knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:09

ik heb dat in het begin gehad toen ik net was gevallen Maatje, kon hem verre van strekken, mijn 1e fysio heeft toen echt met flink wat kracht meermaals de strekking erin gedrukt, werd gewoon misselijk van de pijn toen ;( heeft waarschijnlijk ook meer schade veroorzaakt, was gewoon de meniscus die in de weg zat en weggedrukt werd (hierdoor kon ik juist niet meer buigen.

dat losmaken is opzich wel lekker, doet vaak wel pijn, maar dat is fijne pijn :') maar dat klinkt ook wel rottig, rugbrace kan dan wel een uitkomst zijn. heb je dan ook last van trillende spieren?
Ik heb die spanning bv in mijn schouders, doordat mijn monnikskapspieren continue op spanning staan, zijn die helemaal verkrampt, met zenuwpijnen en soms uitvalsverschijnselen in mijn handen.
grappige was dat ik vorig jaar april net een doorverwijzing had voor mijn schouders, week later zat ik er dus om andere redenen :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:34

Woensdag dus weer mogen werken, allemaal lief en leuk..
Gisteren bij de Fysio geweest en uitgelegd over die vreemde pijn in de bovenbeen (achter)
als ik op een stoel heb gezeten (rechtop) dat daarna mn been/knie pijnlijk is etc.

En had bij een oefening waar je het gewicht naar je toe moet buigen/trekken met je benen
had ik ook last van de zelfde omgeving van de been.

Zo hebben we ook nog de waterzak wat moeilijker gemaakt, inplaats rechtdoor maar zijwaarts.
Daar voelde ik het net aan de buitenkant van de knie aan de zijkant.

Mijn knie is gisteren ook weer ingetaped om te kijken of dat hielp tijdens het Administratie werk op stal.
En ze heeft de achterkant gekeken/gemasseerd, en dat deed behoorlijk zeer aan de zijkant en de bovenbeen.

Ze voelde ook ergens een bult zitten, weet dus ook niet of ie nu weg is maar was vandaag ook wel
gevoelig/pijnlijk achterop.

En gisteren eigenlijk de hele dag last van mn knie gehad, ook al zat ie ingetaped en voelde hem vaak
van zijn plek afschieten en terug schieten. :=

Vandaag eigenlijk met te lang staan/lopen/zitten voelde ik hem ook helaas :(
En voel eigenlijk al de hele dag zo'n drukkend gevoel in de knie.

Weet eigenlijk niet of ik dit ook bij de arts moet neerleggen volgende week Donderdag.
Kan wel zeggen dat het minder is maar heb zo nu en dan wel nog pijn waar ik dan echt mensen ga
vragen of ze hem eraf willen hakken omdat ik gewoon niet weet wat ik er mee moet doen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:37

Haha het is inderdaad fijne pijn mieLo. En nu je het zegt, ik had inderdaad wel eens last van trillende spieren. Stond er nooit zo bij stil dat dat hiervan kon komen!
Vandaag weer een dag gewerkt en dat ging eindelijk weer eens (zo goed als) pijnvrij.
Heb ook al gekeken voor een rugbrace, maar die krengen zijn duur :wow:

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:59

Mijn vriend heeft een lage spierspanning, dus als hij zijn spieren flink aanspant, beginnen ze te trillen namelijk ;) Kan die rugbrace niet (deels) vergoed worden door je zorgverzekering?

Je zou een 'dagboekje' kunnen bijhouden siggis, op welke momenten je pijn hebt en wat je toen hebt gedaan. Die kun je dan meenemen naar de arts. Ik zou het sowieso vermelden. Klinkt sowieso niet heel fijn :(:)

Hier vandaag even op en neer naar Gouda gereden (100 km totaal denk ik) en daar wat gelopen en ook wel rust gehad, maar ik voel gelijk weer mijn knie aan de binnenkant -O- Fysio zegt dat ik mijn spieren moet trainen en daarmee hopelijk die binnenband wat ontlast, maar dat heb ik ook al de maanden tussen mijn operatie gedaan, ben echt bang dat ik hierna gewoon nog niet klaar ben ;(

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:10

Mielo mijn fysio en ik hadden het daar nog over zei zij ook van ik g hem niet strekken omdat ik dan misschien meer schade aan kan brengen

Siggis zoals MieLo al zegt misschien inderdaad een dagboekje gaan bij houden ? En zeker wel tegen de arts gaan zeggen

Marit die dingen zijn idd echt rete duur zat laatst is naar zo,n kniebrace te kijken maar die krengen kosten al rond de veertig euro

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:32

ik had dus een fysio die dacht dat het allemaal wel meeviel >;) wel goed dat je fysio dat zegt! mijne nu doet dat gelukkig ook.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 06:26

Dat soort mensen ken ik helaas , gelukkig hebben we beide een goede fysio nu

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:57

vandaag is het zo ver de mri eerlijk gezegd ben ik daar niet echt zenuwachtig of bang voor meer bang voor de uitslag die krijg ik volgende week dinsdag

gelukkig gaat mijn lieve vader met mij mee naar het ziekenhuis :D dat vind ik wel fijn om iemand mee te hebben

