Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:19

hyawatta schreef:
ROXANNE, ik heb ze gekocht bij een gewone intersport winkel bij mij in de buurt maar daar doen ze wel eerst een scan van je voet maken en daarna kijken ze hoe je op de schoen die volgens de scan bij je past loopt, daar staat een camera achter zodat ze precies kunnen dien hoe je op de voet terecht komt en hoe je afzet.
Dat zag er bij mij heel netjes uit.

Deze waren wel prijzig, duurder dan ik eigenlijk in gedachte had, maar ze zitten wel heerlijk.

CROYSLOVER, je zult zelf wel aanvoelen als je het niet aan kan toch, hoop voor je dat het gaat lukken.

dankjewel, en als het me niet lukt merk ik het ook wel hoor! dan stop ik meteen en gaan we gewoon een stukje lopen genietende van het bos :)

nanoukkie

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:02

deze ochtend lekker een halfuurtje gaan lopen voor dat iedereen wakker was :o
Eten jullie iets (kleins) of gaan jullie s'morgens op lege maag lopen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:17

Dreamy, netjes hoor! Fijn is dat he? Als je progressie ziet!

Zucchero! Leuk dat je ook met een groepje loopt, zijn die allemaal van hetzelfde niveau als jij?

Greetje63, klinkt pittig hoor! Dat doe je op de atletiekvereniging neem ik aan? Loop je met een hardslagmeter? (Stoort die niet met je pacemaker? Hele rare vraag misschien maar ik dacht er gelijk aan. :+ )

Bienotje, wat balen zeg! Krijg je niet juist energie van lekker bewegen? Multi-vitaminen kunnen nooit kwaad. Lekker gezond eten, bewegen, dan knap je vanzelf op. :D

Egnie, wat leuk zeg met je zoontje! Hoe oud is hij?

Judith, ook lekker bezig!

Marall, is het gelukt het lopen?

Hyawatta, mooooie schoenen! Geweldig! Fijn dat ze lekker lopen. Je hoeft ze niet in te lopen hoor, je kunt als het goed is gelijk op pad.

Roxannev, heb je ergens last van tijdens het lopen? Anders zou ik eerder kiezen voor een neutrale schoen van vorig seizoen. Dan heb je toch goede demping en past het nog wel binnen je budget. :) Anders kan je ik je runnersworld aanraden! Daar was ik zelf erg tevreden over.

Nanoukkie, als ik 's morgens ga neem ik vaak even een beetje water en een fruitje of een mueslireep gelijk als ik uit bed kom. Dan omkleden en een half uurtje later ga ik rennen.

Ik heb vandaag weer lekker gelopen. Was vanmorgen om 4u al op dus was wel een beetje gaar om 14.00 's middags. Eindelijk over de les 18-drempel heen en les 19 gelopen. Die vond ik pittig op papier dus ben heel langzaam begonnen. Het gekke is dat ik met les 18 sneller loop terwijl ik daar meer moet wandelen dan met les 19, waarbij ik bijna niet meer wandel. Anyway, ik had niet zo veel over dit keer. :D Wel lekker gelopen. Heb nu alweer zin in overmorgen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:21

Oké dank je. Als het weer het toelaat ga ik vanavond eens ff kijken.

Wou de app van evy downloaden maar kan de betaalde versie niet vinden op m'n tel

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:21

Hardlopen met Evy heet het! :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:27

Ja maar dan komt er niks in beeld. Alleen die waar je die trainingen moet kopen.
Maar niet de app van €3.99

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:28

De app zelf is gratis. De trainingen zijn 3,99. ;)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:30

Oké dan zal ik zo nog eens kijken hihi.
Dacht dat de app zelf €3.99 was

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:30

Hoe is het met je knie nelleke?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:55

voor degene die hebben gereageerd over het gedeelte van mijn lichamelijke gezondheid.
de rijbak is nu na een jaar geploegd(moest nog gebeuren, we moesten het hier na de emigratie eerst alles op de rit krijgen) ik heb vandaag een kwartiertje in de grote weide gereden nadat ik een jaar niet heb gereden (heb natuurlijk wel een aantal dagen mijn paard gelongeert om dit aan te kunnen) en het ging eigenlijk best goed.
ik weet dat dit hier niks mee te maken heeft, ik wilde kijken, als ik dit,een zitsport aankan, kan ik ook een klein stukje hardlopen aan! ik laat jullie morgen weten hoe het ging!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:08

Spannend CROYSLOVER Ik hoop dat het morgen ook meevalt. Ga voor je duimen.

NELLEKE mijn zoontje is 6 1/2 jaar oud. Ben echt trots op hem hij loopt nu al een paar weken zeker 1 maal in de week mee.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:14

egnie schreef:
Spannend CROYSLOVER Ik hoop dat het morgen ook meevalt. Ga voor je duimen.

