Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Stral

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:55

Ik epileer al jaren ;) Enige wat veranderd is, is dat marteltuig van vroeger ingewisseld is voor een nieuwer exemplaar. Marteltuig werkte blijkbaar toch iets beter, want met nieuwer heb ik meer het gevoel dat hij er veel afbreekt dus, da's wel zonde... Was niet zo goedkoop en ik betrap er mijzelf op meer en meer gewoon met het gewone pincet aan de slag te gaan, stom :P

Geodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:40

Ik denk dat dan je haartjes "uit ritme zijn". Ik epileer al 2 jaar en ben nu eventjes gestopt, omdat ik een paar keer al binnen 2 ipv 3 weken al had geëpileerd, waardoor sommige haartjes wel pakten en andere niet -> de niet-gepakte haartjes zorgden ervoor dat mijn benen binnen een week weer ruw voelden.
Ik kan nu gerust 2 weken niet scheren en het ziet er nog glad uit, omdat t nog traag groeit vh epileren :p

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:44

Hier zijn de overgebleven/teruggekomen haartjes inmiddels te fijn om nog te epileren :')
Toch maar weer een keer de wax eroverheen denk ik.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:30

Ik heb nu een aantal keer geëpileerd. Krijg mijn benen niet glad. Heb veel meer ingegroeide haartjes die ik er dan met pincet uit moet gaan vissen. Bikinilijn doe ik met de pincet, durfde nog niet met epileerapparaat. Huid blijft dan rood en komen bultjes op.

Wat doe ik fout?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:54

Hier ook enorm veel ingegroeide haartjes en veel nazorg met pincet :j
Misschien toch nóg meer scrubben..

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:57

Hier hetzelfde... Denk dat ik meer moet gaan scrubben..

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:59

Tja ik heb het gevoel dat ik toch goed genoeg scrub..

Maar vooral die rode/bulterige huid bij mijn bikinilijn vind ik erg irritant. Meerdere daar last van? Hoe komt dit? Hoe kan ik dit voorkomen? Wat doe ik daarbij fout?

Benen niet glad krijgen en ingegroeide haartjes zijn ook heel irritant, maar dat is nog op te lossen met scheren/pincet.. Maar bij bikinilijn kom ik er niet uit..

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:22

xMendy schreef:
Dat geld kan me echt niks schelen, de pijn ook niet, maar ik vind het te genant om zo met mn behaarde punani daar te liggen met m'n benen in m'n nek enzo .. -O-

Precies

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:29

Lumea schreef:
Tja ik heb het gevoel dat ik toch goed genoeg scrub..

Maar vooral die rode/bulterige huid bij mijn bikinilijn vind ik erg irritant. Meerdere daar last van? Hoe komt dit? Hoe kan ik dit voorkomen? Wat doe ik daarbij fout?

Benen niet glad krijgen en ingegroeide haartjes zijn ook heel irritant, maar dat is nog op te lossen met scheren/pincet.. Maar bij bikinilijn kom ik er niet uit..

Dit is voor mij al heel lang een vraag :')
Maar gok 'm op scrubben nu.. Eerst kon een ander scheermesje al een groot verschil maken :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:28

Goed scrubben en wat bij mij bij mijn bikinilijn helpt: na het epileren geen ondergoed aandoen :j Met andere woorden: bij voorkeur na een hete douche, vlak voor het slapen!

Heel tevreden van die scrubborstel die bij mijn epileermachine zat dan ook wel, die doet zijn werk wel goed :)
Ik heb even last gehad van ingegroeide haartjes en rode huid, toen ik het gewoon te vaak deed (nam het ding vaak snel even vast om er snel over te gaan, dat vond mijn huid niet zo fijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:25

Mijn bokinilijn is gelukkig altijd netjes na het epileren, heb daar geen last van een lelijke geïrriteerde huid. Ook geen ingegroeide haren.
Op mijn benen wel vreselijk veel, inclusief kleine ontstekinkjes. Heb ook veel littekentjes daardoor nu. Ach ja...

En na het epileren van mijn benen haal ik er vaak ff een scheermesje overheen voor het gladde effect.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:45

Ik epileer al mn hele leven maar bij mij blijven de haren ook echt geen 3 weken weg. Een week op vakantie red ik net aan. Wel groeien er weinig en blonde haren dus ook met behaarde benen ziet het er nog best fatsoenlijk uit haha. Ik epileer meestal wekelijks, dan zijn het ook weinig haren en ben ik zo klaar. Bikinilijn doe ik er ook mee aangezien je daardoor geen stoppels ziet, de rest scheer ik gewoon.

Ik had eerder in dit topic de ontharingscreme van kruidvat voor de bikinilijn uitgeprobeerd op mn doos, maar er gebeurde niks. Ik heb het er vervolgens nog veel langer op laten zitten maar toen gebeurde er nog steeds niks. Ik heb nu de normale variant van de ontharingscreme van kruidvat gekocht en er gebeurt nog steeds helemaal niks, ook niet als ik het langer laat zitten. -O-

Ik gebruik het nu wel voordat ik ga scheren, scheren wordt een stuk aangenamer bij mij erdoor. Het doet normaal altijd een beetje pijn en daarna veel irritaties. Bij het gebruiken van de ontharingscreme vooraf wordt het superglad en krijg ik geen irritaties :))

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:54

Hm, daar zeg je wat, ik heb voorheen altijd veet shower-ontharingscreme gebruikt en nu vraag ik me af, als ik die nu eens gebruik op la foef, of dat dan ook weer braaf dunnere/fijnere haartjes teruggeeft..voor wat er nu nog groeit. Het is nu al minder maar twijfel om nog eens terug te gaan voor een brazwax, of dat ik dit ga doen (eerder gedaan al alleen toen werden de haartjes niet fijner).

