Isostar is een goede isotoon, maar gatorade is beter als je kijkt wat er in zit. Voor wie soms wat licht in het hoofd is na het sporten kan dat wel een aanrader zijn.
Ja, ik wil deze ook zowiezo gewoon afmaken, wel zo goedkoop . Maar als ik een tijdje op de 5 km zit, wil ik toch wel door naar 10, misschien zelfs 15 en dan lijkt me een beetje meer up to date muziek wel prettig . En voor die 13 euro.. Ach..
Succes alvast vanavond! Ik ga (als het werk meezit) vanmiddag met El lunchen en dan daarna even lopen. Denk de 10-20.
Meiden, hebben jullie tips voor me? Ben gister weer met m'n andere vriendinnetje wezen "rennen", die dus na 6x nog steeds niet door les 1 heen is gekomen. Heb die schemaatjes een beetje zitten uitpluizen en was uitgekomen om het nog makkelijker te maken, namelijk 1-1 en dat 15x (ipv les 1 van Evy). Na de 5de keer kon ze al niet meer, dus heb ik 2x 2 minuten wandelen tussendoor gedaan, in de hoop dat ze dan wel op adem zou zijn en dan de rest gewoon af te maken. Ze gaf (weer ) op en heeft zeker 10 minuten gewandeld. Ik weet het niet meer hoor, wil dolgraag met haar mee om haar te supporten, maar ze geeft zo verschrikkelijk snel op, zegt geen woord en wordt boos als het niet lukt. Heb gister maar allebei mijn oordoppen ingedaan met een muziekje en ben zeg maar als het ware om haar geen gaan rennen, terwijl zij nog steeds wandelde. Wat moet ik hier nu mee? Is namelijk niet de eerste keer dat het zo gaat. Ik vind het leuk om met haar mee te gaan, vind het súper dat ze ook wil rennen, maar elke keer is het zo'n gigantische teleurstelling en kapt ze alweer minder ver dan halverwege.. Maar ben bang dat als ik niet meer ga meerennen dat ze dan ook niet meer gaat rennen..
Is les 1 van Evy 15x1? Mijn eerste les was volgens mij was 5x1, dat is toch best wel een verschil. Zou ze niet een schema kunnen volgen? Ik heb de eerste paar weken ook een schema gevolgd (die ik later dus te makkelijk vond te worden en toen overgestapt ben.) Zou alleen niet meer weten welke het was.. Maar die van RunnersWorld is denk ik ook wel goed te doen? Want als een 'sessie' lukt zegmaar, heb je weer motivatie om aan de volgende te beginnen, vooral op het begin, ook al is hij veel te makkelijk, dan geeft het je toch weer motivatie om door te gaan denk ik. http://www.runnersworld.nl/content/pagi ... na_id=2018
Nee, ipv les 1 van Evy.. Heb 'm zelf verzonnen. Heb 15 keer gedaan, omdat ze het rondje wilde doen. Dat rondje is 4.5 km ongeveer, dus had uitgerekend dat we dan 15x 1-1 moesten doen. Zal die doormailen naar d'r, maar 20 minuten wandelen of zelfs een half uur ga ik echt niet aan mee doen .
Haha snap ik, anders slaat ze die gewoon over? Heb ook niet gewandeld voordat ik begon met hardlopen hoor.
Bloodymary
Geplaatst: 25-08-11 09:42
Hoe kun je nou na 6 keer niet door les 1 komen? Zou er dan niet iets medisch aan de hand zijn? Ik bedoel ik ben 45 en zonder vantevoren iets aan conditie opgebouwd te hebben liep ik die een paar weken geleden zo uit....
Yv_
Geplaatst: 25-08-11 09:42
Maar ik weet nu al dat ze dan bij week 3, les 3 gigantisch in de problemen gaat komen. Vind 'm daar ook ineens wat snel gaan: van 5x 2m naar 4x 3 minuten..
