Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:33

Sizzle schreef:
Een auto komt ook heel snel en veel vaker.

En dan ?
Als er een vaccin bestond tegen auto-ongevallen nam ik het ook direct.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:34

BigBen schreef:
Sizzle schreef:
Een auto komt ook heel snel en veel vaker.

En dan ?
Als er een vaccin bestond tegen auto-ongevallen nam ik het ook direct.

Ik ook

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:58

Ik ben uit de generatie die hem nog niet kreeg. Toen was de incidentie echt niet lager maar de paniek was er nog niet aangezien er nog geen geld mee te maken viel. Toen het C vaccin kwam moest iedereen meteen massaal in sporthallen gaan enten voor je kind dood neer viel. Ik viel echter net een paar jaar buiten de doelgroep dus ik kreeg geen uitnodiging idem voor mijn broers.

Ik vind het prima dat ze er mee bezig zijn maar het moet wel een beetje in verhouding blijven hoor. Paniekzaaierij is nergens goed voor.
De B variant is op het moment de meest voorkomende dus wat doen ze? Een andere variant waar wel tegen geprikt wordt promoten terwijl er nog niet eens voldoende kennis is of dat wel een goed idee is. Meningococcen vaccin is gewoon een lopend onderzoek met levende testobjecten.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 14-02-19 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:59

Ik zou niet zo snel naar de dokter rennen op basis van zo weinig info maar mezelf eerst even afvragen of die verhoogde staat van alertheid voor op me af scheurende auto's, niet ten koste zou gaan van de alertheid voor op me af scheurende andere voertuigen zoals vrachtwagens. Maargoed dat ben ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:02

Voordat ik het naar mijn hoofd krijg: ik ben geen antivaxxer _O-

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:09

pmarena schreef:
Ik zou niet zo snel naar de dokter rennen op basis van zo weinig info maar mezelf eerst even afvragen of die verhoogde staat van alertheid voor op me af scheurende auto's, niet ten koste zou gaan van de alertheid voor op me af scheurende andere voertuigen zoals vrachtwagens. Maargoed dat ben ik.

Hoe kom je aan de door jouw verworven kennis met betrekking tot het niet-vaccineren? Het is inmiddels duidelijk dat je zelf zeer fel tegen vaccineren bent, maar wat heeft je dit doen besluiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:12

Sizzle schreef:
Voordat ik het naar mijn hoofd krijg: ik ben geen antivaxxer _O-

ben jij een wetenschapper?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:18

Ex-wetenschapper. Ik vraag nu overwegend vergunningen in opdracht van de producent aan bij de overheid zodat gemenerikken hun producten aan ons mogen verkopen.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:20

IMJ schreef:
Sizzle schreef:
Een auto komt ook heel snel en veel vaker. Overlijden aan meningokokken als je gezond bent kan wel maar de kans is echt ontzettend laag.
Fijn hoor dat ze vaccins maken maar de angstpolitiek die ze er mee spelen is een beetje belachelijk.

Overlijden hoeft niet nee.
Wel eens de schade gezien bij mensen met bacteriële meningitis?

Overigens jaren terug nog eens een topic over geweest.. kan iemand het zich nog herinneren? Over iemand haar peuterdochter waarbij vingertjes en voetje afgezet werden. Vraag me altijd nog af hoor het gaat..

[HK] waarom ons kleine meisje,waarom?????????????
Dat is dit topic, gebruiker is al tijdje geband maar vraag me dit ook regelmatig af. Schijnt via Google nog wel wat over te vinden te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:21

BigBen schreef:
pmarena schreef:
Tussen al die Bokkers hier die er hier zó zeker van zijn dat het on-mo-ge-lijk is dat mensen door ( of ten gevolge van / getriggerd door / vul maar in) een vaccinatie diabetes ontwikkelen, is er vast wel iemand die een creatieve uitleg weet te geven op het onbeduidende feitje dat het genoemd wordt in die bijsluiter die [naam] al een paar keer getoond heeft?

Als ik even mag gokken... Ik denk dat de producenten zich proberen in te dekken tegen eventuele legale claims. Komt iemand op het idee dat de diabetes van zijn/haar kind vast wel te maken heeft met die vaccinatie van 6.5 jaar geleden, dan staat dat alvast in de bijsluiter, en wordt het veel moeilijker om te beweren dat je niet geïnformeerd was.

pmarena schreef:
Wat betreft het NOS nieuwsbericht: boetes uitdelen...dat zal menig bewust niet / anders prikker grif betalen hoor :j Maar dan daarna ook niet meer zeuren hè! Een cynicus zou kunnen zeggen dat het met zo'n maatregel dan ook wel weer duidelijk is waar het nu eigenlijk om draait...

Dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Ik vind dus als er boetes komen, maak er dan metéén serieuze boetes van. Pakweg 5.000 euro's per inbreuk.

als het enkel tegen claims was dan was de waslijst nog wel wat langer geweest.

Gaan ze dan ook boete opleggen tegen moeders die flesvoeding geven?
Want die onthouden daarmee ook hun kinderen bescherming waardoor ze anderen in gevaar kunnen brengen omdat fles gevoede baby's die moedermelk antistoffen mislopen.
De WHO zegt als minimum 2 jaar lang borstvoeding.
Alle moeders die dat niet doen een vette boete van 5000 euro.
En kunstvoedingtax op Nutrilon ed.
Laat een pot maar 100 euro kosten.
Als je voor maximale bescherming bent dan ook echt en niet zoals het je het beste uitkomt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:24

Dat topic heb ik gevolgd destijds, hartverscheurend inderdaad.
Maar dat was toch niet omdat ze niet ingeent was? Staat me niets van bij.
Je kan dat echt op 100 manieren krijgen.
Ent trouwens iedereen die naar bepaalde regio‘s in Duitsland, Frankrijk en Zwitserland ook tegen FSME?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:29

Toch wordt het vaccin al jaren gegeven in andere landen...hoop testcases ;-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:30

Sizzle schreef:
Dat topic heb ik gevolgd destijds, hartverscheurend inderdaad.
Maar dat was toch niet omdat ze niet ingeent was? Staat me niets van bij.
Je kan dat echt op 100 manieren krijgen.
Ent trouwens iedereen die naar bepaalde regio‘s in Duitsland, Frankrijk en Zwitserland ook tegen FSME?

Wat bedoel je precies? Je werd/wordt hier toch ook niet tegen geënt?

En daarom weet ik nog niet of ik B ook wil gegeven.. was ze wel ingeent was het mogelijk niet gebeurd, wie zal het zeggen.
Maar destijds was dat helemaal niet gebruikelijk natuurlik.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 14-02-19 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:32

Arethe schreef:
]

[HK] waarom ons kleine meisje,waarom?????????????
Dat is dit topic, gebruiker is al tijdje geband maar vraag me dit ook regelmatig af. Schijnt via Google nog wel wat over te vinden te zijn.

Volgens mij heb ik haar zelfs eens op instagram gevonden nu ook erover nadenk..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:36

Ja, alleen de potentiele effecten op de overblijvende varianten zijn ze nog steeds niet zeker van. Is echter teveel detail om daar op in te gaan en er is ook niets op tegen om hem gewoon te halen aangezien de beschermingsgraad redelijk lijkt (al weet niemand zeker hoe lang hij beschermt).
Het gaat mij om de manier waarop het gepromoot wordt, dat is buiten proporties.
Ik geef het nog 10 jaar en dan paniekert Europa ook voor waterpokken want ook daarbij gaat af en toe wat mis.

De B variant is op dit moment enkel voor risico groepen vrijgegeven ivm bijwerkingen (tenzij dat echt net veranderd is). In kinderen is hij nog onvoldoende getest. Jij bedoelt de nieuwe WACY neem ik aan?

Edit: ik zie dat de B nu ook voor babies aangeraden wordt, paar maanden geleden nog niet.

_lautje_

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:52

Met dat meisje gaat het goed. Vrolijk kind dat er het veste van maakt. Zit wel in een rolstoel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:10

Sizzle schreef:
Ja, alleen de potentiele effecten op de overblijvende varianten zijn ze nog steeds niet zeker van. Is echter teveel detail om daar op in te gaan en er is ook niets op tegen om hem gewoon te halen aangezien de beschermingsgraad redelijk lijkt (al weet niemand zeker hoe lang hij beschermt).
Het gaat mij om de manier waarop het gepromoot wordt, dat is buiten proporties.
Ik geef het nog 10 jaar en dan paniekert Europa ook voor waterpokken want ook daarbij gaat af en toe wat mis.

De B variant is op dit moment enkel voor risico groepen vrijgegeven ivm bijwerkingen (tenzij dat echt net veranderd is). In kinderen is hij nog onvoldoende getest. Jij bedoelt de nieuwe WACY neem ik aan?

Edit: ik zie dat de B nu ook voor babies aangeraden wordt, paar maanden geleden nog niet.

Nee de nimenrix (acwy) hebben we al gehaald.
De B gaat het mij om.
B werkt. Dat is bekend. Men weet alleen niet hoe lang en kinderen kunnen er hoge koorts van krijgen. Bovendien zijn het 3 vaccinaties. Daarom twijfel ik.

In mijn beleving wordt hij ook niet actief gepromoot. Door mijn werk kom ik iets meer tegen dan een ander.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:14

Er zijn enkele hele heftige reacties geregistreerd (waar je ook aan kan sterven), Duitsland wil hem daarom nog niet aanbieden.
Engeland inmiddels wel blijkbaar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:22

Dat is niet zo:
Is er al ervaring met meningokokken B-vaccinatie in andere landen?

