3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:37

@ ohjajo; misschien kun je via pinterest wat recepten vinden, ik haal hier veel vandaan, ook gezonde zelfgemaakte tussendoortjes. En ik ben alles behalve een keukenprinses. Gewoon proberen en doen, je zult jezelf nog verbazen.

En aanvallend.. tja, wat wil je. Dit topic is bedoeld voor tips,trics en ondersteuning bij een gezonde nanier van afvallen.

Jouw lijstje is de zoveelste in korte tijd van iemand die bijna niks eet op een dag.

welmoed__

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:48

Stukjes komkommer snijden (dat is nog geen 2 minuten werken), snoeptomaatjes, ongezouten noten.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:50

Tja toch inderdaad thuis iets eten smorgens en de avond ervoor iets maken wat op je werk kan opeten. Salade of wat dan ook.

Ik heb smorgens ook niet zo'n trek in veel dingen maar ik eet thuis dan altijd een halve bak kwark want dan hoef ik niet te kauwen. En op mijn werk eet ik dan fruit smorgens

Vandaag:
O: 250 gram kwark.
T: Perzik.
L: Broodje met kaas. 2 cracottes met worst.
T: Gerookte zalm met roomkaas rolletjes.
A: Pasta met gehaktsaus en kaas

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:10

Oja, neem dan gewoon dubbele porties mee. En geen honger of snel vol? Eet dan vaker en meer op een dag, en je spijsvertering zal al gauw sneller en beter werken.

Zoek even wat je BMR is, en eet dat dagelijks als minimum. Schaf een keukenweegschaal aan en de app MyFitnessPal. Succes!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:11

_Ilsee_ schreef:
Laura waren dat die Low calorie shakes van body&fit? Want die heb ik ook geprobeerd eens en nooit weer haha. Mn moeder houd wel stug vol met die shakes als ontbijt, maar ik kreeg het echt niet weg.

Ojajoh je had ook misschien een extra wrap kunnen nemen? En verder wat Mama3 al zegt.

Ja die ja...bah! En ik ben echt een makkelijke eter hoor, maar zo weeïg, en hoe goed ik ook shake er blijven klontjes in. En zooeeeetttt. Brrrr...

Ohjajoh: ik denk niet dat het aanvallend bedoeld is, maar dat het meer irritatie is om een onderwerp wat zo vaak aan bod komt: voldoende eten.
Tips: als het je niet lukt om méér te eten, eet dan meer calorierijke producten. Noten, avocado, volle zuivel etc zijn makkelijke manieren om je kcal op te schroeven.
Als je achter de computer kan eten, kan je ook gewoon boterhammen smeren, en daarmee heb je zat mogelijkheden om te variëren. Met wraps kan je ook veel variëren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 21:28

Ojajoh schreef:
gribaldi schreef:
Je kunt de avond van te voren toch al je groente en fruit snijden? Je ziet te veel beren. Waar een wil is is een weg hoor...

Voor sommige dingen hoef je echt geen keukenprinses te zijn. Kijk op Google voor handige recepten en hoppa zo gemaakt. Type in wat je in huis hebt er en rolt zo een recept uit.

ik krijg op mijn werk gratis fruit dus ik vind het niet nodig om dan extra fruit mee te nemen

Maar bedankt voor de "gezelligheid" -O-

ik ga inderdaad wel googlen want heb het gevoel hier niet welkom te zijn. Ik snap dat jullie het irritant vinden als mensen "zo binnen droppen" Maar ik heb wel degelijk de OP gelezen. Maar jullie reageren wel redelijk aanvallend.

Zoals Laura al zegt: er zijn redelijk veel mensen die hier binnenvallen die veel te weinig eten, dit is ook al erg vaak gezegd. Het staat ook in de OP dat je niet onder je BMR moet eten.

Wat je uit de OP quote klopt: ontbijten is niet nodig. MAAR, en dat is een zeer belangrijke maar, je moet wel voldoende kcal binnenkrijgen. Mensen die niet ontbijten, eten dus meer tussendoor, in hun lunch of met avondeten. Jouw lijstje was heel ongezond, zoals al is genoemd.

