De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:31

Zweefteefje :D

Ik hoop dat het helpt!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:33

Ja he :+

Ik ook! Dan maakt het ook niet uit hoe het werkt, als het werkt is het goed. :D

Hoe gaat het met jou?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:01

Ik lees al een tijd mee in dit topic zonder te reageren.

Ik ben 50 jr.
Zo'n 21 jaar geleden was ik een weekendje op Terschelling. Daar heb ik zeker twee
dagen rondgelopen met een teek in mijn rug.
Maandags thuis de restanten teek laten verwijderen door de huisarts. Ikzelf had geprobeerd
de teek eruit te trekken. Ik had niet door dat het een teek was. Kon het niet zien en wilde dat "iets"
uit m'n rug hebben.

Was flink grieperig en kreeg een weekje antibiotica mee naar huis.
De plek waar de teek had gezeten was afwisselend dik, rood veel jeuk. Later rode kring waarvan er gedacht werd gordelroos?

Jarenlang me rot gevoeld. Moe, depressief onverklaarbare pijnen. Syndroom van Tietse, hartkloppingen. En veel meer.
Allerlei vage diagnoses gehad.

Maar nu:
Twee maanden geleden opnieuw een teek. In mijn onderbeen. Deze zat er niet heel lang. Hooguit 5 tot 10 uur. Geen grote rode kring gehad. Wel telkens opnieuw een soort van glazen bolletje op de plek. Dan rondom iets rode kring en vreselijke jeuk. Maar pijnlijk bij aanraking.
Ik ben zo energieloos. Hartkloppingen. Pijn aan mijn gewrichten van mijn schouders en constant het gevoel van een stijve nek.
Afgelopen weekend ineens vreselijke pijn aan mijn enkelgewricht. Enorm dik en rood. Ik kon er niet op staan. Ik kon er niets op of aan verdragen. Niet belasten.
Volgens de huisarts acute Jicht. Ik heb Naproxen voor geschreven gekregen en er is bloed onderzoek gedaan. De Naproxen helpt goed. Bloedonderzoek wees géén Jicht aan.

Ik heb gelijk bloedonderzoek aan gevraagd om te testen of ik misschien Lyme zou kunnen hebben.

Wat denken jullie? Passen deze symptomen bij Lyme? Komt het jullie bekend voor?

Welke stappen zou ik kunnen ondernemen?

Alvast bedankt voor het lezen :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:19

kainda, ik zou lyme laten testen in augsburg duitsland, want die flut testjes in nederland helpen je niet verder, kun je doen via pro health

het lijkt me dat je klachten best Lyme kunnen zijn, zijn zulke uiteenlopende klachten en zoveel verschillende vormen van besmettingen ook

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:52

Ik ga met jolandje mee, in Nederland heb je helaas nog geen zekerheid.

Meerdere besmettingen of een besmetting bovenop een besmetting kan ook. Ik heb er ook 2 gehad, de 2e was veel erger dan de 1e. Daarvoor ging het bij lange na niet zo snel achteruit.

Ik heb gisteren Mel gewassen en dat was heel leuk maar ik heb nu weer verschrikkelijk veel pijn (vooral steken en bonken) -O- Vanochtend al in mijn linkerknie wat uitstraalde door heel mijn onderbeen. Later werd dat minder maar toen begon mijn rechterpols, dat ging al snel door mijn hele arm en schouder. Toen moest/wilde ik toch naar een verjaardag, daar ging mijn linkerarm ook mee doen en trok het ook nog door naar mijn rug en mijn been begon ook weer. Mijn moeder heeft me maar thuis gebracht en is nu weer terug want het ging echt niet meer.

