[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:44

Tamadine schreef:
Oooh mensen, even mijn spanning van mij afschrijven, ik krijg morgen de spiraal gezet..... :-S

Komt wel goed! :j
Even tanden op elkaar die paar seconden, en als je de klik hoort is het al klaar!
Desnoods een pijnstiller vooraf innemen.

Zwitsal

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:57

heb jij een klik gehoord jg?

maar idd relaxe tamadine :D
het doet pijn maar omdat het maar zo kort duurt(echt maar 5 minuten ofzo, waarvan maar 3x 10 sec echt pijn) is het prima te doen.

volgens mij is mijn 'menstruatie' (2/3 dagen bruin verlies en een minimini beetje vers bloed) alweer voorbij..
gisteren niets, vannacht niets, vanmorgen niets.. maar ik zal nog maar niet te hard juichen.. :P

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:44

Ik wil erg graag advies..

Ik heb vorig jaar de Nuvaring gebruikt maar werd daar een overemotionele en agressieve draak van met het libido van een pinda, dus na een jaar ben ik ermee gestopt. Helaas wel met het gevolg dat mijn libido laag bleef, ik meer ongewenste haargroei had, en mijn borsten nog kleiner werden dan ze ervoor waren.

Nu is een condoom ook niet alles, bovendien ben ik echt niet blij met die, schijnbaar blijvende, klachten. Spiraaltje of staafje begin ik in geen geval aan, ik hou graag zelf de controle. Er zijn alleen ongeveer 8000 pillen en ik zou niet weten wat geschikt is. En waar je voldoende speling hebt want mijn geheugen is niet briljant en ik ga 'm zeker weten wel eens te laat innemen. Is de Cerazette (zonder oestrogeen) een goede optie? Is eentje met lichaamseigen hormonen beter?

Ik zal sowieso naar de huisarts moeten voor een recept, maar wil daar wel enigszins geïnformeerd naartoe gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:49

Wat mij heel erg heeft geholpen is driefasen (Trigynon), dan heb je niet drie weken op rij dezelfde dosis hormonen. Hiermee had ik ook de heftigheid van de bloedingen en vooral doorbraakbloedingen veel beter in de hand dan toen ik nog de Stediril en later de Yaz gebruikte.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:50

Dank jullie wel :-)
Ik neem idd van te voren pijnstilling in. Maar dan lees ik al die verhalen op internet van flauwvallen etc. Ik moest zelfs iemand meenemen daarvoor :-S

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:53

Zwitsal schreef:

maar idd relaxe tamadine :D
het doet pijn maar omdat het maar zo kort duurt(echt maar 5 minuten ofzo, waarvan maar 3x 10 sec echt pijn) is het prima te doen.

volgens mij is mijn 'menstruatie' (2/3 dagen bruin verlies en een minimini beetje vers bloed) alweer voorbij..
gisteren niets, vannacht niets, vanmorgen niets.. maar ik zal nog maar niet te hard juichen.. :P

-O-

Ik ben het alweer zo heftig dat ik om het uur MOET verwisselen en snachts de wekker moet zetten.

Overigens nu dus ongesteld (ben het echt meer dan een half jaar niet geweest!) en de test zei niet zwanger! Was de test van clearblue. Opgelucht dus :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:08

Zwitsal schreef:

En of!
Het openklappen van de spiraal..

Ach ik ben een uitzondering geweest wat betreft de pijnen.. dus ik zal niet in herhaling vallen! ;)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:05

Hee!
Ik heb de laatste tijd zo veel last van m'n menstruatie vooral, duizelig, misselijk, licht in m'n hoofd.
Ik ga vanaf nu aan de pil. Mensen met ervaring dat het helpt voor deze klachten? :D
Edit: heb het topic nog niet goed doorgelezen, sorry als het al eerder gevraagd is :o

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:09

YouthReiner schreef:
mymy schreef:
Ik heb die tot 2010 op recept gehad maar gok dat die er niet meer instaat en geen zin om weer opnieuw naar de dokter te moeten dus lijkt me niet veel kwaad kunnen gezien ik er al ervaring mee heb.

Ik denk dan: het kost beide evenveel geld met/zonder recept dus onzin om dan langs de dokter te gaan.