Ja, in sommige andere landen wordt meningokokken B-vaccinatie aangeraden bij jonge kinderen, namelijk in Australië, Canada, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Italië, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië en het Verenigd Koninkrijk. In Canada en Portugal wordt dit ook aangeraden voor kinderen tussen 10 en 14 jaar 

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:38

Lekker tegenstrijdige berichten dus.

In einer "aktualisierten Stellungnahme der STIKO am Robert Koch-Institut zur Bewertung der Impfung gegen Meningokokken der Serogruppe B" kommt die Kommission zu dem Schluss, die Meningokokken-B-Impfung weiterhin nicht als Standardimpfung in Deutschland zu empfehlen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:45

Laten we het maar in het midden houden :D
Vermoedelijk zal het wel 'de volgende' vaccinatie zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:53

Het duitse instituut is heel stellig dat de werkzaamheid en veiligheid niet bewezen is en dat het bovengemiddeld veel entreacties geeft (1:10 >40 graden koorts, 1:100, seizures, nekstijfheid, stuipen.
Enkele gevallen van Kawasaki syndroom)
Geen bewijs dat de variaties van de B stammen in Duitsland gedekt zijn en geen bewijs dat de dekking langer dan 1-2 jaar werkt.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:10

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:17

niet alles gelezen (beetje veel), maar wat ik me al een poosje afvraag.
Zijn degenen die niet vaccineren nou helemaal niet dankbaar voor het feit dat vorige generaties wel massaal zijn ingeënt en dat ze daarom nu "meeliften" op de gevaccineerden en ze dus kunnen kiezen om hun kind niet in te enten?
Zouden ze ook zo kritisch zijn geweest in de tijd dat ziektes als Polio e.d. gewoon nog rond gingen?

En als ze zelf wel zijn gevaccineerd zijn ze dan ook boos op hun ouders dat zij nu wel die (in hun ogen) troep in hun lichaam hebben?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:44

Marie111 schreef:
niet alles gelezen (beetje veel), maar wat ik me al een poosje afvraag.
Zijn degenen die niet vaccineren nou helemaal niet dankbaar voor het feit dat vorige generaties wel massaal zijn ingeënt en dat ze daarom nu "meeliften" op de gevaccineerden en ze dus kunnen kiezen om hun kind niet in te enten?
Zouden ze ook zo kritisch zijn geweest in de tijd dat ziektes als Polio e.d. gewoon nog rond gingen?

En als ze zelf wel zijn gevaccineerd zijn ze dan ook boos op hun ouders dat zij nu wel die (in hun ogen) troep in hun lichaam hebben?

De vorige generatie is helemaal niet massaal ingeënt, als ik zie hoeveel vaccins er bij zijn gekomen in de tussentijd dat mijn oudste baby was en nu.

Ik zeg ook helemaal niet dat ik in alle situaties tegen vaccineren zou zijn, in oorlogstijd is b.v. Difterie best een reëel gevaar. Maar ik vind het doorgeslagen. In mijn schooltijd kreeg iedereen mazelen, was je een week ziek thuis. Dus ik zie het niet als de vreselijke ziekte hoe ze het nu afschilderen, bof en rode hond werden gezien als milde ziektes waarbij bij rode hond je alleen moest uitkijken bij zwangere vrouwen. Door angst campagnes zijn we er anders naar gaan kijken. Kijk eens naar landen waar ze inenten tegen waterpokken. In Nederland zijn we er niet bang voor maar in de VS schieten ze kompleet in de paniek er voor.

Denk ook als de mogelijkheid voor maatwerk zou bestaan er vaker tegen de ziektes zou worden gevaccineerd waar men het nu over heeft. Waarom zeggen dat de vaccinatiegraad omhoog moet voor de mazelen maar niet een monovaccin aanbieden? Zelfde voor Kinkhoest, al heeft dat vaccin nooit heel veel bescherming gegeven. In mijn jeugd ging er al kinkhoest rond onder gevaccineerden, net als bij mijn oudste en nu nog steeds. Alle aanpassingen die ze doen helpen niet zoveel lijkt wel.

Ik neem mijn ouders niet kwalijk dat ze mij hebben laten vaccineren want ze deden wat ze dachten dat goed was. Vind het wel jammer omdat ik gewoon kinkhoest heb gehad en geen antistoffen tegen rode hond ondanks vaccinatie.
Mazelen heb ik nog gewoon doorgemaakt, probleemloos.

Mijn kinderen hebben inmiddels de leeftijd dat ze zelf mogen kiezen en denken tot nu toe hetzelfde over vaccins als ik. Gaan ook rustig op vakantie zonder.