In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikkkke

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:01

Welkom Robijntjah.
Dat is vervelend, zo'n trigger die je weer nachtmerries bezorgt. Hopelijk heb je voldoende bagage uit je therapie gehaald om het weer onder controle te krijgen en ebt het snel weer weg.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:01

Door de slechte periode die ik gehad heb afgelopen weken ben ik weer gaan drinken (ik was 4 maanden gestopt). Nu heb ik de psychologe die de groep voor mensen met een middelenprobleem begeleidde gemaild of ik weer mag komen, ik weet helemaal niet of ik haar wel mag mailen maar ik weet het anders ook niet meer. Mijn eigen psychologe reageert niet, en er moet wel echt iets gebeuren want dit gaat zo niet..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:09

Welkom Robijntjah. Balen van je nachtmerrie. Lukt het om het onder controle te houden?
Jorine wat vervelend meid :(:) Heb je al reactie gehad op je mail?

Ik heb maandag EFT gehad en er is heel veel gebeurd met me. Zijn er nu dus achter gekomen dat ik maar met een bepaalde hersenhelft denk in plaats van allebei. De balans van denken is gewoon niet goed. Ik kijk alleen maar in een tunnel en als het niet gaat dan komt alles weer voorbij. Verder zijn we er achter gekomen dat het wellicht niet zo handig was om met de 2x keer EMDR te stoppen (heeft mijn psychologe gedaan omdat het teveel emoties met zich mee bracht). Juist door daarmee te stoppen kan ik nu het gebeuren van toen niet echt een plek geven. Moet nu alles op gaan schrijven hoe ik me voelde bij EFT en een afspraak maken met mijn psychologe om het bespreekbaar te gaan maken. Voel wel dat we op de goede weg zijn maar december lijkt toch wat te snel te komen. Daarnaast ga ik met mijn EFT therapeute een therapie doen die ervoor gaat zorgen dat ik weer open kan denken.
Jammer dat mijn eigen psychologe dit nooit zo heeft gezien. Heeft me veel tijd gescheeld ;(

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:05

Ja, vanochtend mail terug gehad, ik kan waarschijnlijk volgende week woensdag weer meedraaien met de nieuwe module.

Wat vervelend ja, dan had je veel gerichter aan het werk gekund.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:25

Jeetje Jorine en Miranda, sterkte dames.

Ik denk dat ik het wel redelijk onder controle heb, slaap alleen weer ontzettend slecht door de nachtmerries. Waar het vroeger 1 vast onderwerp was gaat het nu over hele andere maar wel zeer gewelddadige onderwerpen...

Ben wat prikkelbaarder dan normaal en minder eetlust.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:24

Zou fijn zijn Jorine als je volgende week al mee kunt draaien.
Robijntjah dat soort dromen ken ik maar al te goed. Heb je ook iets voor de nacht? Bij mij helpt Seroquel heel goed. Dat geeft me rust in mijn hoofd tijdens het slapen.

Ik ga maar eens aan de gang op wat op papier te zetten. Zit er uiteraard tegen aan te hikken, maar ja dinsdag moet er toch wat op papier staan :=

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:18

Ik kon gelukkig woensdag al meedoen met de groep. Was erg fijn, deze module zitten er ook meer mensen met een alcoholprobleem ipv andere drugs, dus meer herkenning.
12 december heb ik de MRI, 18 december krijg ik daar de uitslag van als het goed is en 19 december krijg ik de uitslag van de psychologische onderzoeken, spannend allemaal..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:32

Inderdaad druk maar wel fijn dat alles in gang is gezet.

Afgelopen dinsdag weer bij mijn psychologe geweest. Vond het moeilijk. Heb mijn opdracht voorgelezen met heel veel emoties. Ze heeft mij nu voorgesteld om deze opdracht te gaan EFT-en om het hele gebeuren een plek te geven. Vond het wel moeilijk want voorheen deed ik dit samen met mijn psychologe. Maar ik moet verder, mijn psychologe heeft veel voor mij gedaan, zal haar straks ook missen maar na het gesprek zie ik toch weer dat mijn psychologe ook vertrouwen heeft dat mijn EFT therapeute mij kan helpen, iets dat mijn psychologe wellicht niet meer kan bieden. Verder hoef ik me niet druk te maken over de einddatum. Ze ziet dat ik op de goede weg ben richting het afscheid toe en vindt het niet erg als ik er dan een paar weken langer over doe. Maandag mag ik weer naar mijn EFT therapeute.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:54

Klinkt alsof je psychologe je in ieder geval wel steunt bij je keuzes.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:13

Jazeker maar komt ook omdat zij mij eigenlijk niet zoveel meer te bieden heeft.