Bij les 1 van Evy komt ze bij de 2de keer 2 minuten rennen namelijk al in de problemen... Meestal red ze die niet en wandelt ze die ook nog (wat een totaal maakt van minimaal 6 minuten wandelen) en dan die laatste 3 minuten redt ze denk ik 1.5 minuut (na 6 minuten wandelen dus).
Echt heel lastig. Misschien moet ik het maar gewoon erbij laten, want ik ga me met de keer steeds meer ergeren en meer tegenzin krijgen om mee te gaan... Baal er echt van!
Edit: Bloodymary, ze heeft wel wat overgewicht.. Weet niet of het daar aan kan liggen?
Heeft ze niet gewoon ontzettend weinig doorzettingsvermogen? Je kan zeggen dat ze hoe dan ook moet blijven rennen, al is het heeeel traag, als ze maar niet gaat wandelen?
Respect Yv_ dat je zo je best doet om iemand anders te motiveren. Ik heb al moeite met mezelf en was dus al lang afgehaakt. Ze mag toch ook best wat terug doen (in de vorm van een beeeeetje meer doorbijten) als jij iedere keer met haar mee gaat? Als de liefde niet van 2 kanten komt, is ie snel over, toch?
Ik moet vandaag of nog ff hollen, maar twijfel of ik nu ga (geeeeen zin) of vanavond... Zit een beetje krap in de tijd, dus zal wel vanavond worden.
moonfish13
Geplaatst: 25-08-11 13:59
Appelsap verdunt is echt niet te zuipen, maar Isostar ook niet eigenlijk. Ik houd het wel bij Isostar als ik het vol kan houden, lijkt me toch beter als appelsap. Sinds gisteravond slik ik ook magnesium en calcium bij, het schijnt dat als je veel sport je daar makkelijk een tekort van oploopt.
Ik heb ook regelmatig hoofdpijn en ben regelmatig erg moe na de sportschool, dus dat zou daar van kunnen komen. En gezien ik toch al 7 keer per dag medicijnen slik, kan dat er best bij.
Tiggs: Dat denk ik inderdaad ook , maargoed, het is natuurlijk altijd makkelijk om dat vanaf de zijlijn te zeggen.. Ik krijg tijdens het "rennen" ook geen response: ik geef tips qua ademhaling etc, krijg geen reactie. Alleen een gezwaai met haar handje, van "nu even niet". Maar ik ben zo bang dat ze er helemaal mee gaat kappen als ik niet een paar keer met haar meeren... Haar motivatie is al op z'n lichtst gezegd helemaal poedersuiker .
Yv, is rennen dan wel echt haar sport? Zwemmen vind ze wel leuk toch?
zap
Geplaatst: 25-08-11 14:45
En als je echt heel langzaam begint? Eerst bv 3x 1 minuutje en tussendoor 2 min wandelen en dat heel langzaam opbouwen. dan maar niet het rondje toch?
Yv_
Geplaatst: 25-08-11 14:52
Doet ze ook niet meer Maris . Denk bij nader inzien dat toch wel haar doorzettingsvermogen het probleem is, als ik zo door de jaartjes terugkijk, heeft ze nog nooit een sport (behalve paardrijden) langer dan een half jaar gedaan.. Zó zonde! Maar ook zó tegenstrijdig..
Want: Ze zégt dat ze het wel erg leuk vindt.. Maar tijdens het rennen merk ik daar echt helemaal niks van..
Zap: Dat is inderdaad een idee, maar ik denk dat ze dan alsnog in de problemen komt als we toch weer op een gegeven moment naar de 2 of 3 minuten gaan...
Maar dat kan toch niet als je na een paar keer proberen nog geen twee minuten kan rennen? Is ze echt helemaal buiten adem dan? Misschien heeft ze wel een medisch probleem, of denk je echt gewoon slapheid?