Lijkt me logisch dat als je gezondheid niet goed is om dat idd via de dokter te doen maar goed als je helemaal gezond bent ( geen medicijnen etc...) wat maakt het uit.

Die staat nog wel in het systeem hoor. ;) Ik heb eerst de nuvaring gehad en daarna 2 jaar de prikpil, maar de nuvaring stond nog gewoon in het systeem (evenals alle andere pillen die ik daarvoor heb gehad).
En ik denk dat het zeker wat uitmaakt. Anticonceptiepillen zijn niet voor niets OFFICIEEL alléén via recept te verkrijgen.

Zoals ik lees na 1 jaar niet meer in het systeem ( ben ook nog eens verhuisd)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:10

Tamadine schreef:
Dank jullie wel :-)
Ik neem idd van te voren pijnstilling in. Maar dan lees ik al die verhalen op internet van flauwvallen etc. Ik moest zelfs iemand meenemen daarvoor :-S

No worries, het is echt zo gepiept en grote kans dat je na even bijkomen zo weer de deur uit loopt :j
Goede pijnstilling nemen, zorg dat je Aleve Feminax hebt voor thuis, dat werkt super tegen krampen in je baarmoeder. En eventueel een lekkere warme kruik op je buik doet ook veel goed!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:12

@danibanani, als je niet heel trouw bent met innemen is de cerazette juist een hele onverstandige optie, dat is een minipil en die moet je heel secuur innemen.
Ik zou als ik jou was kiezen voor een sub30 1-fase pil. Marvelon zou een goede optie kunnen zijn. Daar maakt het (behalve in de eerste week) niet uit als je een paar uur later slikt, zolang je maar binnen de 12 uur blijft.

Hier vroeg ook nog iemand naar de Zoely, ik heb hem liggen maar ik durf hem nog niet te gebruike :o. Op het internet lees ik heel veel verhalen over dat mensen met de Zoely de eerste 1 a 2 maanden erg labiel zijn en veel last hebben van de bijwerkingen, dat kan ik nu met mijn opleiding echt niet gebruiken. Dus ik laat hem liggen tot de zomervakantie en ga hem dan proberen. Wat ik verder lees over de Zoely is dat mensen er wel erg tevreden over zijn. Hij is alleen iets minder betrouwbaar dan de normale pil, maar dat zijn tienden van procenten, dus ook niet heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:08

Dankje InekeH87, misschien niet mijn pil dan...

Weet ook echt niet wat voor pil bij me zou passen als spiraal eruit gaat...
Geloof dat ik 7 jaar terug eens Yasmin heb gehad en daarvoor ruime 7 jaar 1 pil...maar welke dat was...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:44

Is er iemand die de Nuvaring gebruikt hier?
Ik heb nog 2 nieuwe liggen, ze liggen nu in de koelkast maar dat hoeft niet heb ik begrepen.
Ze zijn alleen veel langer houdbaar als je ze koelt.

Ik heb het geprobeert en werd er alleen maar vreselijk depressief van.
Hoofdpijn, misselijk, pijn in mijn lijf enz.
Liep compleet uit de hand dus heb binnen een week m eruit gehaald.
Ik ga ze niet meer gebruiken dus, anyone?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:34

Jeej, ik heb net m'n bloeddruk weer eens gemeten..
Van 145/95 (of nog hoger) tijdens jarenlang de pil, naar nu 114/82 :D
Ben nu 5 weken van de pil af, sinds 4 weken een mirena.

Die paar dagen bruinverlies moest denk ik toch m'n menstruatie voorstellen.. Nu al een paar dagen niets meer..:)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:52

Moonfish, mijn schoonzus gebruikt ze!

Nou sinds vrijdag de spiraal. Zetten was echt pijnlijk vond ik. Maar dan hebben we het wel beetje over aantal sec dat het echt zeer deed. Toen opstaan en alles weer aantrekken en toen kreeg ik wegtrekker. Trok wit weg en moest weer gaan liggen. Ff min gelegen en toen was het goed. Daarna ontzettende krampen en persdrang, maar durfde niet te persen hahaha. Had het idee dat ding weer uit te persen dan. Dus half uur op wc gezeten hahaha. Toen naar bed gegaan met pijnstillers en had echt beste krampen. Die zakte op den duur wel wat af en kwam ik in slaap en toen ik wakker werd was eigenlijk alles wel prima. Zit nog wel aan paracetamol, maar heb vandaag nog maaar 1x gehad. Heb af en toe lichte, maar dan ook hele lichte krampen en is dus prima te doen zo. Eerste uur had ik zoiets van: nooit meer. Nu zou ik het denk ik nog wel keer doen.
Moet zeggen dat mijn humeur ook wel verbeterd is tot nu toe (was vorige week maandag al gestopt met de pil), maar of dat nu door de pol komt of toevallig is, dat zal de tijd uitwijzen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:53

