Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:32

Was voorzichtig maar paar spieren al vanaf eind april niet echt meer gebruikt.

Hoe ziek ben je? Griep koorts oid? Dan braaf thuis blijven en goed drinken. Alleen wat gammeltjes misschien heel rustig aan doen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:46

Haha lekker spierpijn kweken :P

Ja denk een griepje oid. Hoesten, verkouden, koorts is wel over denk ik.
Eten blijft een paar uurtjes binnen :') Mijn broeken zitten allemaal bij de billen weer losjes..
Waarom gaat zoiets niet als eerste van je benen of buik af ofzo :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:54

Cocodox schreef:
Needje schreef:
Hij was ooit 57,5 in m’n Crossfit tijd.
Ik ben een slechte squatter. Mijn bovenlijf gaat echt mega naar voren.
En dan als t zwaarder wordt krijg je een soort stripper squat. Kont eerst omhoog en dan de rest.
Heb evt n filmpje. Maar die set ik niet openbaar. Haha

Ik heb echt exact hetzelfde. Hoe los jij dit op?

Ben al naar low bar gegaan zodat de bar iets meer boven me blijft. Met high bar komt het gewicht natuurlijk nog meer naar voren als je je bovenlijf al ver naar voren beweegt in de squat.
Maar ik probeer iig de focus te leggen op de heupen naar voren brengen ipv omhoog. Voor mij werkt het redelijk. Maar blijft een zwak punt.. En helemaal als het zwaar wordt. Dan lukt het vaker niet dan wel.
Maar probeer er wel echt op te letten.

Gribaldi, bij alles onder de keel is het niet sporten.
Net als bij verhoging.
Beterschap!

Karuna fijn dat er weer wat oefeningen gaan die je niet kon. Begin is er idd.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:18

Rebel_Jits en Gribaldi beterschap!

Ik moest weer een aantal termen opzoeken hoor, ik ben daar zo slecht in. En dan klik ik een filmpje aan en denkt bijna meteen 'ooooh dat!' :D

Vanmorgen heel zwaar getraind voor mijn doen. Weer volop bezig geweest met allerlei animal flow-dingen, achter elkaar door, alle kanten op. Daarbij hard gewerkt aan mijn technieken. Ik heb er wel gevoel voor gelukkig, maar soms is het goed om weer even heel streng te zijn voor mezelf.
Nu ben ik moeeeeeeee :O

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:31

Gribaldi, zeker je rust pakken hoor! Anders blijf je veel langer met de miserie zitten.

Karuna, fijn gevoel als het stilletjes aan lukt, niet? :D Je komt er wel!

Dorien66, goed bezig! Even een rustmomentje en daarna weer dooorr *\o/*

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:46

Ja maar baal als een stekker haha. Eten ging vandaag goed dus wil na het werk toch naar de sportschool rijden en proberen wat te doen..
Kan nog 2 weken sporten dus moet nu nog even de momenten die ik kan pakken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:45

gribaldi schreef:
Doe je voorzichtig Nicole :P

Ik ben ziek en baal enorm. Wil echt graag sporten maar weet niet of dat verstandig is..
Eet ook belabberd..

Sv nog last van je blessure?

Ja helaas wel. Vandaag ook nog een hele middag in de dierentuin gelopen, dus ik voel het wel. Tja het is in feite een peesblessure dus denk dat ik er voorlopig nog niet vanaf ben.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:49

Brittjuh, ik schop mezelf toch naar de sportschool. Weet dat wanneer ik eenmaal bezig ben het erg leuk vind en het strakke/gespierde lichaam komt niet vanzelf. Discipline kweken :Y)

Rebel en Gribaldi, beterschap!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:19

gribaldi schreef:
Ja maar baal als een stekker haha. Eten ging vandaag goed dus wil na het werk toch naar de sportschool rijden en proberen wat te doen..
Kan nog 2 weken sporten dus moet nu nog even de momenten die ik kan pakken.

Doe de nek-check :D !
Afbeelding

karuna schreef:
Misschien een kwestie van zwaartekracht. Zie dat alle mannen op de sportschool ook doen. Kan me voorstellen dat bij hogere gewichten je puur door fysieke bouw je evenwichtspunt moet corrigeren om niet om te vallen, enige dat je naar achter kan steken om voor het gewicht te compenseren is je achterwerk.

Nee hoor. Om maar een voorbeeld te geven, 3x170kg (!!!) als vrouw, kont komt nergens omhoog.

Google eens op "good morning squat". Meestal is het een probleem van te zwakke quads, in verhouding tot je 'achterkant' (rug/hamstrings), waardoor je lichaam de makkelijkste weg kiest. Ik zou zeggen:
- meer front squats, meer goblet squats (focussen veel meer op je quads dan back squats). Zeker niet te breed gaan staan hierbij, smal = meer focus op quads
- tempo squats (lager gewicht, maar focus op tempo. Bv 3 seconden zakken, 3 seconden onderin blijven, explosief omhoog --> focus op spanning houden en recht blijven)
- quad dominante oefeningen erbij steken: one legged squats, lunges, box step ups

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:09

Achterkant is bij mij zeker sterker in verhouding. :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:52

Vandaag mijn nieuwe sport tight binnengekomen, bij aliexpress besteld. Ik verwachtte er niet veel van, maar hij past precies, schijnt niet door en is netjes genaaid. Heel blij mee! Dus van het weekend maar uitproberen, dan pas weer tijd om te sporten.

