Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:31

Glossi schreef:
xAylie schreef:
Ik denk ook dat het door de hormonen komt Katyatje :j zon doet het vaak juist eerder goed..

Wie gebruikte hier ookalweer die Bourjouis Healthy Mix Serum foundation!? :)
Kan het niet meer terugvinden, maar wou weten of deze een beetje een matte dekking geeft en goed blijft zitten. :)
Zal nog even voor de zekerheid te zoekfunctie gebruiken.

Dat was ik, hele fijne foundation :j De foundation is niet heel mat maar glimt ook niet. Ik doe altijd wat poeder op mijn kin, neus en bij de t-zone omdat die bij mij snel gaan glimmen/vet word. Hij blijft bij mij de hele dag wel goed zitten maar moet op het einde van de dag wel bij poederen.

Die is fijn inderdaad! Ik vind alleen de '10 hour sleep effect' ook van Bourjouis nét iets fijner omdat die structuur veel vloeibaarder is :) Die ruikt inderdaad ook super lekker haha!

Ayla

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:26

Die ken ik niet, heb ik ook niet zien staan volgens mij..
Er stonden er 3 naast elkaar: de Bourjois Healthy Mix en de Bourjois Healthy Mix Serum en daarnaast nog een 'gewone'

Omdat die zo mooi dekt en het er natuurlijk uit ziet krijg ik echt zin om weer foundation op te doen hahaha. :')
Vind m'n huid mooi nu! zonnebankje was weer fijn. :)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:42

Hoe lang ga je onder de zonnebank? Heb je het ook opgebouwd?

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:53

nikilover schreef:
ik wil nog even een kleine tip meegeven: Voor diegenen die de dove cream oil gaan gebruiken of dit al doen, je moet hier geen andere middelen en cremes mee combineren, want dan heeft het echt helemaal geen nut. Als je je gezicht ermee wast, en daarna een creme op gaat smeren ga je nooit verschil zien.

Je moet gewoon voor je gaat slapen je gezicht ermee wassen en verder gewoon helemaal niks gebruiken.
Bij mijn moeder werkte het ook, maar die begon te zeuren dat dr huid te droog werd, en begon na het wassen cremes op te smeren.
en toen hielp het niet meer.
Je moet even door dat droge gevoel heen, heb ik ook gedaan en mijn huid was na een paar dagen alles behalve droog.

Maar ik las ergens dat wanneer je huid te droog wordt, je huid talg gaat aanmaken en je dus in onze gevallen weer meer puistjes krijgt :?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:57

@ romeuluver, in mijn geval is dat totaal niet zo.. mn huid heeft gewoon de goede balans gevonden nu, niet droog, niet vet, en ook geen puistjes, vlekken e.d.

hoe het bij jullie is kan ik natuurlijk niet zeggen.. dat weet je pas als je het hebt geprobeerd :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:03

Ik dacht hetzelfde als romeoluver. Ik ga de proef niet op de som nemen met de dove cream oil. Ik vind voor mijn doen dat ik nu genoeg doe voor mijn huid. Ik ben dan ook redelijk tevreden nu. :) Hoop dat het op zijn minst blijft hoe het nu is, maar beter mag ook natuurlijk!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:12

Ik ga vanavond ook weer eventjes 20 minuutjes onder de zonnebank :)

Als ik geen creme smeer ben ik bang dat ik rimpels krijg hahaha :P

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:40

Zonnebank/snelbruiner doe ik altijd 20 min. en dan niet vaker dan 1x per week. Meestal ben ik te lui om er voor naar de stad te rijden en ga ik alleen als het echt nodig is (wat pukkels of gewrichtpijn betreft)

Bourjois 10 hour sleep effect ken ik ook niet. Ga ik de volgende keer ook even voor kijken. Maar de healthy mix serum is ook erg vloeibaar. Ze ruiken idd ook heel lekker <3

Volgens mij hangt het heel erg van je huid af hoeveel talg hij aan maakt. Iedere huid maakt namelijk talg aan. Het beschermt je huid, houd het soupel en voorkomt vocht verlies. Meestal maakt een vette huid meer talg aan.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:46

Ja dat klopt, je lippen zijn het enige stuk huid dat zelf geen talg aan kan maken, vandaar dat je daar vaak vaseline oid op moet smeren :j maar als je huid dus altijd droog is geweest krijg je eerder rimpels.

