Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:53

Mag ik mij hier ook melden ? :o

Ik ben 1.68 en weeg 65 kilo. Mijn bovenlijf is slank, maar ik heb een vrij stevige bips (niet zo erg) maar ook vrij dikke bovenbenen.. wel vervelend :(

Ik wil dus graag dunnere benen, mijn vriend denkt vooral door krachtraining, maar gezien mijn lengte gewichtsverhouding denk ik dat een paar kilo eraf ook zal helpen.

Graag zou ik een objectieve mening willen voor wat nu een gezond (streef) gewicht zou zijn. Ik heb een normaal postuur. Qua beweging, rijd ik paard (verassend hier op bokt) :') 4x in de week. Af en toe doe ik krachtraining (squads/buikspieren) Dit wil ik wat vaker gaan, in combinatie met hardlopen of moutainbike.

Ik eet op een dag:
O: 2 volkoren broodjes met zoet beleg
M: 2 volkoren broodjes met vlees
T: 1 banaan, 2 mandarijnen, ongeveer 25 gram pure chocola per dag
A: aardappels groente, vlees.. of nasi.. of macaroni.. normale porties.

Zouden jullie wat veranderen in mijn eetpatroon? En wat zou een gezond streefgewicht zijn?
Ik ben benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:02

Dat klopt Ymke, maar wat ik heb geleerd (correct me if I'm wrong) is dat je lichaam bij inspanning koolhydraten pakt. Juist duursporters moeten een goede carbvoorraad hebben (veel pasta etc eten voor een zeer intensieve inspanning, zoals een marathon), om die spieren het werk te kunnen laten doen.
Ook vet wordt gebruikt als brandstof.

Eiwit zal in zekere zin ook als brandstof kunnen dienen (wanneer jij te weinig binnenkrijgt zal je lichaam spieren aanspreken om energie uit te trekken), maar eiwitten zijn vooral bedoeld om het herstel van spieren en spieropbouw te bevorderen. Dus niet als brandstof.

Ymke_Z

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:27

Klopt, maar in mijn gedachte als je bijvoorbeeld lang gaat hardlopen heb je vaak spierpijn omdat je je spieren langdurig hebt gebruikt, moeten deze ook niet weer herstellen dan door eiwitten? En idd de koolhydraten die je nodig hebt voor de lange inspanning.
Vet zijn toch snellere energie bronnen? of was het nu andersom?

Ik weet niet of het klopt hoor haha.

Bij al te dikke benen moet je zeker niet alleen krachttraining in je benen gaan doen Urosa!
Hier worden ze alleen maar dikker van.
Ik zou als ik jou was je vooral richten op cardio, hard lopen, met lage versnelling fietsen (zware versnelling train je spieren mee) ect.

Ik vind dat je veel koolhydraten eet, probeer eens 1 maaltijd te vervangen voor iets met minder koolydraten bijvoorbeeld yoghurt met fruit.
Eet je elke dag chocolade? En hoe puur is die chocolade?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:31

Klopt, na een lange hardloopwedstrijd kan ik me voorstellen dat er spierpijn is, maar ik denk toch dat met intensieve krachttraining meer schade is. En misschien hebben krachtsporters en intensieve duurlopers wel dezelfde hoeveelheid eiwitten nodig, ik weet het ook niet helemaal :P Maar ik weet wel dat als je niet sport je 0,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig hebt en wanneer je krachttraining doet, dit 1,5 a 2 gram wordt.

Wie oh wie weet hier wel het fijne van? :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:33

Volgens mij is het heel lastig om slanke benen te krijgen... :+

Ik heb met hardlopen eigenlijk nooit spierpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:36

Ik ook niet, maar ik loop dan ook geen marathon o.i.d. :+

Slanke benen kun je wel krijgen dmv krachttraining, maar hou het gewicht dan relatief laag. Met andere woorden; je moet 20 herhalingen per set eruit krijgen. En elke training minimaal 3 sets per oefening met een pauze van max 40 sec.

Met hoge herhalingen stimuleer je een hoge hartslag, hogere vetverbranding en je krijgt er sterke, maar niet opgepompte spieren van. Is mij geleerd.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:40

Mij is geleerd dat je absoluut niet alleen krachttraining moet doen dan,en zeker idd geen zware krachttraining. Een collega van me vriend was sport-instructeur geweest (zijn vriendin had het zelfde probleem en ging eigenwijs alleen maar kracht doen (squaten ect) en kreeg haar broek toen helemaal niet meer aan :+ ).
Ik zou als ik in jou schoenen stond veel cardio, hardlopen, fietsen ect. En dan 1x per week kracht met veel herhaling en 3 sets. Ik doe altijd 15 reps, 3 sets.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:43

Haha ik ook niet :')

Huhm merk wel dat iedereen daar verschillende gedachte over heeft.
Wij doen 3x 8 en dan steeds zwaarder zetten.