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:29

Nice! Blijft altijd een gok via Ali.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:33

Ja precies, er stonden wel veel positieve reacties onder.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:53

Needje schreef:
Brittjuh als je in een sportschool al geen motivatie hebt zal thuis sporten ook lastig worden. Dan zit je binnen no time weer gewoon op de bank tv te kijken of met je tablet te spelen. Tenminste. Dat is mijn ervaring. Als je naar sportschool gaat dan ben je iig op een plek waar je niets anders kan dan sporten.

nja door mijn rug en mijn arm kan ik niet veel, dus betaal ik best veel geld terwijl ik bewijze van op 'goede' dagen wel meer kan maar op 'slechte' dagen alleen cardio.. en aangezien ik nu vrij veel 'slechte' dagen heb zie ik dat niet zitten, dan kan ik net zo goed op mn paard springen en rondjes hobbelen omdat ik niet kan trainen of gaan hardlopen.. als je begrijpt wat ik bedoel

Supervixen schreef:
Met motivatie heb ik geen problemen. Kun je niet met iemand samen gaan? Dat maakt het makkelijker.

ik heb erg veel wisseldiensten, dus op momenten dat ik kan sporten kunnen mijn vrienden niet. ik ben voorheen wel naar de sportschool gegaan met een vriendin, maar doordat mijn klachten erger werden, werd het steeds minder totdat zij het druk met school kreeg en ik veel moest werken.

Tova schreef:
Brittjuh, ik schop mezelf toch naar de sportschool. Weet dat wanneer ik eenmaal bezig ben het erg leuk vind en het strakke/gespierde lichaam komt niet vanzelf. Discipline kweken :Y)

jup. daarom wil ik weer wat doen, maar de pijn houd me vooral tegen. daarom had ik gekeken voor personal training zodat ik echt moet. :=

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:39

Brittjuh, Heb je een schema wat op jou is gemaakt? Het liefst ook voor je slechte dagen? Dat je toch kan trainen? Ik denk dat wanneer je dan toch gaat en ervaart dat het gaat je motitvatie ook hoger is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:26

Balen dat je nog steeds last hebt van je blessure! Hopelijk trekt het snel weg..

Ik ben toch wezen sporten, heb wel de halve nacht wakker gelegen vanwege het hoesten maar was wel even fijn om toch te kunnen gaan.

Brit, als je zoveel pijn hebt is het dan wel verstandig om te gaan sporten? Of helpt sporten juist de pijn tegen te gaan?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:43

Goed bezig allemaal :)

Ik ben deze week al 2x Milon wezen doen!
En vandaag leren deadliften :D Met losse stang :)
Ook heerlijk gesquat met 30kilo
verder nog andere toestellen gedaan en losse gewichten.

Morgen weer Milon

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:59

Met pijn kun je trainen en pijn kan minder worden van trainen. Mits je de oorzaak van de pijn weet, je weet dat er geen schade aangericht kan worden en je toestemming hebt van je arts. Dan is het vaak alleen maar verstandig aangepast te trainen naar wat je de dag kan,

Gribaldi toch wat gedaan, hoesten is wel een linke met iets doen, maar rustig aan kan geen kwaad dan zolang je geen longontsteking of hoge koorts hebt

Ik sla vandaag en morgen over met trainen, eigenlijk vanmiddag maar heb gek genoeg nog spierpijn van dinsdag avond. Oeps. En voor geopereerde hond kan het geen kwaad dat er iemand hier thuis is. Moet zich al even alleen redden s avonds.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:22

Ik haal vanavond even een hoestdrank. Wilde eigenlijk zonder doen maar hoesten is nu zelfs overdag heel erg aanwezig..
Dacht thee met honing en wat keelsnoepjes werkt wel maar helaas :')

Vanavond wil ik eventjes benen trainen.

Haha ik vind spierpijn heerlijk :+ Maar snap dat je even rust pakt.
Heftige ingreep voor je hond?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:32

Is het vastzittende hoest of kriebelhoest? Bij vastzittende hoest slik ik een paar dagen bromexide tabletjes, na een paar dagen is het al een stuk minder en kan ik het ophoesten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:40

Kriebelhoest. En de eerste dagen geen last van hoest, meer een kuch, nu is het inspanning dat ik een hoestaanval krijg. Zeker als ik bed lig :(

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:53

Daar weet ik ook wel wat voor, maar geen idee hoe dat heet. Moet ik straks thuis even kijken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:12

Normaal neem ik Bronchicum hoestdrank extra sterk. Deze heb ik enkel niet meer in huis maar ga ik vanavond wel even halen. Werkt het beste van alle hoestdranken. (althans mijn mening haha)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:40

Bij kriebelhoest gebruik ik deze snoepjes van de Aldi. Drankjes werken bij mij eigenlijk nooit.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 23-11-17 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:40

Hoi allemaal!

Vanaf januari ga ik ook naar de sportschool (pas januari omdat ik in december op vakantie ga) en het lijkt mij leuk om dit topic alvast te volgen en wat tips te lezen, dus ik lees mee en reageer af en toe :)