Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:20

Hey meiden,
Ik heb ook meegelezen, maar weinig tijd om te reageren. Sorry :o

Gister heb ik een hele fijne (natte) crosstraining gehad in Ede (hieronder een kleine spam). Paardje begint eindelijk het vertrouwen te krijgen op het water. Hij sprong er zo in! :D

Zou vanmorgen eigenlijk 5 km lopen, maar het weer is mij te slecht. Het moet wel leuk blijven hoor. Ik ga zo even op de stepper en daarna lekker op de bank! :O

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:26

Stoer filmpje zeg...dapper

:wave: he Angela...alles goed?

Fijn dat je snorremans weer praatjes krijgt en zich dus beter voelt Bom.

ik ga zo naar stal eens zien of het daar droger is...jonge wat een weer zeg al de hele dag echt niks aan.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:29

Angela :(:) Op naar het betere weer met veel zon. Daar krijgen we weer energie van :D

Sak, hier ook iemand die zit uit te kijken naar de zomertijd :j

Noor, gaaf filmpje! Dan ben je mijn stalgenootje en instructrice ook tegengekomen misschien, Marieke met Otto, Motje11@bokt.nl ?

Scoob, ja hij is weer lekker jolig :=

Mijn mannetje is nu aan het hardlopen, die stond echt heeeeeel lang voor het raam te kijken, zal ik wel gaan zal ik niet gaan zal ik wel gaan zal ik niet gaan. Uiteindelijk toch maar gegaan, maar of hij de 120 min volmaakt.... i don't thinks so

_Noor

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:37

Die reden inderdaad bij mij in de groep, Bom!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:55

Wat een supergaaf filmpje Noor! :j :j :j

Nou, ik heb 13 maart de CPC loop! 10km, dus dat wordt nog flink trainen! Vriendjelief zelfde afstand.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:18

Wow Noor, wat een stoer paard!!! <3
Jaan, boktmeeting? CPC, marathon R'dam? ;)
Angela :(:) Gaat het wel beter met je? Gaat het trainen voor de 1/2 voorspoedig?
Sak, wat goed 4 kilo, ben jaloers :D
Bom, fijn dat het met Stinkertje beter gaat. Zijn eetlust heeft er niet onder geleden _O-
MrUlbe, je kunt het nameten op afstandmeten.nl Ik kwam er vandaag achter :o? dat je loopjes kunt opslaan ;)

Hier een echte bikkel, met hardloopkleertjes naar het peerdje gegaan. Ik reed met een vriendin mee, haar oudste zoon heeft een meervoudige stoornis en Fanny gaat als therapiepaardje fungeren. Fanny reageerde een beetje wantrouwig, maar dit kwam meer door het weer. Rijden was één groot succes, ventje was zo gelukkig! Smolt helemaal. :) Mijn vriendin gaat één keer in de week met hem naar Fanny, lekker borstelen en stappen. Ben super blij voor haar, dat het zo ook kan, scheelt toch een hoop centjes.
Maar ik heb ook gelopen in dit takkeweer, ik ben van Fanny naar huis gelopen! :D 7,5 km in 55:08 met een gemiddelde snelheid van 8:19. Ben trots. Merk wel dat een uur echt de max is voor mijn spieren, had net best wel pijnen, die nu weer zijn verdwenen, het is toch een signaal.
Ik heb vandaag deze gelopen http://www.afstandmeten.nl/print.php?id=566543
Ik bereken mijn gemiddelde snelheid op http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&c ... calculator

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:31

Wat goehoed Fan +:)+

Je kunt op afstandmeten.nl toch ook je gemiddelde snelheid berekenen? Dacht ik :o En wat fijn dat Fanny het zo goed doet met het kereltje :j

Mijn Stinkert is ook mijn therapie := Samen met het hardlopen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:50

Ja ben trots op mezelf :+ vooral omdat het me vrij makkelijk afgaat en ook alweer vrij normaal eet. Ik had vandaag eigenlijk chocolade muffins willen maken op de atkins manier maar ik kon nergens de juiste ingrediënten vinden, het was er wel net weer voor geweest! Hier sneeuwt het gewoon.

