Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:17

Honger heb ik 'helaas' nooit echt door m'n medicatie, wat het gelijk moeilijk maakt. Ik kan gerust de hele dag niet eten maar als ik eenmaal begin kan ik ook niet bepalen wanneer ik vol zit tot ik misselijk word..

Kwark is wel een goeie idd, vooral s avonds!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:19

Probeer dan eerst iets te eten waarvan je gewoon veel mag eten (als je zo'n bui hebt Savonds), zoals komkommer of als je trek in zoetigheid hebt iets van watermeloen ofzo..?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:58

Daarnet weer gaan lopen, 6,5 km in het park :) Sporten gaat goed, gisteren ook zwemles gehad en we moeten een hele nieuwe manier van schoolslag aanleren dus daar moet ik ook nog flink op oefenen.
Maar eten, verschrikkelijk :o Cornflakes is mijn zwakke punt, ik vind het zo lekker maar zit echt bomvol suiker... En nu ik op kot zit en zelf naar de winkel moet is het zo makkelijk om cornflakes te kopen ipv brood en beleg... Volgende week weer proberen om het beter te doen want ik voel me ongezond en dikker en mijn huid en buik zijn het totaal niet eens met mijn huidige eetgewoonten.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:16

ik heb vandaag een uur prive les gehad... voelde me niet top fit.. dat merkte ik in het rijden...
Daarna nog geprobeerd te rijden.. ik merkte dat ik een beetje pijn in mn keel had.. dus ff met zaklamp van mn iphone gekeken... en ik heb een afte op mijn amadelen (en ben moe en slap...) Denk toch een beetje een virusje opgelopen

Marjoow thnx ik ben ook best tevreden maar dan ga je door heah...
Gibraldi thnx sommige zien het verschil niet_ vandaag nog gehoord of vonden mij eerst knapper/beter

Voedingspatroon aanpassen werkt zeker de eerste 10KG gingen zoner veel bewegen (door blkessure) er ook vanaf....
Frisdrank en redbull zijn echt suiker bommen die kan je idd het beste vermijden.
Endomora thnx jullie zien het gelukkig wel (ik merk het zelf gelukkig ook)....
de reacties zijn heel wisselend.., sommige vonden mij stevig een stuk mooier :| Maar ik voel me nu wel een stuk beter...
-IloveJup bedankt
- Hoi danique wat ik mij wel eens afvraag ..... ik ben 164 en 62 kg Jij bent 168 en 58 kg dan lijkt het mij dat het prima in verhouding staat toch?
Je bent zelf tevreden maar wilt strakker worden? hoe komt dat?
Welkom Emma :)

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:04

@ Gribaldi ; Ik ga niet het hele boek volgen.. dat overleef ik niet. Haar doel is dan ook 1 kilo per week afvallen. en qua gewicht zit ik opzich wel prima. Maar wil wel haar workouts gaan doen om een wat strakker/getrainder lijf te krijgen.

@ DBiancaL; Ik vind idd mijn gewicht prima, maar dat is maar een getal. Als ik in de spiegel kijk zie ik het liever ietsje strakker. Maargoed, mijn dochtertje is net 7 maanden dus ik weet ook wel hoe het komt. Maar daar wil ik dus graag aan werken.

Ik heb donderdag benen en billen getraind, voor het eerst met 50 kilo (totaal) gesquat dat was cool :))
Gisteren rustdagje, en vanochtend Bootcamp. Dat was wel even pittig want ik had nog behoorlijk veel spierpijn van donderdag :o

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:37

Deze week 1,5kg afgevallen. Heb ook wel echt veel gedaan deze week. Nog 900 gram en dan zit ik op de 70kg :):) Morgen weer naar de sportschool.
Hoe doen jullie het eigenlijk met 'cheat-days'? Ik doe eens per maand dat ik gewoon van mezelf mag eten wat ik wil en een keer in de week mag ik iets ongezonds in de vorm van een chocolaatje of focaccia broodje ofzo. Ik heb nu wel zo lang niks ongezonds gegeten dat als ik dan zoiets eet dat ik het helemaal niet meer zo lekker vind en/of er echt misselijk van wordt. Hebben meer mensen dit?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:42

enamorada schreef:
Deze week 1,5kg afgevallen. Heb ook wel echt veel gedaan deze week. Nog 900 gram en dan zit ik op de 70kg :):) Morgen weer naar de sportschool.
Hoe doen jullie het eigenlijk met 'cheat-days'? Ik doe eens per maand dat ik gewoon van mezelf mag eten wat ik wil en een keer in de week mag ik iets ongezonds in de vorm van een chocolaatje of focaccia broodje ofzo. Ik heb nu wel zo lang niks ongezonds gegeten dat als ik dan zoiets eet dat ik het helemaal niet meer zo lekker vind en/of er echt misselijk van wordt. Hebben meer mensen dit?