Cardio doe ik niet, doe ik thuis wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:59

Gribaldi, met 8 herhalingen zit je eigenlijk precies op het juiste gewicht. Kun je maar 3 herhalingen, dan ben je echt puur op kracht aan het trainen (je wil sterker worden). Vanaf 12 herhalingen en meer train je onder je max gewicht en ga je dus op uithouding trainen.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:06

Dat is handig om te weten, ik doe er altijd 15 en zeker in de laatste set gaan de laatste 5 met erg veel moeite.
Maar als je dus op uithouding traint worden je spieren dan uiteindelijk wel zichtbaar?

Vroeger had ik training van een bodybuilder en die liet mij ook altijd 3x 15 doen met 30 of 60 (weet ik niet meer) rust.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:06

Dus eigenlijk doe ik het dan goed ?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:07

Ik doe nu 3x 10 reps en dan eerst zonder gewicht, dan met 15 kilo (stang) en dan met stang en gewichten totaal 25 kilo. Dus 90 squads per sessie. Ik vind gespierde benen namelijk wel mooi. Dus als ze dik zijn van spieren vind ik dan okee, maar ik heb nu echt 'veel' vet op de benen. Als de omvang gelijk blijft is dat prima (maar niet meer!), maar wil dat vet weg, is niet strak en lelijk los vet en je ziet cellulitis.

Ik kan niet goed over zuivelproducten, krijg dan last van mijn darmen en buik. Elke dag yoghurt wil dus niet. Zijn yoghurt vervangers dan net zo goed? kan bv de ene dag yoghurt doen en de andere dag iets anders iets met soja oid? Ideeën?

Eet bijna elke dag chocolade maar volgens mij geen 25 gram want zie net dat het 1/4 reep is :') doe 1 blokje en dan 50% puur. Heb 100gram 50% pure chocolade per week. Meer mag ik van mijzelf niet.

Wat vinden jullie van mijn gewicht? Ideeën om naar iets toe te werken? is 60 kilo haalbaar?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:12

Ik probeer altijd week 1 onderhoud week 2 opbouw , week 3 onderhoud.
Dus bijv:
Week 1 begin je moet 20 kilo.
Week 2 probeer je 25/30 kilo. Lukt dit niet dan ga blijf je 20.
Week 3 doe je de kilo's die je de vorige keer gelukt zijn.
Week 4 probeer je weer met 5/10 kilo te verbeteren.
ect ect.

Want je spieren raken ook gewend aan steeds 20 kilo bijv.

Urosa:
Denk eraan, die spieren nemen wel een beetje vet in beslag maar niet helemaal dus wat er waarschijnlijk gaat gebeuren --> spieren hebben extra ruimte nodig, vet verplaatst --> dikkere benen.
Ik zou persoonlijk echt enten op kracht.
En bij beenspieren niet alleen squads maar ook lunches, legpress, abductoren, leg crul en extension. Zo train je meer spiergroepen. Wat voor je kont erg mooi is is stairmaster (traplopen) of omhoog lopen op de tredmail.
Laatst bijgewerkt door Ymke_Z op 15-04-15 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:14

Maar wat versta je onder veel vet? (ik snap dat je geen foto gaat plaatsen)

Maar wat vinden wij nou een mooi qua benen ?

Een idee om een plaatje te posten, wellicht willen we allemaal het zelfde en kunnen we elkaar steunen :') De een vind dun mooi de andere dik.

En ja gespierde benen kunnen mooi zijn maar niet zoals die fanatieke bodybuilders.. :Y)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 11:15

urosa schreef:
Mag ik mij hier ook melden ? :o

Ik ben 1.68 en weeg 65 kilo. Mijn bovenlijf is slank, maar ik heb een vrij stevige bips (niet zo erg) maar ook vrij dikke bovenbenen.. wel vervelend :(

Ik wil dus graag dunnere benen, mijn vriend denkt vooral door krachtraining, maar gezien mijn lengte gewichtsverhouding denk ik dat een paar kilo eraf ook zal helpen.