Omdat zij weet dat ik me goed voel bij EFT en dat ook aanslaat wil ze mij ook die ruimte geven om met een goed gevoel alles een plek te kunnen geven waar ik nu nog mee aan het stoeien ben. Normaal dragen zij je over aan Altrecht maar gezien
mijn gescheidenis, vertrouwen in mensen hebben ze met elkaar (psychologe en psychiaters) overlegd dat ik de therapie mag voortzetten bij een therapeute die voor het ziekenhuis werkt maar ook een eigen praktijk heeft. Verder blijft míjn psychologe mijn aanspreekpunt als ik wat wil overliggen of een opdracht af is.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:16

Dat is fijn Miranda :)
Hoe gaat het nu met de nachtmerries Robijntjah? Is het al wat beter?

Ik heb vandaag een heel fijn maar toch ook moeilijk gesprek gehad met mijn begeleidster. Ik vertelde over de kliniek en dat ik voornamelijk de verpleegkundigen best mis, en zij zei dat het misschien komt omdat ik daar een soort bescherming en warmte ervoer die ik thuis nooit heb gevoeld. Het heeft me wel aan het denken gezet.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:57

Jorine dat komt mij ook maar al te bekend voor. Ik kwam graag in het ziekenhuis omdat ik me daar veilig voelde, de warmte en het vertrouwen. Nadat ik opgenomen ben geweest miste ik de afdeling ook. Langzaam maar zeker verwatert dat al heeft dat wel tijd nodig. Het oude ziekenhuis bestaat niet meer, is nu een nieuw ziekenhuis gekomen op een andere plek. Ik voel me daar niet thuis. Voelt niet goed en ben er niet graag.

gisteren weer EFT gehad. Jeetje zeg wat was dat heftig. Kwam heel veel uit naar aanleiding van het gesprek dat ik vorige week met mijn psychologe heb gehad. De opdracht die ik had voorgelezen voelde voor mij nog niet af. Voelde me boos en verdrietig, of dat ik ben afgewezen. Mijn EFT therapeute heeft aangegeven die opdracht niet af te kunnen maken. Dat moet ik echt met mijn psychologe doen maar die schuift het dus naar haar door. Op advies heb ik vanmiddag een mailtje naar mijn psychologe gestuurd. Ben reuze benieuwd naar haar reactie.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:17

Wat voor opdracht was het, als ik vragen mag?
Ik kan me inderdaad herinneren dat je dat weleens geschreven hebt ja, 'fijn' dat je het herkend.. Het gekke is dat ik, als ik er nu heen ga, onwijs onrustig word van de kliniek. In mei ben ik er nog een keer geweest, toen ik afscheid ging nemen van mijn creatief therapeute. Ik moet er de laatste week veel aan denken, ik heb op de kliniek veel dingen meegemaakt waar ik om kan lachen, maar de minder leuke herinneringen nemen toch de overhand.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:39

Bij mij namen de dagen dat ik me daar zo fijn voelde de overhand. De verpleegkundigen, therapeuten, gesprekken dat miste ik vooral. Ook de dagelijkse dingen zoals creatieve therapie, pmt, hardlopen kon ik me zo laten gaan.

De opdracht heeft te maken met een misser die de gynaecoloog toen heeft gemaakt. Als hij de informatie niet had achtergehouden dan had ik zelf mijn leven bepaald; was ik niet meer voor een zwangerschap gegaan. Nu ben ik getekend voor het leven. Dit wil ik nog steeds uitspreken. Heb dus mijn verhaal op papier gezet en de bedoeling was toen dat ik samen met mijn psychologe naar hem toe te gaan en mijn woede te uitten. Door alles wat er de afgelopen jaar is gebeurd vindt mijn psychologe nu dat het verleden tijd isom als nog naar hem toe te gaan. Maar nu uit de EFT blijkt dus dat ik het niet af kan sluiten zolang ik het niet heb uitgesproken.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:03

ik ben ook in therapie, traumatherapie meer bepaald. Ik heb helaas al erg veel therapeuten gezien de laatste twee jaar, ben ook opgenomen geweest in verschillende psychiatrieën voor o.a. anorexia, zelfverminking en zelfmoordpogingen..