Zooo, dat gaat hard! Kijk je wel uit, is best veel voor een weekje..

Ik heb geen cheat-day, als ik eens iets ongezonds wil dan compenseer ik het met de rest van de maaltijden op die dag :j
Merk wel dat als ik nu iets ongezonds eet, ik daarna ook echt weer even genoeg van heb gehad :j Kan er wel echt van genieten hoor, wordt er niet misselijk van oid, maar daarna voel ik me ook schuldig (en heb ik de behoefte om gelijk te sporten eigenlijk) en dan hoef ik het dus ook echt niet meer zo snel..

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:48

enamorada; Wat goed! maar idd best veel 1.5 per week

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:49

Trijnie, lekker bezig met sporten dus, eten minder. Cornflakes is ook wel <3 niet meer in huis halen dus?

Bianca, beterschap!
Danique, mooi gewicht! Hoeveel herhalingen?
Enamorada, wow dat is veel in een week!

Hmm, ik wil ook niet meer denken in cheatdagen. Doordeweeks houd ik alles precies bij, behalve de koolhydraten na het sporten, die horen er niet bij. Dat zijn snelle koolhydraten dus meestal iets lekkers: appelkoek, haribo perzikken, cruesli <3
In het weekend iets soepeler, zeker de dagen dat ik sport. Dan eet ik wel pas laat op de dag de eerste maaltijd dus beetje IF idee.
Hiermee blijf ik stabiel in gewicht en dat is voor nu prima. Op vrijdag zit ik rond de 70kg en op zondag meestal 71.5kg doordat ik na het weekend wat meer vocht vasthoudt door de carbs.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:41

Ik doe ook niet aan cheatdays ik pas t in in mn week. Als ik bijvoorbeeld uit eten ga of naar de bios ofzo eet ik wat ik wil. Qua calorieën compenseer ik dat de dagen ervoor en erna. Maar ik merk dat ik er eigenlijk niet eens zin in heb... nu bak ik wel zelf heel veel. Gezonde brownies, kokosmeel cake, zelf chocoladepudding maken, appelcake etc etc. Ik haal veel recepten van http://www.chocolatecoveredKatie.com en heb mn vriezer altijd vol.

1,5 kg is flink joh.. ik probeer per week niet meer dan 1% van mn gewicht te verliezen. Dat zou gezond zijn maar weet niet of dat klopt?

Net armen schouders rug workout gedaan. Lekkere pijn in mn spieren. Ik voel me echt minder als ik n dag niet train tegenwoordig en had zo'n drukke week dat dit pas mn derde workout was. Slaap dan ook meteen minder goed. Meer mensen daar last van?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:43

ben ik de enige die af en toe een week houd om op gewicht te blijven? zodat je lichaam eraan went
is dat raar?(anders ga ik jojoen)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:47

croyslover schreef:
ben ik de enige die af en toe een week houd om op gewicht te blijven? zodat je lichaam eraan went

Ik moest echt heel veel afvallen. Kom van 100+. Ik ben nu de laatste 3 maanden mn calorie inname met 50 per maand aan het verhogen. Zodra ik merk dat ik niet meer afval ga ik een paar weken op onderhoud eten. En daarna weer wat minderen. Om te voorkomen dat je steeds minder en minder gaat eten

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:50

croyslover schreef:

Ik ben altijd bezig op gewicht te blijven, doe het niet om af te vallen, ben juist blij dat ik iets aangekomen ben en op dat gewicht kan blijven.

Ik houd door de weeks bij of ik niet te weinig eet (vergeet vaak te eten/drinken tijdens het studeren). In het weekend eet ik altijd wel voldoende eigenlijk.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:17

ben dus niet de enige haha

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:53

secricible; 8x met 50 kg. Ik was begonnen met 12x lege stang, toen 12x 30kg, 12x 35kg 10x 40kg 10x 45kg en toen 8x 50kg.

Ik wil nu eigenlijk niet meer op de weegschaal, ik kijk nu liever in de spiegel om te zien wat er veranderd.

