Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wubwub schreef:Ik ben stiekem wel blij dat ik niet de enige ben die het wat vermijd... Ik voelde me daar best schuldig om maar rationeel gezien... het helpt niemand om erover te piekeren.
xDenies schreef:Gezien er via de zoekfunctie geen topic te vinden is waar het specifiek over HSP gaat; ga ik de gok wagen om deze omhoog te schoppen. Mijnexcuses als dit absoluut niet de bedoeling is.
Hm, hoe te beginnen? Ik heb altijd al het gevoel gehad dat ik net iets anders ben dan andere en dat bepaalde dingen mij extreem veel meer doen dan andere dingen. Ik krijg dan ook regelmatig te horen dat ik wat harder moet worden voor de wereld en dat ik mij niet zo druk moet maken over die ene persoon die heftig tegen me doet.
Ik ben graag alleen of met mijn dieren en kan er normaal gesproken heel erg van genieten om met de honden te lopen .. maar helaas zijn er continu vervelende mensen op straat waardoor de lol er vanaf gaat.
Momenteel zit ik met een heel vol hoofd ... overvol. Al op mijn werk aangegeven dat ik na mijn vakantie minder wilde werken vanwege dit probleem, maar daar wordt geen gehoor aan gegeven. Ik slaap enorm diep (dat is een wonder) en kan heel slecht mijn bed uit komen (en ook dat is niet normaal). Mijn hoofd staat op ontploffen. Als mijn collega's gestresst of sagorijnig zijn, kan ik er gif op in nemen dat ik dat ook snel ben .. en dan blijf ik er in hangen.
In een Primark kan ik niet lopen .. veel te druk en chaotisch.
Zojuist kwam er een pagina langs op Facebook, over HSP. Uit nieuwsgierigheid ben ik dit gaan lezen en mijn mond viel open hoe erg de kenmerken over één kwamen met hoe ik mij al een hele tijd voel. En dat is niet iets wat ik nu als 'volwassen' iemand merk .. maar ook als ik terug kijk naar mijn jeugd en dergelijke.
Het lijkt me dan ook heel interessant om met mensen te praten die dit dus ook op deze manier ervaren. Beetje minder het gevoel krijgen dat ik maar 'raar' ben en inderdaad mij alles teveel aantrek ...
Iemand?