[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:54

marleen_usar schreef:
Ik eet ayurvedische voeding,ik ben daar door ook meer met eten bezig.Op mijn zoektocht kwam ik Iers mos tegen, dat is goed voor een traag werkende schildklier.Gelijk maar 4 pakjes besteld, ben erg benieuwd?

Wat houdt ayuvedische voeding in? Ik ben hier niet bekend mee.

Zo net lekker mijn dubbele boterham met zoet op en zo maar eens een eindje hardlopen. Vanmiddag nog paardrijden. Vanavond een feestje! Geen taart voor mij houd het wel bij de wortels en komkommer en water want ik moet rijden.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:57

Joukje_04 schreef:
Hallo,

Ik zou best wat kwijt willen. Helemaal voor de zomer straks, bikini etc.
Ik sport genoeg; 5x per week train ik dressuurmatig met mijn haflinger, wat absoluut niet makkelijk is omdat elke pas gestuurd dient te worden. Verder fiets ik naar school (heen 12 km, terug 12 km) en 3x per week ga ik uit school eerst naar stal (heen 12 km, naar stal 10 km, naar huis 5 km).. Dit komt dus ongeveer neer op 2x 25 en 3x 30 km per week. Ik werk op zaterdag een dagdeel, meestal 5 uurtjes (helaas niet meer uren beschikbaar).

Ik eet op het moment vrij weinig.
Een indicatie van vandaag:
naar school gefietst, 12 km, naar stal gefietst, 10km, naar huis gefietst, 5 km. Schoolgym (niet bijzonder intensief), paardgereden.
Gegeten: 4 stukjes brood, 1 sinasappel, 1 pakje toastjes & avond eten (normale portie). Ik drink water en thee thuis ;)

Dit is vergelijkbaar voor de rest van de week, ik ben geen snoeper en probeer meer fruit te nemen.. Nog honger (komt weinig voor) vul ik aan met droge crackertjes...

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Ik ben bang dat je te weinig eet gezien de beweging die je hebt. Weet niet of je het lust maar je mag nog gerust 's avonds of tussendoor een bakje halfvolle yoghurt nemen. Ik weet niet hoe zwaar je nu bent en hoeveel je er af wilt hebben. Maar als je net bent begonnen val je niet meteen af, bovendien val je het snelste af als je meer dan 5 kg moet afvallen (echt overgewicht, niet omdat het mooier is). Ik wil nog 3 kg afvallen (10 zijn er af) en die gaan er bijna niet af. Ik kom wel niet aan.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:59

Quir schreef:
Ik wordt een beetje hopeloos, dus hoop hier eens wat meer informatie te vinden.

Ik wil al een tijd wat kilo's kwijt (ben niet té dik, maar het zit mezelf gewoon in de weg en wil zo'n 10 kg kwijt).
Let erg veel op kcal, maar die eet ik echt niet te veel en denk dat het dat dus ook niet (alleen) is. Echter lijk ik wel verslaafd te zijn aan suiker (kan dat???), ik heb dan totaal geen honger, maar echt een schreeuw naar "lekkers" en dan vooral dus zoet.
Ik beweeg meer dan voldoende (werk in de paarden), dus ook daar zou het denk ik niet alleen aan liggen.

Nu wil ik eens kijken of koolhydraat arm gaat werken en vooral hoe kan ik van die schreeuw om zoetigheid af komen. Ik kan dan gezonds eten wat ik wil, het verdwijnt met geen mogelijkheid pas als ik iets zoets eet.
In welke producten zitten vooral veel koolhydraten en wat zijn goede vervangers er voor?

Wie eet er ook koolhydraat arm en hoe was dat in het begin? Geen behoefte naar suikers? En hoe heb je bepaalde producten vervangen, zoals brood, pasta's en aardappelen?