Ik ga morgen dus maar even kijken of ik bij de natuur winkel de kuise ingrediënten kan vinden en dan maak ik ze dinsdag wel. Heb ik ook een keer weer iets lekkers bij de koffie, hen namelijk vrijdag voor vriendlief een heerlijke cake gebakken maar die mag ik zelf niet hebben natuurlijk.

Maar jij bent toch ook al heel veel afgevallen?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:10

Klopt hoor Sak, ik ben 8 kilo kwijt, maar ik blijf op de 80.7 plakken. Baal er aan één kant best van, want ik doe zo mijn best, loop consequent 3 keer in de week met die één dag opbouw naar de 10 km. Weet wel dat ik spier opbouw, maar het zou ook zo leuk zijn, als ik eens onder die 80 kilo kom. :j
Ik probeer ook maar niet te veel naar die kilo's te kijken, maar ik sta alweer ruim één maand stil in gewicht. Ik wil zo graag onder die 80 komen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:39

Doe je ook aan meten? En doet je diëtiste daar ook aan? Want ik durf te wedden dat je wel cm kwijtraakt. Ik heb bijna 3 maanden gedaan om onder de 70 kilo te komen, het lukte maar niet! Op een geven moment was ik alweer bijna 72 kilo en toen ben ik met south beach begonnen en het is voor mij echt een verademing! Geen vreetbuien meer en ook niet echt honger! Eet me 3 slagen in de rondte en voel me echt heel erg goed. Wat ik miste was brood en dat voeg ik nu langza weer toe en ik heb heel lekker kdharm brood gevonden. Ik ga hier dus lekker mee door en vind het superleuk om lekkere dingen te maken (zoals de muffins) die dus wel gezond zijn!

Vanavond eet ik dus roerbakgroente met gekruide bamivlees en 2 eetlepels pindasaus!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:13

Ik moet dat eigenlijk ook doen opmeten. Als ik nu in de spiegel kijk, heb ik nagenoeg een platte buik. Het meeste vet zit nog op mijn heupen en op mijn boven benen. Al zullen mijn benen ook wel minder snel afslanken, omdat er ook nog wat spier bij zit.

South Beach, Mogntinac is niet voor mijn lichaam gemaakt. Ik krijg enorm last van mijn maag/darmen. Ik kan niet tegen ei op de nuchtere maag :r, daarnaast heb ik brood ed nodig voor mijn stoelgang. Ben altijd jaloers op mensen, zoals jij, waar het zo lekker mee werkt. ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:29

Stoelgang heb ik ook wel wat last van gehad hoor, maar ik eet nu regelmatig noten en dan gaat het goed! En ik dacht ook dat ik eieren in de morgen echt niet weg zou krijgen maar ik vind het heerlijk vooral met spek en kaas :+

Nou jaloers hoef je niet te zijn hoor want bij jou gaat het toch ook heel goed! Misschien sta je even op een plateau, dat gebeurd wel vaker! Maar goed zuur is het wel altijd, ik ken je gevoel wel.
Wanneer mag je weer naar de diëtist?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:48

vanmiddag weer fijn een half uurtje gerend (toen het eindelijk iets gestopt was met regenen)
en mijn zusje meegenomen en aangestookt met het hardloopvirus :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:59

Gestopt met regenen... :oo nou hier niet hoor.
Fijn dat je lekker doog hebt kunnen lopen we zo prettig .

Ik heb mijn stapritje uitgesteld was echt koud en nat dus we konden de moed niet vinden.
Nu van de week lekker rijden en misschien een klein rondje eens kijken wat het wordt.
Weet het we zijn watjes... :=

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:07

Goeieavond dames!

Ben ook weer terug! Heb even haastig doorgelezen maar nog niet alles zal ik staks ff doen :) En even reageren!

Ik voel me weer goed! Nog iets wat verkouden en nog wel sneller moe als normaal maar gelukkig niet meer ziek :)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:18

Fijn Annika! Neem nog een paar daagjes je rust en dan kun je weer lekker lopen :j
Sak, ik geloof dat ik over 2 weken weer moet.
Scoob, ik kan mij voorstellen dat je het rustig aan doet, zo goed kennen jullie elkaar ten slotte nog niet.

