[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:17

Lous schreef:
Ik zou zeggen, flans een lekkere maaltijdsalade in elkaar,doe die in een bakje, neem die mee, zet hem daar in de koelkast en eet hem op wanneer het kan ;).

ik heb een heerlijke maaltijd salade in elkaar geflanst.

zelf ijsbergsla gesneden.

bosui, paprika in blokjes

tomaat in blokjes
kipfilet bakken en daarna pesto eroverheen gedaan.

later wat champignons erbij gedaan ( bij de kip in de pan)

en ondertussen even een dressing maken.

( 3 eetlepels olie en 3 eetlepels water) doe je een zakje met kruiden erdoorheen en het is echt lekker hoor)
*\o/* *\o/* *\o/*

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:28

Ketaki schreef:
Lous schreef:
Ik zou zeggen, flans een lekkere maaltijdsalade in elkaar,doe die in een bakje, neem die mee, zet hem daar in de koelkast en eet hem op wanneer het kan ;).

ik heb een heerlijke maaltijd salade in elkaar geflanst.

zelf ijsbergsla gesneden.

bosui, paprika in blokjes

tomaat in blokjes
kipfilet bakken en daarna pesto eroverheen gedaan.

later wat champignons erbij gedaan ( bij de kip in de pan)

en ondertussen even een dressing maken.

( 3 eetlepels olie en 3 eetlepels water) doe je een zakje met kruiden erdoorheen en het is echt lekker hoor)
*\o/* *\o/* *\o/*

mjam... klinkt super lekker!!!

pinuts

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:34

oh die maaltijdsalade ziet er lekker uit zeg! ik vind die kant en klare van de ah maar niks, maar dit is wel te proberen, lekker vers:D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:36

jazeker smaakt dit erg lekker.
en zo af en toe doe ik er ook wel eens een blikje tonijn in ( op waterbasis)

erg lekker.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:11

bah ik heb weer moeite hoor, met avonds niks eten. Heb net een schaaltje gemaakt met tomaat en komkommer, maar snak zo naar koekjes! Helaas weet ik als ik een pak koekjes in huis haal ik ze zo opeet:P Niemand om mee te delen dusja:P

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:14

pinuts schreef:
bah ik heb weer moeite hoor, met avonds niks eten. Heb net een schaaltje gemaakt met tomaat en komkommer, maar snak zo naar koekjes! Helaas weet ik als ik een pak koekjes in huis haal ik ze zo opeet:P Niemand om mee te delen dusja:P

als je dan echt zin hebt in iets als koekjes, waarom pak je dan geen soepstengels?

dat eet ik nu effe. :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:15

ah, niet aan gedacht, maar dat vind ik niks aan:( Ik heb echt zin in scholiertjes! Gelukkig heb ik ze niet:P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:17

Goed bezig met je tomaatjes en komkommers! Ik heb ook een stuk komkommer op en misschien pak ik zo nog een stukje augurk. Normaal lig ik al op bed tanden gepoest en wel, maar nu zitten we voetbal te kijken

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:21

ja ik koop bewust dat spul niet, maar avonds heb ik dan zon spijt haha, gewoon zo zin in iets hartigs. Ik eet sowieso mijn toetje al wat later dan het avondeten ( magere yoghurt.. ) Mja ik mag nu van mezelf in het weekend gewoon chips eten en wijn drinken:) Daar dan maar naar uit kijken

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:26

hmm kan ik ook even mee kletsen... ik heb altijd honger.... wil graag een 5 tot 10 kilo afvallen maar om de een of andere reden gaat er maar niks vanaf... ik snoep nauwelijks en sport vrij veel (rijd gemiddeld iedere dag 3 paarden en wandel minimaal 2x per dag 'n flink stuk met de hond) smorgens ontbijt ik met yoghurt met muesli en 'smiddags 'n boterham of wat groente/fruit en 's avonds gewoon warm... en toch.... heb ik een buikje en val ik niks af... ik ben er over aan't denken om naast het paardrijden en wandelen nog iets erbij te gaan doen hardlopen, zwemmen of fietsen maar weet nog niet wat...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:35

zou ik zeker doen. Hangt er ook vanaf op wat voor manier je paardrijdt he.. Ik geloof dat paardrijden net als fietsen gewoon went,, en je na een tijd dat niet meer echt voelt. Of je moet je al helemaal een uur keihard in t zweet werken. Toen ik nog paardreed ( om de dag een uur) viel ik ook niks af, omdat ik lekker op mijn eigen tempo reed.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:37

@LynnDenise: howla jij bent goed op dreef zeg :D De kilo's vliegen er gewoon af :D

Ik was terug 6 kilo bijgekomen door mijn rug nog maar eens te breken,
het stilzitten heeft me geen goed gedaan... De kilo's zijn er echter terug af en nu is het knokken om die laatste 23 kilo's eraf te krijgen!

Ik ga dit topic maar eens terug volgen, heb me weer iets te lang niet laten horen...