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:57

heel veel sterkte damens

morgen heb ik mijn eerste gesprek met mijn psychologe

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:46

@ Horses: Heftig hoor. Ik ken je nog van een ander topic.
@ Lovelady: Succes morgen! Laat je weten hoe het is gegaan?
@ Miranda: Dus hem opzoeken gaat niet door? Vervelend, als dat is wat je kan helpen verwerken..

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:00

@Miranda: Ik kan me voorstellen dat het nodig is om je woede te uiten. Ik kan wel begrijpen wat je psychooge zegt, maar anderzijds lijkt het me inderdaad toch ook wel belangrijk dat je je woede eens kan uiten. Is het neit mogelijk om iemand anders (bv vriendin, familielid,...) mee te nemen naar de gyneacoloog en bv na afloop naar je psychologe te gaan?

@horseees: Dat klinkt best heftig. Ik hoop dat je de gepaste hulp vindt en het allemaal een plaatsje kan geven.

@Lovelady1:Veel succes morgen!

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:58

hoi
ikk rijg of gezinsbegeleiding of moet ik met mijn moeder in therapie. morgen heb ik wwer een gesprek maar die kom dus alleen voor mijn

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:14

Wat vind je daar van?

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:23

nou ik heb gezecht dat ik er nog even over moest denken ,omdat de vorige gezinsbegleider nog niet zo lang weg is

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:47

Lovelady moeilijke keuze.

Hier weer een hoop gebeurd. Psychologe heeft reactie gegeven op de mijn mail. Naar aanleiding van mijn mail heeft zij dus contact gehad met mijn EFT therapeute. Het komt er dus nu op neer dat ik regulier mijn EFT therapeute ga spreken en pas aan het eind mijn psychologe. Heb na haar mailtje dus contact opgenomen met mijn psychologe want daar ben ik het dus niet mee eens (was niet echt vriendelijk en behoorlijk emotioneel); weet gewoon niet meer waar ik aan toe ben; ik zit er nu dus tussenin. Naar maandag had ik zo'n goed gevoel en dat is nu gewoon weg ;( Heb gewoon een flinke trap gehad; tenminste zo voelt dat. Mijn psychologe wist mij te vertellen dat ik op korte termijn gebeld zou worden voor een afspraak met mijn therapeute maar tot op heden nog niets vernomen. Hoe zo het hele boeltje stagneert.....Ik denk als we straks EFT gaan doen dat er heel veel woede -:(- uitkomt. Voel me gewoon door mijn psychologe, waar ik zo'n goede band mee had, in de hoek gezet zo van zoek het maar uit. Op advies van mijn therapeute had ik een mailtje naar mijn psychologe gestuurd om de opdracht af te maken en nu mag mijn therapeute alles op gaan lossen. Sorry maar het is voor mij echt allemaal verwarrend.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:58

Wat naar dat het zo gaat Miranda.. Kan me voorstellen dat je ervan in de war raakt! Vervelend zeg.

Hier wisselt het een beetje. Ik heb wel een leuk weekend achter de rug, maar als ik dan thuis kom val ik weer in zo'n gat en dat voelt niet tof.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:00

Probeer dan de leuke dingen van het weekend te koesteren en je maar meer op te focussen. Ik weet dat het moeilijk is maar het kan je verlichten.

Ik heb het nummer van mijn therapeute maar mijn psychologe heeft nadrukkelijk gezegd dat de therapeute contact met mij op zou nemen. Ik hou er gewoon niet van dat dit nu allemaal zo lang moet duren -:(-

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:49

Ik hoop dat ze dan snel belt.. Het is niks om zo in onzekerheid te zitten!

Vanochtend ben ik bij mijn psychiater geweest. We hadden het vooral over mijn psychotische achterdochtige gedachtes, maar ze wist niet zo goed wat ze er op moest zeggen had ik het idee. Ze kwam steeds weer terug op angstklachten die ik ook heb, maar dat heeft dáár niks mee te maken. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik het maar moest negeren, maar dat gaat gewoon niet, het is áltijd aanwezig...