Gelukkig ging het gisteren dus juist wel heel goed, dat ik toen teveel heb gedaan moet ik nu dan bekopen maar het was wel heel leuk! De volgende keer geen babyshampoo meer, het duurde een eeuw voor ik dat er helemaal uit had en dat zal dus ook wel de rede zijn waarom het nu pijn doet. Maar he, een schuimbal van Mel maken kan van mijn denkbeeldige bucketlist af :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:00

T is wel gezegd wbt de testen.
Melody, mag je geen pijnstillers?
Vind het zo maf bij jou. :+
Jij kunt dus dingen die ik gewoon niet kan zonder half dood te gaan voor mijn gevoel, en ik weer dingen die jij dus niet goed kan. :')

Hier is ponybeest weer thuis en ik ook.
Het gaat met mij echt goed, op vakantie minder.
Thuis begonnen met een nieuw supplement, hypofysehormoon.
Je hypofyse doet ook wat met de bijnieren en die zorgen dat ik slecht slaap en dus ook mijn schildklier protesteert.
Ben nu een dag of 5 bezig, en ik slaap gewoon! *\o/*
Slaappillen, weet ik wat ik geprobeerd heb niks hielp en dit lijkt te werken!
Als kers op de taart heb ik minder pijn en kan ik meer, ik voel me haast flexibel ofzo, heel erg maf. :')

Je hypofyse regelt ook groeihormoon, waar vaak tekort aan is bij o.a. Fibromyalgie.
Daardoor herstellen je spieren dus niet goed ed.
Ik hoop zoooo dat dit zo doorzet, dan kan ik echt wel janken. :o
Dan krijg ik hoop ik mijn slaap weer goed, waardoor ik hoop ik een soort ritme in kan gaan bouwen.
Gister een spijkerbroek gehaald en s'avonds pony gelongeerd, meestal krijg ik daarna geheid twee dagen een terugslag.
Meer pijn, overbelaste knieën en weet ik wat meer.
Nu dus niks, uitgeslapen, opgestaan en weer op pad. :?
Nooit bij stilgestaan maar net viel het kwartje dat dit geen toeval kan zijn.
Zo komt er toch echt weer in mij boven dat ik straks misschien weer normaal word en aan het werk kan. :+ *\o/*
Want als mijn slaap goed is, ik energie krijg én veel minder pijn heb biedt dat mogelijkheden voor de toekomst.
Nu nog duimen dat het doorzet. *\o/*

Zo zie je maar dat soms een voor je gevoel heel oncomfortabele stap zetten tot iets kan leiden wat je dus totaal niet verwacht. :)
Ik ben zó blij, als dit zo blijft gaan is er echt een deel van de puzzel opgelost.
Die fibro/lyme is gewoon echt een groot probleem, en als de Lyme weg is houdt ik waarschijnlijk anders de pijn en fibro over..
Nou ik ga echt alles op alles zetten, altijd gedaan om hier uit te komen.
Ik heb vanmiddag mijn pony uitgebreid bekapt inclusief zolen bijsnijden, en nu zit ik gewoon met een soort van goddelijk ontspannen lijf op de bank? *\o/*

Verder heb ik infuusnaalden besteld in een gangbare maat.
Echt doodeng vind ik het.
Maar ik ben nu zover, dit moet me ook lukken.
Als dat lukt ben ik echt superwoman ofzo voor mijn gevoel. :wow:
Maar als dat lukt zit ik veilig forever, ziekenhuis voor operatie o.i.d. is infuus prikken vooraf thuis als het even kan, en dan hoef ik nooit meer veel stress te hebben. :o

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:50

Nee liever niet omdat ik al zoveel slik. Ik pak wel eens paracetamol en/of ibuprofen maar meestal pas ik me aan aan de pijn. Die lichte dingen helpen toch amper en als ik iets zwaars ga nemen moet dat continue omdat ik de pijn anders later toch krijg. Opzich vind ik het ook wel een fijn idee nu om mijn echte grenzen aan te houden, in de hoop dat ik dan de verbetering niet tegen houd..

Lyme is gewoon maf :+ Ik heb ook dingen die de ene keer probleemloos gaan en waar ik de andere keer van door de grond ga. Hoeven bekappen zou ik ook absoluut niet kunnen, uitkrabben lukt me al niet eens.

Gelukkig ging het gisteren en vandaag juist heel goed, echt bizar gewoon!! Ik heb gisteren avond een uur les gehad bij de IJslanders en vanochtend heb ik een uurtje met Mel gereden en ik heb er maar een uurtje last van gehad en verder alleen maar wat spierpijn! Dat kan ik normaal helemaal niet, echt zo bizar! Ik denk dat het toch door die behandeling komt want zo'n verschil komt niet vanuit niks :)) Normaal is 1 dag ertussen al uitzonderlijk, meestal heb ik na het rijden zeker 2 dagen nodig voordat ik er weer op kan.

