[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Werecat

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:05

Mijn oor is een weekje geleden een beetje ontsteken/geïrriteerd geweest en nu is het nog steeds dikker dan het normaal was, maar het doet geen pijn meer en volgens mij is de wond nu gewoon weer prima. Gaat dit weg, of komt het wel vaker voor dat het oor dikker blijft na het zetten van een piercing? Heeft iemand er ervaring mee?
Ik heb een helix trouwens.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:08

Mijn oor was een week na het zetten van mijn helix ook dik.. dit heeft 4 dagen aangehouden. Ik zou me er niet druk om maken als het hele oor wat gezwollen is.. Slinkt vanzelf wel weer. :-)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:07

Ik sinds kort 2 helix piercings onder elkaar. Eentje zit er behoorlijk scheef t.o.v. de ander.
Nu begin ik me er steeds meer aan te ergeren.

Als ik de helix eruit haal, krijg ik dan een litteken? En kan ik op diezelfde plek weer een nieuwe helix laten plaatsen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:19

Precies dezelfde plek is niet mogelijk. Kraakbeen groeit niet meer dicht,alleen de huid. Ik heb toentertijd een helix dicht laten groeien. Zie je niks meer van.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:00

Precies op dezelfde plek.. Kan.
Maar dan is het gemakkelijker om te naalden. Dan kruis je als het ware het vorige litteken.
Bij mijn eerste tfh had ik een klein rose puntje. Meer zag je niet.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:57

Na overleg met verschillende piercers toch mn navelpiercing opnieuw laten zetten en nu hopen dat ie niet nog een keer uitgroeid :)
Ik heb hem trouwens laten zetten op Mallorca maar hier gebruikten ze geen tang om de huid vast te pakken. Gebeurt dat vaker?
Wel deden ze er spray op en ijs en ik heb werkelijk helemaal niets gevoeld. Voor ik het wist zat hij er al super netjes en recht in!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:05

Mijn piercer gebruikt ook bijna nooit een tang. Hij is van mening dat het dan beter geneest. Dus ja, dat gebeurt wel meer. :j

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:35

Het ligt aan de naalden soms.
Ik prik ook weleens zonder. Ligt aan de naald, de plek, t lijf.
Niets vreemds aan :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:18

robbedoes__ schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste piercing te laten zetten, een tragus. :)
Ik vroeg mij af of jullie een goede shop omgeving Delft/ Rotterdam/ Den Haag weten die jullie aan zouden raden.

Crazy needles of tattoo martin in Delft. Tattoo Dennis zou ik niet zo snel meer heen gaan.
In de Venestraat, Den Haag zit Bodycult. Ook een paar x met succes geweest.
Alles is perfect gezet bij deze shops, intiem, tepel, oren en oppervlakkige piercings.

Ben idd ook een paar keer geprikt uit de losse pols :D

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:26

Bedankt allemaal! :)
Ik heb besloten om'm er toch maar uit te halen. Nu het volgende probleem; er zitten twee vochtblaasjes.
Moet ik deze met zoutoplossing iedere dag reinigen? Klopt het dat die blaasjes heel lang blijven zitten?

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:51

Ik heb een vraag, ik heb mn helix gister laten zetten en wil nu graag m'n haren wassen, moet ik uit kijken met shampoo en conditioner of kan dat gewoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:00

Kan gewoon hoor! Goed uitspoelen wel!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:11

Goed uitspoelen moet je altijd toch :')
Ik denk dat doanique bedoeld dat je je oor goed moet afspoelen met schoon water na het wassen :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:30

Na de vakantie wil ik dan eindelijk mijn tfh laten zetten maar nou kwam gisteren een vriendin dat je ermee moet oppassen of het niet op stage wordt verboden... Weet een van jullie of zoiets vaak wordt verboden, ik kom nu op een dagbesteding voor gehandicapten maar grote kans volgend jaar op een woongroep. En zou enkel met een pleister afplakken anders voldoende kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:34

Vumana89 schreef:
Goed uitspoelen moet je altijd toch :')
Ik denk dat doanique bedoeld dat je je oor goed moet afspoelen met schoon water na het wassen :)

Ja dat bedoel ik :+ Zodat er geen zeeprestjes tussen blijven zitten!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:06

Colien schreef:
Na de vakantie wil ik dan eindelijk mijn tfh laten zetten maar nou kwam gisteren een vriendin dat je ermee moet oppassen of het niet op stage wordt verboden... Weet een van jullie of zoiets vaak wordt verboden, ik kom nu op een dagbesteding voor gehandicapten maar grote kans volgend jaar op een woongroep. En zou enkel met een pleister afplakken anders voldoende kunnen zijn?

Mijn ervaring is dat als je een plukje haar los laat hangen en er geen mega grote dingen in hebt zitten je het helemaal niet ziet. :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:19

Ik heb gister mijn lelijke, de middelste eruit gehaald.
Zaterdag werk ik Roos, dus als je zin hebt :D

Gister naar de tandarts geweest. En ik kan melden; een piercing doet geen zeer.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:40

Rosannee_ schreef:
Colien schreef:

Mijn ervaring is dat als je een plukje haar los laat hangen en er geen mega grote dingen in hebt zitten je het helemaal niet ziet. :)

In de gehandicaptenzorg gaat het waarschijnlijk niet om de zichtbaarheid van de piercing maar om de veiligheid (een client kan er achter blijven haken bij lichamelijk (ongecontroleerd) contact) Dan ben je er dus niet met een pluk haar maar wellicht wel met een pleister.
Ik heb ze er overigens wel eens uit moeten halen vanwegen veiligheid (verslavingszorg) dus het kan wel

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:54

Vumana89 schreef:
Ik heb gister mijn lelijke, de middelste eruit gehaald.
Zaterdag werk ik Roos, dus als je zin hebt :D

Gister naar de tandarts geweest. En ik kan melden; een piercing doet geen zeer.

Ik moet vanmiddag -O-

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:23

Naar de tandarts?
Pfoef. Bij mij moest hij controleren en tandsteen verwijderen... K heb het gevoel alsof ik geslagen ben op mn tanden. Dadelijk eerst maar een paracetamol erin :(

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:45

Tandarts ja :/ minimaal 1 gaatje boren

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:50

Ach, ik moet volgende maand 6 kiezen laten verwijderen + 2 kaakoperaties en een kin operatie. Alles in 1 keer. Joepie... :+

Mijn volgende piercing gaat een tepel piercing worden! Moet mezelf alleen nog wat moed in praten en ik twijfel over 2 of 1 tepelpiercing. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:00

Twee! Dan is het in evenwicht. En gewoon doen. Ik vond het heel erg mee vallen

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:44

Welke lengte van het staafje krijg je als je een tongpiercing net laat zetten?

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:31

Corelli schreef:
Rosannee_ schreef:

In de gehandicaptenzorg gaat het waarschijnlijk niet om de zichtbaarheid van de piercing maar om de veiligheid (een client kan er achter blijven haken bij lichamelijk (ongecontroleerd) contact) Dan ben je er dus niet met een pluk haar maar wellicht wel met een pleister.
Ik heb ze er overigens wel eens uit moeten halen vanwegen veiligheid (verslavingszorg) dus het kan wel

Hmm ja zei vriendin ook al dat het om de veiligheid zou gaan. Bij mijn komende stage ga ik het eerst vragen, maar mijn stage voor het jaar erop weet ik nog niet dus hoop dat het daar geen probleem wordt.