Ik ga mee met de voorbeelden die zijn genoemd, groenten, fruit etc. Als je al gratis fruit op je werk krijgt, waarom eet je het dan niet? En als je niet veel kan eten, eet dan kcal rijke producten, zoals ook al genoemd is ;). Niet meteen ons gaan beschuldigen op ongezelligheid als we gewoon tips geven die jou wellicht niet aanstaan.

Pfoepfoe, net naar de sushi tent geweest om bij te praten met een goede vriendin van me. Zit zo vol! Morgen weer strak de buikriem aantrekken, lol.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:58

Hoi, ben ik weer. Heb een nieuwe baan sinds deze week, en tot nu toe ben ik steeds erg moe. Ik moet eigenlijk gaan mealpreppen, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Heb me gister gewogen en ben toch weer flink wat aangekomen. Ik was januari 2016 voor het laatst zo zwaar als ik nu ben. Heb wel iets meer spier nu, maar het is ook gewoon vet.

Dus nu weer ietsje meer opletten.

O: 5 maiswafels met tomaten spread
T: Healthy people raw nuts
L: 4 volkoren boterhammen, twee met cervelaat, twee met kipfilet
T: cup-a-soup
A: biologische runderchipolata, 240 gram sperziebonen en een paar aardappelschijfjes

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:10

Hoeveel weeg je nu dan Jip? Ik vond op de foto's juist dat je een ingevallen bekkie had gekregen hoor zo na de vakantie :)

Lekker Lisa! Merk je al verbetering nu je wat meer eet?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:16

Yummie sushi! Ook wel weer eens zin in :D

Ik ben een beetje gefrustreerd, eet alweer een tijdje netjes maar val niet af :roll: moet ff geduld hebben, maar ohhh wat is dat lastig!
Heb nu ook nog eens last van mn maag (denk ik, hoge buikpijn) dus voel me helemaal beetje bluhhh

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:23

Maanlicht (Jip?) ik heb even op je profiel gespiekt, en die foto's waren recent gemaakt toch? Echt je ziet er top uit! Ik snap dat als je bent aangekomen dat frustrerend is, maar staar je niet blind op de weegschaal he!

Laura ik heb precies het zelfde -O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 11:26

gribaldi schreef:
Hoeveel weeg je nu dan Jip? Ik vond op de foto's juist dat je een ingevallen bekkie had gekregen hoor zo na de vakantie :)

Lekker Lisa! Merk je al verbetering nu je wat meer eet?

Ik ben niet meer afgevallen sinds vorige keer, maar op zich is dat niet zo'n probleem. Zit nu op 1700 kcal, volgende week ga ik denk ik naar 1800 kcal (wat mijn 0-punt is volgens mij) en dat even volhouden. Daarna stapje voor stapje weer omlaag zodat ik wel weer af kan gaan vallen.
Merk wel dat m'n acne weer heel erg opspeelt (vooral op m'n rug), dat kan te maken hebben met dat mijn hormonen nu weer genoeg energie krijgen (weet niet of ik daar nu zo vrolijk van word haha :)) ) of dat ik gewoon een beetje stress heb met solliciteren en een baan zoeken. Maakt op zich niet uit, heb spul van de HA dus gewoon even doorbijten.
Ik denk dat er met name verbetering is in m'n mindset: in het begin vond ik het heel moeilijk om meer te gaan eten (want: aankomen) maar op zich valt het inmiddels wel mee. Atm een kilo zwaarder, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk door de sushi en vocht komen haha. Dus an sich blijf ik redelijk stabiel. En dat is voor nu prima. Moet ook zeggen dat ik me niet heel veel weeg nu, deels omdat ik bang ben om erop te gaan staan en deels omdat ik ook niet op gewicht wil letten nu, het doet er niet zo veel toe. Straks als ik weer af ga vallen, dan ga ik waarschijnlijk wel weer op standaard tijden wegen en meten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:11

Ik weeg nu 58,5 kilo. Wil graag niet meer dan 56 kilo wegen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:40

Ik blijf erbij dat ik het niet gezond over vind komen hoe druk jij je lijkt te maken over 2,5 kilo, Maanlicht...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:42

Hoe groot ben je Maanlicht? Ik vind 56 namelijk erg weinig klinken. En daardoor ben ik het ook met Eulogy eens. Ikzelf vind mezelf ook mooier als ik op 60 kilo zit dan op de 62 die ik nu heb. Maar alsnog maak ik me daar niet heel erg druk om. Is het misschien niet beter om het iets meer los te laten?