Wat super goed dat het aanslaat!!! Goed slapen scheelt echt al heel veel.
En top dat je nu ook minder/geen last hebt van zo'n dag, ik hoop voor je dat dat vaker gebeurd!
Heb je ondanks de pijn wel een leuke vakantie gehad?

En ik vind het echt stoer dat je zelf durft te prikken! Daarin zijn we ook tegenovergesteld :+ Ik zou echt absoluut niks in mezelf durven prikken, maar bloed laten prikken heb ik totaal geen moeite mee. Ik vond het altijd grappig om ze steeds zenuwachtiger te zien worden als ze steeds geen bloed kregen en misprikte :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 01:35

Bij mij werkt tramadol pas ja, maar ik heb gewoon geen leven zonder.
Klinkt hard maar zo is het wel.
Ik hou het wel op 50 mg hoor zoveel mogelijk, ga ik er doorheen moet ik idd gewoon mezelf aanpassen.
Nou de spijker op zijn kop denk ik: gewoon maf.
Hoe het komt komt het dat je zo gaat hoor, geniet ervan!

Die pillen, oh ik voel me zo lekker..
Mijn rug voelt echt hemels nu, echt lekkerder kan niet.
Ik heb om 10 uur weer genomen en daarop kwam echt een soort golf van rust en ontspanning echt te fijn.
Echt om 11 uur lag ik al plat, kan alleen mwah slapen maar dat geeft niet.
Vakantie was fijn ja.

Dat prikken.. Nou algemeen is het zoooo verschillend!
Echt het spiegelt haast. :')
Ik durf wel mezelf te prikken inmiddels na tig keer met wietolie. ( :') )
Maar ik prik altijd met dunne naalden, de dunste die er zijn bij voorkeur.
Heb voor de immuuntherapie insulinespuiten de allerdunste naaldjes.
Voor magnesium 27G, dat is nog echt onwijs veel dunner als de meest gangbare infuusnaalden verdorie. :(
Echt de naalden die standaard zijn lijken wel rioolpijpen zo dik tov wat ik nu heb. :')
Dus dat vind ik echt doodeng weer, net als alle stappen hierin eigenlijk. :+
Echt ik ben van insulinespuit, naar iets dikker gegaan, allerdunste hier bij de apo.
1x voor bloedprikken een dikkere gehad, doodeng vond ik het maar ik heb t gedaan.
Nu moet ik van mezelf ergens op mijn pols een infuus kunnen prikken straks, handen ga ik mezelf niet aan doen want dat doet gewoon echt fiets zeer vind ik.
Elleboog lukt me sowieso maar dat is nogal onhandig met infuus.
Bedenk me net dat ik het beste twee dingen kan aanleren, elleboog en pols.
Dan zit ik altijd goed mocht een van de 2 mislukken.
Als beiden lukt krijgen jullie een foto van 2 stuks op 1 arm. :') :))

Eloya

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 01:49

Ik zal morgen bijlezen dus excuses voor m'n ego post

Maar ik ben voor eerst uit geweest. Voorheen wel schoolfeesten en galas maar daarna nooit weer door lyme etc

Nu wel heel moe en hoofdpijn en misselijk. Maar was zo leuk en douwe bob live gezien. Was stoppelhaene in Raalte

Alleen wou ik nu uitslapen
Zie ik dat ik om 11 uur bij psycholoog verwacht wordt *oeps*
Vanavond weggaan was ook spontaan idee
Van half 10 tot 1 uur gefeest.
Ik voelde me weer even normaal

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 01:52

*\o/* *\o/* *\o/*

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:25

Wat een goede berichten hier! Heerlijk dat het jullie allemaal even goed lijkt te gaan!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:14

Ja snap ik Moonfish! Ik heb er ook wel eens om gevraagd hoor, maar ik wordt altijd behoorlijk gepusht om het zonder te doen en dat ben ik nu toch gewend.. Maar ik heb vaak genoeg periodes dat ik plat gespoten wil worden :P Straks met school zal dat wel weer erger worden, misschien vraag ik er dan wel weer eens om..

