Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:19

Toch vind ik het niet verstandig van je om je trainingsschema te vervolgen nu je met spuiten begint. Zo zie je maar, van 9.5 naar 3,5. Kan zomaar een keer écht niet goed gaan.

Mijn arts heeft mij destijds 1 week van school gehaald zodat ik thuis de insuline kon regelen die week. 1tje erbij, 1tje eraf enzo. Einde van die week ben ik weer gaan bewegen en toen moest ik minder gaan spuiten.

De week erna gewoon door met wat je altijd doet en ook daar merk je dat je hier en daar wat moet bijstellen. Nogmaals, het lijkt mij erg onverstandig om die eerste stappen (al zijn ze maar klein) over te slaan.

gr Kim

Dientje_Yara

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:22

Als ik ga lopen spuit ik ook maar 2E
gister dacht ik ach het is maar een half uurtje en ik zit op 9 dan neem ik na het lopen een banaan
ja dat had ik beter ervoor kunnen doen

En meestal ga ik pas wat doen 3 a 4 uur nadat ik gespoten heb
dus ik let daar wel op en mijn vingers zijn blauw van het prikken ik prik bijna elk uur om te kijken wat het met me doet
ik schrijf op wat ik gedaan heb en wat ik eet en wat de bijzonderheden van die dag zijn

Zoals ik al zei was ik gister nogal eigenwijs ik had even dat banaantje moeten eten

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:08

Wel goed dat je het doorhebt en dat je het aanvoelt!

ik heb al een tijdje niet gemeten :o
(iets met pot en ketel _O- )

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:59

hee wat super van je zeg! Nu wel volhouden he. (kan ik makkelijk zeggen :o ) En wat fijn dat het alleen maar exzeem is. Als je ergens over in zit is ook niks. Jammer dat je dan een soort van in paniek raakt, misschien een tip om je man/vriend of iemand op te bellen en te zeggen waar je bent en daarna laat je diegene na 5 minuutjes even terugbellen. Misschien dat dat je kan helpen meer vertrouwen te krijgen.
Is wel iets anders, maar ik vertelde mijn man altijd precies waar ik heenging met mijn paardje. Als ik niet met een uur terug was ging hij eerst bellen en daarna eventueel de route achterstevoren bekijken. Is gelukkig nooit nodig geweest maar het heeft wel mijn zelfvertrouwen goed gedaan.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:39

is het gek dat ik die afspraken niet maak? Of hebben meer die afspraak niet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:51

Ik ook niet. Maar ik houd teveel voor mezelf :o
Het zou kunnen dat het voor iemand een veilig gevoel geeft!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:41

voor mij was het omdat mijn paard niet de makkelijkste was, maar kan me voorstellen dat zo'n afspraak voor andere situaties ook kan helpen.
Waarom zou dat gek zijn als het je zelfvertrouwen terug zou kunnen geven?
Het hoeft toch niet altijd te zijn? gewoon tot je weer genoeg vertrouwen in je eigen lichaam heb.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:53

Zoiets kan prima werken!! Alleen voor mezelf, ik ben nogal eigenwijs... :o Heb vaak zo'n instelling 'Ik red het zelf wel' Maar dit betreft dan iets 'lichamelijks' (ik wil zo min mogelijk daarmee gecontronteerd worden :o )
Ik heb járen terug met m'n paard op een stalling gestaan midden in de polder. Was geen stroom. Ik was er vaak alleen. Toen had ik ook zo'n afspraak met m'n ouders! Erg fijne gedachte hoor!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:19

Ik heb t niet vaak nodig, maar toen ik laatst en dikke migraine, en een waarde van 2 had, heb ik wel idd vriendinnetje gesmst en contact blijven houden tot ik weer op 5 zat. Zeker omdat ik door de migraine alleen al steeds in slaap zakte.
Als dat werkt, ideaal. De 'paniek' rondom een hypo zal vanzelf minder worden, eerste paar keer is het echt heel naar. Merk nu vaak rond de 3.9 al dat ik teveel ga zakken, das mooi op tijd.

Maar....... werd er bij jullie echt zo'n ding van gemaakt dat je begon te spuiten? := Ik ben gewoon volop door gegaan, werk, 3 dagen weggeweest voor interne training. Een week thuis blijven was echt niet aan de orde to be honest... (maar ik krijg dan ook wel vaak naar mn hoofd dat ik veel te hard ben voor mezelf :+)

Dientje, echt top dat je zo goed bezig bent hoor!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:23

Het was bij mij 36 jaar terug en ik was 2 :+ Dus dat ging héél anders :D
Ik vind het wel prettig om bijna altijd (niet als ik met de honden ga wandelen of bijvoorbeeld naar de buren loop :P ) een telefoon bij me te hebben! gewoon voor de zekerheid.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:28

telefoon heb ik idd ook meestal wel mee, en idd AA of dextro. Zeker als ik ga hardlopen. Dan doe ik trouwens ook diabetes kaartje en rijbewijs ergens in een zak. Just in case :)

haha, ja, als je p je tweede al aan de insuline mag is de start wel anders idd :D
ach ja, toen ik begon te spuiten zat ik rond de 30, dus zo snel ging k sowieso niet naar 3 zakken vanaf daar :+

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:41

ja ik werd wel ff uit de roulatie gehaald ja... ik weet zeker dat dit het geval is Nouki. Je bent te hard voor jezelf ;)
op zich niet erg want dit ben ik ook, maar als je gezondheid parte gaat spelen, dan ben ik opeens bijzonder oplettend. Ik neem geen risico's. Dan maar een week thuis.

