Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:53

Nou dit lijkt me niet preventief hoor. Marinde had last en het helpt, dus dan is het prima toch.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:08

Heb net even gekeken toen ik haar aan het verschonen was, er zit al een soort van puntje in de bovenkaak. Ze komen er dus aan! Ben blij dat ik nu weet wat het is. Soms best lastig dat ze niet kunnen praten.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:27

Hi SusanH, als je merkt dat je dochter zoveel last heeft dan is het dus acuut gebruik, dus prima, want dan werkt het echt goed (hier ook)!
ik zeg het alleen maar even als waarschuwing dat je het niet uit voorzorg blijft geven als ze niet zoveel last aangeven, want dan werkt het dus anti....
sterkte ermee, zielig he?
Hier zie ik de boventanden wel aankomen, maar drukken nog niet gelukkig!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:45

Chamodent heeft hier (nog) altijd goed gewerkt :)

Ik ben sinds gisteren gestopt met de BV, Chiara is nu ruim 1,5 jaar en ik vind het mooi zo :)
Had me voorgenomen een jaar te halen en liefst voor de kerst ergens te stoppen als ik dat nog vol zou kunnen maken. Op dat punt zijn we nu beland...
Was gisteren wel even emotioneel, heb het altijd met veel plezier en liefde gedaan maar ik ben trots op mezelf zo! Die 572 dagen neemt niemand me meer af :D

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:07

Cyntje, terecht dat je trots bent! Super hoor. Kan me ook wel voorstellen dat het even emotioneel was.

Ik heb een 'probleempje' met afkolven. Ik plak op de flesjes afgekolfde melk een stickertje met de datum. Die stickertjes laten vervolgens heel lastig weer los en er blijft altijd wat papier en lijm achter als ik de flesjes ga uitkoken. Het blijft ook na het uitkoken een beetje een plakkerige boel en soms kom ik stukjes sticker in de flesjes of kolfonderdelen tegen.. Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling. Hoe doen jullie dat?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:09

Ik heb ook altijd met stickertjes gewerkt maar heb er persoonlijk nooit geen last van gehad.
Zoveel mogelijk sticker eraf trekken voordat je het uitkookt?

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:57

ik heb een systeem in de vriezer: links in de la staan de oudste flesjes, die pak ik eerst.
een nieuw flesje gaat dus rechts de la in en zo duw ik door.
Binnen de houdbaarheidstermijn zijn ze allemaal alweer een keer 'ververst" en zo niet dan merk ik het wel met opdrinken, als mijn dochter het niet lust. (nog nooit gebeurd)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:03

Geweldig Cyntje echt waar. Super gedaan en je mag absoluut heel erg trots op jezelf zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:32

Figaro ik gebruik beschrijfbare plakband, kun je gewoon bij de Bruna kopen, en kun je heel makkelijk weer van het flesje/bakje afhalen. Flesjes/bakjes kook ik eigenlijk nauwelijks uit, ik doe ze na gebruik in de vaatwasser op 65 graden. Dat schijnt net zo goed te zijn. Ik heb er iig nog nooit problemen mee gehad. Speentjes en kolfonderdelen (oa borstschelp) kook ik wel regelmatig uit.

Cyntje: het liep al een tijdje niet meer helemaal lekker, toch? Ik hoop dat wij ook zo lang door kunnen gaan, ik vind het helemaal super van jullie!

Ik zou vanavond naar een infoavond van de VBN gaan, ik moet er 2 bijwonen om de opleiding tot contactpersoon te kunnen gaan doen, belde ze net af omdat ze bijna geen stem heeft (verkouden) nu gaan we volgende week 2 avonden in 1 avond proberen te proppen.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:57

SusanH schreef:
Figaro ik gebruik beschrijfbare plakband, kun je gewoon bij de Bruna kopen, en kun je heel makkelijk weer van het flesje/bakje afhalen.

Goed idee! Ga ik straks meteen halen, moest toch nog naar het winkelcentrum.

Citaat:
Flesjes/bakjes kook ik eigenlijk nauwelijks uit, ik doe ze na gebruik in de vaatwasser op 65 graden. Dat schijnt net zo goed te zijn. Ik heb er iig nog nooit problemen mee gehad. Speentjes en kolfonderdelen (oa borstschelp) kook ik wel regelmatig uit.

Ja ik heb ook gehoord dat dat net zo goed is, toch ben ik er een beetje huiverig voor.. Ik heb bijv. regelmatig nog etensresten op de schone vaat.. Straks vind ik een spaghettisliert in een flesje melk. :Y) Maar dat is puur mijn gevoel hoor, misschien ben ik al dat uitkoken straks ook zat, dan stop ik het vanzelf een keer in de vaatwasser.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:32

Ik heb geen vaatwasser dus was alles met de hand af met goed heet water en afwasmiddel. En eens in de week kook ik alles uit. Ondanks ze zeggen dat dat niet nodig is vind ik dat toch prettiger voor mijn gevoel. Weet ik zeker dat het echt goed schoon is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:33

Jawel het liep wel lekker hoor SusanH, alleen is het geen babytje meer wat je natuurlijk makkelijk aanlegt.
De laatste tijd was het vaak spelen tussendoor en gewoon wat slokken nemen op bed.
Gisteren was ze wel langer wakker op bed s'avonds :\ maargoed... ze is een paar dagen ook later naar bed gegaan s'middags!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:40

Knap hoor Cyntje!!!

