Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:23

Ik lees anders heel begripvolle posts van de moeders hier, totaal niet opdringerig maar juist in onze situatie verplaatsend...

Qimm

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:31

Ik kan me er ook niet aan storen hoor

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:01

Ik stoor me er ook niet aan maar het is wel een beetje gek.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:07

Ik ook niet, zolang niemand begint over 'het komt nog wel' zul je mij niet horen over moeders die meeposten :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:11

enamorada schreef:
Tja, ik weet gewoon vrij zeker dat ik geen kinderen wil, ook niet over 10 jaar. Ze had ook kunnen reageren met: 'dat is aan jou', of 'dat kan ook natuurlijk'. Het is voor de rest gewoon een aardig mens dus het viel me een beetje tegen :+

De huisarts kan ook weten dat je weleens ongelijke borsten kan overhouden na borstvoeding. Moraal: zinloze argumenten dus.

Moeders zijn hier welkom hoor, hoe willen we anders de kloof een beetje dichten?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:15

nee voor mij ook geen kids, als het gebeurd gebeurd het en zal ik het niet weg halen. maar ik wil geen kids, ben gelukkig met mn dieren kids.
ik droomde er altijd van om op mijn 23ste kids te krijgen, maar dat is er nooit van gekomen.. nu heb ik er ook geen zin meer in.. ik hou van mijn vrijheid en dat is me heilig..

gewoon mijn dieren kids en ik ...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:38

Hier dus ook zo'n lastige moeder die het topic vervuild.
Ik herken echter gewoon alles hier omdat ik tot 35 jaar ook 100% overtuigt was kinderloos te blijven inclusief bijbehorende nachtmerries.
Ik heb beide kanten nu gezien en kan dus juist alleen maar zeggen: bij twijfel gewoon niet aan beginnen.
Wij blijven bewust bij 1 om eigenlijk dezelfde redenen: Teveel factoren die je niet in de hand hebt om het te risico te nemen dat je spijt gaat krijgen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:55

Tja, ook ik als moeder zijnde kan alleen maar zeggen: begin er niet aan als je twijfelt. Het is waarschijnlijk nog erger dan je denkt :+ :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:04

Gaat dit nu een moeder/kind bashen topic worden of :?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:07

LM, ik zie dat niet. Omdat 1 persoon een opmerking maakt en 5 of meer dat weerspreken zie jij er een moeder kind bash topic in.
Knap.

Nu reageer ik op jou, maar dat zie ik wel vaker op bokt. Op 1 opmerking van iemand, waarvan dan een heleboel mensen dat al "op de vingers tikken" komt er toch nog iemand op het idee daarover te "zeuren" .

Dat dit verder in het algemeen niet het 100% vriendelijkste kind en moeder topic is lijkt me dan weer wel logisch.
Daar zijn er al 40 andere van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:11

Nee hoor, ik vind de sfeer de laatste dagen minder worden, is niet iets van vandaag....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:13

Ik vind juist de sfeer weer enorm bij gedraaid.
Hij is even wat minder geweest, maar dat heeft zichzelf weer prima gereguleerd.
Maar meestal maken de opmerkingen zoals die van jou nu net niet dat het er beter op wordt.

Maar het zal geen koetsiekoetsie leuk kindje topic worden nee :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:50

Majabeestje schreef:
Tja, ook ik als moeder zijnde kan alleen maar zeggen: begin er niet aan als je twijfelt. Het is waarschijnlijk nog erger dan je denkt :+ :D

Lol . Ik was net in een grote kledingwinkel voor volwassenen en kinderen. Heb mijn oordopjes ingedaan. De jankende en krijsende kinders waren niet van de lucht.
Ja dan ben ik weer blij dat wij niet met zo'n jengelend kind schoenen hoeven te passen

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:31

Ik snap de behoefte aan een kind- en moederkloek vrije ruimte wel, maar als je een safe space wil moet je in een geluidsdichte kamer in een hutje op de hei gaan zitten. We zijn allemaal volwassenen, trek het je niet zo aan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:42

Tegen wie heb je het Lillith?
Ik kan slecht tegen prikkels en heb voor de zekerheid altijd oordopjes bij me. Doe ze ook in als de muziek in een winkel bijv hard staat.

Vanmiddag werd ik gek van het gekrijs en heb ze in gedaan. Ik geen last meer van het gekrijs en de rest geen last van een zeikwijf (ik )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:54

Daarom woon ik ook in een hutje op de hei.
Om aan die schreeuw mensen te ontkomen die denken dat dergelijk volume produceren normaal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:29

laetitia schreef:
Tegen wie heb je het Lillith?
Ik kan slecht tegen prikkels en heb voor de zekerheid altijd oordopjes bij me. Doe ze ook in als de muziek in een winkel bijv hard staat.

Vanmiddag werd ik gek van het gekrijs en heb ze in gedaan. Ik geen last meer van het gekrijs en de rest geen last van een zeikwijf (ik )

Heel herkenbaar. Na een dag kinderen of drukte ben ik ook overprikkeld.
Of winkelen, dagje pretpark....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:32

Ik vraag me altijd af hoe het mogenlijk is dat mensen daar niet overprikkeld van raken >;)
Vooral winkelen op zaterdag -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:39

Pff. Ik was gisteren in Blijdorp met mijn puberleerlingen (die dus heel tof zijn. En opgevoed. En die niet gillen) maar het was er vol met basisscholen met van die kleuterjong. De een moest plassen, de ander wilde naar de olifanten, de ander wilde spelen, de ander wilde alledrie niet en begon te jengelen. Juf in de stress en snauwen tegen die jong. Kinderen overal gillen bij die dieren.
Vreselijk.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:48

Ook ik raak daar overprikkeld van.. maar ook door een te grote groep volwassenen in een te kleine ruimte.

