[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:08

Bluhhhh.. mijn labret bleef maar etteren. Constant korstjes en dat was gewoon echt irritant. Verder deed het eigenlijk niet echt zeer.

Ik had een horse shoe.
Ik wilde nu een dicht ringetje of met en balletje ertussen.
Dus ik naar de piercingshop daarnet. Was m'n piercing dus veel te geïrriteerd en zat nog een hele "verharding" in m'n lip wat nog niet helemaal goed genezen was.
Waarschijnlijk door de vorm van het ringetje ipv staafje is het genezen niet helemaal lekker gegaan en te beweeglijk.

Ze heeft behoorlijk moeten klooien om er weer een staafje in te krijgen. Heb er nu een vrij lange bioplast inzitten.
Volgende week even terug voor het verkorten.

Geweldige service bij Vida Loca in Veenendaal want ik hoefde er niets voor te betalen. Scheelt dat ik echt zeer regelmatig bij ze kom en er al m'n piercings laat zetten en m'n sieraden er ook koop.

Labret zit trouwens al sinds 6 augustus en was gewoon titanium. Ach nu eerst genezen en dan weer eens kijken naar een eventueel ringetje.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:59

Hier nog ff extra credits voor Piercingmania :)

Vanwege de nieuwe webshop kreeg ik een kortingsbon van 10 euro *\o/*

Alle dingen die ik wilde waren alleen niet op voorraad en de bon was maar 48 uur geldig. Dus ik had een mailtje gestuurd. Kreeg ontzettend snel antwoord. Alles wat ik wilde kon ik doorgeven en dan zouden ze het handmatig invoeren.

Kreeg daarna netjes de link om te betalen. Had het na pas een week betaald, omdat het er toch nog niet was. Toen kreeg daarna weer een mail dat er 2 van de 4 piercings opgestuurd waren, de andere kreeg ik later. Afgelopen vrijdag had ik de andere piercings in de bus en ze hadden er zelfs nog 1tje extra gratis bijgedaan *\o/* *\o/* *\o/*

Alles was ook netjes geseald trouwens, dus helemaal super! *\o/* *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:27

Vandaag even geshopt met broerlief: ik een nieuw balletje voor m'n helix (die lag er namelijk onverwacht af) en broerlief een handjevol Gorilla Glass tunnels en plugs. Hij had eerst stalen stretchers in, maar die zijn zo ongelooflijk zwaar... Dus nu een paar glazen erin en dat zit gelijk comfortabel!

Daphx93

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:44

Hoi meiden, heb even jullie advies nodig
Mijn helix is echt ontzettend ontstoken en totaal geen ruimte meer bij mijn piercing dus hij klemt ontzettend.
Nu heb ik de shop al gebeld, die zeiden langer staafje in doen maar krijg hem voor geen mogelijkheid los. Het word 1 grote bloed partij. De shop is Nu helaas gesloten.
De pijn trekt helemaal door naar mijn schedel en mijn nek begint ook al dikker te worden, ik twijfel dus om naar het zkh te gaan.

Wat zouden jullie doen? Ik ga morgen sowieso bij de shop langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:48

Ik zou de HAP even bellen ja, vooral als de verdikking doortrekt naar je nek. Zou zomaar een naar binnen geslagen infectie kunnen zijn en dan moet je toch wel even wat meer dan wat sterilon druppelen. In ieder geval even bellen, zij kunnen je meer vertellen dan wij hier op Bokt!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:53

Ik heb dit ook gehad met mijn helix, bij mij straalde het helemaal door naar m'n kaken.
Ik ben toen inderdaad die avond nog antibiotica gaan halen, gelukkig! Na de kuur ging het goed.
Dus zou je absoluut aanraden naar de hap te gaan!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:27

yesyesyes! ik heb het voor elkaar! waarschijnlijk 23 december krijg ik een tragus en een lage helix! ik doe mn lage helix dan bij hetzelfde oor als mn gewone helix, achteraf heb ik spijt dat ik mn helix op die plaats heb laten zetten eant ik vind het qua plaatsen met mn toekomstige piercings niet zo mooi staan, maar heb besloten dat ik in mn normale helix een ringetje ga doen (was altijd al mn voorkeur) en dan in mn lage helix een knopje, met een simpel zilver balletje.. vind dat zo gaaf! de tragus komt in mn andere oor waar ik 3 gaatjes heb, in mn ook van de helixen heb ik maar 1 gaatje

