[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:52

Jongens het kokosvet zit erin, wat word dat een mega vette boel zeg! Ben erg benieuwd hoe het gaat
uitpakken. Ik verwacht glanzende lokken morgenochtend!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:55

Ohh ja, duh :') Blond! :o?

Hmm, ja, ik heb me ziek gespaard om m'n haar zo lang te krijgen als het nu is :)) Dus wil wel proberen om het zo 'gezond' mogelijk te houden, voor zover dat kan met blond verven :+

Maarrr, ik dacht dat haarverf bijna niet pakt op pigmentloos (dus ontkleurd/geblondeerd) haar?

oudaccountx

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:58

Ik heb 2 pakjes Syoss Lightner 12-0 gebruikt.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:04

ik zou het dan in ieder geval niet meer dan 1 keer verven per 6 weken. anders is je haar echt heel snel stuk.
ik heb mazzel dat ik super sterk haar heb, dus ik het makkelijk 3 keer achter elkaar verven en dan is mijn haar alleen een beetje droog. maar dat risico moet je eigenlijk niet nemen. bij heel veel mensen breekt het haar gewoon af en dan heb je helemaal geen haar meer.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:06

@Desteney; Maar daarmee zou m'n haar toch juist lichter worden? Of bedoel je eerst dat gebruik en vervolgens de kleur die ik wil?

@Jasz; als ik het nu verf is het alleen m'n uitgroei! Het haar wat al geverfd is daar kom ik dan niet aan.

Ik heb voorheen wel, toen ik donkerbruin haar had, altijd kleurspoelingen gebruikt, en ik weet van daar uit dat m'n haar daar suuuper zacht en glanzend van werd! :?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:08

haha das wel fijn! ik denk dat dat komt omdat je alleen kleur om je haar doet, en niet er echt in.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:09

Maar een kleurspoeling loopt toch niet altijd per definitie helemaal terug? Ik dacht dat er altijd wel íets van bleef zitten?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:10

Nee, je moet er nu gewoon asblond overheen gooien.
Ik heb eerst 2x Syoss lightner gebruikt omdat mijn haar donker was en ik weer naar blond wilde. Toen heb ik er asblond overheen gegooit en toen was het niet meer oranje/witblond/geelblond door mekaar, maar gewoon beetje asblond met een mooie rode gloed en bovenop is 't wel wat lichter. Maar kleurverschil zal ik toch altijd wel houden. :+

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:12

ja klopt, maar permanente verf dringt heel diep door, het gaat door de beschermlaag van je haar. waardoor het droog wordt denk ik.
en kleurspoeling trekt er op een natuurlijke wijze een beetje in, maar niet op een schadelijke manier, waardoor het dus ook niet heel lang blijft zitten.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:14

@Desteney; Dan is er wel kans dat het groen uitslaat toch? En dan met ketchup aan de slag, of ? :P Heb je trouwens misschien een foto van nadat je dat asblond er overheen had gedaan? Ben benieuwd!

@Jasz; Ohh op die manier, maar zou een asblonde kleurspoeling dan werken? (voor het idee hoe het eruit zou komen ze zien) of zou dat niet vast houden omdat ik niet veel pigment in m'n haar heb?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:16

als het donkerder is dan wat je nu hebt wel. je kan het alleen nooit lichter kleuren met een spoeling, maar donkerder moet kunnen.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:16

Groen? Dat kan. Dan zou je er inderdaad ketchup o.i.d in kunnen gooien, en anders een verfje kopen met rode pigmenten erin, maar weet niet zeker of dat kan.. :+

Ehh, even zoeken..

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:17

Maar ook als het maar een beetje donkerder is? Als je kijkt naar die fotos die ik geplaatst hebt, als ik een kleurspoeling van de kleur die ik wil erop zou zetten dan zou dat moeten werken? :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:18

Desteney_ schreef:
Groen? Dat kan. Dan zou je er inderdaad ketchup o.i.d in kunnen gooien, en anders een verfje kopen met rode pigmenten erin, maar weet niet zeker of dat kan.. :+

Ehh, even zoeken..

ja kan, dan moet je goudblond of koperblond zoeken.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:19

ja dat maakt niet uit. donkerder kan altijd en dat is ook niet zo schadelijk. alleen lichter kan alleen permanent.
al is het maar een heel klein beetje donkerder, dat maakt niet uit.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:22

Dit was het na het ontkleuren. Helaas zie je het niet goed door de flitser, maar het was echt oranje en bovenop was het spierwit (uitgroei, dus pakt in een keer heel erg dan..)

http://oi48.tinypic.com/2rxzi9l.jpg

En hier is het met de asblond erover heen.. Hele slechte foto, en kleur is beetje bewerkt, maar zo ongeveer haha!

http://oi47.tinypic.com/30icqbb.jpg

Verbaas me trouwens heel erg hoe goed m'n krullen zitten, voor mijn doen. Had echt verwacht na die opdonder van het bleken dat ze helemaal niet meer zouden zitten, maar ze zitten beter als nooit tevoren. :+
Laatst bijgewerkt door oudaccountx op 09-01-13 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:23

Hoi mag ik mij ook melden?

