En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:31

Je kan met dat formulier waarschijnlijk ook naar een prikpunt gaan ipv je huisarts.

Sterkte

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:35

Ik was ook een stille meelezer...en ook ik begrijp je besluit om de boel even de boel te laten. Je wordt er zoooo moe van. Van de meningen, van het oordelen, van de verschillende zienswijzes van de artsen....Pfffffff.
Even een pauze, is niets mis mee.
En wordt het een hele lange pauze? Ook prima. Jou keuze, toch?
Veel sterkte voor je broer en jou gewenst!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 16:43

Dank je wel allemaal voor jullie begrip.
Hoe lang ik een Time Out neem weet ik nog niet.Als er iets gebeurt waardoor ik écht naar een arts moet zal ik dat ook doen. Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik niet de enige ben met dat scherpe ding in het oog,dat het geen hersenspinsel is,dat het geen fantoompijn is,dat het geen aandacht vragen is, maar dat het échte pijn is.
Mocht er iets "ernstigs" gebeuren, miss. dat ik dan wel weer post. Maar voor nu laat ik het even zo.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:47

Ik heb ook iets meegemaakt en ik ging ook alternatief, het heeft me veel geld gekost.En iedere keer had ik weer hoop,tot ik mijn zoektocht stopte. Dat gaf me veel rust, tot ik iets in een blad zag staan en toch weer een afspraak maakte. Ik moest lang wachten maar ze wisten wat ik had. Maar toch dacht ik eerst zien dan geloven, ze hebben mijn pijn weg kunnen nemen.

Ik hoop dat je ooit geholpen kan worden en dat je dan weet wat het is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 16:56

Er komt zeer zeker een dag dat ik goed geholpen ga worden Marleen!
Dat was ook zo bij mijn nek hernia,die een stenose werd doordat er niks aan gedaan werd.Ze hebben me ruim 4 jaar laten lopen, was niks aan de hand werd er steeds gezegd,geen ook geen MRI toen gehad.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:58

gohya schreef:
Bij Arminlabs had ik me ook gemeld,kreeg deze mail: If you want, I will send you a test-kit with special tubes for taking a blood sample at your family doctor and send it back to us.
Hier staat toch dat het via de H.A. moet? of ben ik nou gek. Ik ben al een keer met het formulier van Arminlabs bij de H.A. geweest,maar hij werkt hier niet aan mee zei die. Sta je dan met je formulier voor bloedprikken.

De letterlijke vertaling heb je goed, maar vergeet niet dat dit geen Nederlands bedrijf betreft. Voor hun is het misschien normaal om via de huisarts bloed te tappen, maar er staat niet dat je voor hun perse naar je huisarts moet, jij doet zelf die aanname. Voor hetzelfde geld maakt het ze geen donder uit, als de buisjes maar juist gevuld zijn. Dus neem initiatief en stuur ze even een mailtje om het na te vragen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:16

Ik snap dat je stopt met zoeken er je energie ergens anders op richt. Altijd maar vechten tegen je lijf, tegen de artsen en tegen de buitenwereld is hartstikke zwaar. En dan dat stomme geld ook nog. Oneerlijk dat dat tegenwoordig mee moet wegen in al dan niet behandelen.

Ik wens je veel kracht en wijsheid toe

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:29

Vanavond op ned 1 was er iemand de een rechtzaak had gewonnen tegen de zorgverzekering ivm met lyme. Zij was na jaren ziekte in België geweest bij een arts en de diagnose gekregen maar de verzekering wil de boel niet dekken. Moest meteen aan jouw denken...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 09:41

tootje71 schreef:
Vanavond op ned 1 was er iemand de een rechtzaak had gewonnen tegen de zorgverzekering ivm met lyme. Zij was na jaren ziekte in België geweest bij een arts en de diagnose gekregen maar de verzekering wil de boel niet dekken. Moest meteen aan jouw denken...

Heb ik ook gezien,zij was 35.000,- kwijt aan de behandelingen,zie ze zelf heeft moeten 'voorschieten'. Ze wil dat verhalen op de zorgverzekeraar,maar die wil niet betalen en is na de verloren rechtzaak in Hoger beroep gegaan.Vandaag is het Hoger beroep.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:44

Gohya je kunt gewoon naar een prik-uur in je gemeente hoor!! Hoeft niet bij je huisarts. Dat had ik je al gezegd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 09:46

Nee dat hoeft ook niet bij de H.A. zelf,die prikt ook niet zelf.Maar je moet een formulier van de H.A. hebben met zijn stempel/handtekening erop. Ik ga via de neuroloog vragen om te prikken in het ziekenhuis.Héél miss. wil zij wel meewerken?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:39

Gewoon vragen en anders aandringen. Snap niet waarom het zo moeilijk gemaakt moet worden om te laten prikken..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:40

Zijn er niet meer huisartsen in je praktijk?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:34

Als er een formulier van dat instituut bij zit kan jij gewoon je buisje bloed halen hoor

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 11:40

Ja er zijn er nu 2,de ene nog maar voor 1 dag in de week,die gaat met pensioen.Ik probeer eerst via de neuroloog w.b.t. bloed prikken,ik leg het haar wel uit.
Het is gewoon zoveel moeilijker in de Zorg.Ik laat me ook nooit snel afschepen en dram echt door.