Doe nu nog maa 1x in de week wegen en maak dan ook een foto. en zo hoop ik over een paar maanden echt verschil te zien.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:31

Nou vandaag weer goed gelopen, 8,85 km in 50 minuten. Als ik een 20/20 wil halen in mei voor examen moet ik 10 km in 50 minuten :') Dat lijkt me geen realistisch doel. Ik ga voor een 16/20, dan mag ik er 58 minuten over doen.
Ik ga proberen 2x per week te focussen op tijd in het park, want daar is lang lopen toch saai omdat je heel de tijd hetzelfde rondje loopt van 1 mijl. En dan in het weekend verder afstand uitbouwen met Max. Iemand verstand van dat soort dingen? :)
Ik had het idee om telkens na het lopen een selfie te nemen met Max en dan een groot collage te maken als motivatie :D

Verder kwam er gisteren een zo'n lekker taartrecept voorbij op Pinterest dus er staat nu een appel-mascarpone taart in de oven :o

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:15

Diana, niks van aantrekken hoor! Je ziet wel degelijk verschil en je bent nog net zo knap :)

Danique1990, work outs zijn altijd goed. En je bent pas bevallen joh, dat komt allemaal wel weer goed!

enamorada, goed bezig zeg, netjes hoor. Cheat vind ik een vreselijk woord. En dat moet ook helemaal niet nodig zijn als je wilt afvallen. Je moet een balans vinden en als je die gevonden hebt zou je elke dag iets "ongezonds" kunnen eten. En wat is gezond/ongezond?
Maar goed dat is mijn mening ;) Geniet van het leven, er is meer dan diëten...

TrIjNiE__, goed bezig zeg! Je hebt er lekker de vaart in. Uitbouwen met Max bedoel je? (in deze zin wie is Max :P )

Taart recept klinkt goed!

Hier niks bijzonders, eten gaat prima. Sporten is weer even op een lager pitje, blijf vocht in mijn knieholte houden.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:31

Gribaldi thnx :) Ik doe het ook niet voor andere maar vooral voor mijzelf.
Ik ben blij dat ik op het moment nog 5 andere mensen ook kan helpen :)
Hopelijk worden ze net zo enthousiast als ik.

Sporten is bij mij ook een dingetje komt ook omdat het al zo snel donker is... laatst geprobeerd hard te lopen met donker weer maar dat is toch helemaal niks in ons park...
dus btje krachttraining op zolder maar dat kan ik meestal niet langer als 20/30 min

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:46

gribaldi schreef:
Diana, niks van aantrekken hoor! Je ziet wel degelijk verschil en je bent nog net zo knap :)

Danique1990, work outs zijn altijd goed. En je bent pas bevallen joh, dat komt allemaal wel weer goed!

enamorada, goed bezig zeg, netjes hoor. Cheat vind ik een vreselijk woord. En dat moet ook helemaal niet nodig zijn als je wilt afvallen. Je moet een balans vinden en als je die gevonden hebt zou je elke dag iets "ongezonds" kunnen eten. En wat is gezond/ongezond?
Maar goed dat is mijn mening ;) Geniet van het leven, er is meer dan diëten...

TrIjNiE__, goed bezig zeg! Je hebt er lekker de vaart in. Uitbouwen met Max bedoel je? (in deze zin wie is Max :P )

Taart recept klinkt goed!

Hier niks bijzonders, eten gaat prima. Sporten is weer even op een lager pitje, blijf vocht in mijn knieholte houden.

Max is mijn hond :D En die heeft een stalen conditie dus die heeft geen training nodig :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:51

Diana, leuk dat je nu al 5 mensen hebt! Gaat lekker zo te horen :)
Hardlopen is hier ook een ding ja, te vroeg donker en wil dan niet langs het kanaal lopen wat ook nog eens druk is met verkeer en een stuk door de polder, ik vertrouw het allemaal niet :')

Heb je al een kettlebell thuis? En 20/30 min kracht is prima toch? Doe ik ook en als ik dat een week lang doe zie je wel degelijk verschil.

TrIjNiE__, haha dacht ik al wel maar voordat ik iemand beledig ;) Heb je niet een plek waar je wat kan uitbreiden? Dat je er bijvoorbeeld met de auto heen rijdt en daar dan een stuk doet?
Als het vanaf huis/park niet kan zou dat een oplossing zijn.
Misschien tegenstrijdig om met de auto een plek op te zoeken maar ja als het niet anders kan...

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:51

gribaldi schreef:
Diana, leuk dat je nu al 5 mensen hebt! Gaat lekker zo te horen :)
Hardlopen is hier ook een ding ja, te vroeg donker en wil dan niet langs het kanaal lopen wat ook nog eens druk is met verkeer en een stuk door de polder, ik vertrouw het allemaal niet :')

Heb je al een kettlebell thuis? En 20/30 min kracht is prima toch? Doe ik ook en als ik dat een week lang doe zie je wel degelijk verschil.