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:49

Kayleigh_ schreef:
Mijn bokinilijn is gelukkig altijd netjes na het epileren, heb daar geen last van een lelijke geïrriteerde huid. Ook geen ingegroeide haren.
Op mijn benen wel vreselijk veel, inclusief kleine ontstekinkjes. Heb ook veel littekentjes daardoor nu. Ach ja...

En na het epileren van mijn benen haal ik er vaak ff een scheermesje overheen voor het gladde effect.

Bokinilijn _O- sorry ik moest wel lachen, ik associeerde het meteen met bokito hahaha.

Over die rode bultjes: bij scheren heb ik op mijn bikinilijn echt hele lelijke rode bultjes, met het epileer apparaat ook, dus echt mijn bikinilijn epileer ik. Ik scrub het niet of iets, ik doe er baby olie op en dan gaan met die banaan :))
Verder doe ik de bovenkant wel gewoon met epileerapparaat, gek genoeg krijg ik daar geen bultjes, echt alleen op de buitenrandjes wel :+.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:58

Laatst weer gewaxt na een aantal maanden alleen screren ivm luiheid en weinig geld. Maar omg wat heb ik dit gemist, ben weer zo blij met het resultaat.

Ik gebruik de hammam zoutscrub van kruidvat huismerk. Geen ingegroeide haartjes maar door de olie die erin zit is het ook nog een beetje voedend.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:53

Ladyson schreef:
Ik epileer al mn hele leven maar bij mij blijven de haren ook echt geen 3 weken weg. Een week op vakantie red ik net aan. Wel groeien er weinig en blonde haren dus ook met behaarde benen ziet het er nog best fatsoenlijk uit haha. Ik epileer meestal wekelijks, dan zijn het ook weinig haren en ben ik zo klaar. Bikinilijn doe ik er ook mee aangezien je daardoor geen stoppels ziet, de rest scheer ik gewoon.

Ik had eerder in dit topic de ontharingscreme van kruidvat voor de bikinilijn uitgeprobeerd op mn doos, maar er gebeurde niks. Ik heb het er vervolgens nog veel langer op laten zitten maar toen gebeurde er nog steeds niks. Ik heb nu de normale variant van de ontharingscreme van kruidvat gekocht en er gebeurt nog steeds helemaal niks, ook niet als ik het langer laat zitten. -O-

Ik gebruik het nu wel voordat ik ga scheren, scheren wordt een stuk aangenamer bij mij erdoor. Het doet normaal altijd een beetje pijn en daarna veel irritaties. Bij het gebruiken van de ontharingscreme vooraf wordt het superglad en krijg ik geen irritaties :))

Die van kruidvat werkt voor geen meter nee.. Ik gebruik al jaren Veet beneden en dat werkt perfect, ik neem wel altijd voor de gevoelige huid.
Bij action en zeeman zijn deze 3 of 4 euro, bij de drogist 9 euro.

Hier ook last van ingegroeide haren van het epileren, heb wel een vermoeden dat het met scrubben en tea tree olie of alcohol wel ietsjes minder wordt.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:22

Die phillipsset ligt sinds ik hem besteld heb in de kast. Man wat een pijn, dat alleen al op m'n benen :+
Maar misschien moet ik eerst eens beginnen met epileren met pincet, kunnen m'n zich erop voorbereiden ~~}>

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:31

Ik epileerde trouw mn benen en bikinilijn.. Toen ben ik even moeten stoppen ivmtijdgebrek.. EN NU DURF IK NIET MEER haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:26

_O- dat heb ik bij m'n oksels haha

Maar O wat scheelt dat veel als je t wel gewoon doet! Zooo zachter en t valt niet eens op als je t laat groeien om weer te kunnen epileren :D

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:18

Oksels durf ik ook niet meer.. dat deed zo'n pijn.. maar benen doe ik wel weer en bikinilijn waarschijnlijk binnenkort ook weer

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:21

van mijn oksels voel ik echt niks meer. Maar mn benen, pff blijft echt n hel

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:13

Mijn oksels te lang gewacht met epileren, wat een hel gisteravond.
Moet toch wel minimaal 1x in de week even eroverheen gaan, want teveel haren in 1x is net zo pijnlijk als de allereerste keer.

Benen epileer ik al jaren dus dat gevoel ken ik ondertussen wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:33

Ik vind oksels ook dramatisch veel pijn doen :o

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:36

Ik gebruik hier voor alles dat flitsapparaat van Phillips (Lumea?) Wat een uitkomst!
Ik epileerde daarvoor altijd zo veel mogelijk. Had altijd jeuk en bultjes :(
Nu is alles glad. Oksels, benen hoeven nagenoeg niet meer geschoren te worden. Bikini lijn is veel niet meer geïrriteerd. Voor mij was dit een uitkomst :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:40

Ik klink vast heel watje nu jullie allemaal dat apparaat hebben :')
Maar ik heb deze week voor het eerst van die was gekocht die je moet opwarmen en dan met een strip erover om alles uit te trekken :) Heb een heel eind met pincet geëpileerd, dus ik hoop dat het niet teveel pijn zal doen (lage pijngrens -O- ) Zijn er nog belangrijke dingen of tips die ik moet weten?