Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:19

Oooops, ik ook!! Terwijl vandaag juist zoveel mensen zeggen, goh jij bent veel afgevallen... Niet zo goeÐ

wollie2004

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:18

Mijn schoonpapa vroeg me vandaag of ik afgevallen was: jippie!!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:29

boeder schreef:
Lol lekker de spiertjes laten werken !

Doe je wel voorzichtig met je vriendje op het trimparcour ? ben benieuwt hoe dat afloopt !

Nou ik moet zeggen... Het viel echt heel erg mee. :P Paar dingen die ik gewoon niet kan (enkels blokkeren snel vanwege een oude blessure, dus er zaten oefeningen tussen met veel springen die ik niet heb gedaan), maar het was wel erg leuk en gezellig. Hij vertelde me dat hij volgende week wel wil gaan zwemmen, dus ik ben helemaal blij :D. Vind het echt super dat hij met me mee wil (en is ook niet verkeerd voor hem, want hij is nogal zwaar hihi).

Annepardoes, oh haha lekker schransen, daar ben ik ook ergggg goed in! :) Maar 9km/h op de loopband, wow :D

Nicole, top :D! En 150 kg!!!

SuzanLarissa, lekker cardio, altijd fijn. Fijn ook dat je kleding weer goed past :D

Spierpijn heb ik niet heel vaak, maar als ik het heb... Al moet ik zeggen dat vorige week echt heel extreem was, dat had ik nog nooit gehad. En het kwam niet eens door sporten :P

Welkom Marije en Steffie!

Zo ik heb vandaag niks meer gedaan aan sport. Morgen 20km fietsen en misschien nog hardlopen daarna.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:31

Dankje :j

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:31

Mag ik mij ook melden hier :)
Ik ben sinds eind januari ook weer met krachttraining begonnen. Zou het wel leuk vinden hier tips te kunnen uitwisselen :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:33

Uiteraard iedereen is welkom :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:34

Gezellig :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:38

Leuk :)
Morgen zijn mijn buik- en borstspieren aan de beurt! Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar oefeningen gedaan op de apparaten, maar ik wil eigenlijk ook wel wat met losse gewichten gaan proberen.
Weten jullie goede oefeningen met losse gewichten voor je borstspieren? :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:39

Ik ga morgen misschien mezelf weer aanmelden bij de sportschool :j

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:41

Welkom NiKip en SteffiiY!! Altijd leuk te horen dat er meer mensen zijn die aan krachttraining doen.
Wat is je doel precies?
Laatst bijgewerkt door missfitness op 18-03-12 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:42

@missfitness: wow is dat je buikje op je avatar :oo

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:42

SteffiiY schreef:
@missfitness: wow is dat je buikje op je avatar :oo

Jep :o

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:43

NiKip schreef:
Morgen zijn mijn buik- en borstspieren aan de beurt! Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar oefeningen gedaan op de apparaten, maar ik wil eigenlijk ook wel wat met losse gewichten gaan proberen.

gaan liggen op zon stoeltje, hoek van negentig graden maken en telkens je gewichten boven je borst tegen elkaar aan laten komen, snap je wat ik bedoel?
DIe voel ik altijd erg goed

REst welkom!
Laatst bijgewerkt door Monnie_ op 18-03-12 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:43

NiKip schreef:

http://www.bodystore.nl/borst-oefeninge ... oefeningen
Misschien deze, de 3e en 4e met dumbells? :)
verder ja.,. bankdrukken!!! merk het mega goed zeg. bankdrukken ben ik echt fan van. :D

En over borstspieren trainen gesproken, wat voor effect heeft dat op jullie borsten? :P
ik heb namelijk niet zo veel borst (kleine B), maar merk dat ze door het fitnessen wel ietsjeeee groter lijken(naar voren komen), en ook steviger zijn :)
ben benieuwd of meerdere mensen dit zo ervaren.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:44

Woesj, om jaloers op te zijn! Hoelang heb je daar voor moeten trainen?

Mijn doel is trouwens om wat strakker te worden :j

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:45

SteffiiY schreef:
Woesj, om jaloers op te zijn! Hoelang heb je daar voor moeten trainen?

Mijn doel is trouwens om wat strakker te worden :j

Ik sport mn hele leven al en ben eigenlijk altijd gespierd geweest. Verder heb ik er ook aanleg voor, maar ik train al jaren en dit is het resultaat.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:49

@ missfitness: Mijn doel is om een klein beetje af te vallen (2 a 3 kilo) en vooral wat strakker in mijn vel te komen. Gewoon overal iets gespierder.

Toen ik begon met sporten woog ik 55 kg. Toen na een maand woog ik 53. En nu zit ik vaak tussen de 54 en de 55. Ik denk (en hoop!) dat ik weer ben aangekomen doordat ik meer spier ben gaan krijgen. Maar ik wil dus wel weer graag naar de 52 kg toe.

@ Monnie_: Ik snap je ja :j Lijkt wel heel erg op een oefening die ik nu ook op 1 van de apparaten doe. Maar ik had gehoord dat het met losse gewichten beter is, omdat je dan ook je balansspieren traint. Dus ik ga hem binnenkort maar eens proberen denk!

