Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:28

Dit kwam uit een hele onverwachte hoek! Vanmiddag naar de fysio geweest. Kreeg het slechte nieuws dat de fysio mij niet meer verder kan helpen en ik nu naar een sportarts moet. Ik was ontzettend gefrustreerd. Na een harde klap tegen een stenen muur (au) en wat tranen toch maar besloten m’n hardloopschoenen aan te trekken. Ik trok het niet meer. Samen met 2 paracetamolletjes, sporttape en mijn zooltjes een heerlijke 7 km neergezet! Ik deed er 45 minuten over. Voor mijn doen is dat erg langzaam. Maar dit is dan ook de eerste keer weer sinds een jaar echt hardlopen. Misschien was dit een beetje erg impulsief. Ik heb vette pijn in mijn rug nu. Tsja, wie zich brandt moet op de blaren zitten. Mijn hoofd is iniedergeval heerlijk leeg en ik heb weer een dosis energie om deze blessure er dubbel en dwars uit te knallen!

Afbeelding

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:51

Supervixen schreef:
Durante schreef:
Iemand nog tips waar je niet al te dure leuke hardloopkleding kan kopen in en om Groningen?
Na even uit de running te zijn geweest ivm omstandigheden met hardlopen, wil ik mezelf even verwennen met wat leuke shirtjes, en misschien een nieuwe lange loopbroek.Ga zowieso nog even kijken bij Intersport daka, maar die is volgensmij best prijzig.(ik koop liever wat meer voor weinig haha).
Scapino heeft soms ook nog wel wat, ga ik ook nog even kijken.
Nog meer tips?

Misschien bij decathlon? Weet niet of die daar in de buurt zit?
Op zalando en wehkamp staan ook nog wel koopjes.

Al mijn sportkleding komt van de Decathlon, top zaak! Als ik het zo zie zit de dichtsbijzijnde voor Durante in Leeuwarden (je kan ook via internet bestellen natuurlijk)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:53

Piekosjj schreef:
Mooie foto's hierboven zeg! Leuk zo die foto van de drone. Ik zet m'n telefoon op hekjes, prullenbakken, stenen, boomstammen etc en maak dan een filmpje van mezelf. Leuk voor op instagram ( :D ) maar ook uiteraard om je loophouding mee te bekijken. Al zit daar met de sneeuw nu niet de focus op.

Qua regen ben ik ook niet zo'n fan van, gelukkig is het hier in Zweden een heeeeel stuk droger, vooral van de zomer gaat dat fijn zijn! Als het regent terwijl ik loop ga ik ook gewoon door, tenzij het echt zo'n zomerse stortbui is, dan wil ik nog wel eens ergens gaan schuilen. Als dat niet kan of het duurt me te lang ga ik ook gewoon door. Als het al regent terwijl ik nog weg moet, ga ik ook de deur niet uit. Dan wacht ik gewoon tot het eventjes droog wordt, of ik schuif m'n loopje gewoon door. Ik ben geen professionele loper die elke dag 'moet' trainen dus zie daar geen problemen mee.

Waterdichte jasjes ademen over het algemeen prut dus lijkt me ontzettend vervelend lopen, wordt je zo klef van.

De drone is erg leuk, maar ook wel handig. Hij kan je automatisch volgen en filmen. Kon ik mooi zien dat mijn hardlooptechniek er echt niet uit zag :+

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:56

Oh dat is tof! Ik vind 't ook zo leuk om hardloopfilmpjes te kijken die met de drone zijn gemaakt. Heerlijk de prachtige (vaak Amerikaanse) omgeving en dan de runners er door heen. Zit soms uuuuren op youtube filmpjes te bekijken!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:04

Je woont niet echt in de buurt :+ Anders had ik best een keer willen filmen hoor, weinig moeite (ik heb net nog gevlogen met de zonsondergang)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:06

Durante schreef:
Iemand nog tips waar je niet al te dure leuke hardloopkleding kan kopen in en om Groningen?
Na even uit de running te zijn geweest ivm omstandigheden met hardlopen, wil ik mezelf even verwennen met wat leuke shirtjes, en misschien een nieuwe lange loopbroek.Ga zowieso nog even kijken bij Intersport daka, maar die is volgensmij best prijzig.(ik koop liever wat meer voor weinig haha).
Scapino heeft soms ook nog wel wat, ga ik ook nog even kijken.
Nog meer tips?

