezelf toch echt superblond :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:01

Ik heb ook wel eens een Olaplex behandeling laten doen toen mijn haar wit was en dat herstelde mijn haar inderdaad heel goed. Zo’n behandeling kost niet voor niets best veel geld, maar het werkt wel effectief. Ik ontkleur niet meer maar het zit wel nog in mijn haar (een paar centimeter onderaan) en ik krijg nu nog steeds complimenten van kappers dat mijn haar de ontkleuringen zo goed overleefd heeft.

Overigens is die break tussen ontkleuringen niet alleen voor je haar maar ook voor je hoofdhuid. Mijn hoofdhuid was altijd kapot gebleekt na een ontkleuring (met heel veel jeuk en een boze huid tot gevolg) en het is dan iets aangenamer om het even een week op adem te laten komen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:06

Marjoow schreef:
BiBiQ schreef:

Die vlieger gaat bij mij niet op daarom vraag ik het, jammer dat je gelijk zo reageert.
Ik heb vrij donkere wenkbrauwen maar ben van mezelf toch echt superblond :')

Ik ook donkere wenkbrauwen en natuurlijk blond :j

Yasmine: Ik vond dat hele lichte zó mooi bij jou! Hoe heb je het nu? :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:40

Dankjewel Frum <3 Als ik de foto’s zie, mis ik het ook wel, tot ik terug denk aan hoe droog mijn haar en hoe kapot mijn hoofdhuid was := Maar ik vind het altijd zo leuk als het heel wit was met een paar centimeter donkere uitgroei.

Momenteel is het vooral veel uitgroei :+ Af en toe laat ik highlights zetten wanneer ik de uitgroei beu ben. Eigenlijk wil ik het misschien wat donkerder (meer donker asblond) maar dan twijfel ik weer.

Zo is het nu (alleen zie je de pakweg 10cm donkere asblonde uitgroei hier niet echt):
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:18

Yasmine schreef:
Dankjewel Frum <3 Als ik de foto’s zie, mis ik het ook wel, tot ik terug denk aan hoe droog mijn haar en hoe kapot mijn hoofdhuid was := Maar ik vind het altijd zo leuk als het heel wit was met een paar centimeter donkere uitgroei.

Momenteel is het vooral veel uitgroei :+ Af en toe laat ik highlights zetten wanneer ik de uitgroei beu ben. Eigenlijk wil ik het misschien wat donkerder (meer donker asblond) maar dan twijfel ik weer.

Zo is het nu (alleen zie je de pakweg 10cm donkere asblonde uitgroei hier niet echt):
[ Afbeelding ]

Oh dit vind ik je ook heel mooi staan! <3

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:36

Oh, ik weet niet waarom die foto gedraaid is :') Gisteren stond hij nog recht :+

Maar dankjewel! Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar hoe jouw haar nu is, en hoe je het had op je bruiloft :)) O:)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:27

Ik zal later even een foto maken van hoe het nu is!

Zo had ik het op mijn bruiloft :D (flip-in haar). Hoe had jij het op jouw bruiloft? :)

Afbeelding
Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:11

Ha eindelijk een foto van frummels met haar bruiloft ! Wow, staat toch wel mooi hoor dat lange haar met slag erin.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:32

Ik heb jullie hulp hard nodig :+
Ik heb altijd al vrij lastig haar gehad. Veel pluis, erg droog en vooral dik, veel en koppig. Ook heb ik een kruin bovenop die het me moeilijk maakt _O-
Afgelopen zomer heb ik aan de medicijnen gezeten waardoor mijn haar enorm is uitgevallen. Sindsdien kan ik er niks meer mee. Het staat bij de kruin gewoon rechtop en zelfs in een staart krijg ik alle bobbels er niet normaal uit. Verder is het nog meer gaan pluizen en omdat ik al zoveel kwijt ben durf ik ook niet echt veel aan de slag met stijlen.
Heeft iemand tips ?
Ik zit inmiddels te overwegen het een flink eind af te knippen maar ben bang dat het dan helemaal alle kanten op springt -O-

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:02

Ik heb nu voor het eerst weer ff tijd om te reageren dus sorry voor de late reactie.
Het doel was uiteindelijk niet om mijn haar asblond te maken hoor, ik geef alleen aan dat ik dat mooi vind maar de kapper bepaald uiteindelijk of dat lukt op mijn haar.
Er is dus geen asblond in m'n haar gekomen.
Ook is er op het stukje uitgroei na niks ontkleurd maar puur kleur over heen gegaan..
Zelfs m'n vriend en moeder vielen het op dat er iets niet klopte dus ik ga zo dan toch echt even terug naar de kapper. Nog een keer ontkleuren wordt hem waarschijnlijk niet dus misschien eerst iets donkerder weer ofzo..
Vind het altijd erg moeilijk om terug te gaan en dan te zeggen sorry ik ben er niet blij mee maar we zullen het zien..