[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:20

Dais_ .... dat is uhm Kriegel en Uitermate Teleurstellend... (catch my drift)

Zonder steun is het al helemaal zo lastig... ik moet zeggen: ik woon alleen en hoef me dus tegen niemand te verantwoorden. Mijn moeder is al vanaf de geboorte van mij (dus zo'n 35 jaar en 11 maanden) aan het lijnen. Zij heeft alles al gedaan. Cambridge, WW, Sonja Bakker, weer WW en heeft het nu zo'n beetje opgegeven geloof ik. Maar zij steunt mij wel. Jammer dat jouw moeder niet wilt inzien dat puddingbroodjes op hun zachts gezegd :Y) niet zo handig zijn als je aan het dieten bent.

Hoe dieet jouw zus dan?

Mij bevalt 1500 prima, maar ik heb wel iets geks ontdekt. Ik val het meest af als ik met honger naar bed ga. Goh wat klinkt dat armoedig! haha! Als ik om 17.30 uur eet en ik voel rond 20.00 uur trek opkomen dat laat ik dat zo. Met als gevolg dat ik om 21.30 uur echt honger heb. Ga ik dan slapen dan is de volgende morgen er minstens 2 ons af.

Raar maar waar: het werkt echt. Als ik 's avonds laat nog eet, en ik ga met een 'vol' gevoel (voor zover mogelijk op 1500 c) naar bed, dan is er de volgende dag niets of minder af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:24

Maar.. ze is wel 6 kilo kwijt in een jaar. Dat zijn 6 pakken melk.. als je die op elkaar stapelt dan denk ik wel altijd van jeetje, dat ben je maar mooi kwijt. En snel is het niet.. maar toch. :=

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:31

Nog steeds geen kilo's eraf. Moet zeggen dat ik er ook niet mega actief mee bezig ben geweest. Alleen wat gezonder eten.
Maar.. toch maar eens een afspraak gemaakt bij sportschool in de buurt met begeleiding (was voorwaarde van me ouders)

Mijn broer zegt dat als je te weinig eet dat je ook niet afvalt.. kan dat kloppen ?

CCCCC

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:58

Ik kan echt niet slapen als ik honger heb! :n

Als je te weinig eet zal je in eerste instantie wel afvallen, maar daarna kom je in spaarstand en kom je alleen maar aan als je weer normaal gaat eten, kom je het weer aan (of dubbel).

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:02

Ik eet namelijk rond de 1000 cal. en moet vaak moeite komen om er over heen te komen..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:03

1000 kcal is echt te weinig. Probeer er minstens 1300 te nemen. Je lichaam krijgt nu veel te weinig voedingsstoffen!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:45

Wow 1000 kcal das echt weinig. Te weinig. Ik tel geen calorieën ik weeg braaf en houd mijn kleren in de gsten. Ik eet kleinere porties en gezond. Das wel een enorme verandering voor me.

Balen als je omgeving je minder steunt. Dan wordt het nog moeilijker. Volhouden je doet het voor jezelf .

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:00

Ik heb die app gedownload, maar ik rommel nog wat met de hoeveelheden. Ik heb van bepaalde dingen geen idee hoeveel ik eet wanneer er alleen grammen staan vermeld. Ik zou vandaag dik boven de 2000 uitkomen, en op die koek na heb ik echt niks raars gedaan :n

Morgen weer een nieuwe dag :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:33

Ik heb me in dit topic ook ooit gemeld en voorgesteld. Lees alles iedere dag bij, maar reageerde niet, omdat ik niet veel bijzonders te melden had :p.

Ik ben met een nieuw dieetprogramma begonnen, en het gaat goed, voel me er super bij. Ik ben begonnen met Cambridge.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:37

Doen er hier ook mensen aan weightwatchers ?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:38

Priscilla_90 schreef:

Heb het een tijdje gedaan, maar ben ermee gestopt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:48

Priscilla_90 schreef:

Ik!