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:52

ik heb 3x per week privéles waarbij het flink aanpoten is zowel voor mij als voor mijn paard dat komt neer op gemiddeld 6 uur per week echt fanatiek rijden en voor de rest nog zo'n 8 uur gewoon rijden (buitenritjes niet mee geteld) het wandelen met de hond komt op ongeveer 3 kwartier tot 1 uur per dag... ik ben een tijdje terug begonnen met hardlopen maar krijg mede door het vele rijden last van mijn knie (heb geen kraakbeen meer achter mijn knieschijf) ben aan't twijfelen wat ik er nog bij ga doen wat het meest effectief is ivm afvallen en wat het beste vol te houden is met mijn knie...

verder ben ik mij aan't oriënteren welk dieet het best past bij mijn (actieve) leven

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:57

ik snap niet dat er dan niks vanaf gaat.. lijkt alsof je heel veel beweegt en gezond eet. Wat eet je op een dag?

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:00

Oeh die salade klinkt idd erg lekker :9

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:10

's morgens 'n bakje muesli met yoghurt en 's middags probeer ik meestal twee boterhammen of wat groente/fruit te eten (appel, peer, tomaat komkommer en als ik veel tijd heb een gebakken eitje met paprika) en savonds een vol bord met warm eten, wisselt met pasta, aardappels, rijst.... af en toe een pizza (meestal als ik wedstrijd gehad heb...) ik denk dat het euvel zit in het te veel avond eten en het tussendoor wat weinig eten... ik drink ongeveer een liter water per dag probeer het uit te bouwen (met dit warme weer moet dat lukken) het nadeel is dat ik veel en lang op stal ben en dan niet of weinig eet....

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:15

chipieke schreef:
@LynnDenise: howla jij bent goed op dreef zeg :D De kilo's vliegen er gewoon af :D

Ik was terug 6 kilo bijgekomen door mijn rug nog maar eens te breken,
het stilzitten heeft me geen goed gedaan... De kilo's zijn er echter terug af en nu is het knokken om die laatste 23 kilo's eraf te krijgen!

Ik ga dit topic maar eens terug volgen, heb me weer iets te lang niet laten horen...

Ja het gaat monsters,met een kilo per week ongeveer eraf. Ben ik erg blij mee.
Balen zeg dat je bent aangekomen. Kan je nu gewoon alles weer met je rug?
Ik hoop dat ik met zo'n grote inspiratiebron voor jou mag zijn als jij voor mij bent geweest!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:28

nou lelijke heks zo te zien eet jij gewoon normaal! En af en toe een pizza of een tussendoortje moet kunnen.. Ik vind het vreemd dat je niks afvalt en zoveel beweegt en zo gezond eet.. veel avondeten weet ik niet hoor, je bent immers de hele dag in de weer en je eet amper tussendoortjes

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:37

lelijke_heks schreef:
's morgens 'n bakje muesli met yoghurt en 's middags probeer ik meestal twee boterhammen of wat groente/fruit te eten (appel, peer, tomaat komkommer en als ik veel tijd heb een gebakken eitje met paprika) en savonds een vol bord met warm eten, wisselt met pasta, aardappels, rijst.... af en toe een pizza (meestal als ik wedstrijd gehad heb...) ik denk dat het euvel zit in het te veel avond eten en het tussendoor wat weinig eten... ik drink ongeveer een liter water per dag probeer het uit te bouwen (met dit warme weer moet dat lukken) het nadeel is dat ik veel en lang op stal ben en dan niet of weinig eet....

Blijven eten en gevarierd eten zou je denk ik wel kunnen helpen.
Ik heb altijd een pak sultana's in mijn tas zitten, niet het beste tussendoortje, maar zo heb ik altijd iets bij me. Vaak stop ik er in de ochtend ook nog een stuk fruit in.
Verder heb ik ook altijd een flesje water in mijn tas, zodat ik altijd een slok kan nemen.
Ik zou het dus, als ik jou was, proberen met 3 maaltijden en 2 tussendoortjes per dag. :) Succes!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:12

hoelang ben jij al bezig denise? en hoeveel is eraf? Ik heb daar vast overheen gelezen:) sorry ( en hoeveel moet je nog?)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:13

Je krijgt pb :)
Ik ben nu 4 maanden en een week bezig :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:38

Hallo allemaal,

Mag ik me ook melden?

Ik wil vanaf 4 juni gaan lijnen. Via het puntendieet. Heeft iemand daar.ervaring mee?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:38

Puntendieet, is dat net zoals de weight watchers? Heb ik ook ooit gedaan :j Ik werd gek van de punten tellen toen, maar het is wel een makkelijk middel :j
Waarom trouwens vanaf 4 juni?

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:44

Gelukkig het is alweer woensdag, eerste dagen overleefd, dus dan hou ik het nu wel vol.
Geen honger, en door het warme weer gaat water drinken ook stuk makkelijker.

Puntendieet is volgens mij net zo iets als caloreein tellen, zoveel punten staan voor zoveel calorieen.
Ik heb wel eens geprobeerd om het met calorieen tellen te doen, werd ik ook helemaal gek van, was de hele dag bezig om tegen elkaar af te wegen wat ik zou gaan eten...........pffff
Ik moet echt een dieet hebben waar het vast staat wat je mag eten.

Hoeveel wil je afvallen Zera??

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:46

Ik ben dit keer ook begonnen met calorieen tellen. Een maand lang heb ik elke dag mijn eetschema online ingevoerd. Nu weet ik wat ik wel/niet kan en wat ik ervoor moet laten :)