Hoop dat iemand mij kan helpen! :)

Er is een topic voor koolhydraatarme bokkers. Vriendin van Listiglistje op bokt volgt zoek haar maar eens op

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:37

Ayurvedische voeding,je doet een vragenlijstje dan weet je welk type je bent.En dan weet je wat je beter wel en niet kan eten. het is voeding die je in balans brengt.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:18

Joukje_04 schreef:
Hallo,

Ik zou best wat kwijt willen. Helemaal voor de zomer straks, bikini etc.
Ik sport genoeg; 5x per week train ik dressuurmatig met mijn haflinger, wat absoluut niet makkelijk is omdat elke pas gestuurd dient te worden. Verder fiets ik naar school (heen 12 km, terug 12 km) en 3x per week ga ik uit school eerst naar stal (heen 12 km, naar stal 10 km, naar huis 5 km).. Dit komt dus ongeveer neer op 2x 25 en 3x 30 km per week. Ik werk op zaterdag een dagdeel, meestal 5 uurtjes (helaas niet meer uren beschikbaar).

Ik eet op het moment vrij weinig.
Een indicatie van vandaag:
naar school gefietst, 12 km, naar stal gefietst, 10km, naar huis gefietst, 5 km. Schoolgym (niet bijzonder intensief), paardgereden.
Gegeten: 4 stukjes brood, 1 sinasappel, 1 pakje toastjes & avond eten (normale portie). Ik drink water en thee thuis ;)

Dit is vergelijkbaar voor de rest van de week, ik ben geen snoeper en probeer meer fruit te nemen.. Nog honger (komt weinig voor) vul ik aan met droge crackertjes...

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

het kan zijn dat je ook te weinig eet, dat had ik ook en viel niet af, nu met begeleiding van de dietiste moet ik meer eten en ik val heel makkelijk af.
Ook als jou hoeveelheid fietsten alle dagen zo is, geeft dit ook geen meerwaarde zeg maar, je lichaam staat daarop, het is maar als je nog extra's bovenop doet, dat dit je zal helpen om af te vallen. :D
Volgens de dietiste toch...

_KellyAV

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:24

ik heb gistereen weer gewogen en was 1.8 kilo afgevallen! :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:25

top zeg, bijna 10 kg!!!
wou dat ik al zo ver zat!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:37

jaa nog 3 ons!
maar het stomme is, ik had met mijn ouders afgesproken dat als ik 10 kilo was afgevallen ik een nieuwe broek zou krijgen haha. Dus nog even geduld hebben. Ik kan al wel een aantal broeken weggooien omdat die te groot zijn en ik heb ook nog wat kleinere broeken liggen die wel goed passen :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:20

En ik ontbijt weer met koffie en een bakje yoghurt met haverzemelen. Lekker hoor!!!

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:28

Goedemorgen! Gisteren had ik mijn ontbijt voor de gein op facebook gezet met t commentaar erbij "ontbijtje lekker". Kreeg er erg veel reacties op. Das te weinig! Let je wel goed op! Je moet goed ontbijten! Maar t lukt me nog steeds niet! Ga zo even een appeltje schillen en een beker melk pakken. Ik vind t ook nog lastig om t snoepen/snacken te laten. Ik loop af en toe gewoon automatisch naar de kast om iets te gaan pakken en dan als ik de kast open dan kom ik er achter van dat mag ik niet! Hebben jullie dat ook?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:39

@Norton: ja, je kunt wel degelijk veslaafd zijn aan suikers! Het enige wat je er aan kunt doen is gewoon geen suiker meer eten... Dat kost in het begin behoorlijk veel moeite maar gewoon doorzetten.
Succes!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:22

Ojajoh schreef:
muziek, en een bepaalde uitdaging aangaan
zoals ik wel eens doe met interval is bijv een streven van zoveel min, zoveel hartslag, of zoveel km's
of zoveel cal....
en elke keer verleg ik die grens natuurlijk zodat het steeds een stapje moeilijker wordt ,maar je ook ongemerkt snel verbeterd

Muziek gebruik ik altijd al maar hartslag meten is wel een leuke! :j Ga ik zeker proberen!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:40

Kelly_AV, hoelang ben je bezig?