Ben er net een paar dagen geleden mee gestopt, maar ben er dik 8 kg mee afgevallen. Nu zit ik zo'n kilo boven mijn streefgewicht en heb ik besloten die laatste paar loodjes zelf te doen.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:15

Dais_ schreef:
Ik heb die app gedownload, maar ik rommel nog wat met de hoeveelheden. Ik heb van bepaalde dingen geen idee hoeveel ik eet wanneer er alleen grammen staan vermeld. Ik zou vandaag dik boven de 2000 uitkomen, en op die koek na heb ik echt niks raars gedaan :n

Dit vond ik idd ook een beetje lastig! Als je zekerheid wilt is het toch afmeten.
Bij mij was vanochtend -2kg! Helaas vieren wij vanavond sinterklaas en gaan gourmetten, heb wel wat sausen op basis van yoghurt en me moeder heb genoeg kipfilet gehaald!
Zodirect dus maar eventjes sporten om het een beetje te compenseren!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:27

Priscilla_90 schreef:

Ja, ik ook!

Ben nu ong 4,5 week bezig en 3,5 kg kwijt!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:32

Dais_ schreef:

Van welke etenswaren weet je niet hoeveel gram je moet tellen dan? Ik weeg al zo lang mijn eten, misschien kan ik je helpen. Kun je misschien toch nog bijstellen tot onder de 2000 c ;)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:34

Joellover, ik heb vanochtend ook mijn keukenweegschaal gepakt en dat verklaart al veel.
Een portie cruesli is volgens die app 45 gram, maar mijn portie is 60 gram! Een mok thee is 230ml, een flink glas 330ml. Wel grappig om dat allemaal eens te wegen :j Maar schrok ook wel van de hoeveelheid.

Ik vraag me af, straks wanneer ik op gewicht ben, wat kan ik dan nog wel eten om op gewicht te blijven? Want ik eet nu niet veel en ik kom aan! :\

Lekker genieten van het gourmetten vanavond. December is gewoon een rotmaand :P

Ik ga straks even wat km's lopen. Pleisters op mijn blaren en gaan!

Amaris, ik ga vandaag eens alles wegen en opschrijven. Ik dacht wel een goed beeld te hebben van wat ik binnen kreeg, maar kennelijk niet. Die 2000 Kcal zal dus ook nog te laag wezen! Shocking!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:36

huh? een portie cornflakes is toch 6 eetlepels = ong 30 gram. In de app, maar ook in de WW-app.

Ik ben dus ook niet anders gewend om 6 eetlepels op 250 gram yoghurt te eten. Lekker gevuld is het dan.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:47

Is cornflakes hetzelfde als cruesli? Ik vul echt de quaker cruesli in met die app geeft hij echt 45 gram aan (staat ook op de verpakking trouwens)

Heb ik weer een verkeerde app zitten downloaden? :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:57

Neeeehoor je hebt de juiste app. Ik zie inderdaad dat hij cruesli 45 gram geeft. Apart.
Ik hou voor cruesli ook 30 gram aan. Vind ik genoeg.

Is ook nog best een verschil:
45 gram cruesli is 200 c
30 gram cornflakes is 113 c
En 30 gram cruesli is 144 c

Maar cruesli is stiekem wel lekkerder dan gewone cornflakes :)

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:04

Dat is inderdaad wel een wezenlijk verschil! Zelf eet ik altijd gewone muesli. Die is volgens de app 176kcal per 50g. Wat neerkomt op 6 eetlepels ongeveer.

Hier is er nu ongeveer 3kilo af in precies 4 weken.
Mijn moeder zei gister wel dat ze het begon te zien, dus dat is een mooie opsteker om fijn verder te gaan! Al had ik zelf stiekem gehoopt een klein beetje al kwijt te zijn :o .

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:05

Welke zijn nog een beetje te eten van cornflakes? Welke zijn lekker?
Ik eet cruesli met aardbei, verder krijg ik niks weg 's ochtends :P

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:05

Ik voel me nu echt een vreetzak. Ik zit te klagen dat ik niet veel eet en ik eet blijkbaar 2x meer dan jullie :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:08

Ik vind de cornflakes met chocolade lekker, en de cornflakes met granen en honing.
Maar om de een of andere reden koop ik toch altijd de gewone cornflakes want anders eet ik in een vreetbui (de maandelijkse oa) de hele pak leeg :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:09

Heb je een naam/merk?

Ik neem niks met chocolade... dan zou ik ook alles opvreten in zo'n bui :P
Heb maandag ook de pot speculoos verstopt voor mezelf hahaha. Zo kansloos :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:12

Dais_ schreef:
Ik voel me nu echt een vreetzak. Ik zit te klagen dat ik niet veel eet en ik eet blijkbaar 2x meer dan jullie :')

Hoeveel eet je dan :)? Ik heb namelijk ook het idee dat ik veel eet als ik sommige lijstjes hier lees :+