Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wardie

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:40

Goeiemorgen!

Het klinkt enger dan het is hoor. Het was zeer waarschijnlijk een SVT (supra ventriculaire tachycardie) en ik heb metoprolol gekregen omdat dit het enige zou zijn wat zou mogen tijdens de zwangerschap. Ik heb thuis nog even het farmaceutisch kompas er op nageslagen en toen geloofde ik dat eigenlijk niet meer zo, dus ik ga vandaag die dokter nog even aan zijn jas trekken.
Ik was sowieso al niet van plan om iets in te nemen, in principe kan een SVT niet zoveel kwaad, het voelt alleen heel vervelend. Mijn vk breng ik bij de volgende controle wel op de hoogte. Denk niet dat die hier veel van af zal weten. Mocht het nog een keer gebeuren dan moest ik bij de cardioloog op controle.

Wythlove: oefenweeen of ben je stiekem al begonnen?!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:44

Goede morgen.
Wardie, vervelend zeg. Hopelijk blijft t nu weg.
En witlof, oefenweeen... Rot is dat.
Ik heb ze al 2 weken, snachts en t wordt steeds rottiger.
Ben nu ook helemaal kapot, zere bekken en benen ervan.
Steeds als ik denk, t kan niet pijnlijker, hup nog gemener dan dag ervoor.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:47

Hmm er zit totaal geen regelmaat in, dus het echte werk zal het ng wel niet zijn.

Wardie, hmm lastig, wel fijn dat je die arts vandaag waarschijnlijk ziet.
Carina, ja ze zijn echt gemeen, soms twijfel je ook echt, is dit dan een echte wee? Maar dat zal nog wel niet.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:49

Ze kunnen tot zuchtend en puffend aan toe gaan.
Vanacht dacht ik dat t echte werk begonnen was, maar nee hoor.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:53

Ik weet eigenlijk niet of ik de vk moet inlichten omdat ik nog voor mn 37 weken zit? Maar het zal vast allemaal wel onschuldig zijn...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:02

@Wardie: daar kan je zeker last van hebben. Maar metoprolol werkt meestal wel goed hoor. Kan me wel voorstellen dat je er op dit moment heel terughoudend mee bent.

Aaaahhh....arme Carina! Volgens mij ben je er echt aan toe haha!

@Witlof: dat is jammer zeg, weer een onrustige nacht. Vervelend dat je er zoveel last van hebt.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:11

Goedemorgen Dames!!

Hier ook een brakke nacht! Maar goed we overleven het wel :)

Dames met oefenweeen.. Als de echte weeen beginnen weet je 100% zeker dat het begint. :P Die herken je meteen! :o

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:21

Ja dat weet ik caroline. Daarom s dit ook zo vervelend.
Witlof, ik had met 36 weken dus ook al weeen.
Ik heb niet gebeld, alleen met controle aangegeven.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:31

@ Wardie, ik heb ook soms hartritmestoornissen...heb ik al heel wat jaren hoor maar nu ik zwanger ben zijn ze ook iets langduriger. gewoon rustig aan dan en goed blijven ademen, soms even nephoesten dat het weer in het ritme springt werkt bij mij wel eens...maar t is wel erg vervelend ja.

Morgen voor de 20 weken echo, spannend.

ik moet met 27 weken bloed prikken om mijn Rhesus na te kijken, ik schijn rhesus negatief te zijn, iemand hier ervaring mee?

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het nog steeds onwerkelijk vindt wat er met je gebeurd, hebben jullie dat ook? het besef is er nog niet echt dat er een kindje in me groeit, vindt het best heftig eigenlijk

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:34

Goedemorgen dames! hebben jullie een goede nacht gehad? hier niet hoest mezelf helemaal kapot.. ben al de hele week wat grieperig maar heb het gevoel dat het nu een beetje doorzet..

iedereen nog bedankt voor de felicitaties overigens! erg lief!

