[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:11

Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Ik heb alleen nergens aangegeven dat ik er een op mijn hand wil, het voorbeeld was alleen voor de manier waarop het gezet is. Ik vind dunne fijne lijntjes bij mij passen als het om een tekst/cijfers gaat, jammer dat er dan zo'n reacties gegeven worden haha. Ik vraag niet om meningen of jullie het wel/niet mooi vinden..

Jinthe1

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:44

Ik heb ook eens gevraagd in verschillende shops om iets heel kleins met dunne lijntjes op mijn pols te laten zetten. Ik kreeg bij alledrie hetzelfde antwoord. 'Ja, dat kan maar dat gaat op de langere termijn niet meer mooi zijn en in elkaar overlopen.' Ik vroeg wat de langere termijn betekende en dat was plaatsafhankelijk maar had ook met de huid te maken. Ze gaven aan dat het na 10 jaar echt niet meer mooi zou zijn. Toen heb ik dus voor iets heel anders gekozen.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:52

lifeofmarit schreef:
Ik was vanmiddag niet zenuwachtig; maar toch was ik wel wat nerveus. Gewoon omdat ik niet weet wat ik kan verwachten!

[ [url=m/SLCPYs.png]Afbeelding[/url] ]
Hij lijkt een beetje wazig links maar dat komt door instagram haha _O- Hij is ontzettend goed gezet!

Als ik het voorbeeld bekijk en de tattoo is hij erh mooi gezet.

Maar één vraag resteert me, wat is het en waarom zet je het? :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:03

_Lotte schreef:
Hoi allemaal,

Sorry dat ik hier 'zomaar' kom binnenvallen. Ik zit zelf eigenlijk nooit meer op bokt maar wist nog van vroeger dat er een tattoo topic is en heb eigenlijk een vraag waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb 2 tattoo's en zit al een tijdje te denken over een 3e, coordinaten van een bepaalde plaats. Nu vind ik de tattoo's van Chiara Ferragni (zoals hieronder) echt enorm mooi. Zo fijntjes, sierlijk en vrouwelijk. Ik heb een tijd terug een voorbeeldje laten zien aan de tattoo shop waar ik mijn vorige heb laten zetten en kreeg toen te horen dat dit niet mogelijk is en dat de lijntjes uitlopen.. Maar het moet toch wel mogelijk zijn als het bij haar ook kan? Zij heeft veel van haar tattoo's al jaren..
[ [url=m/Ni52nh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet iemand hier iets meer van? Of wellicht een tattoo shop die dit ook kan? Of zie ik iets over het hoofd?

De tattoos van Chiara Ferragni vervagen daarom ook enorm snel... Neem bijvoorbeeld die tattoo op haar pols van die wereldkaart. Zo ziet die er 2 jaar later uit:
Afbeelding

Een tattoo hoort na 2 jaar echt niet zó vervaagd te zijn. Dat het wel zo is, zegt genoeg over hoe het gezet is (lijnen niet dik genoeg, bijvoorbeeld).

Verder moet je vooral luisteren naar het advies van tattoo artists: zo'n dunne lijntjes zijn op lange termijn gewoon niet levensvatbaar als tattoo. Ze vervagen enorm snel en je moet er rekening mee houden dat een getattooëerde lijn altijd een paar millimeter uitloopt en dus dikker wordt. Die baby girl tattoo ziet er nu misschien leuk uit omdat hij nog maar net gezet is (zie je aan het rode rond de tattoo), maar ik kan je garanderen dat hij er over enkele maanden er helemaal niet meer mooi en strak uitziet. Geen enkele tattoo blijft zo fijn en strak.

Hier zie je ook hoe haar andere tattoos al ontzettend vervaagd zijn: http://www.glamour.com/images/sex-love- ... e-w724.jpg

Je moet dus onthouden dat zij altijd foto's maakt wanneer ze vers gezet, en dus ook nog fris en strak zijn. Maar reken er maar op dat ze niet voor altijd zo leuk blijven.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:47

Ik ben 4 maart weer aan de beurt. Had liever eerder gewild maar de financiën niet :))

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:50

Daar ben ik eigenlijk al tijden benieuwd naar, kunnen jullie een foto maken van jullie 'oude' tattoo en die naast een foto zetten van toen hij net gezet was? Ben erg benieuwd óf (en welk) effect tijd erop heeft :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:31

Ik heb er 3 maar de anderen zitten ver verborgen nu (ribben en voet). Dit is mijn meest recente:

1 uur na het zetten:
Afbeelding

Vandaag (5 maanden later):
Afbeelding

100% zwart zoals wanneer hij net gezet is, blijft hij dus nooit. Hij wordt wat minder fel, de randjes worden wat minder scherp. Al lijkt het op die onderste foto nu wel alsof hij uitgelopen is, maar dat zijn denk ik schaduwen want die zie je in het daglicht niet :+

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:32

Haunting schreef:
lifeofmarit schreef:
Ik was vanmiddag niet zenuwachtig; maar toch was ik wel wat nerveus. Gewoon omdat ik niet weet wat ik kan verwachten!