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:40

Hoe is het gegaan Matanja?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:44

wanneer krijg je de uitslag? nog naar het deuntje geluisterd? :D

Ik ben na 3,5 week weer begonnen met werken, flink afzien :\
Vannacht maar 3,5 uur geslapen (ben avondmens en slaap slecht, gok spanningen :o )
en dan een knie die niet mee wil werken is geen fijne combi!
Maar morgen kort dagje en weer fysio, dus ben benieuwd :o

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 06:04

Ben heel benieuwd Maatje :)

Oeh MieLo dat viel vast even tegen :(:)

Hier gisteren de operatie gehad. Operatie is geslaagd maar ben zelf de hele dag beroerd geweest. Gelukkig niet veel pijn en lig nu in een apparaat om de knie te buigen. Wordt vervolg :+

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 06:19

Wat een pest pokke herrie maakt dat ding zeg heb wel drie verschillende geluidjes gehoord

Had gelukkig een koptelefoon op met nog leuke muziekk ook telde iedere. Keer tot 180 dan was er weer een sessie voorbij had vier sessies van 3 a 3:40 min

Volgende week dinsdag de uitslag

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:17

Ik ben net bij de Sportschool geweest om in te schrijven.
Dus volgende week beginnen met de oefeningen die mee krijg.. :)

Gisteren was ik er ook al geweest maar toen was er niemand bij de balie..

Ik vond de MRI scan erg veel op een machine geweer lijken waar je dan in ligt. :')

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:50

helemaal vergeteen je succes te wensen PJ :oo wat fijn dat het is goed gegaan! was je beroerd door de narcose? nu vooral rustig aandoen!

spannend Matanja! fijn dat het meeviel, geluid is inderdaad wel hard :')

lekker dat je je hebt ingeschreven siggis, sportschool is stiekem toch wel fijn.
Ben gisteravond ook weer geweest, maar amper iets kunnen doen door de pijn :(

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:51

Las het op facebook ja su6 bij de sportschool!

Haha daar heb ik niet eens aan gedacht maar zo kan je het wel vergelijken ja haha

Pj is alles goed gegaan ?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:15

Ik ga wel pas volgende week beginnen, dan heb ik het lijstje van de Fysio hoop ik bij me.
Wat ik precies allemaal mag doen qua oefeningen. :)

Maar merk nu wel dat het een stress gevoel minder is, vanmorgen wakker geworden met hoofdpijn.
En het was pas weg toen ik bij de Sportschool vandaan kwam en alles geregeld was. :=

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:02

Geeft niks hoor, was ook al een paar dagen even niet in het topic geweest, beetje druk met werk en nog even willen rijden voor de operatie :o

Operatie is inderdaad goed gegaan maar ik was echt heel beroerd van de narcose deze keer.
Maar ben inmiddels weer thuis. Wel wat pijn maar is goed te doen. Ik heb voor 6 weken een brace en de harde zijkant van de brace drukt precies op de operatie wond, dat is wat minder prettig maar goed, alles went :Y)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:27

Succes met je herstel pj wen hopelijk en je er snel aan

De otrhopeed belde net en zei dat onze afspraak naar komende donderdag is verplaatst dus ik ben blij de afspraak zou eigenlijk volgende week dinsdag zijn

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:32

Gelukkig is het naar Donderdag verschoven. :j
Ben benieuwd wat eruit gaat komen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:39

ik ook maar ben zo bang dat hij gaat zeggen dat hij me niet wilt opereren vanwege mijn gewicht omdat ik dn toch mijn knie verpest

maar zo kan ik ook niet gaan sporten dus als er zoiets uit komt zal hij me toch moeten opereren

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:45

Oh wat fijn Maatje dat je donderdag de uitslag al krijgt :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:02

Jaa ben er ook erg blij mee

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:58

Ik hoop dat ze iets vinden waar ze iets aan kunnen doen of dat er gewoon niks bijzonders te zien is en dat het tijd nodig heeft om over te gaan :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:41

Aan de ene kant hoop ik dat ze iets vinden zodat ik weet wat het is en aan de andere kant hoop ik dat niet

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:44

wat fijn dat hij is verplaatst Matanja! scheelt toch weer dagen in spanning zitten.
Hopelijk vinden ze iets wat in jou voordeel is (wat snel en simpel te behandelen is).
Ik was in ieder geval toch wel opgelucht toen ze wat vonden (al schrok ik er wel flink van eerst)

Ook zo'n blauw ding pj? Had ik toen ook (heb hem nog steeds :o ) en bij mij waren het juist die klittebanden die tegen mijn wondjes aankwamen :( Ik slaap ook altijd op mijn zij, was in het begin ook nog even goed wennen met zo'n log ding aan je been :') wel fijn dat de pijn goed te doen is!

lijstje van de fysio is wel fijn siggis, anders sta je daar ook maar van: wat moet ik doen? := en dan weet je ook zeker dat je niet teveel doet

Hier is de fysio toch wel tevreden, ik mag de orthopeed wel eerder bellen, maar de fysio verwacht dat die pijn aan de binnenkant toch minder zal worden. Wel maf, sta je in de keuken squatoefeningen te doen met je fysio, terwijl iedereen zo naar binnen kan loeren en het kan zien :')