TrIjNiE__, haha dacht ik al wel maar voordat ik iemand beledig ;) Heb je niet een plek waar je wat kan uitbreiden? Dat je er bijvoorbeeld met de auto heen rijdt en daar dan een stuk doet?
Als het vanaf huis/park niet kan zou dat een oplossing zijn.
Misschien tegenstrijdig om met de auto een plek op te zoeken maar ja als het niet anders kan...

Ik heb mijn vraag niet goed gesteld :D De omgeving is geen probleem, ik kan makkelijk mijn rondje groter maken. Ik vroeg me alleen af of het goed is om 2x per week korte afstanden met goede tijd te lopen en 1x de afstand uit te bouwen als voorbereiding voor mijn examen in mei :D of kan het op een betere manier?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:44

Om snelheid op te bouwen wordt interval training sterk aangeraden. Daar zijn wel goede programma's voor te vinden geloof ik. Heb t zelf nooit geprobeerd.

Goed bezig hier allemaal! Ik ben een week lang aan het verhuizen, wat een hel... Heb overal gelogeerd, bij vrienden mee gegeten, veel onderweg, etc. Heb sinds m'n beachvolleybal op het strand van Valencia niet meer gesport. Heb er ook nog een virusje bij, dus ziekig... schiet lekker op zo. Denk dat ik overmorgen maar weer eens ga hardlopen vanaf m'n nieuwe oude stekkie (ben helaas voor tijdelijk weer naar m'n ouders verhuisd...)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:31

Daar was ik al bang voor, lijkt me zo ontzettend zwaar :') Maar misschien toch maar eens proberen, er staan er enkele geprogrammeerd in mijn Runtastic app :)

Lijkt me raar om terug bij je ouders te wonen als je al alleen woonde, dus succes ermee! :)
Ik ben al een paar dagen verkouden en het enige wat mijn neus openhoudt is sporten :D
Vandaag trouwens niet gesnoept! En 1u sportles gehad van de opleiding en daarna nog wat buikspieroefeningen om die kleine vetjes die stiekem aan het groeien zijn terug weg te krijgen :))

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 23:08

@Trijnie Je loopt momenteel 8.85 km in 50 min. Dat betekend dat je als je gemiddeld hetzelfde tempo aanhoud 10 km in +/- 57 min zou kunnen lopen. Voor jou lijkt het me dus een prima doel om je looptempo vast te houden en het aantal kilometers langzaam te verhogen. Gezien je nog tot mei hebt lijkt me dat geen onrealistisch doel. Mocht je een nog snellere tijd willen neerzetten is interval training geschikt. Als je 3x per week traint zou ik die er zeker in gooien. Dan zou je 1x in de week interval trainen, 1x korte afstand en 1x lange afstand lopen. Voor het mooie zou ik aanraden 2x per week duurloop te doen en 1x interval. Gezien je lichaam het meeste heeft aan specifieke training van een activiteit. Bovendien zou ik om de dag lopen, zodat je lichaam ook een herstelmoment heeft en het trainingseffect groter is.

Ik ben best wel grieperig. Dus elke keer na school/stage heb ik de energie niet om te sporten. Eten gaat nog steeds prima :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:05

ILoveJip schreef:
@Trijnie Je loopt momenteel 8.85 km in 50 min. Dat betekend dat je als je gemiddeld hetzelfde tempo aanhoud 10 km in +/- 57 min zou kunnen lopen. Voor jou lijkt het me dus een prima doel om je looptempo vast te houden en het aantal kilometers langzaam te verhogen. Gezien je nog tot mei hebt lijkt me dat geen onrealistisch doel. Mocht je een nog snellere tijd willen neerzetten is interval training geschikt. Als je 3x per week traint zou ik die er zeker in gooien. Dan zou je 1x in de week interval trainen, 1x korte afstand en 1x lange afstand lopen. Voor het mooie zou ik aanraden 2x per week duurloop te doen en 1x interval. Gezien je lichaam het meeste heeft aan specifieke training van een activiteit. Bovendien zou ik om de dag lopen, zodat je lichaam ook een herstelmoment heeft en het trainingseffect groter is.

Ik ben best wel grieperig. Dus elke keer na school/stage heb ik de energie niet om te sporten. Eten gaat nog steeds prima :)

Oke dankjwel, dan ga ik toch eens intervaltraining proberen :) En wat bedoel je precies met duurloop? Gewoon normaal tempo en langere afstand? Ik laat minstens 1 dag er tussen inderdaad voor spierherstel.

Beterschap :(:)