Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:34

Wat mij wordt afgeraden: schimmels (paddestoelen, quorn, schimmelkaas) , sterke kruiden (vnl knoflook en pepers), eten met kurkuma (zit veel in Chinees), alcohol, schaal- en schelpdieren, kool.
Ik heb zeker een jaar geen kruiden genomen in mijn eten, nu eet ik bijna alles weer, behalve Kurkuma. Ik ben na mijn jaar flauw eten :+ langzaam weer gaan opbouwen. Je gaat op een gegeven moment merken waar je het van krijgt. Schimmels, schaal- en schelpdieren en aziatisch eten krijg ik het gegarandeerd van. En vooral veel vet eten mijden.
Ook als ik erg veel spanning heb, heb ik er last van. Het voordeel wat ik heb, is dat ik medicijnen heb ertegen, als ik merk dat ik last krijg, neem ik een pilletje in. Drink wat kruidenthee en dan kunnen we weer! ;)

Mijn vriend heeft het zelfs zo erg, die moet soms echt overgeven ervan. Hij vindt dat niet zo erg, als hij maar eerst lekker heeft gegeten. :n

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:56

Ik ga jullie verlaten!!
Ik ben druk bezig met het afstuderen, nieuwe baan, het paard + aankomende veranderingen en ik heb echt de pest aan kou en donker.. := Hier buiten het dorp is het hardlopen veel te gevaarlijk zonder straatverlichting. Het lopen voelde de hele tijd voor mij als 'moeten' en dat bracht zo'n onrust met zich mee! Ik stop dus voorlopig met fanatiek hardlopen. Ik hoop rond maart weer bij jullie terug te komen met meer rust, meer motivatie, mooier weer en weer mooie tijden!!! :j
Laatst bijgewerkt door Mirkim op 07-12-10 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:00

mirkim ;(
Hopelijk krijg je hierdoor een stuk meer rust :)
Je bent altijd welkom hoor, ookal loop je niet hard, toch dames?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:29

Nou Mirkim ;( , je kunt ons toch komen motiveren?

Anoniem27

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:23

Ik herken je gevoel wel een beetje Mirkim! Denk dat je er goed aan doet, om even het lopen opzij te zetten. Dan komt vanzelf de drive en de zin weer terug! :)

Ik heb ipv maagklachten een spastische darm en ook dat is reuze vervelend als je stress hebt of als je minder wil eten...Maar ook dat is met de juiste voedingsrichtlijnen gelukkig in de hand te houden.

Vandaag niet gelopen, ga donderdag weer. Ben net terug van een uur spinning, was goed te doen. Morgen rustdagje!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:27

Jammer Mirkim, maar ook wat mij betreft ben en blijf je welkom hoor...

Jeetje Sak, dat zou toch fijn zijn niet? Als het idd maagzuur blijkt te zijn, das relatief eenvoudig op te lossen.

Hier vandaag een zwaar dagje gehad voor mijn lijf: Uit werk naar stal, de hoefsmid zou om half 2 komen, dus ik was mooi op tijd. De stalmensen hadden het erg druk en waren onderbezet, dus tijdens het wachten heb ik m'n handjes uit de mouwen gestoken en geholpen met uitmesten. Heb 3 stallen compleet leeg getrokken (na 2,5 week alleen opstrooien), was nog best een klus.

Inmiddels was de smid er nog steeds niet, dus ben ik Lis maar gaan rijden. Had les, dus lekker hard gewerkt. Na de les was de smid er nog altijd niet, had inmiddels al wel een paar keer gebeld, maar hij neemt zelden op overdag. Dus heb ik mijn projectje nog maar even gereden. Die had duidelijk spierpijn, dus die heb ik alleen ff losgemaakt en daarna lekker uitgestapt.

Tenslotte heb ik nog wat gekletst enzo op stal en om half 7 vond ik dat ik lang genoeg gewacht had en ben ik naar huis gegaan. Daar lekker lasagne gemaakt en terwijl dat in de oven stond ben ik wezen hardlopen. Heb 5 km gedaan in 30 minuten, beetje redelijk up tempo als basistempo, dan vanaf de 5 minuten gedurende 3 minuten interval jog-heul hard en daarna weer een stuk basistempo, de laatste 4 minuten nog 4 x 30 seconden interval jog - heul hard gedaan en toen was ik thuis en helemaal stuk. Thuis nog ff buikspieren, rugspieren en opdrukken en toen was precies de lasagne klaar. Die was overigens errug lekker.
Als toetje mocht ik van mezelf het laatste stuk banketletter eten met een kop thee... :9