Voel die 7,5km nog lekker in mijn spieren, best moe :D Weet ik tenminste dat ik wat gedaan heb :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:24

Inderdaad Annika, rustig aan. Zo'n griep is niet nix :n

Fan, geloof ik graag dat je beentjes nog moe zijn. Lekker rustig aan doen, spiertjes even tot rust laten komen.

Ik heb 't nog steeds koud na mijn loopje :brr: Vanavond er vroeg in, merk dat dat gedoe met Snor wel weer lekker energie heeft gevreten. Kan er zo slecht tegen als mijn beestjes of kids wat hebben. Ben er dan de hele dag mee bezig.

Mannetje is lekker aan het koken... dus we eten weer later dan gebruikelijk ;) Mannen, koken en plannen, geen goede combi :n

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:08

Super gedaan lopers!

Leuk crossfilmpje!

Bom, nog gefelicteerd met je dochter! Leuke cadeau's joh, voor d'r!

Vandaag lekker geschreven op wedstrijd, was leuk en leerzaam weer. Daarna Lis en de merrie gereden, beiden gingen super, heb ze lekker aan het werk gehad. Had geen zin om in de binnenbak te gaan, dus heb mijn potlootventerjas aangedaan en ben lekker in de buitenbak gaan rijden, had alle rust en ruimte, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:10

Welke schema's zijn er eigenlijk te downloaden als je lid bent van de dutchrunners?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:22

Nog even wat reacties van mij :P

noor: Wat gaaf dat filmpje! Het lijkt mij ook zo gaaf een keer te doen maar zoo eng haha

jaan: Leuk! Hoop ooit ook eens een wedstrijdje te kunnen lopen :D

Fan: Wel super hoor! En dat in dit weer haha!

MrUlbe : haha nou dan hebben jullie geluk gehad wij hebben de hele weg regen gehad en hier thuis regent het nog steeds !

Bom: rustig aan hoor! Snap dat het veel energie vreet!

Wenk: Leuk waar heb je geschreven?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:31

Op de Kamphorst in Hilversum. Was wel 'leuk', er kwamen veel gekke dingen voorbij, ruiters die hun handschoenen vergeten waren, haren niet vast, paard wat onregelmatig was/duidelijk last van de dracht had, meisje wat op verliespunt uitkwam door verkeerd rijden etc. Voor de ruiters niet zo leuk, maar voor mij wel heel leerzaam. Mocht ik slagen moet ik het immers in april ook goed weten en dan is het fijn dat je uit ervaring al weet hoe je moet handelen ipv dat je alleen de theorie erachter al kent.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:33

Leuk!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:36

Ja zeker weten. Was ook een gezellige jury en de lokatie daar ken ik goed omdat ik er met Lis vaak startte (ze hebben maar t/m de M, dus kan daar niet meer starten) en ik heb me gelijk ingeschreven met de merrie voor de volgende wedstrijd. Superleuk wedstrijdsecretariaat zit daar, alles kan als je zelf ook maar eens flexibel kunt zijn. Komt daar echt van 2 kanten, top! Haha en ze is om te kopen met drop... _O-

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:39

Ik heb me er ook wel eens ingeschreven maar toen werd mijn paard kreupel! Hahah Naja en nu start ik nog steeds niet maar mss ooit in de toekomst :P En ik weet dat een oud werknemster van onze stal er ook altijd start en die zei idd ook dat het echt leuk starten is daar!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:45

Ja, ze zijn echt relaxt! Heb ze wel eens voor een flinke puzzel gesteld hoor:

Ikke reed met Lis M2
Stalgenootje reed met Lis L1
Ikke reed met ander paard L1
Vriendinnetje reed met paard L1. Ik moest hun beiden voorlezen en er moest genoeg tijd tussen Lis d'r proeven zitten, maar ook niet te veel, want das niet eerlijk, paar uur wachten op de trailer. Hoe lastig dit ook was, het is gelukt en hoe! Fantastisch hoor. En dan ben ik ook de moeilijkste niet verder, als ik dan maar 10 minuten los kan rijden is dat maar zo, dan moet ik maar niet met zo veel starts komen. Nu heb ik gelukkig wel meer rust, met maar 1 paard op die wedstrijd, hoewel ik het wel heel jammer vind dat ze geen Z hebben hoor.