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:35

Ik moet morgen sowieso weer op controle, geef ik het dan wel even aan.
Caroliene, jups, maar een ehte wee is nog onbekend, dus is voor nu nog lastig in te schatten hoe het precies voelt!
Carina jij dus ook vanaf 36 weken, jij mag al bijna!!
Barbares, bijzonder heBdat dat kindje groeitin jou? Geniet er maar lekker va, voor je het weet zijn die 9 maanden alweer voorbij.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:40

Vanaf hoeveel weken voelde jullie beweging? ik was erg vroeg met 12 weken al gek gebubbel...
nu voel ik het overduidelijk maar ben morgen dan ook 20 weken.

rijden jullie nog paard? of wat doen jullie met je paarden? mest je nog uit, tot hoe lang enz enz?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:49

Witlof, ik zit nu op 38+1 en mag dus al bevallen.
Ik ben heel erg beperkt in wat ik kan doen, huishouden doet mn moeder (stofzuigen, dweilen, wc en badkamer) eerst vanwege harde buiken (24weken) en nu vanwege krachtverlies (carpaaltunnelsyndroom rechts, cadeautje van zwangerschap)

Barbaras, ik voelde t met 16weken ongeveer. Rijden deed ik met 8weken niet meeromdat ik toen ook al wat krachtverlies had. Ik heb mn paarden aan huis staan, heb tot week 30 zo'n beetje kunnen uitmesten maar dat leverde al harde buiken op.
Ik kan niet wachten om t straks allemaal weer zelf te gaan doen.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:02

Hey dames,

Las goed nieuws voor Valeria *\o/* *\o/* En dat sommige mensen wat last hebben van oefenweeen!!
Wardie een SVT..lijkt me erg schrikken en inderdaad even overleggen met de arts, maar neem aan dat ze wisten dat je zwanger was toen je je medicijn voorgeschreven kreeg!
Een leuk babykamertje voorbij zien komen, lekker fris!
Verder weet ik het even niet meer. :o
HIer al druk geweest met de paarden buiten zetten en de paddocks drolvrij maken. Op onze stal werken we met beurten en deze morgen mocht ik er aan geloven. Maar met het zonnetje op mijn bolletje heeft het wel deugd gedaan!
Gister is mijn ventje zowaar tegelijk met mij naar bed gegaan..(zou die preek dan toch echt doorgedrongen zijn :D :P ) En mijn zusje vertelde me gister dat ze waarchijnlijk weer naar zeeland terug kwam wonen!!Ze woont nu sinds een paar jaar in Utrecht. Ben daar erg blij mee zeker ook omdat ik nu zwanger ben en ik het wel erg leuk zou vinden dat mijn kindje goed met tante kan opschieten.. *\o/* *\o/*

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:05

barbaras schreef:
ik moet met 27 weken bloed prikken om mijn Rhesus na te kijken, ik schijn rhesus negatief te zijn, iemand hier ervaring mee?

Ja, ik ben ook rhesus negatief. Met 27 weken bloed geprikt en de kleine blijkt rhesus positief te zijn. Daarom kreeg ik een anti D prik in mijn achterwerk. Ik had gehoord dat het een vervelende prik zou zijn, maar ik vond het bloed prikken vervelender dan de anti D prik, daar voelde ik bijna niks van.

Valeria: Beterschap :(:)

Ik rijd al maanden niet meer, doe helemaal niks met mijn paarden. Ja, verzorgen natuurlijk wel :D . Paarden staan lekker in de wei te genieten van een extra lange vakantie. Stal uitmesten hoef ik nu gelukkig nog niet want ze staan 24/7 buiten.

Carina: Vervelend dat je zo weinig zelf kunt nu.
Ik merk nu wel dat ik echt rustiger aan moet gaan doen. Moeilijk hoor, als je gewend bent alles zelf te doen.