Mijn moeder heeft trouwens der oma wens veranderd . Ze heeft nu een " kleinpaard" :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:52

Sizzle schreef:
Ik vraag me altijd af hoe het mogenlijk is dat mensen daar niet overprikkeld van raken >;)
Vooral winkelen op zaterdag -O-

Moet je in een winkel werken die voor kinderen een grote speeltuin is... Op zaterdag... Als ik al rammelende eierstokken had zijn die na alle luchtalarmen en rondrennende gevaarten wel heel hard weggekropen :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:57

Winkelen op zaterdag is de hel :')
Ik ben gister avond nog vlug een half uur bh's gaan kopen, maar ook vlug binnen en buiten, en daar heb je dan nog geen last van krijsende weet-ik-veel-wats :P

Wel weer zo'n leuke vandaag :Y) was ik aan het werk (koetsier) en gaan 3 kindjes mee. Prima. 2 bleven mooi stil wanneer ik uitleg gaf. Eentje daarentegen :+ bleef maar schreeuwen naar alles. Nu goed, ik kan daar wel doorpraten. Achteraf gaan ze nog paardje strelen, komt die kleine terug gelopen naar moeders: mamaaaa, mammaaa, mammamama!! en gewoon slaan tegen zijn moeder, ik dacht even, what?! :x :')

Kwamen er ook wel een paar kindjes braaf vragen of ze wel mochten strelen, vind ik altijd wel heel leuk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:04

Winkelen op zaterdag is pure horror. Of dat nu met of zonder kinderen is maakt niet uit. Het loopt er stampvol, overal karretjes zonder bestuurder, mensen die in de weg blijven staan als je vraagt of je er langs mag, opengemaakte verpakkingen waar 1 of 2 stuks uit zijn, gedoe aan de kassa "oh m'n pas doet het niet" of "ga nog even snel iets halen hoor, echt dringend" etc.

Het topic vind ik wel leuk, kan wel lachen om de zelfreflectie en eerlijkheid van de moeders die hier meepraten. Gezonde dosis humor, kind is geen eeuwige heilige en wij de zondige onwetenden. mag van mij wel vaker zo gaan, op die manier vind ik het wel gezellig.

Ik heb vandaag heel veel lef gehad... Ik ben met een vriendin ene middagje Ikea gaan doen. Verwachtte me aan urenlang ellendig hard gekrijs, geduw en getrek aan het karretje, noem maar op. Wonder boven wonder was het er verdraaid rustig voor een zaterdag en op een paar ukjes na hebben we eigenlijk amper last gehad van kinderen. Eerder 2 puberbroers die elkaar gingen meppen en met hun kar tegen elkaars enkels aan rammen (en uiteindelijk kregen ze allebei van moeders een fikse draai om hun oren) en de weg werd verder vooral versperd door slenterende volwassenen. Had een citrusplantje met groene pot in de kar staan, ging een oudere dame dat er even uit graaien "want er was geen andere groene pot meer". Mijn resem vloeken en dodelijke blik hebben net de ontvoering van mijn pot kunnen verijdelen ~~}>

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:19

Ik lees hier graag even mee.
Inmiddels staat mijn teller op 31 en ik vind kinderen dus echt niet leuk. Fles geven niet, vast houden niet, snot, spuug en andere lichaamsvloeistoffen ook niet. Als ze eenmaal wat lopen en praten is het al minder erg. Maar ze kosten zoveel tijd en energie. En ik vind mezelf al bloedirritant, laat staan dat dat in het kwadraat gaat.
Ik ben dit jaar alweer 16 jaar samen met mijn partner (die kan dus ook heel irritant zijn :D), 7 jaar geleden zijn we getrouwd en gelukkig is het ons gelukt om al die tijd nog geen kinderen te krijgen.

Ik merk dat een deel van de mensen het echt wel snapt (vooral die nu wel kinderen hebben en ze soms ernstig achter het behang kunnen plakken). Maar een deel ook echt niet. Ik heb die behoefte gewoon niet. Ik hoop ook oprecht dat die niet gaat komen! En hoe meer de tijd vordert, hoe meer mensen dat ook gaan zien :D
Ik heb een hond (puppyyyyyy), 2 katten en 3 paarden, groot huis en een drukke baan. Dat is meer dan genoeg.

Als mensen vragen wanneer wij kinderen krijgen (want je bent toch getrouwd?!?), zeg ik altijd maar dat ik snap dat ze mij zoooooo fantastisch vinden dat ze vinden dat er meer van op de wereld moeten zijn.... dan taaien ze weer wat af.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:25

Ik heb kennelijk erg begripvolle familie, en bovendien vrienden en kennissen om me heen verzameld die dezelfde instelling hebben óf ons ook in onze waarde laten :D
Mijn ouders zeiden alleen maar dat ze het heel verstandig vonden dat ik geen kinderen wilde (ik ben zelf de enige, hoewel mijn moeder me vertelde dat ze als kind zei dat ze een groot gezin wilde - zelf was ze ook de enige. Reden dat het bij mij is gebleven is dat ze pas op haar 35ste mijn vader ontmoette.).

En in mijn vriendenkring zijn er een aantal die ook geen kinderen willen/wilden, en de stellen met kinderen hebben ons nooit willen overtuigen hoe geweldig het wel niet is om kinderen te hebben. De vrienden met kinderen hebben ze trouwen van meet af aan goed gedrild en de gesprekken zijn echt nóóit over de kinderen/poepluiers/slapeloze nachten etc gegaan.