Graag zou ik een objectieve mening willen voor wat nu een gezond (streef) gewicht zou zijn. Ik heb een normaal postuur. Qua beweging, rijd ik paard (verassend hier op bokt) :') 4x in de week. Af en toe doe ik krachtraining (squads/buikspieren) Dit wil ik wat vaker gaan, in combinatie met hardlopen of moutainbike.

Ik eet op een dag:
O: 2 volkoren broodjes met zoet beleg
M: 2 volkoren broodjes met vlees
T: 1 banaan, 2 mandarijnen, ongeveer 25 gram pure chocola per dag
A: aardappels groente, vlees.. of nasi.. of macaroni.. normale porties.

Zouden jullie wat veranderen in mijn eetpatroon? En wat zou een gezond streefgewicht zijn?
Ik ben benieuwd :)

Welkom! :D

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:15

kayla itsnes is mijn voorbeeld van een mooie vrouw :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:22

Ik ken haar niet zal eens google.
Als ik dat intik zie ik heel veel mensen :+

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:27

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:40

Urosa, chocolade met maar 50% cacao is echt niet heel gezond. Wil je per se chocolade in je dieet, pak dan echt zo veel mogelijk cacao.

Ymke, met veel herhalingen krijg je wel zichtbare spieren idd, maar niet die bodybuilderpomp.

Qua lichaam vond ik Yolanthe Cabau heel mooi. Perfecte rondingen, toch slank, super vrouwelijk. Inmiddels vind ik haar te mager...

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:47

Kayla Itsnes vind ik wel erg dun! Wel mooi gespierd.. ik had een work out van een Colombiaans fitnesmodel die ik erg mooi vond. Maar weet haar naam niet meer.. ik vind bv Beyonce een erg mooi lichaam hebben.. houd dus van meer curve en iets minder zichtbare spieren

Werkt dat schema van Kayla goed? zie prachtige voor en na resultaten :p

Ymke: wij hebben thuis wel alle gewichten, maar ik ga niet naar de sportschool.. dus heb geen machines tot beschikking. Vriendlief doet wel fanatiek kracht, traint een deel thuis en nog paar dagen in de sportschool. Wat zou je als maximaal gewicht voor been oefeningen aanraden in mijn geval?

Probeer op google een foto te vinden van vergelijkbare benen.. niet mogelijk.. of ze zijn super dik of super slank

Kayleigh: die pure chocola van meer dan 60% vind ik vies :') Ik vond Yolanthe eerder ook erg mooi.. nu niet meer :o

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:58

Bedankt voor jullie advies over mijn lijstje! Misschien dat ik op een dag een bakje kwark met fruit ga toevoegen... Er zit in 1 shake 59gram aan eiwit. Ik had via caloriechecker.nl mijn lijstje ingevuld en kwam erachter dat ik op de 1300 kcal zat. Als ik daarbij ook sport is het een beetje weinig inderdaad. Ik zal vandaag mijn eetpatroon aanpassen en hier vanavond plaatsen ik ben benieuw of jullie het wat verbeterd vinden of niet.

Grappig dat de 1 het over cardio heeft voor slankere benen en de ander is juist voor krachttraining.
Ik ga nu ondertussen alweer een maand naar de sportschool en daar is mij verteld om echt puur vet te verbranden kan je het best een crossfit schema doen. Krachttraining met veel herhalingen en als je dat gedaan hebt minsten 20min volop cardio en helemaal tot het gaatje gaan. Dan ga je puur vet verbranden en dat 3 keer per week dan zul je al snel resultaat zien. En ja eerst word je zwaarder op de weegschaal maar daarna zul je afvallen. Je ontwikkeld wel dikkere spieren als je geen cardio doet en het gewicht op je maximale kunnen doet en weinig herhalingen, dan ga je echt voor de groei van je spieren.

Het echte gewichtsverlies op de weegschaal zie ik nog niet maar me lijf word wel nu al een stuk strakker.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:59

Ik ga ook voor een figuurtje als Beyoncé :D :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:03

Ik wil straks wel even dieper reageren, maar om vet te verbranden moet je een negatieve energiebalans hebben. Hoe je dat doet boeit niet. Gewoon minder eten dan je nodig hebt. Met sport gooi je hoeveel je nodig hebt omhoog, maar dat kan met krachtsport of cardio. Dat maakt niks uit.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:17

Vind haar wel een mooi figuur hebben :j
Moet mij ook wel lukken :+

Ik wacht even je reactie af secricible!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:24

Urosa, ik zou een gewicht pakken waarbij je 3x20 kunt trainen. Dus even zelf proberen met welk gewicht je dat voor elkaar krijgt :)