Ben hier in de loop van de jaren ook wel makkelijker mee geworden hoor. Ik kreeg snachts wel eens een hypo en dit verstoort je slaap enorm. In de morgen om 7 uur op de toilet en er dan bijna afvallen van duizeligheid. En toch zat dit vrouwke om half 9 op het werk... dit doe ik niet meer. Ik bel mooi op om te zeggen dat ik thuis blijf. Is mijn suiker weer stabiel om 11 uur, zit ik alsnog om 1 uur op het werk ;)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:39

Ben blij dat ik daar niet zo'n last meer van heb! Als ik een hypo heb gaat het na 20 min wel weer.
Alleen ben ik voorzichtig met autorijden meteen na een hypo. Maar echt wel dat ik meteen na een hypo verder ga met wat ik aan het doen was!
Telefoon en dextro heb ik ook altijd en overal bij mij, voor de zekerheid.
Als je jezelf voelt wegzakken met een hypo is dat wel erg eng ja! Heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.
Toen ik begon met spuiten (meteen toen het geconstateerd werd) lag ik van dinsdag tot zaterdag in het ziekenhuis. Maar was natuurlijk ook om mn suiker naar beneden te krijgen. (had een waarde van 53 toen ik binnenkwam in het ziekenhuis)
Maar ik zit erover te denken om over te stappen op een omnipod, maar als ik dat zou doen dan zou ik daarvoor ook opgenomen moeten worden in het ziekenhuis om met dat ding om te leren gaan...... Vind ik zelf nogal overdreven eerlijk gezegd, lijkt me toch dat je je normale ritme beter kan aanhouden?
Dinsdag ben ik naar de oogarts geweest voor de rijbewijskeuring, ben gelukkig voor 10 jaar goedgekeurd :D
Meteen het formulier op de post gedaan naar het CBR, maar iemand enig hoelang het duurt voor je reactie krijgt?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 08:35

Hallo mensen weer een hele tijd geleden!heb het zo ontzettend druk gehad de laatste tijd!
Suikers helaas gaat niet zo goed die gaan alle kanten op moet de 30 weer naar het ziekenhuis en ben benieuwd wat ze gaan zeggen. heb nog een week in het ziekenhuis gelegen wegens een beginnende keto acidose alle stress was me even iets teveel geworden waardoor het lichaam zei doe het zelf maar!
maar gaat nu weer redelijk.
Alexia is een heerlijk meisje en groeit als kool!

Afbeelding

We zijn kort geleden ook nog een weekje op vakantie geweest in Toscane heerlijk was dat er lekker even tussenuit!
ik ga zo alles bijlezen en reageren!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:50

wat een geweldige foto!
Ik hoop voor je dat je strakjes weer een beetje beter ingesteld ben.. waardeloos zo.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:49

idd, sterkte met je waardes Valeria. Leuke foto :)

@ meikemarieke: zou niet weten hoe snel je een reactie krijgt. kan je niet gewoon al een afspraak inplannen? Eer je die hebt, hebben ze je formulier al wel verwerkt ga ik vanuit.

ik zak weer weg mbt meten.. ga ik naar de dvp dan doe ik het een week goed, omdat ik mezelf dan heel zielig vind. Ze heeft me dan gemeld wat er niet allemaal kan gebeuren als ik het niet doe bla bla..
Maar na een week voel ik me weer sterk en denk ik: eh, weet eigenlijk niet wat ik denk. Krijg het gewoon niet in mijn systeem om eerst te meten dan te prikken.

Ik eet ook eerst.. en daarna prik ik pas (op de bonnefooi). Als ik dan zou meten dan zou ik dus altijd te hoog zitten. zucht.. dit is echt een probleem voor mij. 10 jaar suiker en nog niet 1 hele maand is het goed gegaan. Iemand een tip?