Vandaag echt een enorm lange fietstocht gemaakt, erg leuk. Maar daardoor wel een beetje een gek eetpatroon. Ik wil me Zometeen ook even gaan meten, ik ben benieuwd wat mijn maten zijn en of ze een beetje normaal zijn (wat is normaal trouwens :') )
O: twee boterhammen met kokosbrood en gestampte muisjes en een kop thee.
T: twee boterhammen met paté en pindakaas, een plak peperkoek en een beker melk.
L: een krentenbol met boter, een plak peperkoek, een appel en water.
T: warme chocolademelk met slagroom, een punt appeltaart met slagroom en een kop thee met een nougat en een koekje.
A: pasta met heel veel groente.
T: watermeloen& munt drankje.
T: misschien nog iets, geen idee.
B: 30 minuten oefeningen bij cesartherapie, 64 km fietsen (ongeveer 6 uur met alle tussenstoppen).

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:58

Hier gaan we weer de goede kant uit. Gisteren 2 biertjes gehad (:o), maar zit nog steeds in een dalende lijn :D

Lijstje van maandag & gisteren:
O: 2 crackers met kaas
T: 100g Skyr
L: Spaghettisquash met tomatensaus & gehakt
T: 1 appel
T: klein kommetje edamame
A (maandag): Vers geplukte sperziebonen & gehaktballetjes uit de oven <3
A (dinsdag): pita brood met spinazie/artichoke dip & 2 biertjes

Lijstje van vandaag:
O: 2 crackers met kaas
T: 100g Skyr
L: Kip, spinazie/broccoli/boerenkool en kikkererwten uit de crockpot
T: 1 appel
A: Edamame & pierogies met spek
T: ??

Ik zit nu op -7kg, nog 4 te gaan totdat ik op een gezond BMI zit. Hier mag er dan misschien voor het mooie nog 3kg af, maar ik heb helaas van nature dikke benen en brede heupen en ben bang dat ik op dat moment alleen maar (nog meer) borst verlies :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:23

Ahh wat een lekker lijstje <3 Fijn dat je blijft dalen ook!

Kimmie, wow 64km! Knap hoor :)

Ik heb de afgelopen tijd onwijs hard getraind maar ook veel dingen gehad waardoor m'n voeding niet altijd 100% was (jarig, examen gehaald, ouders waren een lang weekend hier, dus ben heeeel veel uit eten geweest :+ ), ben ongeveer een halve kilo of een kilo aangekomen dus dat is op z'n zachtst gezegd te overzien :P Vind het momenteel ook niet zo interessant, ik wil proberen nog iets droger te worden voor m'n vakantie (over 3,5 week) maar ben al behoorlijk tevreden op het moment. Ben ook niet meer zo obsessief met m'n eten en of m'n buik nog net zo plat is als een week geleden bezig :) Dat vind ik vooral fijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:30

Eulogy schreef:
Ik blijf erbij dat ik het niet gezond over vind komen hoe druk jij je lijkt te maken over 2,5 kilo, Maanlicht...

Mag toch, ieder zijn ding. Het voelt gewoon vervelend als je 1,5 jaar geleden voor het laatst dit gewicht hebt gehad en juist je doel al behaald hebt in de tussentijd. Dus ja, het is voor mij een erg groot verschil.
En ik merk dat ik gewoon echt te veel eet nu, dus voelt gewoon niet fijn..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:33

Ik heb het nu andersom. Ik ben 2 kg lichter dan voor de vakantie, maar voelde me voor de vakantie beter/strakker in mijn vel.

Ik ben 1.60 en weeg hetzelfde als maanlicht. En ik zou ook nog graag 2 kg lichter/strakker willen zijn dan nu.

Voor iemand die altijd zwaar (der) is geweest klinkt dat misschien heel gek. Maar ik heb altijd 50-55 gewogen, zo is mijn bouw ook en dat hoort/past bij mij.

Ik heb 5 jaar terug een ongeluk gehad en daar lang van gerevalideerd, en eerlijk is eerlijk, ik ben blij als ik straks weer weeg wat ik voor het ongeluk woog.