@Marije__: Bankdrukken vind ik een beetje eng :') Maar een vriend van me doet het ook, dus ik kan hem misschien wel eens om hulp vragen :j
Mijn borsten worden inderdaad ook iets steviger door trainen :j

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:53

Mag ik hier ook even binnen komen vallen? :o
Sinds een paar weken zwem ik fanatiek 1 keer in de week met een vriendin van mij.
We zwemmen een vol uur (langer kan trouwens ook niet) en best fanatiek.
Doe dit niet om af te vallen (heb al niet zoveel vet _O-) maar voornamelijk om mijn conditie te verbeteren. Eerder bewoog ik heel veel, maar tegenwoordig helaas niet meer.
Rij daarnaast gemiddeld zo'n 4 keer per week paard (soms vaker) dus laten we het houden op 5 uur sporten per week. Maar heb het idee dat ik alleen maar sneller moe ben en mijn conditie juist minder wordt. Heeft iemand tips?
Ik eet en drink verder 'goed' en verder niks aparts eigenlijk.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:57

@Marije__: Mijn borsten zijn kleiner geworden maar wel veel steviger. Ik heb mn vet% ook flink laten zakken en dat merk je dan natuurlijk.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:00

NiKip schreef:
@ missfitness: Mijn doel is om een klein beetje af te vallen (2 a 3 kilo) en vooral wat strakker in mijn vel te komen. Gewoon overal iets gespierder.

Toen ik begon met sporten woog ik 55 kg. Toen na een maand woog ik 53. En nu zit ik vaak tussen de 54 en de 55. Ik denk (en hoop!) dat ik weer ben aangekomen doordat ik meer spier ben gaan krijgen. Maar ik wil dus wel weer graag naar de 52 kg toe.

Ik heb je profiel even gespiekt maar je bent mooi slank!! Als je spieren kweekt zal je wel wat in gewicht toenemen. Je kijgt een mooi gespierder lijf en met een goed schema moet dat goed te doen zijn! Na de krachttraining zou ik cardio doen en deze combinatie zorgt er voor dat je weer wat vet verbrandt waardoor je gewicht weer wat kan zakken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:29

Welkom nieuwelingen!

Ik hoop ook dat ik, door aan mijn borstspieren te werken, behoudt wat ik nu heb, want ik merk dat door het trainen mijn borsten wel minder zijn geworden :') Dat hoefde nou weer niet, maar je kan er haast niet omheen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:31

tbh zou ik het eigenlijk nie zo erg vinden als mn borsten wat kleiner worden, dan kan ik tenminste weer in gewone lingerie winkels BHs kopen, en is een stuk goedkoper + makkelijker met kleren zowieso :P

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:33

Marije__ schreef:
Oh! en zonnebank. ik ben 2 maanden geleden voor het eerst daarheen geweest.. heb daar altijd zo'n angst voor gehad :o. ben er nu 2x geweest.. merk nog niet echt verschil, maar wil binnenkort weer gaan. om de hoe veel dagen/weken willen jullie gaan? ik heb geen idee wat een beetje redelijk is voor je lichaam..

Ik ging soms 2-3 keer per week er onder wel met een volle dag er tussen
Bv maandag,woensdag en vrijdag
Je heb ook speciale creme voor onder de zonnebank
Maar je huid goed verzorgen met bodylotion werkt ook
Heb het zelf maanden gedaan en kreeg een aardig kleurtje
Nu al ruim 9 maanden niet meer geweest en wil wel weer gaan
Bij ons is het lekker goedkoop op de gym

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:50

missfitness schreef:
NiKip schreef:

Ik heb je profiel even gespiekt maar je bent mooi slank!! Als je spieren kweekt zal je wel wat in gewicht toenemen. Je kijgt een mooi gespierder lijf en met een goed schema moet dat goed te doen zijn! Na de krachttraining zou ik cardio doen en deze combinatie zorgt er voor dat je weer wat vet verbrandt waardoor je gewicht weer wat kan zakken.

Hihi thanx :o
En bedankt voor je tips! op dit moment probeer ik 2 á 3 keer per week hard te lopen en ik ga minimaal 4 keer per week naar de sportschool.
En dan iedere keer andere spiergroepen. Eerst deed ik alles tegelijk, maar toen kon ik minder vaak per week omdat ik nog spierpijn had :P Dus iedere keer andere spiergroepen bevalt mij een stuk beter!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:55

NiKip schreef:
Hihi thanx :o
En bedankt voor je tips! op dit moment probeer ik 2 á 3 keer per week hard te lopen en ik ga minimaal 4 keer per week naar de sportschool.
En dan iedere keer andere spiergroepen. Eerst deed ik alles tegelijk, maar toen kon ik minder vaak per week omdat ik nog spierpijn had :P Dus iedere keer andere spiergroepen bevalt mij een stuk beter!

Jij weet hoe het werkt! Leuk om te horen! :)