Sizzle schreef:Een auto komt ook heel snel en veel vaker.
En dan ?
Als er een vaccin bestond tegen auto-ongevallen nam ik het ook direct.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ik zou niet zo snel naar de dokter rennen op basis van zo weinig info maar mezelf eerst even afvragen of die verhoogde staat van alertheid voor op me af scheurende auto's, niet ten koste zou gaan van de alertheid voor op me af scheurende andere voertuigen zoals vrachtwagens. Maargoed dat ben ik.
IMJ schreef:Sizzle schreef:Een auto komt ook heel snel en veel vaker. Overlijden aan meningokokken als je gezond bent kan wel maar de kans is echt ontzettend laag.
Fijn hoor dat ze vaccins maken maar de angstpolitiek die ze er mee spelen is een beetje belachelijk.
Overlijden hoeft niet nee.
Wel eens de schade gezien bij mensen met bacteriële meningitis?
Overigens jaren terug nog eens een topic over geweest.. kan iemand het zich nog herinneren? Over iemand haar peuterdochter waarbij vingertjes en voetje afgezet werden. Vraag me altijd nog af hoor het gaat..
BigBen schreef:pmarena schreef:Tussen al die Bokkers hier die er hier zó zeker van zijn dat het on-mo-ge-lijk is dat mensen door ( of ten gevolge van / getriggerd door / vul maar in) een vaccinatie diabetes ontwikkelen, is er vast wel iemand die een creatieve uitleg weet te geven op het onbeduidende feitje dat het genoemd wordt in die bijsluiter die [naam] al een paar keer getoond heeft?
Als ik even mag gokken... Ik denk dat de producenten zich proberen in te dekken tegen eventuele legale claims. Komt iemand op het idee dat de diabetes van zijn/haar kind vast wel te maken heeft met die vaccinatie van 6.5 jaar geleden, dan staat dat alvast in de bijsluiter, en wordt het veel moeilijker om te beweren dat je niet geïnformeerd was.pmarena schreef:Wat betreft het NOS nieuwsbericht: boetes uitdelen...dat zal menig bewust niet / anders prikker grif betalen hoorMaar dan daarna ook niet meer zeuren hè! Een cynicus zou kunnen zeggen dat het met zo'n maatregel dan ook wel weer duidelijk is waar het nu eigenlijk om draait...
Dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Ik vind dus als er boetes komen, maak er dan metéén serieuze boetes van. Pakweg 5.000 euro's per inbreuk.
Sizzle schreef:Dat topic heb ik gevolgd destijds, hartverscheurend inderdaad.
Maar dat was toch niet omdat ze niet ingeent was? Staat me niets van bij.
Je kan dat echt op 100 manieren krijgen.
Ent trouwens iedereen die naar bepaalde regio‘s in Duitsland, Frankrijk en Zwitserland ook tegen FSME?
Arethe schreef:]
[HK] waarom ons kleine meisje,waarom?????????????
Dat is dit topic, gebruiker is al tijdje geband maar vraag me dit ook regelmatig af. Schijnt via Google nog wel wat over te vinden te zijn.
Sizzle schreef:Ja, alleen de potentiele effecten op de overblijvende varianten zijn ze nog steeds niet zeker van. Is echter teveel detail om daar op in te gaan en er is ook niets op tegen om hem gewoon te halen aangezien de beschermingsgraad redelijk lijkt (al weet niemand zeker hoe lang hij beschermt).
Het gaat mij om de manier waarop het gepromoot wordt, dat is buiten proporties.
Ik geef het nog 10 jaar en dan paniekert Europa ook voor waterpokken want ook daarbij gaat af en toe wat mis.
De B variant is op dit moment enkel voor risico groepen vrijgegeven ivm bijwerkingen (tenzij dat echt net veranderd is). In kinderen is hij nog onvoldoende getest. Jij bedoelt de nieuwe WACY neem ik aan?
Edit: ik zie dat de B nu ook voor babies aangeraden wordt, paar maanden geleden nog niet.
Marie111 schreef:niet alles gelezen (beetje veel), maar wat ik me al een poosje afvraag.
Zijn degenen die niet vaccineren nou helemaal niet dankbaar voor het feit dat vorige generaties wel massaal zijn ingeënt en dat ze daarom nu "meeliften" op de gevaccineerden en ze dus kunnen kiezen om hun kind niet in te enten?
Zouden ze ook zo kritisch zijn geweest in de tijd dat ziektes als Polio e.d. gewoon nog rond gingen?
En als ze zelf wel zijn gevaccineerd zijn ze dan ook boos op hun ouders dat zij nu wel die (in hun ogen) troep in hun lichaam hebben?