Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:36

Bhriseis schreef:
Zou het kunnen dat 1092 je BMR puur is? Dat lijkt me zo weinig...
BMR inactief = BMR als je een hele dag voor je bureau zit.

Nuja, de reden waarom ik het vraag: tel even (exact) uit hoeveel kcal jij op een dag opat, zoals vandaag. Die zou je minstens moeten ophogen tot je BMR inactief, vind ik. Je doet immers altijd meer dan gewoon een hele dag neerzitten. Als dat gelukt is, zou ik gewoon ophogen tot wat je effectief verbruikt, minus de shred. Dan val je nog steeds af, maar heb je voldoende energie over. En volgens mij ga je sowieso afvallen bij het ophogen van je kcal :)

0
Hoe bedoel je minus de shred?
en wat kan ik er dan het beste bij eten?
Gewoonlijk eten zoals ik gewend ben? Sochtends smiddags bruin brood met beleg en tussendoor wat?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:40

Bhriseis schreef:
30 dagen lang natuurlijk ~~}>

Ik was nog vergeten:
Ik vond level 2 ook niet leuk Solar :+ Misschien vind je na Ripped een programma waar je meer tijd voor wil maken? En op sommige momenten past het echt niet zo goed om nog tijd te vinden voor sport...

Hopelijk worden lever 3 en 4 beter :P
Wil in principe hierna wel wat anders doen, maar moet even goed kijken wat er nog meer maximaal een half uur duurt (incl warming up). Doe het nu voor werk en vind een half uur eerder op staan vroeg zat. Ander zou ik killer buns of NMTZ wel willen doen, maar dat is gelijk 45 min. Hoelang duurt BR btw?

Chessie

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:42

Ja, die zijn leuker hoor, maar BR is ong 35 min en lekker veel afwisselng, zeker een aanrader!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:45

Een 30 minuutjes, en het vliegt voorbij. Het is ook al minder saai doordat je elke workout slechts vier keer doet. Ja oke, de cardio is eentonig, maar die kan je makkelijk vervangen door lopen/skaten/steppen/cardio kickbox/halve BFBM... En je hebt opnieuw een rustdag :)

Wil je de kickstartweek doen, dan doe je in principe week 1, maar elke dag een half uur extra cardio. En nadien herbegin je dan met week 1, zonder de extra cardio.

Level 3 en 4 vond ik persoonlijk erg leuk, en een goede voorbereiding op Killer Buns, door heel wat been-oefeningen.

Chessie is me voor :+

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:53

Oooh 30 tot 35 minuten kan ik wel hebben. Ripped week 2 duurt ook 35 minuten. Ben alleen bang dat ik met BR te veel tijd kwijt ben met het begrijpen van de oefeningen. Ik ben zo motorisch gestoord dat ik mezelf nog met een gewichtje tegen me hoofd sla bij jumping-jacks :') Maar ik zal het over...3 weken eens gaan proberen. Tot die tijd in de weekenden een oefening erbij, NMTZ of Killer buns. Ik vind Killer buns nog steeds zo leuk <3

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:00

Zit voor mijn gevoel wat meer rust in hoor, minder dingen tegelijk in de eerste weken iig, daarna bouwt het lekker op)
Vind BFBM ook een fijne cardioworkout (50min)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:01

Het is echt niet zo moeilijk, veel eenvoudige of terugkerende oefeningen :)

Killer Buns is loeizwaar maar zo vrolijk!

Vind ik ook Chessie, het begin bouwt mooi op.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:06

Och kijk, positieve berichten daar hou ik van :D
Morgen weer braaf Ripped, nu naar bedje. Want ook, iets wat volgens mij veel mensen vergeten of niet realiseren, voldoende slaap is erg belangrijk als je wilt afvallen :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:08

Welterusten Solar!

Slapen jullie ook altijd exact even lang sinds het sporten? Gelijk welk uur ik ga slapen, 8.30 uur later word ik wakker (... de luxe van student zijn, zo zonder wekker)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:10

Niet echt, wordt altijd wakker van het licht (ondanks rolgordijn en verduisterende gordijnen omdat ik m'n deur open laat
Heb wel meer behoefte aan slaap, dus ik ga nu maar snel hond uitlaten :) morgen weer op tijd op voor workout 10

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:11

Veel succes morgen :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:16

Jongens, bij de action waren allemaal sportartikelen te koop!

0,5 kg dumbells, hartslagmeter etc.
Maar ook diverse hulpmiddelen voor fitness/krachttraining. misschien eens leuk om naar te kijken. Ik heb een foto er van en zal eens kijken of ik het zo online kan gooien.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:18

Oh ik hoop ook in België! Wat leuk!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:21

Pff ik ben zo ontzettend moe dat ik echt niet aan de shred toe kom. Wat doen jullie met dat soort dagen? Val gewoon ieder moment dat ik even zit in slaap, ongeacht of er teven me gepraat wordt oid. Zo genant..