Al ben ik nu ook wel tevreden, maar dat dat beetje extra, puntje op de i zou mooi zijn..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:34

Ja dat is het precies!

En nee, ik ben er niet geobsedeerd mee bezig, en ik ontzeg mezelf niet alles, alleen kan het soms frustrerend zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 22:52

Sorry Maanlicht maar ik ben het met Eulogy eens, het komt echt heel obsessief over. Begrijp me niet verkeerd, 2kg kwijt willen daar is op zich niks mis mee. Maar de manier waarop je erover praat... Maar misschien lees ik er teveel in, dat kan..
Ik denk dat het best normaal is om een beetje te schommelen in gewicht. 2kg minder, 2kg meer. En dat is niet erg.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:11

Gisteren heb ik m'n laatste deadline van mijn studie gehaald, dus besloten er een cheatdagje van te maken met Starbucks en 's avonds uit eten. :) Vandaag weer aan de gang. Zal ook eens een lijstje maken.

O: 2x geroosterde boterham met smeerkaas 20+
T: Blueberries
L: 2x geroosterde boterham met pindakaas kaneel/cranberry (ZO LEKKER)
T: Skyr cranberry en een paar aardbeien
A: Caesar maaltijdsalade
T: (na het sporten) breaker kokos

B: 5km gerend (29:41 minuten... :') Beetje traag) en een uur zumba.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:21

Lieve Maanlicht, ik heb jouw nieuwe foto's gezien met jouw verzorgfries en ik vind echt dat je een prachtig lichaam hebt! Echt ontzettend slank, om jaloers op te zijn gewoon :)
Ik begrijp het wel dat het lastig is als je je doel in de tussentijd al hebt behaald en daar nu weer langs zit, maar staar je niet blind op de cijfertjes van de weegschaal!
Ik had afgelopen week een beetje een terugval, ook ruim een kilo aangekomen en ik voelde mij ontzettend opgeblazen. Nu een paar dagen later is mijn opgeblazen buik al weer weg en weeg ik al weer een halve kilo lichter :) misschien valt het allemaal wel mee en ben je het zo weer kwijt!

Dan zal ik ook gelijk maar mijn lijstje voor vandaag plaatsen:

O: laatste beetje skyr gemengd met vruchtenyoghurt (200 gr totaal) en ongeveer 20 gram muesli
T: Vezelrijk cracker met kipkerrie salade
L: roerei van 2 eieren en 2 vezelrijk crackers met kipkerrie salade :D
T: klein glaasje coca cola
A: 150 gram gebakken aardappeltjes, 150 gram snijbonen en 150 gram verse worst (ongeveer allemaal) en een beetje mayo
T: Smootie met een boel frambozen want die moesten op, wat griekse yoghurt en wat lijnzaadmelk :9
T: Paar melba toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade

B: niet zo veel :') ik heb gisteren mijn nieuwe tattoo laten zetten en daar had ik vandaag meer last van met bewegen dan verwacht :') Hond uitgelaten en een klein rondje door de stad gelopen.

Zo'n 1800 calorieën

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:24

Foto van je nieuwe plakplaatje Annikoe? *\o/* Ik heb 2 weken geleden in Karlstad Zweden mijn eerste laten zetten. Op vakantie, niet zo heel handig, maar wel heel blij mee en de genezing ging gelukkig prima.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:34

black_kelpie schreef:
Foto van je nieuwe plakplaatje Annikoe? *\o/* Ik heb 2 weken geleden in Karlstad Zweden mijn eerste laten zetten. Op vakantie, niet zo heel handig, maar wel heel blij mee en de genezing ging gelukkig prima.

Nouuu vooruit, heel eventjes offtopic dan maar :D

Ik heb mijn allereerste tatoeage van 5 jaar geleden opnieuw laten zetten, maar het zit op mijn ribben dus ik voel het bij elke stap die ik zet omdat het zo 'doorschokt' als je begrijpt wat ik bedoel :')

Voor:
Afbeelding

Na <3 :
Afbeelding

Nou ben ik wel nieuwsgierig naar wat jij hebt laten zetten :o Mag ook in pb hoor, dan wordt het niet zo offtopic haha

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:42

Oh wauw wat een super mooie retouch! (of hoe noem je dat, ik ben niet echt thuis in de tatoeagewereld...)