H&M inderdaad, en primark! Intersport heeft wel altijd een uitgebreide collectie met vaak ook wel wat goedkopere dingen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:07

Gaaf hoor jezelf filmen met een drone. Is het niet lastig om die drone te bedienen en tegelijk hard te lopen?? En waar laat je dat ding als je loopt? Hou je die in je hand?

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:19

Supervixen schreef:
Gaaf hoor jezelf filmen met een drone. Is het niet lastig om die drone te bedienen en tegelijk hard te lopen?? En waar laat je dat ding als je loopt? Hou je die in je hand?

De drone heeft beeldherkenning en volgt je gewoon automatisch. De afstandbediening hou ik vast of leg ik ergens neer. Ik doe dat ook op de motor, het is soms net of je een hondje aan het uitlaten bent, als je na een kilometer omkijkt hangt de drone nog trouw achter je.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:20

Haha ik woonde eerst in Ede dus ik gok niet zo heel ver weg van je, maar ik woon sinds begin dit jaar in Zweden en ben niet van plan terug te komen naar NL :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:25

MichieldeM schreef:
Supervixen schreef:

De drone heeft beeldherkenning en volgt je gewoon automatisch. De afstandbediening hou ik vast of leg ik ergens neer. Ik doe dat ook op de motor, het is soms net of je een hondje aan het uitlaten bent, als je na een kilometer omkijkt hangt de drone nog trouw achter je.

Leuk zeg!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:27

Piekosjj schreef:
Haha ik woonde eerst in Ede dus ik gok niet zo heel ver weg van je, maar ik woon sinds begin dit jaar in Zweden en ben niet van plan terug te komen naar NL :))

Ede ben ik zelfs net nog langs gefietst :)

Maar Zweden lijkt me erg mooi!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:28

Supervixen schreef:
MichieldeM schreef:

Leuk zeg!

Zeker op vakantie erg leuk!

https://www.youtube.com/watch?v=Ojtii2CeYcE&t=9s

Al het vliegen in deze beelden doet de drone helemaal zelf, ik stuur niet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:30

He, tegenvaller :+ Ik woonde aan de Bennekomse kant, zo ongeveer tegenover Kasteel Hoekelum, ging daar ook altijd het bos in. Echt zo'n geluk om zo'n oneindig bos zo naast je huis te hebben! En Zweden is inderdaad prachtig, ik ben echt een bos meisje en dat is hier in overvloed! Maar met de huidige weersomstandigheden ook wel ontzettend uitdagend. Even een lekker rondje door het bos kan op 't moment niet door het vele ijs wat er ligt.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:45

Ik ben verhuist van Utrecht (Overvecht...) naar het buitengebied van Otterlo. Ik ben ook echt ene buitenmens, heerlijk hier. Vooral nu de dagen langzaam langer worden en ik ook voor en/of na het werk weer naar buiten kan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:02

Heel mooi die dronebeelden.
Ik ben ook echt een buitenmens/bosmens. Als ik vrij ben en het is lekker weer ben ik het grootste deel van de dag buiten en het liefst in beweging.
Ik kijk er naar uit dat het 's avonds weer licht is.
Ik woon in Duiven, dus Montferland, de Veluwezoom, Deelerwoud zijn bijvoorbeeld allemaal om de hoek. Ook het Reichswald bij Kleve heeft prachtige stukken.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:32

Mooie plaatjes komen er langs!

Ik heb hele mooie hardloopkleding, ook een vorm van motivatie :Y)

Zalando lounge in de gaten houden voor hardloopkleding is ook nog wel een goede, scheelt soms een hele hoop voor mooie kwaliteitskleding.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:40

Ik zou ook dolgraag verhuizen naar de Veluwe, vandaar ik daar geregeld de wedstrijden loop.