Ik ben sinds 2december bezig en vandaag heb ik eindelijk de -10kg bereikt :D *\o/*

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:47

Gefeliciteerd Sofie!!! hoeveel wil je er nog af??

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:56

SofieHavan schreef:
Kelly_AV, hoelang ben je bezig?

Ik ben sinds 2december bezig en vandaag heb ik eindelijk de -10kg bereikt :D *\o/*

niet slecht hoor, 10 kg op een maandje tijd?
hoe doet je het, met begeleiding?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:03

Quir schreef:
Ik wordt een beetje hopeloos, dus hoop hier eens wat meer informatie te vinden.

Ik wil al een tijd wat kilo's kwijt (ben niet té dik, maar het zit mezelf gewoon in de weg en wil zo'n 10 kg kwijt).
Let erg veel op kcal, maar die eet ik echt niet te veel en denk dat het dat dus ook niet (alleen) is. Echter lijk ik wel verslaafd te zijn aan suiker (kan dat???), ik heb dan totaal geen honger, maar echt een schreeuw naar "lekkers" en dan vooral dus zoet.
Ik beweeg meer dan voldoende (werk in de paarden), dus ook daar zou het denk ik niet alleen aan liggen.

Nu wil ik eens kijken of koolhydraat arm gaat werken en vooral hoe kan ik van die schreeuw om zoetigheid af komen. Ik kan dan gezonds eten wat ik wil, het verdwijnt met geen mogelijkheid pas als ik iets zoets eet.
In welke producten zitten vooral veel koolhydraten en wat zijn goede vervangers er voor?

Wie eet er ook koolhydraat arm en hoe was dat in het begin? Geen behoefte naar suikers? En hoe heb je bepaalde producten vervangen, zoals brood, pasta's en aardappelen?

Hoop dat iemand mij kan helpen! :)

Meld mij :D idd duidelijk suikerverslaafd :Y)

Koolhydraatarme bokkers is idd een apart topic voor, [HK] De Koolhydraatvrije bokkers
want als ik mijn dagschema´s hier zou plaatsen vragen mensen zich af hoe je in godsnaam af kunt vallen :+ Overigens ben ik ook 10 kilo kwijt vanaf 5 november *D

Koolhydraatarm, houdt in geen brood, pasta, aardappelen, rijst etc en alles waar suiker in zit (dus ook geen fruit, behalve aardbeien :D ) en dat zijn nogal wat producten in de supermarkt!
Wat wel mag onder andere (onbeperkt) vlees, vis, gevogelte, kaas, eieren, groente, noten en zaden, kwark, olijfolie, roomboter enz.enz.

Voordeel met eiwitrijk dieet, geen honger gevoel, meer energie, behoud van spieren en geen snaaibuien meer! Beter wat meer kcal zodat je het volhoud en daarna goed je gewicht kan behouden.

Vandaag mij menu, ik doe overigens de Atkins dus ja vet mag, moet zelfs ;)

O. Omelet met augurken plakken casselerrib en kaas
T. Niets, was laat op
M. 1 makreel
T. Niets want ik ga de paarden rijden
A. Ovenschotel met kipfiletblokjes, witlof met ham en kaas
A. Noten met een lekker rood wijntje

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:10

Ik ga inderdaad bij de diëtiste en volg het Prodimed dieet. De reden dat we voor dit dieet kozen, is dat ik wegens ziekte snel wat kilo's kwijt wou zijn omwille van de medicatie die ik neem. Hoe zwaarder ik ben, hoe meer medicatie ik moet nemen, hoe zwaarder mijn lever en nieren belast werden. Vandaar.