[ [url=m/SLCPYs.png]Afbeelding[/url] ]
Hij lijkt een beetje wazig links maar dat komt door instagram haha _O- Hij is ontzettend goed gezet!

Als ik het voorbeeld bekijk en de tattoo is hij erh mooi gezet.

Maar één vraag resteert me, wat is het en waarom zet je het? :D

Darwin heeft in zijn boek the origin of species ook verschillende aantekeningen gemaakt. Dit is een aantekening van de evolutie theorie; het begint onderin bij 1 soort en later vertakt hij zich naar verschillende soorten! :))
De evolutie is iets waar ik in geloof, vandaar dat ok deze heb laten zetten. :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:45

Vraagje Mijn tattoo geeft af na het smeren van bepanthen :+ is dat normaal? Mijn vorige is zo lang geleden dat ik mij dat niet meer kan herinneren....

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:47

Mooie gedachte lifeofmarit!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:49

kaatje77 schreef:
Vraagje Mijn tattoo geeft af na het smeren van bepanthen :+ is dat normaal? Mijn vorige is zo lang geleden dat ik mij dat niet meer kan herinneren....

Klopt hoor, er komt vaak wat overtollig vocht/inkt uit :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:03

Courses schreef:
kaatje77 schreef:

Klopt hoor, er komt vaak wat overtollig vocht/inkt uit :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:48

Weet iemand een beetje wat de gemiddelde wachttijd is bij the ink society?
Ik zie daar zulke mooie dingen voorbij komen die bij mijn style passen dat ik denk ik naar hun ga mailen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:00

Op 9 januari mailden ze mij dat ze tot maart aardig vol zitten. En heb sinds 9 januari niets meer gehoord. Zit te wachten op een mail van de tattoo artiest.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:08

dan ga ik maar eens mailen denk ik. Ik weet ongeveer wat ik wil, een betere tekenaar dan ik moet dat uitwerken dus tijd om een goede artiest te vinden.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:13

Ik heb ze eergister gemaild en kan 3 maart op kennismakingsgesprek komen

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 01:27

Ik heb met de schetsweek gemaild en heb volgende week woensdag kennismaking.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:28

ik heb nog een vraagje haha want ik ga zaterdag mijn eerste tattoo laten zetten alleen die avond wou ik graag ook nog uitgaan maar is dat mogenlijk met een vers gezette tattoo? (het is niet zo heel erg groot daar maar ronnie flex is er dan en ben behoorlijk fan van hem :Y) )

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:52

Ligt eraan waar. Zou het wel bedekt houden, kan behoorlijk wat viezigheid in komen anders. En mensen die er perongeluk tegenaan beuken is ook niet echt fijn...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:07

Ik zou t zelf niet doen, bang dat er mensen tegenaan komen :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:28

laughterline schreef:
Ik zou t zelf niet doen, bang dat er mensen tegenaan komen :')

Ik ook niet... := Zou er veel te veel mee bezig zijn dat mensen er tegenaan komen en dus niet relaxed zijn. Bovendien deed elk klein pluisje wat maar in de buurt van mijn verse tattoo kwam al pijn :+

Ik denk dat je het even aan moet zien renskesanne!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:35

Toen ik m'n sternum piece heb laten zitten ben ik daarna bijna out gegaan, wou daarna alleen nog maar op bed liggen. Ligt er echt aan waar, wat en hoe je je er zelf onder voelt :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:07

Oh oud en nieuw tattoos. Zal ik straks eens doen.

Dan zie je het verschil wat locatie uit maakt...

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:09

renskesanne schreef:
ik heb nog een vraagje haha want ik ga zaterdag mijn eerste tattoo laten zetten alleen die avond wou ik graag ook nog uitgaan maar is dat mogenlijk met een vers gezette tattoo? (het is niet zo heel erg groot daar maar ronnie flex is er dan en ben behoorlijk fan van hem :Y) )

Bij mijn eerste 2 zat ik 2 uur na het zetten in de kroeg. Mijn derde werd 's morgens gezet en toen zat ik 's avonds gewoon weer in de kroeg.

Ik had tube Bepanthen crème mee en smeerde als hij droog aanvoelde (wel eerst handen wassen). Verder hield ik ze gewoon bedekt met mijn kleding. En mensen die er tegen aanstoten? Als je slaapt lig je er ook vaak op :D.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 10:13

Ligt aan de plek en de grootte van de tattoo.
Ik heb afgelopen keer zielig op de bank gelegen met een dekentje.
De keren daarvoor niet, maar elk pluisje doet zeer idd.
Moet er niet aan denken dat er iemand tegenaan zou stoten.
Slapen deed ik als een soort mummie,ik lag doodstil. :')

Maar nu heb ik het over grote tattoo's,ik denk dat het met een kleintje reuze meevalt.