Ik plak er stickertjes op, heb nog niks uit de vriezer gebruikt eigenlijk dus weet niet hoe dat te doen met er af halen. Maar lijkt me handiger om het eerst eraf te pulken ja.
Ik kook de bakjes ook niet uit, in de vaatwasser op 70 graden. Alleen flesjes, kolf spullen en speentje kook ik uit, maar ook niet vaak meer hoor, 1-2 keer per week.

Susan spannend, waar heb je die avond? Kennisje van me is ook contactpersoon.

Ik weet niet wat Emma heeft, maar sinds gisteren drinkt ze heel veel, ik tel het niet maar wel minstens 10 keer totaal. Ze heeft ook maandag prikken gehad, maar kan ook sprongetje zijn?
Vannacht om 4u wakker, gevoed, half 5 Jelle wakker. Hubby erheen, uur later stond hij naast m'n bed met z'n knuffels. Dus hup er ook bij, lagen we daar met z'n vieren, in een bed van 140 breed. :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:42

Na prikjes kunnen ze goed wat clusteren, dat waren vaak de dagen dat Chiara dat ook weleens deed.
Bed van 1.40? Ben blij dat de onze 40 cm breder is :P

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:45

Hahaha hier ook 1.40. Is wat krap en dan hebben wij alleen Yasemin. Jeetje dat is echt proppen met zijn vieren. :D

Misschien toch ook regeldagen? Ze is nu 4,5 maand toch? Ik heb laatst ergens gelezen dat regeldagen iedere 6 weken komen. Heb het hier met 4,5 maand niet gemerkt maar misschien bij Emma wel?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:47

Geen idee, ik dacht dat je alleen regeldagen had met 10 dagen, 6wk en 3 maanden? Of telt het gewoon door?
Het is in ieder geval best lastig. Ze ligt nu in ons bed te tukken dus laat haar maar liggen.
Ja was erg krapjes zo hoor, echt slapen heb ik dus ook niet meer gedaan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:48

Hmm geen idee. Ik las laatst dat het iedere 6 weken terug kwam, maar ik heb dat niet iedere 6 weken gemerkt. En nu is mijn productie volgens mij erg stabiel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:18

Kan het geen sprongetje zijn Samantha? Ik geloof heilig in het boek Oei ik groei en merk bij een ontwikkelingssprongetje ook altijd dat ze vaker wil drinken, omdat ze gewoon vaak bij mij wil zijn. Die avond is gewoon bij iemand in huis, op 5 minuutjes fietsen van mijn huis (als ik heul langzaam fiets :D )

Idd Cyntje, kan me goed voorstellen dat je dan stopt. Uit jouw verhalen begrijp ik ook dat jij geen kindje hebt wat het geduld heeft om langer dan 1 tel stil te zitten of te liggen. Dan is voeden een echte uitdaging lijkt me.

Ben blij dat wij een breed bed hebben, alleen kruipt mijn man altijd helemaal mijn helft op (wel lekker warm). En de kat ligt altijd bij mij op het voeteneind. Voordat ik Marinde 's nachts kan voeden moet ik eerst ruimte maken anders past 't niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:32

Wij hebben 2 matrassen,... dus hij mag nooit op mijn kant van het matras komen }>

Ja Chiara is knap beweeglijk en aanwezig... alleen elders hangt ze de onschuld uit :') :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:38

Sprongetje kan idd ook, die is met 19 weken volgens mij, en dat is Emma morgen.

Wij hebben ook 2 matrassen, maar ik doe er meestal 1 hoes overheen, vind die spleet ertussen helemaal niks, komt zelfs toch doorheen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:54

Cyntje: wij hebben ook 2 matrassen, maar no way dat mijn mannetje op die van hem blijft liggen :+ moet ik 'm toch beter africhten ~~}>. Nee hoor, het is eigenlijk ook best gezellig. Behalve als ik niet meer kan draaien, dan krijgt íe wel een por van me :D

Samantha: wij hebben zo'n ding wat je ertussen kan doen dat de spleet weg is. Maar doordat mijn man daar steeds op ligt hebben we alsnog een ravijn :') . Geen tocht, gelukkig.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:11

Ja zo'n ding ertussen kan bij ons niet, want we hebben elektrisch verstelbare matrassen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:27

Wij hebben ook zo'n ding eronder en ik wil mijn ene voet altijd in die spleet hebben liggen,... I know ben raar :')
Maar nu ga'k off topic O:)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:29

SusanH, ik heb beschrijfbaar plakband gekocht. Superuitvinding! ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:29

Ah tuurlijk :)*