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:22

Ik heb net workout 11 voor de eerste keer gedaan en dat was geen lachertje! Onder andere deze Scorpion Pushup zat er in:

Afbeelding

Ik weet niet of de afbeelding zo te zien is? Dodelijk in ieder geval!

De Chaturanga kan ik ook voor geen meter :P (deze moest je 30 seconden houden, maar zelfs op mijn knieën kon ik dat bijna niet volhouden):
Afbeelding

En dan was er nog een pushup oefening waarbij je met je handen steeds wijder moest springen, Jillian noemt het de 3-Part Pushup.
Ik ben altijd een beetje teleurgesteld in mezelf als ik de oefeningen niet kan, maarja je moet het leren en na 2 weken zie je altijd duidelijk resultaat. Maar nu heb ik dus het gevoel dat mijn workout niet echt effectief was :P .

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:24

Ik ben ook motorisch-niet-helemaal-normaal... Vooral bij de killer Abs heb ik echt af en toe het filmpje terug gespoeld en meerdere keren zo gekeken :o?
Maar goed, ook dat heb ik maar als uitdaging gezien :D

Sjesussss amario.. Dat is zeker een uitdaging!!
Ik kom mijzelf vooral bij level 3 v killer Abs tegen, maar deze ben ik ( gelukkig) nog niet tegen gekomen!
Wel een uitdaging! ~~}>

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:26

elinebakker schreef:
Pff ik ben zo ontzettend moe dat ik echt niet aan de shred toe kom. Wat doen jullie met dat soort dagen? Val gewoon ieder moment dat ik even zit in slaap, ongeacht of er teven me gepraat wordt oid. Zo genant..

Beter een slechte workout dan geen workout
Heb je al meer geskipt?

En anders, duik je bed in, neem je rust en ga er morgen weer tegen aan *\o/*

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:27

Oh my god...Armario..als dat er nog aan zit te komen dan durf ik niet meer verder hoor :o := hihi

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:27

Sall schreef:
Ik ben ook motorisch-niet-helemaal-normaal... Vooral bij de killer Abs heb ik echt af en toe het filmpje terug gespoeld en meerdere keren zo gekeken :o?
Maar goed, ook dat heb ik maar als uitdaging gezien :D

Ja ik kijk ook de filmpjes (zeker van de latere niveaus in BR) eerst voor ik eraan begin, anders zit je de helft van de tijd te kijken hoe het moet ipv het effectief te doen :P .

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:31

Fantabulouss schreef:
Oh my god...Armario..als dat er nog aan zit te komen dan durf ik niet meer verder hoor :o := hihi

:')
Inderdaad w
En ik moet nog beginnen....

Maaaaarrrrr fantalala we can do it!!!
Just do it!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:34

Wat een gruwel-varianten van de push-up...

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:38

Dat het überhaupt verzonnen is!
En ik was zo blij dat ik op de 'advanced way' eindelijk met de pushups mee kan doen _O-
Er is nog ruimte om te groeien :')

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:39

Fantabulouss schreef:

Haha dat gevoel had ik soms ook als ik op het internet las wat me nog te wachten stond :P . Maarja de eerste keer die workout gaat misschien niet zo goed (zoals bij mij) maar het is wel altijd superleuk om de vooruitgang in jezelf te zien :D . Wat grappig is, is dat de cardio's van de eerste workouts, de opwarming van de laatste workouts zijn.

In workout 12 staat me dit te wachten, de Bridge Pushup:
De foto is te groot dus moet je even op de link klikken als je het wil zien: http://skinnymom.com/wp-content/uploads ... 24x741.jpg
Je moet dan door je armen zakken en je armen terug opduwen (soort van tricep oefening ook).

Ik moet wel zeggen dat ik het ook altijd leuk vind om te zien of ik die oefeningen ga kunnen of niet, soms verbaas ik mezelf wel ;) . "You are stronger than you think" zoals Jillian zegt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:41

Hihi hier hetzelfde Sall

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:43

Sall schreef:
Dat het überhaupt verzonnen is!
En ik was zo blij dat ik op de 'advanced way' eindelijk met de pushups mee kan doen _O-
Er is nog ruimte om te groeien :')

Haha daar was ik ook trots op! Ik ga persoonlijk naar het einde van het jaar toe Body Revolution nog eens opnieuw doen, nadat ik Ripped en Killer Buns and Thighs ofzo gedaan heb, want ik voel dat er redelijk wat ruimte voor verbetering is (Jillian heeft altijd wel nog een moeilijkere versie klaar van een bepaalde oefening :D ) .