Ik had ook via Pro Health een formulier gedownload,maar dat moest echt ondertekend worden door de H.A. en die deed dat niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:07

Armin kan zonder stempel huisarts, ze hoeven enkel je eigen meegebrachte buisjes van Armin te vullen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 09:27

Gaat goed in de zorg,gister belde de neurologe op voor me vriend,ze had de uitslag van de MRI.
Uh? we zijn vorige week bij u op spreekuur geweest en hebben de uitslag toen gehad van u. Daar wist ze dus niks van,maar het staat toch in der p.c?
Nou ja,de uitslag vorige week was dat er maar een hele kleine vernauwing in de onderrug zat,maar gister belde ze dat ze een knobbeltje zag zitten.Ze had toen naar de Radioloog gebelt om te vragen of hij dat niet gezien had.Nee had hij dus niet gezien,maar zag het na haar aanspreken dus wel.
Pff, nu moeten we nog een MRI laten maken in Amersfoort maar dan met kleurvloeistof.

Ik vind dit wel een zeer slechte zaak,iets over het hoofd zien kan altijd,maar niet weten dat je een week eerder op haar spreekuur bent geweest?
Hiermee wil ik zeggen dat de Zorg lang niet meer is zoals hij was!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 06:18

En.. Nog vervolg onderzoek gehad van het knobbeltje?

Nog even over al of niet Lyme hebben.. Veel mensen verwijzen naar Duitsland voor een test. Ik heb pas een aflevering van Zembla gezien over zo'n kliniek. Dat is ook echt niet betrouwbaar! Bijna iedereen die bloed opstuurt krijgt de diagnose Lyme en kan dan daar voor veel geld behandeld worden.
Misschien dat ze niet allemaal slecht zijn, maar dit was echt heel erg.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:55

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:20

Tilmar schreef:
En.. Nog vervolg onderzoek gehad van het knobbeltje?

Nog even over al of niet Lyme hebben.. Veel mensen verwijzen naar Duitsland voor een test. Ik heb pas een aflevering van Zembla gezien over zo'n kliniek. Dat is ook echt niet betrouwbaar! Bijna iedereen die bloed opstuurt krijgt de diagnose Lyme en kan dan daar voor veel geld behandeld worden.
Misschien dat ze niet allemaal slecht zijn, maar dit was echt heel erg.

Off-topic:
Het was een knap staaltje 2016 riooljournalistiek van de Denen en Zembla heeft dat zo 1 op 1 gekopieerd en uitgezonden. Je kunt positief zijn op borrelia zonder klachten. Waarom niet iedereen (meteen) ziek wordt en waarom soms acuut en soms chronisch is nog onbekend.

De patiënten (ook Tabitha met ALS) zijn absoluut verkeerd afgeschilderd en hebben als weerwoord een eigen documentaire gemaakt. Te zien op YouTube: https://youtu.be/HqjatuaHOrQ

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 10:16

Silvia schreef:
Hier een artikel over de uitzending van Zembla en een link:
https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/deskun ... -klinieken

Die heb ik gezien! en ik vertrouw zulke artsen en labs dus echt niet meer.Er zit zeker een kern van waarheid in die docu,ik weet ook dat de media alles doet voor de kijkcijfers.Maar er word idd. aan bijna iedereen Lyme gegeven. Kijk dat mensen ziek zijn geloof ik meteen,maar dat ze allemaal dan Lyme zouden hebben? Maar dit werkt Nederland allemaal zelf in de hand,mensen zijn wanhopig en wijken daarom uit naar andere landen. Het is een zeer complexe ziekte,dat Lyme,en hoe meer je er aan denkt en er over leest,hoe meer je gaat denken dit zelf ook te hebben. Vooral als je gebeten bent,een rode vlek hebt gehad en erna klachten krijgt die komen en gaan en weer terug komen.

Ik heb volgens een paragnost geen Lyme, en w.b.t. mijn hoofdpijn, volgens hem zit er een ontstoken zenuw in mijn oogkas.En dat geeft migraine achtige hoofdpijn. Het kán idd. zo zijn, maar ik twijfel nog omdat de symptonen niet overeen komen.In ieder geval kan een oogarts dit nooit zien.