Overigens was het verhaal met de smid een communicatiefoutje. Hij had mijn bevestigingsbericht nooit ontvangen en de afspraak dus niet genoteerd. Nu een nieuwe afspraak voor volgende week.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:48

Mirk heel begrijpelijk je beslissing om het lopen even te laten voor wat het is. Maar je bent altijd welkom hier hoor al zou het alleen maar zijn om ons af en toe een kei harde schop te geven ;)

Wen lekker paardendagje dus, fijn hoor.
Sas hoop dat het je maag is, klinkt iets minder ernstig dan je rikketik.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:55

Jammer Mirkim, wel heel begrijpelijk.

Wen, lekker hoor :j

Ja tuurlijk zou dat fijn zijn :j Heb nu al sinds vanmiddag geen last meer. Heb ook echt heel netjes gegeten en geen zwarte thee e.d. gedronken. Nou ja maar even afwachten, vooralsnog red ik me zo wel :j Ben ook wel super energiek e.d. voel me best geel goed verder.

Ik heb vanavond even een stuk gewandeld, hardlopen kan hier echt nog niet ivm de gladheid, maar ik hoop dat misschien zaterdag of zondag wel weer te doen. Morgen wordt het ook nog niks denk ik en donderdag en vrijdagavond heb ik muziek.

Komend weekend ga ik lekker de kerstboom optuigen :j Ben echt van plan om het super gezellig te maken in huis. Heb er zin in :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:49

Ah lief van jullie :) Ik kom af en toe wel even koekeloeren, hoor! :j En het zal niet helemaal eerlijk zijn als ik af en toe een schop verkoop, en ik zelf niks uitvreet ;) Maar ik moet me nu echt gaan richten op het snel afstuderen en het overwinteren! Tot later dames!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:17

Nou ja ik heb ook al weken niet gelopen, dus op zich maakt het niet veel uit, vidn jullie allemaal zo gezellig :+

Goedemorgen trouwens.
Gisteren een heel eind gewandeld en dat ging echt super. Was wel heel erg moe gisteravond, dus vroeg mijn nestje in gegaan, gevolg: heb me zelf niet meer in de hand :+ zo druk :D Heb al bergen werk verzet en ben van plan vandaag heel veel functioneringsgesprek verslagen te maken :j
Kan ik die morgen in het werk overleg met de baas weer bespreken.

Ik zondag een rondje te gaan doen, begin gewoon met de 5 km onderhoud en dan zie ik wel hoe ver ik kom, dat moet wel te doen zijn denk ik.

Trouwens helemaal geen last gehad van mijn rikketik sinds gistermiddag en dat stemt me ook gelukkig :+

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:32

Dat schept weer wat vertrouwen denk ik Sakkia, hopelijk gaat 't tijdens het hardlopen ook goed! Kan me voorstellen dat je weer zin hebt om aan de slag te gaan.

Mirkim, heel veel succes met afstuderen.

Ik doe vandaag lekker rustig aan, ga nu even 20min met de hond lopen daarna boodschapjes doen! Morgen ben ik weer aan de beurt om te lopen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:52

Dat klinkt goed Sak... :j

Mirkim, afstuderen is oom hard werken... ;)

Moet vanmiddag eind van de middag met de hond naar de DA. Hij wilde vanmorgen en gisteravond niet zo graag meer eten en wil liever helemaal niet lopen. Dus toch maar ff gaan... *zucht* Kost natuurlijk weer bakken met geld...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:56

Fijn Sas, dat je beter voelt, zwarte thee is ook niet goed voor je maag. Mint thee kan je maag wel geruststellen.

Beterschap aan je hondje Wenk! :(:)

Ik ga vanmiddag ook een rondje hollen, het is al aanzienlijk minder ijzig op de stoep :j Straks even uitzoeken welke les ik nou moest gaan lopen van de 5km onderhoud. Ik merk wel dat ik interval niet leuk vind, eerst hard hollen en dan wandelen, ga liever door, misschien dat ik anders maar een dribbel doe ipv wandelen. Versnellingen vind ik wel leuk om te doen. :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:00

Ja, vind het echt heul sneu...

Fan lekker rondje hollen. De doorgaande fietspaden zijn hier heel goed schoon, de wandelpaden enzo zijn echt ijs.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:12

Ik vind zieke dieren altijd zo zielig.