Echt super dat het zo goed helpt!! :D
Als ik nu geprikt word vraag ik ook wel om de dunnere infuusnaaldjes, die dikke slopen heel mijn aders en daarmee prikken ze ook veel moeilijker.
Hand vind ik ook wel een mindere plek, daar is 1 keer geprikt bij gebrek aan beter. Toen was echt letterlijk nergens een ader te zien/voelen behalve daar.

Wauw wat goed Eloya!! :D
Live muziek is altijd goed! Ik ben naar best veel concerten geweest, is wel heel zwaar maar met zitplaatsen gaat het net. In november mag ik naar Bastille <3
Succes bij de psycholoog! Al zit je daar nu al..

Hoe gaat het met jou Sussie?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:19

@ melody, mwa t gaat. Nog geen verdere verbetering. En ook die hele goede dagen niet meer gehad. Dus nog steeds mijn Tiny kleine leventje. Ik zou echt zo graag weer eens op een paard willen zitten.
Ik gebruik nu nog steeds de ozon Rizolen, doorsnee supplementen, enzymen , b12, isoprinosine etc. Wil artemisia erbij pakken. Het voelt als ff in de wacht op weer een hardere aanpak. Eerst weer testen en testuitslagen krijgen. Dan weer plan maken. High dose ozon. MTHFR , ff kijken op welk punt de volgende stap. Misschien wel desnoods naar meirleir

@ moonfish waarom in hemelsnaam wil je jezelf een infuus kunnen prikken?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:21

Lang gefeest eloya! Fijn!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:47

Ik ben in behandeling bij kees korteweg.
Wel relatief zwaar (voor mensen die uitgeput zijn ;-) ) en duur, maar nu na ruim een jaar, kan ik echt weer heel veel.
Alleen jammer voor iedereen dat hij een jaar wachtlijst heeft.
Kan het verder wel echt aanraden!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:02

Hannanas, omdat ik in het verleden met zoveel geweld onder narcose gebracht ben.
Dat is meerdere keren zo gegaan en ik vertrouw mensen echt niet.
Dat is gewoon echt blinde paniek niks mee te beginnen.
Daarom heb ik het zelf geleerd langzaam aan, dat geeft echt veel rust.
Als ik het zelf doe weet ik gewoon exact wat er gebeurt en hoe, en ik kan het plaatselijk verdoven als ik het thuis doe. :)
Dat stapje voor stapje uitleggen heeft hier gewoon geen zin, dat is geprobeerd en dat werkt gewoon echt niet.
En dan kan je zeggen het is maar even, maar mij doet het weldegelijk echt zeer en ik denk met een infuusnaald helemaal.
Het is zelfs zo dat ik hypnotherapie gehad heb omdat ik dus van elke aanraking -gevolg van het in de houtgreep nemen- in paniek raakte, zelfs in mijn slaap.
Met heel veel babystapjes, rust en wietolie durf ik het nu maar er moet niet wat veranderen, dikkere naald vind ik dus gelijk echt weer doodeng.
Daarom ga ik er dus mee oefenen, en dan kan ik daarna gelijk de magnesium prikken door het infuus ipv met de vleugelnaald.
De ene of de andere naald maakt geen barst uit, maar de handeling wil ik gewoon geoefend hebben.
Dus ja ik prik daarom zelf, en bij bloedafname mag ik het ook zelf doen en vinden ze het een perfecte oplossing voor het probleem. :)

Ik vind het helemaal top, het geeft zoveel rust! :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:04

Balen dat het bij jou nu niet echt vooruit gaat Sanne :(:)
Als Mel wat rustiger was mocht je daar gerust een keer wat rondjes op doen, maar die is net zo voorspelbaar als de Lyme dus dat durf ik niet.. Ze is super lief hoor, maar ze test gewoon graag uit.
Ik weet niet of het gaat, maar zijn IJslanders niet wat voor je? Ik vind dat veel makkelijker dan grote paarden, en wie weet valt er wel ergens wat te regelen om gewoon even te kunnen rijden in plaats van meteen een uur..