Ik ga meestal 1 keer per week naar de zonnebank, in aanloop tot de zomer of een feestje soms 2 keer :)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:56

Maar ook weer niet teveel op je lippen, volgens mij remt dat de lanoline(?) aanmaak...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:08

Als ik gestoomd heb of mijn huid gereinigd heb met spul dat het ietwat droog maakt hou ik het ook zo. :) dat werkt voor mij echt goed omdat mijn huid redelijk vettig is.
Dat is ook de reden dat ik stop met mijn Dr. Courtin Tea Tree 24h creme, mijn huid word daar te vet van en daardoor krijg ik eerder pukkeltjes.
Eerst wasde ik mijn huid met zeep onder de douche en toen voelde ik het echt heel droog zijn en zag je ook vaak allemaal schilfertjes, heeel slecht eigenlijk :o daarom doe ik dat nu ook niet meer en nu gaat het goed. :D

Als ik onder de zonnebank ga ga ik meestal 13 a 15 minuutjes, ik ben het nu nog aan het opbouwen omdat ik pas 2x ben geweest. :)
Het voordeel is dat ik heel snel bruin word en mijn huid er ook heel snel op reageert en dus vaak na het douchen s'avonds al zichtbaar mooier en rustiger etc is geworden.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:27

Ik word ook vrij snel bruin :)

Hier moet je 5 euro per keer betalen of 45 voor 10x.
Wat betalen jullie?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:33

Jij ook lekker goedkoop dus :D Ik ga altijd als ik bij mijn ouders ben, dichtbij de Duitse grens betaal ik dan 50 cent per 2 min (dus 5 euro voor 20 min), in Utrecht betaal ik per keer (ongeacht hoe lang je gaat) 9,95 :=

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:41

Hmm, weet niet hoe lang dit is, ik denk dat dat niet heel erg uit maakt.
Alleen weet niet wat voor zonnebank ze hebben, de een lijkt mij beter dan de ander...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:48

Ik ga altijd bij mijn vriend in de city, daar betaal ik 6.50 voor max een half uur. Bij sundays vind ik het eigenlijk echt belachelijk duur maar op zich zijn die banken wel goed.

Ondanks mijn maandelijkse party gaat mijn huid behoorlijk goed! Vorige maand had ik namelijk echt een super ziekelijke uitbarsting, om te janken gewoon. Die is me nu bespaard gebleven. Misschien door de MSM? Hope so!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:43

Ik betaal 6,- voor 13 min of 9,50 voor 15 min, ligt eraan welke zonnebank ik ga. :)
Is redelijk duur dus, maar ikvind de eerste zonnebank zegmaar niet zo duur dus dat vind ik het wel waard.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 08:25

waaauw, ik gebruik nu elke avond dove cream oil, en verder niks, en geen puistje meer te bekennen :D alleen nog wat littekentjes!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:06

_Laura_ schreef:
waaauw, ik gebruik nu elke avond dove cream oil, en verder niks, en geen puistje meer te bekennen :D alleen nog wat littekentjes!

Ben blij voor je :)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:10

Nou mn huid is na vannacht nog aardig netjes gebleven! :D Happy me!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:12

Ik baal een klein beetje want ik heb een cap van een vriendin opgekregen en een cap dragen zie ik nu echt even niet zitten hahaha, ik ben bang dat het dan weer niet mooi word. :o
Ik ga het zeker wel doen maar eerst m'n eigen cap maar eens schoonmaken en babydoekjes kopen oid en dan maar hopen dat m'n voorhoofd nu zo blijft. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:24

Mijn huid is trouwens nu tussen mijn wenkbrauwen maar dan een stukje naar boven niet zo mooi.. het is rood en ik vind het er een klein beetje 'bobbelig' uitzien.. geen puistjes, zie ook niet echt mee-etertjes ofzo.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:41

xAylie ja dat heb ik nu ook :( zijn volgens mij net-geenpuistjes-bobbeltjes ofzo :P

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:04

Dat had ik ook afgelopen week! Geen idee waar het vandaan kwam, misschien heerst het zo te lezen :')

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:02

oliebol mijn huid gaat weer slechter... T zat er ook wel aan te komen, want het ging zo lang goed.. Ik heb vanmorgen mn huid alleen met dove cream oil gewassen, gewoon ff als noodoplossing, wwarschijnlijk was ht geen goed idee maar het gaat todh al slecht :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:56

Hey meiden! Bij mij gaat het nu ook weer de goede kant op (eindelijk ongesteld)...
Balen voor de slechte huidjes weer :(:)

Wat is die dove cream oil precies? Want daar zijn toch meerdere producten van?