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:24

de wonderen zijn de wereld niet uit! mijn oorbel is er uit, kon hem er ineens zo uit trekken! doet geen zeer meer, maar ik voel het rubbertje in mn vel zitten.. die zit dus wel echt in mn oor, misschien kan het toch een ontsteking zijn en slinkt het nog in.. maargoed hij is er uit!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:21

its_daantjee schreef:
de wonderen zijn de wereld niet uit! mijn oorbel is er uit, kon hem er ineens zo uit trekken! doet geen zeer meer, maar ik voel het rubbertje in mn vel zitten.. die zit dus wel echt in mn oor, misschien kan het toch een ontsteking zijn en slinkt het nog in.. maargoed hij is er uit!

Rubbertje? In je oor? Klinkt niet oke := noem het niet te snel een wonder...

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:26

haha nee dat is ook nog niet oke. maar iedereen was sceptisch over het feit dat ik hem er zelf uit wilde halen en niet naar de HA. door mn eigenwijsheid is hij er toch uit.. maargoed dat rubbertje moet wel door de HA gedaan worden. dus die gaan we volgende week eens opzoeken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:19

Eén ding weet ik wel: wat is het verslavend...! Zou er zo nog een paar willen laten zetten, maar ik moet natuurlijk ook niet een wandelende juwelier gaan worden...

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:21

Shenavallie schreef:
Eén ding weet ik wel: wat is het verslavend...! Zou er zo nog een paar willen laten zetten, maar ik moet natuurlijk ook niet een wandelende juwelier gaan worden...

haha helemaal mee eens. ik heb nu officieel toestemming van mijn beide ouders voor mn tragus en lage helix! aftellen begint :+

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:39

BiBiQ schreef:
Bluhhhh.. mijn labret bleef maar etteren. Constant korstjes en dat was gewoon echt irritant. Verder deed het eigenlijk niet echt zeer.

Ik had een horse shoe.
Ik wilde nu een dicht ringetje of met en balletje ertussen.
Dus ik naar de piercingshop daarnet. Was m'n piercing dus veel te geïrriteerd en zat nog een hele "verharding" in m'n lip wat nog niet helemaal goed genezen was.
Waarschijnlijk door de vorm van het ringetje ipv staafje is het genezen niet helemaal lekker gegaan en te beweeglijk.

Ze heeft behoorlijk moeten klooien om er weer een staafje in te krijgen. Heb er nu een vrij lange bioplast inzitten.
Volgende week even terug voor het verkorten.

Geweldige service bij Vida Loca in Veenendaal want ik hoefde er niets voor te betalen. Scheelt dat ik echt zeer regelmatig bij ze kom en er al m'n piercings laat zetten en m'n sieraden er ook koop.

Labret zit trouwens al sinds 6 augustus en was gewoon titanium. Ach nu eerst genezen en dan weer eens kijken naar een eventueel ringetje.

Meh balen die horseshoe zag er wel heel vet uit. Hopelijk gaat het nu snel beter!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:57

Zoo! Ik meld me ook weer.
Heb afgelopen maandag eindelijk mijn tongpiercing laten zetten. Had veel pijn verwacht maar ik voelde totaal niets haha.. alleen eten gaat nogal lastig en bij het praten hoor je het.
Gelukkig is mijn tong niet gezwollen geweest.

Nu zeiden ze bij de shop dat ik binnen een week terug kan voor een korter staafje?? Is dat normaal dat dat zo snel mag? Ik wacht namelijk liever 3/4 weken zodat ik zeker weet dat hij genezen is..