Waren best leuke shirts, helemaal voor dat geld. Ik heb er 1 met korte mouwen meegenomen, 1 met lange mouwen en een hardloopjackje (lekker spulletje). Ik weet niet of ze fijn zijn met rennen, maar ik gebruik ze toch wel (hetzij met paardrijden)
Yv_, het lijkt mij ook meer tussen haar oren te zitten en niet zozeer lichamelijk. Ze heeft er kennelijk moeite mee om het eerste beste ieniemienie grensje te verleggen en dat is iets waar ze zelf mee moet dealen denk ik. Het is best jammer voor haar, want zo krijgt ze ook nooit het positieve effect van trainen en grenzen slechten .
Yv_
Geplaatst: 25-08-11 19:46
Sja, ik weet het niet. Geef het nog maar 1 poging denk ik. Had d'r vanmiddag een smsje gestuurd met de vraag of ze spierpijn had, toen kreeg ik terug dat ze last van haar knieen had. Toen vroeg ik of ze eerlijk wilde zijn en het écht leuk vond, toen zei ze ja, maar ik heb te hoge verwachtingen van mezelf dus ik word elke keer teleurgesteld. Blijkbaar dus 2 hele andere gedachtegangen erover..
Ohja, de Lidl.. Wilde ik ook nog effe heen voor nog een extra broek, ik verslijt ze echt de laatste tijd! Hoe is het met de absorbtie van die shirts gesteld? Wat kan je ervan verwachten?
Net poging 10-1-20 gedaan, maar moest na 14 minuten van de 20 zooooo nodig plassen, dat ik 'm op pauze heb gezet en de bosjes in ben geslopen . Daarna nog 10 minuten gerend. DUs geen 20 minuten volgehouden helaas, maar wel meer gerend. Ben nu kapot, lekker douchen .
Marcella
Geplaatst: 25-08-11 19:59
EllenB schreef:
Iemand nog bij de Aldi geweest? Of was het Lidl? Ik bedenk het nu pas... beetje laat.
Ben bij de Lidl geweest, maar helemaal niks in mijn maat. Alleen XS, S, L of XL en ik moet dus maat M hebben.
Zonet heb ik les 3 van 5-10k gelopen, die is dik 42 minuten. Eerst 10 minuten verkorte draf om op te warmen, inclusief een minuutje handgalop. Daarna 25 minuten arbeidsdraf met 3 keer even 30 seconden naar middendraf. Als laatste weer 10 minuten uitdraven op laag tempo. Van tevoren en na het einde wandel ik ook nog eens een stuk. Oftewel, ik ben er lekker uit geweest vandaag . Ik heb een extra lus aan mijn rondje gemaakt en volgens mij zit ik nu wel aan 7 km. Best goed vind ik aangezien ik me eerder deze week niet zo tof voelde en erg last had van die stomme enkel.
Yv_ om een of andere onduidelijke reden vind ik het makkelijker om door te lopen dan om die minuut te wandelen. Maar misschien komt dat ook omdat ik onderweg al een paar keer moet oversteken en dan ook meestal niet door kan lopen. Meestal wandel ik bij het oversteken, zo heb ik dat ooit op de kleuterschool gleerd .
Druif_01
Geplaatst: 25-08-11 21:20
Yv ik geloof dat zij een behoorlijk gebrek aan zelfdiscipline heeft...
Jullie gaan echt hard zeg! Wat ik overigens wel vreemd vind bij Renate...ik heb een beetje de lessen geluisterd, maar je gaat nergens echt veel minuten lopen, behalve de allerlaatste....dan ga je ineens een half uur aan 1 stuk lopen. Volgens mij is het max. dat je daarvoor loopt 8 min. aan 1 stuk. Heb niet alle lessen geluisterd dus misschien heb ik iets gemist. Heeft iemand eventueel voor mij nog de lessen van Evy? Als back-up? Ik kan ze namelijk nergens downloadable (;) ) vinden.
Wow Lovely! Jij spant de kroon! Super zeg! Hoe kom je aan het schema van de 5-10km?
Hm...zouden ze die hardloopspullen bij de Lidl morgen ook nog hebben? Toch wel mega praktisch! En zeker niet duur!