Beccy: Wat leuk dat je zusje weer in de buurt komt wonen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:15

Ik moet rond die tijd ook weer bloed prikken, voor suiker en mijn schildklier! (27 weken)

Gisteren urine ingeleverd bij de HA, schoon. Maar hun zeiden dat het ochtend urine moet zijn.
Ze konden me alleen niet precies vertellen welke dat was, omdat ik om de 2 uur naar de wc moet in de nacht.. Nou dan die het langste in mijn blaas heeft gezeten! Kan nu na 15.00 bellen voor de uitslag. Komt daar niks uit, dan zetten ze het op kweek en mag ik morgen weer bellen! Pff mijn buik is niet zo heel lekker geloof ik...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:17

@ MiekeB, was het maar een 1-malige prik? En daarna? verloskundige vertelde het me zo snel dat ik veel niet opgevangen heb en later via internet heb gecheckt, maar daar stonden niet echt leuke verhalen...internet is niet goed voor dat soort dingen.

Is het ook jouw eerste kindje?

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:17

@wardie: emesaphene is inderdaad eerste keus maar ook volstrekt waardeloos;) die heb ik bij mn vorige zwangerschap ook gehad en dat deed echt niks behalve dat zetpillen echt supervervelend zijn. Primperan had ik vorige keer al iv gehad in het ziekenhuis en dat sloeg gelukkig wel aan dus daar heb ik nu ook gewoon om gevraagd.
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het lijkt echt goed te helpen, gister eindelijk avondeten binnen gehouden en maar 1 keer gespuugd ipv 10 keer dus dat is wel een hele verbetering:D Ik kon zelfs mijn (laatste) springles nog rijden met mijn lieve paardje!

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:20

Kom nog even melden dat op 18 oktober om 3.03 onze mooie tweede zoon is geboren! Thyas is geboren na een zwangerschap van ruim 36 weken & erg vlotte maar heftige bevalling. Hij weegt 3295 gram en is 50 cm lang. Het is een heerlijk jochie en ben super trots! Mag hopelijk morgen naar huis en zal dan ook wel even een fotootje komen spammen :)
Nog heel veel succes en sterkte met de zwangerschappen en komende bevallingen, you can do it ladies!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:20

Over t rhesus.
Na de bevalling wordt gelijk bloed uit de navelstreng genomen.
Dit móet zsm naar t lab waar ze t controleren.
Afhankelijk van de uitslag krijg jr dan nog een prik.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:22

Hier nu 28wk en al 3 beroerde nachten gehad. Vaak eruit, rugpijn en vaak plassen. Vanavond maar es ff wat minder drinken voor het slapen gaan. Verder nog steeds veel rust nemen ivm verdenking van zwangersschapsvergiftiging. Is moeilijk, maar doe ik het niet, krijg ik het dubbel zo hard terug.
Met de paardjes doe ik niet veel. Ik kijk 1x per dag bij ze. Mijn man doet de rest, binnen buiten zetten en rijden.
Volgende week weer extra onderzoeken, mits deze week niets bijzonders bij mij gebeurd.

@bootje doe jij een beetje voorzichtig. Zo is het bij mij ook begonnen met stress etc. Hierdoor nu bijna volledig bedrust toegeschreven gekregen. Doe ik het niet, moet ik in het ziekenhuis liggen.....en dat wil ik nog niet.....

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:23

kan je wel thuis bevallen zoals ik wil als dit gedaan moet worden?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:24

Gefeliciteerd...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:26

nouksjens schreef:
Kom nog even melden dat op 18 oktober om 3.03 onze mooie tweede zoon is geboren! Thyas is geboren na een zwangerschap van ruim 36 weken & erg vlotte maar heftige bevalling. Hij weegt 3295 gram en is 50 cm lang. Het is een heerlijk jochie en ben super trots! Mag hopelijk morgen naar huis en zal dan ook wel even een fotootje komen spammen :)
Nog heel veel succes en sterkte met de zwangerschappen en komende bevallingen, you can do it ladies!!

Gefeliciteerd!!!
Mooie naam, nog nooit gehoord
Hij is mooi aan de maat en gewicht voor 36 weken :D

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:27

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!