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:19

Niekj_Jente schreef:
Zoo! Ik meld me ook weer.
Heb afgelopen maandag eindelijk mijn tongpiercing laten zetten. Had veel pijn verwacht maar ik voelde totaal niets haha.. alleen eten gaat nogal lastig en bij het praten hoor je het.
Gelukkig is mijn tong niet gezwollen geweest.

Nu zeiden ze bij de shop dat ik binnen een week terug kan voor een korter staafje?? Is dat normaal dat dat zo snel mag? Ik wacht namelijk liever 3/4 weken zodat ik zeker weet dat hij genezen is..

ik denk dat je na een week dat staafje wel beu bent.. merk je nu nog niet maar aangezie. je tong nog gaat slinken word het staafje langer en dat schijnt heel irritand te zijn in je mond. (heb zelf geen tongpiercing maar aan reacties van anderen te lezen.. haha) ik denk dat als de shop zegt dat het goed zit dat het ook echt goed zit.. ik zou niet te veel nadenken en gewoon op het advies van de shop afgaan!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:56

Mijn tong kon ook na een week vervangen worden :)) alleen als je tong niet genoeg geslonken is kan het niet. Verder ben je het na een week ook goed zat, en je hebt kans dat je er op gaat kauwen als je er te lang een lang staafje in laat.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:07

Thnx Renee.

En ik was het lange staafje in m'n mond ook wel goed zat hoor toen ik m'n tongpiercing pas gezet had. Ik moest volgens mij 2 weken wachten.
En nu alweer een keer geweest voor een nog korter staafje.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 01:51

Ahh oke :) bedankt voor de reacties.
Dan volgende week toch maar gewoon even langs de shop om te kijken of er een korter staafje in kan :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 02:06

Ik mocht na een week ook al terug komen voor een korter staafje en daar was ik maar wat blij mee. Na vier dagen was dat staafje al veel te lang en bloedirritant.

Teats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:58

Ik heb even een vraagje :)

Ik heb mijn 3e gaatjes afgelopen februari laten schieten maar ze waren tov elkaar scheef geschoten.
Had een tijdje terug besloten om ze dicht te laten groeien omdat ik ze toch niet zo mooi meer vond in
de hoop ze snel netjes ernaast te laten piercen.
Alleen de gaatjes voelen een beetje bollig en als ik er op druk komt er iets hard wits uit.
Is dit heel gek voor de genezing?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:13

Kan wat prut zijn wat eruit komt? Dan zal ik dat vooral eruit proberen te drukken en wat sterilon oid op druppelen.

Maar een bolletje in de huid (als het is dicht gegroeid), op de plek waar het gaatje zat is niet gek. Dat is gewoon littekenweefsel, dat is nou eenmaal iets harder dan normale huid. Bij mijn oude 3e gaatje voel ik tussen de huid ook nog steeds iets van een bolletje/hele kleine harde verdikking zitten. Wel echt ontzettend klein, maar wel voelbaar tussen mijn vingers. Maar daar kan je gewoon door heen piercen hoor. :D Is alleen ietsjes stroever.

Teats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:23

Dankje voor je antwoord, als ik het zo lees denk ik dat het iets te maken heeft met het littekenweefsel.
Want als het eruit is voelt het plat, en na een tijdje zit er weer een bolletje wit. Heb er een paar dagen terug na het bolletje er uitdrukken wat sterilon op gedaan dus even afwachten wat er gebeurt :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:26

dat bolletje wat jij bedoeld is talg denk ik. dan vult je gaatje zich met talg en dat moet je er gewoon regelmatig uit drukken.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:55

Lijkt me inderdaad talg.
Ik krijg dat altijd als ik even geen oorbellen heb ingehad en ze er weer in doe (oorlellen).

Even een vraagje voor mensen met een industrial :p
Ik moet voor mijn werk altijd een staart in.
Neem aan dat als ik hem gezet heb daar aan het begin wat moeite mee ga hebben.
Weten jullie nog hoelang de gevoeligheid (vooral de hevige aan het begin :')) ongeveer duurt?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:46

Het hevige heeft bij mij zo'n week geduurd, maar dat was metname met mijn bril op/afzetten ;)