Ik wil mijn haar anders, maar ik weet totaal niet wat ik er mee aan moet.
Het zit nu in lagen en het is gewoon mijn eigen kleur.
Hebben jullie een idee wat er bij mij zal passen?

hier heb ik 2 foto`s ik hoop dat het een beetje duidelijk beeld geeft van mijn haar.
Maar op de foto`s krult het iets meer dan anders ( het is normaal vooral pluis haar) en het is nu iets donkerder door de winter maar ik heb geen andere foto`s van mij haar.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7AC7EA7A.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KXEJVYFK.jpg

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:28

@desteney_; mooie kleur! Maar lijkt veel rood pigment in te zitten? Ik heb in m'n eigen haarkleur veel rood pigment zitten, daardoor zal ik ook nooit blonder worden dan ik nu ben, tenzij ik zou gaan bleken.. Ik wil het eigenlijk, weet niet hoe ik het moet verwoorden :'), mat.. ofzo.. iig lichtbruinig iets achtigs _O-

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:33

Zit ook een rode/paarse gloed over van het bewerken hoor haha! Maar klopt, daar heb je gelijk in. Heb een rode ondertoon blijkbaar, maar vind het wel mooi. :j
Denk dat het er een beetje zo uit ziet, wel iets minder 'rood' en meer blond, maar komt in de buurt. :D

http://data.whicdn.com/images/9930404/2 ... _large.jpg
Laatst bijgewerkt door oudaccountx op 09-01-13 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:35

dat kan hoor. ik heb ook dat rood, mijn hele familie heeft ook rood haar (beetje overdreven XD)
en ik heb dat ook een beetje, daardoor wordt het wel sneller oranje maar je kan het wel bruinig krijgen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:35

Ohja! Ik zou met rood haar echt een knalrood gezicht hebben denk ik! Ben wel altijd jaloers op mensen wie rood haar wel staan, meisje uit m'n klas heeft van zichzelf rood haar, echt wauwie :wow:

Maar als ik er asblond over heen zou doen, zou er bij mij wel anders uit komen te zien toch? Omdat jij al begon met meer rood pigment?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:36

JLLN_ schreef:
@desteney_; mooie kleur! Maar lijkt veel rood pigment in te zitten? Ik heb in m'n eigen haarkleur veel rood pigment zitten, daardoor zal ik ook nooit blonder worden dan ik nu ben, tenzij ik zou gaan bleken.. Ik wil het eigenlijk, weet niet hoe ik het moet verwoorden :'), mat.. ofzo.. iig lichtbruinig iets achtigs _O-

Als jij een lichtbruine kleur met een rode gloed zoals mahonie of iets met chocoladebruin neemt hoef je je niet druk te maken of het groen uitslaat want dan zit er al een rood pigment in waardoor het niet groen kan uitslaan.

Overigens ik heb zowel groen als oranje haar gehad en dan niet een beetje maar echt vies groen en wortel oranje en het kost nogal wat moeite om dat helemaal mooi te krijgen..

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:37

jasz schreef:
dat kan hoor. ik heb ook dat rood, mijn hele familie heeft ook rood haar (beetje overdreven XD)
en ik heb dat ook een beetje, daardoor wordt het wel sneller oranje maar je kan het wel bruinig krijgen.

Als je een koele astint gebruikt, kan het dan nog oranje uitslaan?

(wat is haar toch moeilijk >;) )

@ Blon_D; wordt het daar niet veel donkerder/roder van?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:38

JLLN_ schreef:
Ohja! Ik zou met rood haar echt een knalrood gezicht hebben denk ik! Ben wel altijd jaloers op mensen wie rood haar wel staan, meisje uit m'n klas heeft van zichzelf rood haar, echt wauwie :wow:

Maar als ik er asblond over heen zou doen, zou er bij mij wel anders uit komen te zien toch? Omdat jij al begon met meer rood pigment?

Asblond op jouw blonde haar is vragen om een grijze gloed want in echt asblond zit geen geel of roodpigment dan zou je voor loreal lichtgoudasblond moeten gaan die heeft wel een goudpigment maar gewoon asblond is geen warme kleur

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:40

JLLN_ schreef:
jasz schreef:

Als je een koele astint gebruikt, kan het dan nog oranje uitslaan?

(wat is haar toch moeilijk >;) )

@ Blon_D; wordt het daar niet veel donkerder/roder van?

Als je zon kleur kiest wordt het wel donkerder maar de gloed valt wel mee. Sowieso zijn de gloeden die je vlak na het verven op je haar hebt er vrij snel uit hoor