Zo het eerste verslag is klaar en verstuurd. Nu nog heel veel kleine verslagen van functioneringsgesprekken. Met de hand geschreven *zucht*

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:22

Ik heb al weer 35min gewandeld met de hond, heerlijk! Het is inderdaad veel beter te doen op de weg nu.

WenK, beterschap met je hond. Ik kan er ook niet goed tegen, ald dieren ziek zijn. Hopelijk valt 't mee.

Sakkia, lekker op dreef dus!? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:53

Ja heb ook al 3 gespreksverslagen af :j Afgezien van de woorden die ik even niet kan lezen uiteraard :+ Maar die vraag ik morgen wel. Kan mijn baas er mee in de kerstvakantie even mee stoeien :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:00

Ik heb ook eindelijk in afrondende fase op het werk, ik zou het theoretisch deze week moeten kunnen afronden, mits al mijn accounts bereikbaar zijn ;) Dat geeft een goed gevoel. Ooh ja en niet veel hopen op prijsbezwaren.... ;)

Heb zo'n zin om te lopen vanavond!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:37

Wen, beterschap met Woef, hoop niet dat het ernstig is :n
Sas, goed bezig!
Fan, hoop dat je alles kan afronden en lekker lopen vanavond :j Interval is ook niet mijn hobby maar is wel heeeeuuuul goed voor je ;)
Marjoleintje, het is prima weer om een wandeling te maken, gelukkig dooit het vandaag weer verder.

Hier mama-dag, boodschappies zijn al binnen, bgg is gezogen, wc is geboend, stoofpotje staat te pruttelen voor vanavond en de kids zijn lekker aan het spelen :D Vanmiddag :9k leuten bij mijn vriendinnetje, kunnen de kids lekker spelen met die van haar en dan rond 17.30 uur lopen als mijn mannetje op tijd thuis is. Ook een interval gepland, rustig aan wel want heb nog steeds wat spierpijn in de bovenbenen van zondag.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:07

En hier is het nog steeds k t met peren op de voet en fietspaden... ik heb gelukkig wel al een heel stuk gewandeld vanmorgen maar hardlopen durf ik hier echt niet aan, ging zo al haast op mijn plaat ene paar keer....

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:08

WenK schreef:
Dat klinkt goed Sak... :j

Mirkim, afstuderen is oom hard werken... ;)

Moet vanmiddag eind van de middag met de hond naar de DA. Hij wilde vanmorgen en gisteravond niet zo graag meer eten en wil liever helemaal niet lopen. Dus toch maar ff gaan... *zucht* Kost natuurlijk weer bakken met geld...

wat een rare combinatie; niet meer willen eten en liever niet lopen... heb je het idee dat ie een zere buik heeft en van de buikpijn liever niet loopt? Kan ie iets hebben opgegeten wat nu klem zit in de darmen, goed in de gaten houden hoor! En natuurlijk beterschap gewenst.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:13

Wen is dat dezelfde hond die soms een eikel of dennenappel opvreet? Weet ff niet meer wat het was. Misschien heeft ie weer wat "lekkers" naar binnengewerkt.

Sjuut, balen dat het spekkieglad is bij jou, hier wordt goed gestrooid op de fietspaden gelukkig.

Geloof dat ik hier snel voor afleiding moet gaan zorgen, ze worden vervelend en ik moet bijna mijn zwaailicht op m'n hoofd zetten en het fluitje in m'n mond :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:31

ja, is dezelfde hond idd. Maar als ie iets verkeerds gegeten heeft moet ie altijd overgeven. Ik denk dat ie gewoon veel pijn aan zijn pootje heeft en daardoor lusteloos is. Als je zelf ergens veel pijn hebt wil je ook niet eten. Maar ik zie het vanmiddag/vanavond wel.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:05

Hoe laat heb je afspraak WenK? Geef een dikke knuf aan je Jack!
Gewoon vastbinden Bom, met een goede tape op de mond, heb je er geen last meer van ~~}> Kan jij rustig je ding doen!

Pff vanavond de kerstlampjes ophangen. Word weer een hele bedoeling ;)

Heb trouwens net een telefoontje gehad, ik ben niet aangenomen voor de functie, omdat hij andere dingen voor mij in petto heeft. Of ik vrijdag langs wil komen om te praten >;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:15

Half 5 pas, kan eigenlijk überhaubt niet eerder weg van werk, maar dan hebben ze voor dat kleine uurtje maar ff pech.

Klinkt spannend Fan... Op zo'n soort manier ben ik aan de leukste baan ooit gekomen, dus wie weet... ;)