Nu ben ik 3 jaar geleden verhuisd van de bible-belt Alblasserwaard naar dorpje naast Breda dus veel “kleine bossen” hier mastbos, liesbos, vloeiweide, pannehoef met de auto rij ik naar Rucphen, Bergen op zoom,Dorst, Oosterhout of richting Drunen

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:17

tita schreef:
Ik zou ook dolgraag verhuizen naar de Veluwe, vandaar ik daar geregeld de wedstrijden loop.

Nu ben ik 3 jaar geleden verhuisd van de bible-belt Alblasserwaard naar dorpje naast Breda dus veel “kleine bossen” hier mastbos, liesbos, vloeiweide, pannehoef met de auto rij ik naar Rucphen, Bergen op zoom,Dorst, Oosterhout of richting Drunen

Ik zie dat we eenzelfde loopgebied hebben. Overigens als je via schuitvaartaagpad-panenhoef-de Moeren-Oudbuisse heide- paar km over de weg en dan via de Rucphense bossen terug heb je eigenlijk een enor groot bos en loop je zo een grote ronde van 40km met maar een paar km buiten het bos.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:20

Gaaf hoor die dronebeelden. En zo fijn hé dat het weer wat langer licht is. Nog maar even en alle trainingen gaan weer bij daglicht :)!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 07:44

Greetje dat is voor mij onbekend naar de onbekende bossen rij ik, zet de trails app aan en na paar km kijk ik hoe ik terug kom bij de auto :D

Drunense duinen is natuurlijk ook mega bos maar met mastbos is niks mis ik loop er gerust (vroeger) 17-23km je kruist dan wel zelfde paden alleen ik vind mastbos nog steeds mooi en leuk maar ik moet getriggerd worden door nieuwe paadjes stomme eigenschap te vaak zelfde pad lopen of tegen komen haak ik af, zal nooit een cross wedstrijd lopen

Hebben de mensen op de Veluwe ook, dat ze sommige stukken saai vinden omdat ze dat zo goed kennen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:16

Nee hoor, soms vind ik het leuk om nieuwe paden te pakken, maar ik hou ook van de voorspelbaarheid van bekende routes. Ik raak redelijk snel de weg kwijt in het bos en ik vind het ook wel fijn als ik kan gaan lopen zonder dat ik de hele tijd moet nadenken over waar de auto staat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 09:12

Mastbos is onmogelijk om te verdwalen om het hele bos zit een autoweg dus je loopt gewoon naar een weg en dan kom je er wel

Drunen is ander verhaal maar daar heb ik nog maar paar keer gelopen

Supervixen die app is echt grandioos je kan niet meer verdwalen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:09

Ik ga die app wel even bekijken.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:39

tita schreef:
Hebben de mensen op de Veluwe ook, dat ze sommige stukken saai vinden omdat ze dat zo goed kennen

Ja zeker hoor :j Toen ik van de zomer rond de 15-20k liep heb ik wel een aantal nieuwe 'gebieden' ontdekt, maar verder bleef ik toch vaak wel in dezelfde drie bossen dichterbij huis. Ik had wel het geluk dat in mijn omgeving er veel paadjes dicht langs elkaar lagen, dus je kon makkelijk een zelfde soort rondje lopen, maar toch elke keer weer even een ander paadje meepikken. Of je route andersom lopen, dan is alles opeens heel anders. Ik had een pad en dat kon ik alleen maar vanaf één kant vinden, als ik m'n route andersom wou lopen kon ik dat pad echt nooit van m'n leven vinden :+

Tita, hoe heet die app en is het alleen voor Nederlandse paden? Vind het lastig om in m'n nieuwe omgeving fijne trail routes te vinden, die Zweden plaatsen ze niet op 't internet! -O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:53

Heet Trails is verbonden met je telefoon is soort GPS
Met kompas en kaart erbij echt super

Heeft geen routes je loopt zelf als ik kortste weg naar huis wil kijk ik op de app

Ps wel aanzetten bij je auto