NELLEKE mijn zoontje is 6 1/2 jaar oud. Ben echt trots op hem hij loopt nu al een paar weken zeker 1 maal in de week mee.

dankje! dat is lief van je! hoop ook echt dat het goed gaat! ik heb wel hardloopschoenen, kocht mam een keertje voor me voor gym, alleen erg weinig gedragen, nu draag ik ze als ik ga hardlopen, heb immers geen gym meer

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:28

EGNIE, wat knap van je zoontje zeg +:)+

CROYSLOVER, succes morgen!!

Ik heb mijn eerste rondje op nieuwe schoenen erop zitten :D
Lopen echt heerlijk en nergens last van gehad.

Ik had les 1 van evy gebruikt, 2x 2min gered en de rest van het lopen niet helemaal 2min.
Ga ook weer wandelen als ik merk dat het net iets te word.
Dan volgende keer weer proberen :)
Maandag of dinsdag gewoon nogmaals les1.
Had weer met m'n zus gelopen.

Afbeelding

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:33

dankjewel HYAWATTA ! :j

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:10

Durf ik? Ja, vooruit, ik durf me te melden. Na in 1 week alle 82 pagina's te hebben doorgelezen (oké, soms globaal) wil ik mij ook maar eens 'melden'.
Sinds kort begonnen met hardlopen en het werkt echt verslavend. Inmiddels bij les 9 van Evy. Die wel een beetje verbouwd. De overstap van les 8 naar 9 ging mij iets te hevig. Aan mijn tempo moet ik nog sleutelen, evenals mijn ademhaling.
Mijn uiteindelijke doel? Lekker met ponylief hardloopkilometers kunnen maken in het bos.

Ik plan nu 3 keer per week een hardloopronde, doe 2 dagen aan krachttraining en ik ben een paar uur per dag buiten actief om voor onze kudde van 4 paarden te zorgen.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:15

tien voor negen vertrokken, tien voor tien terug, we hebben grotendeels gelopen (het bos zat VOL met spinnenwebben, overal waar je heen gaat zaten ze, dus op het zandpas dan maar, was te doen maar ook overal spinnenwebben (er komt daar namelijk niemand) het ging best goed, op dat ik slecht sliep na :)
nu ben ik eindelijk mijn ontbijt aan het eten, daarna douchen, het was vandaag echt bloedheet (30 graden, vochtig, drukkend) dus werd wel wat duizelig van de hitte,gelukkig is er genoeg schaduw op het zandpad

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:53

Roxanne, starshoe is prettig en kundig. Niet duurder dan een andere runningzaak

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:48

:wave: Hallo iedereen mag ik mee kletsen?

ik ben ook al een hele tijd bezig met hardlopen (2 jaar, met een dip van 7 maanden niet te rennen), nu ben ik weer een tijdje bezig en ik ben aan het trainen voor 6 kilometer. Ik loop nu 4 km in 25 minuten.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:59

heeft iemand hier een fitbit?
Wil heel graag zo eentje bestellen, maar ze zijn zeer prijzig dus eerst wat ervaringen afwachten.
En wat doet hij tijdens het paardrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:03

nanoukkie schreef:
heeft iemand hier een fitbit?
Wil heel graag zo eentje bestellen, maar ze zijn zeer prijzig dus eerst wat ervaringen afwachten.
En wat doet hij tijdens het paardrijden?

Ik heb een Fitbit Charge HR. Vind het een super leuk en handig horloge. Meet je stappen, slaap, hartslag, calorieen, actieve minuten etc.
Het leuke is ook dat je challenges kunt doen met andere Fitbit gebruikers.

Tijdens het paard rijden meet hij soms ook stappen, dat is wel jammer maar niet te voorkomen denk ik.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:45

Ja dat had ik ook gelezen vind ik wel heel jammer..
Voor degenen die ook graag stappen willen tellen; de app 'MOVES' telt je stappen(totaal km), tijd en kcal tijdens hardlopen, stappen(teller) en fiesten.
Zonder wifi, ook handig!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:37

Ik heb net weer een rondje gewandeld 5 km. Morgen of dinsdag weer hardlopen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:38

Samsung Health gebruik ik veel! Ook een fijne app! Meet ook het aantal stappen, maar dan moet je natuurlijk wel altijd je telefoon bij je hebben. ;) Voor het hardlopen is Strava ook fijn!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:20

Ik gebruik bij lopen, skeeleren en hardlopen runtastic, alleen moest ik me vandaag opnieuw inloggen en dat lukte eerst niet en later nog een keer en krijg ik een onderhoudsmelding

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:23

PATATKRAAM, welkom trouwens.

CROYSLOVER,wat een hitte bij jou zeg en vies al die spinnenwebben.
Lopen ging niet echt dus?

SAKVIS, ook welkom.

Ik ben gister begonnen met evy wat ook net iets te was, zelfde les maar paar keer lopen :)