Ik ben 1m75 en woog in februari 2011 86,3kg. Op eigen houtje ben ik een kleine 4 kg afgevallen. Op 2 december woog ik 82,7kg. Nu zit ik op 72,5 en voor mij is dat al erg goed. Idealiter zou er nog 5kg af mogen zodat ik 68kg kom.
Ik blijf het dieet volgen en ga weer opbouwen naar een gezond eet patroon. Gaat die 5kg eraf dan is dat goed, maar voor mij is het geen drama als dat niet meteen lukt. Het hoeft nu ook allemaal niet meer zo snel te gaan. Ik ben mijn overgewicht kwijt en heb nu een gezonde BMI en da's het belangrijkste.

Gedurende het dieet heb ik veel gelezen en zo van die dingen. Ik ben ook zelf moeten gaan koken en winkelen, ik heb de smaak van verse groenten leren appreciëren en weet nu veel beter wat ik moet doen en wat gezond eten is (da's trouwens een top voor iedereen, lees je in en ga véél bewuster eten!). Neem gerust een kijkje bij de koolhydraatarme bokkers want dat is de weg die ik op wil :D véél geleerd van die mensen daar!

Daarvoor at ik minstens 3x in de week pasta, minstens 6zakken chips en vaak patat en kant en klare gerechten.
Dus ik weet heus wel dat ik niet terug die weg op moet ;) maar dat zal geen probleem zijn want ik voel me erg goed nu en wil me graag zo blijven voelen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:21

Zo, ik zie weer een paar mooie resultaten voorbij komen, top!

Vriendlief en ik hebben er weer een hardlooptraining van anderhalf uur op zitten, ging fijn!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:50

Lichamelijk gaat het steeds slechter,veel hoofdpijn, duizelig enz,dat is zeer waarschijnlijk omdat ik nauwelijks vlees eet.Ben weer met ijzer tabletten begonnen en ga volgende week voor een B12 shot.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:11

Ik heb vandaag een hele slechte dag. Veel te veel suiker gegeten :o Dus zit nu uitgeput met hoofdpijn op de bank :7 kan je nagaan wat suiker voor troep is.... Het is net drugs. Even een gelukzalig moment en daarna niet meer en voel je je nog ellendiger.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:42

Dianta schreef:
Wat Mjetterd zegt :) Ten opzichte van een mueslireep, daar zit het dubbel aantal calorieën in. Een stuk fruit of groente is nog altijd wel een betere keuze.

SSDesign, welke oefeningen heb je gedaan en welke apparaten gebruik je? We hebben thuis een crosstrainer maar ik ben dat ding na 5 minuten beu. Dus als iemand tips heeft om de training leuker te maken := Want het is wel erg goed. Je verbrandt er 10cal per minuut mee ~~}>

Ik gebruik vanalles om conditie mee te trainen, ik doe geen spieropbouw maar dus alleen vetverbranding :) Ik werk met een zogenaamde fitnesssleutel waar een programma op staat dat je moet volgen. Ik doe nu vaak 5 minuten op een loopband, 5 minuten op zo'n fiets/hometrainer, 5 minuten op een ander soort fiets, 5 minuten op het roeiapparaat en 5 minuten op een ding waarvan ik de naam niet weet :P

Sofie, netjes :) Maar ik vind dat je wel erg snel 10 kg bent afgevallen. Wel super goed hoor, maar ben benieuwd of het er ook af blijft ;) Oh ik zie dat je het wel onder begeleiding gedaan hebt. Petje af :D

Verder nog heel veel nette resultaten. Top joh :D

Marleen, balen dat je je zo voelt. Inderdaad even wat ijzer en B12 :)

Ik heb net een half uurtje hardgelopen. Heerlijk!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:10

*\o/* Vandaag is het patatdag hier *\o/*

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:38

Ik zit nu aan een zelfgemaakte witlof salade :) smaakt goed :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:40

Ik heb vandaag ook weer eens wat gegeten. Doe Cambridge. Had gewokte gambas met knoflook en koriander :9

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:41

Er staat voor mij nu een kipsoufflee in de oven uit het Dukan boek. ik ben benieuwd!!!