Eindelijk na 15 dagen niet meer ongesteld :+
Nu houden zo.. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:53

Pffff ik zit toch wel in dubio hoor. Vind pilloos heerlijk maar heb nu weer zoveel last van m'n eisprong, loop twee dagen dubbelgevouwen rond. Niet echt pijn tijdens m'n menstruatie en die is regelmatiger dan een klok wat dat betreft. Heftigheid valt op zich wel mee, maar het blijft gedoe. Plus dat het niet meer te regelen valt, dat is toch wel vervelend af en toe :+ En het feit dat je gewoon heel erg afhankelijk bent van condooms etc. Niet dat er veel actie is op dat vlak dit moment maar toch.

Nuvaring gaat 'm niet meer worden, daar kreeg ik migraine van. Spiraal komt er _niet_ in, dat is geen optie. Wellicht weer een pilachtig iets? Had altijd de merkloze versie van de microgynon, maar had vaak hoofdpijn en het libido van een naaktslak. Lastig hoor :\

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:54

ik slik altijd netsjes de pil. 2 a 3 weken teug kleine bloedinkjes gehad(terwijll ik de pil slikte +geklust) nu ben ik maar 1 dag (normaal 3 ) ongestelt geweest,
wat nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:56

Is het een idee om een pil met wisselende hormoonhoeveelheid te proberen Berdien? Een driefasen? Dan wisselt het om de week ongeveer qua dosis en kan je lichaam dus eigenlijk niet "wennen" aan 3 weken lang dezelfde hoeveelheid.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:59

Ik had altijd Yasmin, en ben sinds anderhalve maand op Cerezette overgegaan.. Nu heel erg last van alles; misselijk, buikpijn, hoofdpijn, chagarijnig, en snel emotioneel..
Vandaag bij de dokter geweest en ga toch over op de Inplanon.

Iemand ervaring met de Implanon?????
Vind het wel een beetje eng om te laten plaatsen, maar het is het waard hoop ik...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:13

Oh ja, hier tot nu toe eigenlijk nog geen bloedingen gehad :-)

Annibel ik wilde aantal jaar terug de implanonm plaatsen, maar mijn HA was er niet over te spreken ivm dwaling in de arm. Vriendin van mijn collega die heeft nu pas de tweede laten zetten en is er erg tevreden over.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:18

Tamadine schreef:
Annibel ik wilde aantal jaar terug de implanonm plaatsen, maar mijn HA was er niet over te spreken ivm dwaling in de arm. Vriendin van mijn collega die heeft nu pas de tweede laten zetten en is er erg tevreden over.

Daar ben ik ook wel een beetje bang voor.. Maar ik denk wel dat dit het beste voor mij is, aangezien in de pil snel vergeet en het lastig is om het op vaste tijden in te nemen..
Dankje Tamadine!!

Iemand nog andere ervaringen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:19

Dat klinkt al met al redelijk posotief Tamadine :j
Hopelijk gaat de spiraal je heel goed bevallen verder!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:28

Annibel, waarom is een spiraal geen optie?

Mars, ja het was uurtje afzien, maar als je dat op 5 jr bekijkt.... Alleen nu eerst maar zien of ik daadwerkelijk niet zwanger word, hahahaha, maar ga ik niet vanuit.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:38

Dat laatste snap ik wel, je moet even vertrouwen in dat gekke ding krijgen :j
Moest ook wel lachen wat je schreef over dat persgevoel, ik durfde namelijk de eerste dagen ook niet goed naar de wc te gaan uit angst ineens *plons* te horen en mn spiraal in de wc aan te treffen :') Maar als het gevoel eenmaal goed is en je hebt je controle gehad dan kun je inderdaad heerlijk 5 jaar vooruit. Ik zou in ieder geval niet meer anders willen nu en vind een spiraal echt een fijne oplossing!