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:08

Ik ben trots op mezelf
heb de sportschool maar weer eens opgezocht en heerlijk anderhalf uur staan zweten
niks bijgespoten en geindigd op 6.6 :D. *blij*

Tip
ik heb mijn prikpen in een tasje waar ook mijn meter inzit ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:09

Ik ben ook trots, een keer geen snoepbui tussen 12 en 6 gehad en zat voor avond op 4.3 *\o/*
Geleefd op 2 broodjes en 8 gespoten, niet geprikt ervoor. Wel hele middag bezig geweest hypo gehad en pakje appelsap gedronken, realiseer ik me net :+

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 18:44

Vandaag controle bij de dvpk gehad boeddruk goed geen eiwitten in de urine zelfs 4 kg afgevallen alleen bloed was 94 beetje hoog.. }:0

Geven we de ontstekingen maar de schuld van :o

verder is de pijn weer terug in de schouder de spuit zal dus wel uitgewerkt zijn helaas ook begint de andere schouder nu te etteren..pffff houd het dan nooit op...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:32

jee Tootje, dat is mooi K ! onzie je de 1ne gaat de ander beginnen.. pfff.

Hier goed nieuws *\o/* Willem heeft goedkeuring voor 5 jaar voor zijn rijbewijs van het CBR!!!! joehoe!!!!!
En hij is op sollicitatie geweest voor een leidinggevende fundctie en hij staat er mooi voor ,nu gaat de externe vacature eruit,maar we hebben hele goeie hoop omdat de man die weggaat waarvoor devacature dus is, Willem aanbevolen heeft. Helaas moeten we nu geduld hebben vanwege de vakantie. Half/eind ag weten we meer.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:55

Tootje, wat ontzettend balen!! Ben bang door de ene schouder te ontlasten, dat juist de ander meer belast wordt en je daar nu ook problemen gaat krijgen. Maar ja, hoe los je zoiets op?! Mocht je zo'n spuit 1x of mag dat meerdere keren?
Wel fijn dat je bloeddruk en eiwit goed waren!

Pipo, wat een óntzettend goed nieuws!!! ze zeggen alles komt in drieen, dus dan moet jullie nog iets moois te wachten staan :D
Nu maar hard duimen dat de functie ook echt door gaat!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:44

Jeetje Toot het schiet niet op met jou! Balen zeg!
Gelukkig wel een goed bericht van Pipo, top!
Ik heb ook goedkeuring van het CBR voor mn E-rijbewijs, maar rare vind ik dat mn oogarts me had goedgekeurd voor 10 jaar..... Maar goed, niet klagen, ik kan eindelijk mn rijbewijs gaan halen :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:19

gefeliciteerd allemaal met het goede nieuws. Jammer te horen Tootje. Maarrrr je bent wel 4 kilo afgevallen. toch iets van goed nieuws toch?

@Dientje: ik heb ook altijd mijn spuit en meetpen bij me... gebruik m alleen nooit :+

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 01:20

Fijn, allemaal rijbewijzen binnen, een mooie foto van een prachtige kleine met trotse mama en misschien zelfs een promotie. Balen van de schouder Tootje, maar 4 kg er af is wel echt ontzettend knap!

Ik ben met m'n stage bij Medtronic in de VS begonnen. En nu vroeg ik me puur uit interesse af of iemand hier de Medtronic producten gebruikt? Ik vroeg me vooral af of iemand met CareLink aan de gang is, helaas mag ik vanwege bedrijfsgeheim etc echter niet te veel zeggen over waarom ik dat interessant vind ;). Maar ik hoor graag ervaringen! (zowel positief als negatief mag natuurlijk :+ )

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:35

ik heb een dipje |(

4 weken geleden begonnen met 3 x in de week 1 uur flink wandelen
en 1x per week paardrijden (paard van zusje die van mij heeft blessure grrrr)
wat meer met de hond wandelen en langer, meer op eten letten enz enz

1.5 week geleden ben ik het wandelen gaan veruilen voor sporten
Ik heb een programma van 1.5 uur waarin 45 min cardio zit en de rest krachttraining
fietsen, schaatsen, wandelen met helling, en nog een apparaat voor cardio waar ik de naam niet van weet.
Buikspieren, arm, schouders, borst, been
Alle apparaten houden bij wat je verbrand enz en aan het einde kun je op de computer zien wat je allemaal gedaan hebt, hoeveel kracht en waar, calorien enz
gemiddeld verbrand ik 400 tot 500 calorien per keer
en daarbij let ik op dat ik over het algemeen wat meer beweeg, lopen , fietsen traplopen enz enz

1.5 week geleden woog ik 74.8 en vanmorgen 75.1 grrrrr dan zakt de moed wel even in mijn schoenen en nog niet een halve centimeter ergens op mijn lijf kwijt

ben ik te ongeduldig?
kom ik aan omdat vet in spier omgezet word en moet ik geduld hebben?
of komt het door de insuline? ik gebruik per maaltijd 4E ongeveer en ik sport savonds en dan spuit ik helemaal niets omdat mijn lichaam tijdens het sporten dit zelf netjes stabilitseert ik eindig na het sporten rond de 6 dus prima
dus of het echt van zo weinig insuline komt vraag ik me af

ik ga trouwens 4x per week naar de sportschool en ben nu dus eigenlijk pas 6x geweest
ik zelf denk dat ik geduldig moet zijn en dat er over een paar weken wel degelijk resultaat te zien is alleen willen vrouwen altijd alles direct denk ik hihi