Gister bij de neuroloog geweest voor de hoofdpijn die er nog elke dag is,zodra ik opsta tot ik naar bed ga is die aanwezig.Dit nu alweer 3 mnd. lang.
Ik krijg volgende week zaterdag een MRI scan van de oogkas en de hersens,ze wil de weke delen er ook op hebben. Ook gaat ze samen werken met mijn oogarts, zo kunnen ze samen 'zoeken' naar wat het is.

Mijn vriend wacht nog op de oproep voor de MRI w.b.t. het knobbeltje.

W.b.t. Lyme,ik ben er vanaf gestapt,heb tegen mezelf gezegd,je hebt geen Lyme.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:53

Spannend zeg een MRI van alles, dat zal ook wel een groot deel kunnen uitsluiten. Ik duim voor je dat de uitslag goed is, maar ook dat ze iets makkelijks vinden wat goed te behandelen is en je pijn weg kan nemen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:05

Gohya, off topic: ik ken een hele hoop mensen die negatief testen daar. Inclusief ikzelf. Dus ze hebben niet allemáál Lyme. Ik ken ook een hele hoop mensen die verbeterd zijn door de ILADS richtlijnen (dat is meer dan drie maanden 1 ab, wat kullberg van het radboud als langdurig ab ziet.. ze hebben het gewoon (nog) niet getest in Nederland dus ze kunnen er echt niets over zeggen.) En een EM = 100% besmetting, daar zijn ze in Nederland volledig over uit, regulier dus: kring = ziek.

Fijn dat je een MRI krijgt! Ik hoop zo dat ze wat vinden! Dat zou geweldig zijn als ze je dan ook nog ermee kunnen helpen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 12:21

Hannanas ik vind het gewoon raar dat die gezonde gasten die mee deden en zich lieten testen,dat die Lyme zouden hebben.Als het waar is wat je zegt,een EM is 100% besmetting in Nederland.Bewijs maar eens dat je die hebt gehad,zoals ik die heb gehad 8 jaar geleden.Maar ik ga me er niet meer druk over maken,ben er klaar me. Blijf nu alleen nog voor me oog gaan en de klachten er omheen.

Ik had sowieso al me twijfels bij die Lyme artsen,en nu helemaal.Ik geloof ook zeker wel dat er echt goede Lyme artsen zijn! maar ook dat er zeer veel fake Lyme artsen zijn.Er word teveel grof geld verdient in dit circuit, en daar word misbruik van gemaakt. Ik zie het als een Jomanda die wanhopige mensen misbruikt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:25

Ik begrijp je niet helrmaal gohya. Heb je de Deense documentaire die ik geplaatst heb gezien? De mevrouw met ALS is verbeterd door de Duitse kliniek, iets wat de reguliere geneeskunde niet voor haar kon doen.

In de hele zorg wordt grof geld verdiend. Ken je de standaard consult prijzen??? De kliniek in Duitsland is niet duurder dan een ziekenhuis. De zorgverzekeringen zouden moeten worden aangesproken. Op dit moment zijn zieken en ziekte een verdienmodel voor velen. Bedrijven, laboratoria, artsen, ziekenhuizen, zorgverzekeraars: ze verdienen allemaal aan ziektes en zieken. Ilads artsen zijn niet fake. Ze spenderen enorm veel tijd en energie aan het zoeken naar een oplossing en conferenties over de hele wereld om informatie en kennis te delen met andere proffesoren. Ze zijn enorm gedreven en voor velen helaas hun enige hoop. Er zijn trouwens ook niet veel ilads artsen. En ik ben het zeker met je eens dat er een hoop troep rond loopt. Net zoals veel troep rondloopt in de auto branche, verkopers, klusmannen, laminaat bedrijven en noem maar op.

Op allerlei gebieden wordt er misbruik gemaakt en loopt er een hoop meuk rond. En dan nog de artsen in ziekenhuizen niet meegerekend: hoeveel zijn er verwikkeld met producenten van medicijnen etc? Niet meer neutraal. Zijn er best wel wat. En over die ene oogarts van je... die is toch ook niet om over naar huis te schrijven? Heb je al een officiële klacht ingediend?

Een EM is simpel: als je weet dat je hem hebt weet je genoeg. De gemiddelde huisarts zal bij een ontdekte EM meteen antibiotica geven, hetzij helaas te kort.

Staat allemaal los van jouw verhaal. Jij hebt iets scherps in je oogkas. Hoe kwam je eigenlijk ooit op het idee van Lyme?