Wat een mega wachtlijst sneeuwpop! Ik kende hem nog niet, hoe behandeld hij?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:05

Hannanas schreef:
@ melody, mwa t gaat. Nog geen verdere verbetering. En ook die hele goede dagen niet meer gehad. Dus nog steeds mijn Tiny kleine leventje. Ik zou echt zo graag weer eens op een paard willen zitten.
Ik gebruik nu nog steeds de ozon Rizolen, doorsnee supplementen, enzymen , b12, isoprinosine etc. Wil artemisia erbij pakken. Het voelt als ff in de wacht op weer een hardere aanpak. Eerst weer testen en testuitslagen krijgen. Dan weer plan maken. High dose ozon. MTHFR , ff kijken op welk punt de volgende stap. Misschien wel desnoods naar meirleir.

Knuffel. :(:)
Op mijn laptop heb ik trouwens nog info van de behandeling die de meirleir adviseerde bij een lotgenoot.
Heb dat toen opgeslagen, als je wil kan ik de middelen opzoeken en pb'en.
Dan heb je in elk geval van één van zijn aanpakken een idee en kun je mogelijk makkelijker beslissen of je het gaat doen of niet.
Dikke knuffel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:47

Hij heeft een site.
Maar het gaat met energie. Hij meet met de computer waardes van en in je lijf.
Dit geeft een behoorlijk compleet beeld.
Maar dan is het vooral belangrijk Hoe hij dan gaat behandelen.
Zo heb ik een aantal druppels en pillen (niet extreem) en behandeling via het vasthouden van staven die stroom geleiden.
Zo werd eerst de borrelia uit mij cellen gejaagd en kan mijn lichaam hem gaan aanpakken. Op de computer zag ik dus de borrelia eerst toenemen en nu al een poosje afnemen.
Het is per persoon verschillend, maar ik zie en voel altijd verschillen als ik aan het apparaat ben geweest.
Voor thuis heb ik nu ook een apparaat, zodat ik niet steeds heen moet, maar die is wel wat lichter- kan dan wel weer vaker.
Het is dus wel intensief en in het begin was ik aardig van slag na een behandeling. Tegenwoordig niet meer, al voel ik het nog wel. Het doet genoeg ;-)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:21

Biofotonen sneeuwpop?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:52

Hannanas schreef:
Biofotonen sneeuwpop?

Nooit van gehoord.
Hij werkt met het "INDIGO" apparaat.
Of eigenlijk met verschillende, maar dat is het belangrijkste.

Hij heeft me ook eens zonder klachten nasr de huisarts "gestuurd" voor een blaasontsteking. Deze was bij de huisarts idd zichtbaar en kon terug komen als ik klachten kreeg. Maar hij had dus wel gelijk
Heb geen klachten meer gehad en is vanzelf weggegaan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:54

Moet zeggen dat de manier me niet zo interesseert, maar wel de uitwerking.
Ging er de eerste x ook heel sceptisch heen.
Had al veel geprobeerd en alles kost energie - had er geen hoop meer op.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:37

Drinken jullie ook zoveel?

Ik ben er een beetje op aan het letten omdat ik door kreeg dat ik wel heel veel drink en het lijkt erop dat ik zo'n 5 liter per dag naar binnen werk :wow: Dat is vooral water en een paar koppen thee zonder suiker, maar ik vind het wel erg veel. Sinds de medicijnen wissel 4 maanden geleden is dat begonnen, ik heb continue dorst en heb dus altijd zo'n halve liter fles water naast me staan die ik nogal vaak bij vul.

Ik ga het nu een week precies bijhouden en dan eens naar mijn arts mailen of dat niet uitmaakt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:23

Jij hebt toch die ene ab, uhh die rode capsules??
Daar werd ik ook zo dorstig van, bleef maar drinken.
Advies bij cowden is 2,5 liter water, 5 is wel veel maar ik vraag me af of het verkeerd is.
Je helpt je lichaam er goed mee denk ik.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:59

Ja klopt, Rifampicine :j
Ik heb ook het idee dat het daardoor komt.
Dat denk ik dus eigenlijk ook, maar omdat het nu zo veel is wil ik het toch maar even navragen voor de zekerheid. Je kunt jezelf ook juist vergiftigen met teveel water, maar waar die grenzen liggen weet ik niet.